A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
na akkor összegezzük a tarlósos cikket és kristoof infóját(ami amúgy logikus)
-tehát alig lesz új busz az ex-bkv-s járatokon
-jobb állapotú buszok fognak járni(ez ha az előző megvalósul már nem állja meg a helyét)
-kevesebb busz fog járni, ritkábban(ezzal is biztos jobban járnak majd az utasok, kárpótolja majd hogy amíg szarráfagy a megállóba várakozva után langyos időben utazhat)
-mindenhol meg fognak állni a buszok(gyorsabb bejutás, aha...)
-rövidebb lesz a menetidő(ez hogy fog összejönni, ha az előző 2 helyes állítás)
tehát hatalmas fejlesztésnek tűnik, mindenki jól jár vele :(
és akkor még nem is beszéltünk a bp- vonalrészek esetleges áthelyezéséről és egyébb finomságokról
Senki nem tud semmi konkrétumot, de legalább egymást jól felhúzzák. Ritkítani fog, nem áll meg a városban, az új buszok csak duma, azok majd mennek vidékre, onnan küldik fel a kohószökevényeket a BKV vonalaira... Senki nem tud semmit, viszont egymásra licitálnak az ötleteikkel, hogy miért is lesz sz*r. De már az 500 soför kirúgásáról szóló első cikk is hülyeség volt, szerintük majd robotok fogják vezetni a buszokat? Honnan szed a VB ennyi sofört, ha nem igazolja le épp a jelenleg is az érintett vonalakon dolgozó soförök nagy részét? Miért ne állnának meg a városban? Ja, hogy a NOL cikk szerint már vagy 4 milliárddal lóg a BKK a BB határon belül elfogadott bérletekért. Miért vinnék el az új buszokat máshová? A többségük eleve városi kivitelű lesz, ami nem jó a VB jelenlegi vonalainak többségére.
A nyüwes 4es metró árából szinte a teljes felszíni közlekedést meg lehetett volna újítani, sokkal több haszna lett volna. Vagy ha már minden áron metróra qrták el a pénzt, legalább csinálták volna meg úgy a 4est, hogy legyen értelme is, vagy kezdhették volna nyomban az 5össel. :D
A másik, már lefényezett 260-as meg szerintem a 12-87. 04-40 is stimmt, a műhelyben lévő 415-ös a 15-11 lehet (a javítás helye a szokásos ponton). Meg mintha az egyik képen a 07-82 is látszódna, igaz csak az eleje, de az alapján nincs nagyon széthordva.
"A vezér-helyettes nem szeret hátrafelé mutogatni, de azt mondja, annak idején mellényúltak a csuklós Volvókkal. Mivel mindeegyiket a hétezer-háromszáz köbcentis alapmotorral rendelték a gyártól, a kezdeti, rázkódásból adódó hibák után egyértelművé vált, hogy az utólag beszerelt légkondicionálóval együtt már végképp nem bírják a terhelést. Így a világvároshoz méltó Volvo nem csupán szenved a forgalomban, de átlagosan jó hatvan liter gázolajat kér száz kilométeren, ami egy húszassal több, mint az ősrégi, de bevált 280-as csuklósok átlaga."
Szólóra viszont valóban sok amit írsz, átnézegettem a korábbi járműteszteket, 40-45 l környékén megállt mindegyik 100km-en. Nem kaptak takarékos váltóprogramot? :)
Jó ez a totalcaros cikk. Én azokkal is szívesen olvasnék egy-egy interjút akik az elmúlt évtizedekben hoztak "felelős" döntéseket a BKV-nál. Sajnos a magas nyugdíjuk nem teszi lehetővé hogy utasként szembesüljenek az akkori teljesítményük beérett, vagy inkább szétrohadó gyümölcsével....