Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49319

Kis sűrítés mellett lehetne a 272-t szólósítani.

Előzmény: bpi-211 (49316)
Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49318

és az nem jut el az agyukig, hogy egy elővárosi 15m-s kb annyi utast visz el mint egy városi szóló...

Előzmény: bpi-211 (49316)
Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49317

elsőre:

sztem minden ami infra kiépítéssel jár felejtős

 

másodikra:

:)

és nekem még az is eszembe jutott, hogy beadják a bp-hez csatolási kérelmet :D

Előzmény: bpi-211 (49315)
bpi-211 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49316

Ez a rész különösen tetszik: "miért szerepel a buszvásárlási tenderben a fővárosi forgalomban szokatlan elővárosi "hosszú szóló", 15 méteres busz beszerzése is, amikor a még több utas még lassabbá teszi az első ajtós jegyvásárlási rendszerrel működő buszokat. Az NFM válasza szerint az autópályán közlekedő járatokon más kényelmi szempontokat kell figyelembe venni". -tehát a 272-est szólósítani akarják, vélhetően ez a valóság (esetleg még az 55-ösre is gondolhatnak?).

 

Aztán a következő bekezdésben: "A 15 m-es autóbuszok beszerzésének indoka, hogy egyes jelentős utasforgalmú vonalak kiszolgálása csuklós autóbusszal nem megoldható". Persze, inkább csak olcsóbb a 15M-es üzemeltetése, mint a csuklósé és még mellé lehet ritkítani is, hiszen nagyobb buszokat állítottunk be.

Előzmény: zoli07 (49314)
bpi-211 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49315

Azért a 240E-t inkább a Felsőhatárig kéne közlekedtetni, az a közig határ, ott a Sasad lakópark is, ami még Bp, a Volán meg valahogy érzésem szerint nem akarna megállni, sem a Rupphegyinél, sem a Madárhegynél.

 

Kis agymenés kategória; mi van akkor, ha az érintett önkormányzatok saját városaikon belül megrendelik a jelenlegi szolgáltatást a BKK-tól, de persze csak a város határig, azon kívül meg megmaradna az eredeti vonal Bp-n belül, mint betétjárat (ergo a közig határon lenne egy kényszer átszállás, de azt leszámítva minden maradna a régiben)? Ez így olvasatomban már nem számítana helyközinek, különjáratozni meg miért ne különjáratozhatna a városon kívül, ha bevételt is termel, vagy legalább nullszaladósra jön ki az üzem. Persze akkor a buszfordulók kiépítésének költségét az önkormányzatoknak kéne állni, stb. De a tervezett megoldásnál még ez is jobb lenne...

Előzmény: Humarci (49310)
zoli07 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49314

Tessék lássék.

A BKV bérletbevételére pályázik a Volánbusz

Megmaradna a Budapest Bérlet, de megcsapolnák a menetdíjbevételt az átvett agglomerációs buszok arányában. Tovább »

forrás: Index.hu

Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49313

te tényleg elhiszed, hogy a jelenlegi formában uez lesz csak volán lesz keveseb busszal és ez hatékonyabb lesz?

Előzmény: 18-09 (49279)
Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49312

erről van szó, az utas nem számít

eladják fejlesztésnek, miközben visszalépés

Előzmény: BX-60-72 (49275)
kelenfield Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49311

Most már húzzák ki a metróig...... :D

Előzmény: Humarci (49310)
Humarci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49310

a körtér-örmező járat nem lenne rossz, de a virágpiaci kitérő miatt nem használnák

valamelyik irányt be kellene áldozni és elnézni, hogy abban az irányban bizony nem lesznek sokan

nem hiszek abban, hogy lenne sok utas a körtér-virágpiac között

a 240E utasainak elenyésző hányada

 

ettől függetlenül kellene kezdeni valamit őrmezővel is, mert (főleg reggel és du pár órán át)csúcsban és hétvégén szvsz nem elegendő a jelenlegi állapot

Előzmény: nemeza (49274)
ikarus60 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49309

Nem akarom nagyon elpolitizalni a dolgot - arra van mas acsarkodo, köpködö forum - de a helyzet az, hogy valahol elhataroztak, vagy tudjak, hogy a BKV a mai allapotaban igen nehezen mentheto. Biznak erok abban, hogy elszarad, szethullik. A VT mogott az Arriva /Deutsche Bahn all. Ezek profik, tudjak, hogy csak ugy tudnak bevonulni a magyar piacra, ha un. "deep pocket" (mély zseb) modon csak lassan megterulo nagy beruhazassal jonnek.  Ha beindul az uzlet Szeles Gabort kipöccintik.. 150 uj busz azert egy tetel. Aztan jon meg 150 uj busz.. Aztan a Kelenföldi Garázst megkapjak 1 Ft-ert, mert onnan mar a huszoneves buszok amugyis kirohadtak.

