A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A kocsiknak naponta husz szazalek folotti resze hibasodik meg. A meghibasokdas nem jar feltetlenul menetkimaradassal, sot. Ezek kozul minodssze az osszes jarat ket szazaleka jar menetkimaradassal.
Szamos megoldas van, peldaul sok hibavala nap vegigdolgozhato, sok meghibasodas a vegallaomason akar kimaradas nelkul javithato, sok jarat potolhato masik kocsival.
A muszaki helyzet lassan tud csak javulni, a szervezettsegben viszont oriasi tartalekok vannak.
Jó a cikkhez tartozó fényképsorozat, sok minden kiderül belőle, ami az utcáról nem látszik. Például, hogy még mindig van Kelenföldön 412-es, nem is egy (10-22 és 10-67). 11-48-nak nekikezdtek, de van egy újabban leállított 435-ös, a 11-61.
11-48 mellett készül egy 280-as, talán a 04-40. 12-86 is szépen alakul. 02-06-ból viszont már nem sok maradt.
,,Amikor az üzemeltetésért felelős vezérigazgató-helyettes több, mint féléve elfoglalta posztját, még a tízhez volt közelebb, most két százalék körül járnak."
Két százalék körül?
Mivan? KETTŐ százalék?
A forgalomba adott 1100 buszból mindössze 22 okoz járatkimaradást?
Az egy nap teljesítendő (hasraütök 11 000) menetből mindössze cca. 220 marad ki?
Vagy az egyik garázst ki kell jelölni az összes felújítás elvégzésére. Ebben az esetben könnyen számon lehet kérni az elvégzett munka minőségét.
Az anyaggazdálkodást is egyszerűsíti, olcsóbbá teszi. Ráadásul kialakul egy szakember csapat aki a rutin miatt gyorsabban és precízebben dolgozik.
Persze a megfelelő munkaeszközöket is át kell csoportosítani illetve be kell szerezni.
lehet, de viszont mint kiderült amire hivatkoznak nem állja meg a helyét
így viszont tök mindegy, mert arról szól, hogy bármi áron és bárhogy de megcsináljuk
és az is, hogy vesznek új buszokat ezekre a vonalakra, és nem is oda kerülnek azok
amúgy meg az a baj, hogy nem nézik azt hogy megtérül
pl.: ha hamarabb sikerül a bkv-hoz csábítani egy minőségi műszakos csapatot mennyi pénzt meg lehetett volna spórolni
a házon belüli felújítás fele annyi(sőt még annál is kevesebb), mint amit a vjsznek és társainak kifizet a cég
fel kellene venni 1garnitúra műszakost aki kiváltaná a fehérvári csapatot, hogy ők csak a buszgyártással foglalkozzank mással ne(esetleg résztevékenység, feszlemez felrakása és fényezés)
mert azért házon belül készült busz ilyen kinézettel nem sok helyen sikerül...
Nos igen,22.34 a hivatalos érkezés,tegyük hozzá,remek a menetrend!13 perc alatt kell felérni!! Nem megyek oda,mert ki vagyok én,hogy ezért szóljak?!Ma a tőlem átrohanókat megvárta,de a 8 ast ma sem! Ezt az összehangolást jól megcsinálták, de ha valaki direkt nem tartja be, hiába! Tán az ő munkalapjukra is oda kéne írni,hogy várja be a 8 ast,59 est!
A vili 22:34-re ér a végállomásra,de egy percet késhet,ha elbuk egy lámpát.Ahogy a kollégát ismerem,már rég odament volna hozzá,ha odaérne.
A másik:A 22-esre simán felmegy bármilyen csuklós.Mondjuk havazásban,ha nem szórnak,semmivel se jó felmenni,főleg lejönni.Egyébként a 233E-n a rózsakerti emelkedő meredekebb.
Én meg aztán főleg ismerem, Bp-n belül is szeretik, Koszti-Sasadi viszonylaton is sokan használják. Este is változó a 10 percezés mellett, van hogy még van szabad hely, de van, hogy tömeg van. A 40-es is mióta megint Vt van, teljesen megbízható, az E-ről nem is beszélve. És egyből meglátszik, ha egy kocsi kimarad és 3 perc helyett mondjuk 6-ra jön, bele sem gondolok, hogy a Volán mondjuk majd akarja 7-8 percezetni 15M. De még az alap 40-esre is szükség van, a BKK szerint is. Májustól lehet majd inkább kimegyek Kamarába a 288-al, majd onnan 87-essel, más meg majd autóba ül, aztán büszkék lehetnek magukra, meg lehet indokolni, hogy nincs utas...
Többen is leírták már itt, hogy a 15M-es nem váltja ki önmagában a csuklóst, magyarán ha most 19 kocsi pörög, akkor 15M-esből is legalább kéne 16-17. Sűríteni meg biztos nem fognak a majd 20%-al kevesebb kocsival (ezért is jegyeztem meg a 272-t, ahol lehetne szólósítani, de sűrítés mellett).