A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Üzemeltetés? Először a 200-asokat kellene normálisan "üzemeltetni". Meg lehet nézni a Volvókat is milyen állapotban vannak, leharcolta őket a BKV rendesen. (tudom AH van, meg vannak rendes műszakosok akik mindent megtesznek ami tőlük telik, így tehát akinek nem inge...)
Csak ők még időben tették ezt. Ha meg lenne rá a keret mi is kezdhetnénk a 400-asok selejtezésével, de az valóságos hőbörgést váltana ki, ha most ap-s 412-eseket kezdenénk el kiselejtezni.
"Ezek a 7000-esek Genfben valóban nem produkáltak olyan teljesítményt, mint egy Mercedes Citaro (amit vettek helyette és aminek az új verziójából Budapestre is érkezik 159 db tavasztól)..."
Ezért is dobták ki őket.
"...de nem voltak rosszabbak, mint a BKV meglévő Volvói."
Ezzel egyetértek, egyformán sz*rok (már elnézést a kifejezésért).
"Azokkal is voltak-vannak kisebb gondok, életciklusukban soha nem volt zéró a meghibásodási rátájuk, de jobbak, megbízhatóbbak, mint például mai állapotukban, 19 éve fel nem újítva a 435-ösök."
A nap viccét hallottuk, köszönjük.
"A buszokat csak érvényes műszaki vizsgával vesszük át, lesz felelősség a beszállítón is, és a BKV is mindent el fog követni, hogy a buszok üzemeltetése semmivel ne járjon több gonddal, mint akár a 7-8 éve Budapesten szolgáló Volvo-csuklósoké, akár a holland eredetű szólóké, melyek ugyanezen típuscsalád tagjai."
És minden hibáért, (a beragadó ajtótól kezdve a váztörésig) a Homm lesz a bűnbak. Jellemző...
Tényleg, nem is értem, a lengyelek miért dobták ki előbb a 412-eseiket, mint a 280-asokat. Tényleg, nem is értem Moszkvában miért selejetezték sokkal korábban a 415-ösöket, mint a 280-asokat....Ők biztos hülyék....
"A VEKE által, a videókon belinkelt nyilatkozat a régi 5000-es Volvókra (kockalámpa) vonatkozik."
Meg a genfi Volvokra is.
"Ez a 25 db (eleve, genfi színűek, narancssárgák) soha nem voltak budapesti forgalomban még."
Ez igaz, viszont évekig álltak "csillaggarázsban" és néhány darab az egykori Alfabusz-készletből való (amik erősen lerabolt állapotban álltak a banknál korábban).
"Azoknak egy közös csavarjuk nincs a most vásárlandókkal!"
Az 5000-eseknek nincs, mert az más típus, de a genfiek az utolsó csavarig megegyeznek.
"Tehát a kritika a most vásárlandónál jóval öregebb és teljesen eltérő típusú buszokra vonatkozott."
Meg a genfiekre is. Az egész akkori szériából egyedül a kevéske athéni eredetű kocsi vált be.
Nem. A 280-asokat kellene felújítani. A 435-ösök mehetnek. Illetve a 412-esek selejtezését kellene végre meglépni. Igen, azok a korszerűtlenek, nem a 200-asok. Csak ezt nem szabad kimondani, mert az a típus valamiféle szent tehénként van itt kezelve, a maga borzalmas konstrukciójának, millió hibájának ellenére. Ezeket senki nem látja? Vagy mindenki homokba dugja a fejét? Azért nem mindenki nyeli ám be ezt a BKK-BKV sajtókommunikációban állandóan ész nélkül nyomatott korszerűalacsonypadlós maszlagot, amivel mindig elmaszatolják a problémát.
Viszont - mint korábban írtam - egyes infóim szerint a 19-71 és a 19-73 is D2156 lett, de a turbós változattal. Mivel én eddig csak a 973 turbójának fütyülését hallodtam, ezért megerősítést vagy megcáfolást szeretnék, hogy a fenti állítások igazak-e vagy se.
A helyzet az, hogy mi most, más EUR árfolyam mellett 13 millió forintért vesszük ezeket a buszokat. Nekünk a jelenlegi parkhoz kell, a régi Ikarushoz hasonlítani mindent, nem a svájci anyagi lehetőségekhez. Ők új buszokat vettek helyettük, a főváros is szívesen venne azonnal, ha tehetné. Egy 19 éves és még soha fel nem újított 435-ösnél megbízhatóbb járművek...márpedig a másik opció, hogy azok maradnak, meg a 24 éves 280-asok. Az ottani tapasztalatok egyébként olyanok, mint a mi csuklós Volvókkal, mert azért azok is lerobbanak, nem Siemens Combinók, de azért senki nem mondaná, hogy dobjuk ki őket, nem?
A VEKE által, a videókon belinkelt nyilatkozat a régi 5000-es Volvókra (kockalámpa) vonatkozik. Ezek robbantak le a 20E-n és a 47-49VP-n folyamatosan és okoztak gondokat a Nógrádnak, sajnos erre emlékszem. Ez a 25 db (eleve, genfi színűek, narancssárgák) soha nem voltak budapesti forgalomban még. Azoknak egy közös csavarjuk nincs a most vásárlandókkal! Amit kifogásolt a mostani buszok kapcsán, hogy akkor 48 millióért kínálták a közreműködő cégnek. Mostani EUR árfolyam mellett (!) 13 millió a vételár, amit a régi Ikarusokhoz kell hasonlítani, nem a svájci viszonyokhoz, ahogy ezt már kifejtették.
Tehát a kritika a most vásárlandónál jóval öregebb és teljesen eltérő típusú buszokra vonatkozott.
Vitézynek a most vásárlandó buszokkal egy kritikája volt korábban: az, hogy drágák 48 millióért, Antal Attila fiát foglalkoztató cégtől.