Onfinanszirozo kozossegi kozlekedes gyakorlatilag nem letezik. Az alvallalkozo megmondja, hogy mit kér 1 buszoráert vagy ahogy MO-n szamolnak 1 buszkilometerert.  Ezt majd eloteremti a BKK reszben a jegyarakbol, a parkolasi penzbol, a kozmuadobol es egyeb adokbol, amit meg nem talaltak ki. Fontos szabalyozo eszkoz a jaratritkitas, teljesitmenycsokkentes. Ezt mind be fogjak vetni.

Nem lehet attol eltekinteni, hogy a most a budapesti helyi kozlekedeshez egyre kozeledo allami Volan-ceg megfelel a jelenlegi hatalom (vissza)allamositasi elkepzeleseinek. A BKV nem mehet ki Budapestrol, de senki nem mondta, hogy a Volan nem johet be Budapestre.. 

Előzmény: BPI-155 (49308)
BPI-155 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49308

OFF Én is belefutottam, hogy elveszett amit írtam 20 percen át! ON

 

Ki emlészik arra, hogy néhány évvel ezelőtt a BKV-nál brutális teljesítménycsökkentést akartak elvégezni? Volt is belőle botrány bőven. Sok autóbuszvonal megszüntetését, vagy drasztikus ritkítását akarták elérni. A terv az volt, hogy évi ~ 6 milliárd Ft-tal csökkentsék a kiadásokat. Szó volt arról is, hogy megszüntetnének esetlegesen egy garázst (Talán Óbuda?). Akkor ezt nem nyelték le az emberek, így csak kisebb nagyobb átalakítások következtek, de a BKV teljesítménye körülbelül azonos szinten maradt. Szvsz lehet, hogy butaság amit írok, de már akkor tönkre akarta tenni valaki a BKV-t. Nem véletlenül aluilfinanszírozott X éve. Szép lassan leépítik, majd arra hivatkoznak, hogy le van épülve, nem hitelképes, elöregedett a járműpark és az infrastruktúra stb. stb.

 

Miért éri meg a fővárosnak, hogy olyan cég/cégek szolgáltasson Budapesten aki alapvetően PROFIT orientált?!?!?! Ha a BKV nem lenne alulfinanszírozva, folyamatosan tudna járművet beszerezni és ellátná feladatát, úgy hogy nem termel magának nyereséget, vagy amit termel azt befekteti a hálózatba. Ez a versenyeztetési dolog sem valami fair. Indítsunk két céget egy versenyen ahol az elvárás ugyanaz, de az egyik milliárdos veszteségekkel, a másik pedig  ~ milliárdos nyereségekkel rendelkezik. Talán a Vt veszteséges? Nézzük meg kik a tulajdonosok.. Ami nem ment 2009-ben durván az most megy finoman és szépen, elvakítva az embereket. Mi történik esetlegesen akkor ha nemfizet majd az önkormányzat mondjuk a VT-nek? Akkor nem jön majd az új Merci busz az biztos... De a BKV? Kötelessége ellátnia feladatát ha van rá pénz ha nincs. És adott esetben évek óta csak a semmiből gazálkodik szinte. És működik?

Igen. Ha viszont a VT nem kapna pénzt kiszállna mint ahogy azt normális ember megteszi egy rossz üzletnél. Én ezért becsülöm a BKV-nál dolgozó átlag embereket (sofőrök, diszpécserek, karbantartók, kiszolgáló személyzetek), mert annak ellenére, hogy évről évre a reálbérük csökken (Tudom nem csak nekik!) és az elvárás viszont egyre nagyobb (tipikus példa az elsőajtózás) mégis megteszik a tölük elvárható maximumot (Jó, sajnos sok az ellenpélda is). A botrányok óta, ha kismértékben is de javulás érezhető a fővárosi tömegközlekedésben. A dolog egyszerű, kiírtották az akkori politikai befolyást a BKV-ból, mivel nincs mit már kitalicskázni, szép lassan megkerülik és magáncégeknél játszák majd ugyanezt. A BKV meg mehet a levesbe, a közvélemény úgy is azt gondolja, hogy egy rakat sz*r. Vakításként kapunk 150 új buszt X évig, ami nem is lesz a miénk, majd a BKV-tól eltudnak venni 20-30 vonalat, majd megint 20-30 vonalat így folytatva a sort szép lassan megint odajutunk amit Sz.L is írt, bezárhat egy garázs.. Nem ezt akarták 2009-ben is? Nem véletlen ez az agglomerációs mizéria is. Úgy érzem keresik a törvényes útját annak, hogy csődbe vigyék a BKV-t. De, hogy ne legyen olyan feltűnő, félévenként kap kb 20 buszt, hogy a "legöregebbeket" kitudják vonni a forgalomból. És alapigazság, hogy a profitorientált cég nem úgy működik mint egy közcég... ha nincs pénz nincs busz!! A BKV egyetlen nagy előnye volt, hogy megvolt a szolgáltatáshoz szükséges háttere. Hirtelen lecsapott rá a BKK. Pedig ott vannak igazán a háttérben azok a képzett emberek akik miatt nap mint nap el tudunk jutni A-ból B-be.

 

Ez nem a BKV-ról szól már. Ez sajnos mélyen politika, és valaki(k) ezzel nagyot kaszál(nak) ebben 100%-ig biztos vagyok.

 

Úgyhogy szerintem felesleges panaszkodni a BKV-ra, mert ha ez a kiszervezés dolog nemfog bejönni, akkor nem lesz még a régi "kohoszökevény" se ami elvigyen mert addigra azzal fogunk vacsorázni.

 

Lehet, hogy nincs igazam, majd az évek úgyis igazolnak valakit... Ez az én saját véleményem.

BY-75-98 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49307

Egy kérdés: A transos kocsikban van valami olyan eszköz ami az időt mutatja?? ( vagy rutin szerint mennek el 2 percel indulás előtt egy olyan megállóból, ahol be kéne várnia egy másik busz, és villamosjáratot?? 53 - 8 - 59vill.  )

 

Az utas meg jön oda nekem üvöltözva, hogy ez most hogy lehetett??? S a baj, hogy igaza volt megnéztem, 22:35,  37 helyett, és a 8-as még nem érkezett meg.....és biza 20 perc várakozás olyankor már nem egészséges ebben az időben.

 

Ha olvassa a kedves j.vezető ezen oldalt ma várja meg az indulását, mert nem tartom mégegyszer a hátam miatta, köszönöm!

Charleston Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49306

És nem is volt semmi értelme, rendszerszinten sokkal hatékonyabb, ha a 63-as megy a szükséges kapacitással.

 

Előzmény: Tyh (49302)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49305

Maximálisan egyetértek.

Előzmény: ikarus60 (49303)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49304

Pár perc, max. 5, utána elvész, amit írtál. Írd meg újból, érdekel a véleményed! Egyébként CTRL+C a szöveg kijelölése után, aztán ha nem küldte el, CTRL+V, és mehet is.

Előzmény: ikarus60 (49296)
ikarus60 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49303

Budapesten most azt a rendszert akarjak bevezetni, amelyet Koppenhaga es agglomeracioja korul 1975-ben megszuntettek.  A jaratok a kozigazgatasi hatarokig kozlekedtek, uj berlet, uj jegy kellett. Mas tarsasag uzemeltette a "tuloldalon" kozlekedo jaratokat.

Ma a Movia (az itteni BKK) 1,5 millio lakost szolgal ki a fovaros es nagyteruletu agglomeraciojaban. Az 1975-ben bevezetett tarifakozosseg alapjan a jegyek es berletek ervenyesek az Allamvasutak altal uzemeltetett HÉV-en, az Allamvasutak a Movia teruleten athalado nagyvasuti vonalain, a magan- es onkormanyzati tulajdonu "vicinalis" vasutakon, az osszes alvallalkozoi autobuszjaraton fuggetlenul attol, hogy a jarat melyik onkormanyzat teruleten indul es melyik onkormanyzat teruleten végzodik.  A vonalhalozatot lehetoleg az igenyekhez igazitjak a kozigazgatasi hataroktol fuggetlenul. Az utast ugyanis nem erdekli, hogy milyen politikai csatarozasokon keresztul teremtik elo a penzt az uzemre, neki az a fontos, hogy gyorsan, pontosan, elviselheto aron jusson el A-bol B-be.

Budapesten nyilvanvaloan arra megy a jatek, hogy a fovarost kieheztessek, ha kell EU szabalyok "igen szabad" ertelemezesevel indokolva, senkit nem erdekel, hogy a lakossagnak nehezebbe, koltsegesebbe teszik a hetkoznapjait. Pancser, rosszindulatu aparatcsikok okoskodnak mikozben forditva ulnek a lovon es bamulnak a nagy ködbe..

Tyh Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49302

Pár éve volt 63A, a rendőriskola területén fordult vissza.

Előzmény: nemeza (49274)
Tyh Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49301

Azért Adyligeten szokott lenni szép számmal utas, főleg ha a rendőriskola hallgatói is utaznak a buszon.

 

Előzmény: Dr.V.ker. (49276)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49300

Ctrl+A,  Ctrl+C :-)

Előzmény: ikarus60 (49296)
KápCity Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49299

Ha hosszabb ideig írsz utána jelöld ki az egészet és nyomj rá "ctrl+c"-t, utána még azért győződj meg róla hogy másolta-e a memória, aztán küld el, ha visszadobja az üres ablakot akkor meg csak be kell "ctrl+v"-zni.

Előzmény: ikarus60 (49296)
KápCity Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49298

Sajnos, pedig vagyunk egy páran itt, akik azért elolvastuk volna véleményét, erről az egész gerjesztett sz@rkavarásról...

Előzmény: JéGyé ;-) (49288)
KápCity Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49297

Az lenne a nagy ámokfutása, hogy összeveszett Tarlóssal és az NFM-mel? Szívem szerint az összes politikust egyenként lőném a Dunába csak a lőszert sajnálnám rá...

Azért, mert két "kakaska" összeveszett a szemétdombon az NFM-nek még nem az utasokat kéne sz*patnia tosszák telibe magukat...

Nem mellesleg nem csak a BKK jár rosszul a jól jövedelmező vonalak elvesztésével, hanem a BKV is.

Előzmény: BX 59-76 (49277)
ikarus60 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49296

OFF

 

Mennyi ido van egy hozzaszolas irasahoz, mielott a megirt anyag elkuldes eseten nyomtalanul eltunik? A "volanositassal" kapcsolatban irtam kb 15 percig egy hosszabb megjegyzest - odaveszett..

 

ON

fberci Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49295

A 22-esen nincs sok értelme a betétjáratnak, ugyanis Budakeszin is annyi kapacitás kell, mint belül. Sőt, esetenként még nagyobb is.

Na, ez jó nagy hülyeség.

Előzmény: Peti817172M (49291)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49294

Igen, a 22A talán munkanapokon kétszer indult, a 22B meg hétvégi járat volt a kirándulók miatt. Ha jól tudom, de leht tévedek, mert nem néztem mostanában utána.

Előzmény: Peti817172M (49292)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49293

Én is nagyon remélem, hogy visszavonják ezt ez egész marhaságot.

Előzmény: BX 59-76 (49287)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49292

22A Korányiig ment, 22B Szépjuhásznéig, és még a 60-as évek elején megvolt. De azért akkor még jóval kevesebben laktak Budakeszin. A 22-es fő forgalmát a Korányi Intézet és az Úttörővasút adta.

Előzmény: BX-60-72 (49275)
Peti817172M Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49291

A 22-esen nincs sok értelme a betétjáratnak, ugyanis Budakeszin is annyi kapacitás kell, mint belül. Sőt, esetenként még nagyobb is. Az egyetlen ésszerű megoldás, ha a BKK nem hagyhatja el a határt, hogy a VB teljesen átveszi a 22-est. Bérletes utasokat nem érinti, a jegyeseknek meg olcsóbb lesz Budapesten belül.

 

Amúgy nekem ezzel a kiszervezéssel felmerült bár díjszabási problémám.

 

Először is létrejöhetnek olyan részek Budapesten belül, ahová utazási igazolvánnyal nem lehet eljutni. Agglomerációban lakó buszvezetők is fizethetnek, ha munkába akarnak menni.

 

A másik, hogy hogy fogják kifuttatni a környéki bérleteket? Tehát aki mondjuk április közepén vesz környéki bérletet, annak mennyibe fog kerülni, és meddig lesz érvényes?

Illetve mi lesz azokkal (ha egyáltalán vannak olyanok), akik idénre összvonalas (tehát határon kívül is érvényes) éves bérletet vettek? Még árulják a BKK-nál.

Előzmény: nemeza (49274)
P.stephenson Creative Commons License 2013.01.08 0 0 49290

Mi történt ma délelőtt a Gyöngyösi utcában? Harminc méteren belül két buszos baleset is volt.

 

P.s

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!