A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kap a 0370 rendes kihajtható rámpát vagy sem? Ha nem akkor marad azon is mobil rámpa. Sőt praktikusabb is lenne mert az mintha hosszabb lenne mint a beépített és egy olyan buszon amit nem lehet térdepeltetni jobb mint egy rövid meredek.
Másnak meg lehet abból van elege amit te szídsz olyan nem lesz hogy mindenkinek jó legyen ;)
... akiknek fogalmuk nincs hogy kell egy turbós motort beindítani vagy leállítani stb.....?! természetesen tisztelet a kivételeknek akik nincsenek kevesen csak a cukrászok többen vannak.
*****
Nagyon találó. És a sok cukrász csodálkozik, hogy 4-5 év használat után már alig van erő a motorban, és szidják a technikát, bezzeg régen...
Biztos nem ugyanazokkal a szerelőkkel szoktunk beszélgetni. Nekem azt mesélik, hogy 13 éves korukkal együtt a mai napig megbízható, igénytelen igáslovak, és teszik a dolgukat. (Ez nem jelenti azt, hogy hibátlanok.)
hát ha így van ahogy írod akkor nézzük a 400as típust futtatjuk a 200ast szídjuk
a 400 drágábban üzemeltethető, drágábban felújítható, akkor most mi is van?
ott lehet fejleszteni ahol pénz is van rá, nem lopják el, nem teszik tönkre a közlekedési céget, nem hülyeségekre költik el a pénzt, nem hibásan kidolgozott és kivitelezett projektekre verik el
beszélgettünk már párszor személyesen azt hittem ilyen fel se merül
amúgy meg menj be a műszakhoz azt majd mesélnek
maradjunk annyiban már amikor megjöttek a vanhulladékok akkor is már a vezérek meglátták pl a 36-on mivel lesznek és ennyi jött ki a szájukon: na ma se szállok majd ki csak kajálni meg este a buszból...
már akkor is sípoltak akocsik mindenféle hibaüzenetekkel, aztán a sok beírásra meg félreállásra az volt a válasz hogy kikötötték a hangjelzést
Olcsók az alkatrészei, nem bonyolult szerelni és jóóóó pár éve ismerik a technikát. Sok újat nem tud mutatni a szerelőknek. Így nem nehéz üzemeltetni, ez nem kihívás.
Nekem nincs semmi bajom a 200-asokkal, ha olyanok amilyen pár éve is voltak a buszok. Ha időben ott van a busz ahol és elvisz addig amíg szeretnék akkor felőlem Karosa is jöhetne vagy IK 180-as is.
Viszont ha kapsz egy alacsonypadlós buszt annyiért amennyiért egy magaspadlós felújítása - ráadásul néha vitatható minőségben - akkor azért elgondolkodtató, hogy miért is azok a hülyék akik azt mondják menjen a levesbe. Ha csak az a gond megtarthatjuk a rendszámokat simogatni...
várjál, nem értem milyen mobil rámpás 260-saról bezsélsz...
vanhoolnál van mobilrámpás
nem a szent Ikarus, de elegem van, hogy mindenki őket szídja
szídhatnátok a protkós jólfésült gabibát, aki tönkrevágta budapestet jó időre a 16évét és a ránk maradt adósságokat és elcseszett projekteket szívhatjuk évtizedekig
Jól mondod, az átlagutas azzal ami van. Szerinte a 200-as az a busz ami már rég óta jár a városban és szakadt, koszos, beázik és nehéz rá felszállni. Őt nem érdekli, hogy a 280-as csak 10 év után lesz váztörött míg a Volvo csak 8 évet bír ki Budapesten. A Volvot is csak azért tudja mert nagy sajtóvisszhangja volt anno mikor jöttek és mert rá van írva az elejére.
Viszont az átlagutas nem is forumozik, így ide se ők írnak. Ezért mertel leírni lent amit és nem kisdoktorit vagy tudományos elemzést írtam.
De ha akarod összehasonlíthatjuk a kőbunkót a lézerszikével vagy a már említett körtét és almát is.
A 200-ast pedig a kortársaival kell összehasonlítani üzemeltetési szempontból nem pedig az itt is divatos szemlélet keretében, hogy "hol lesz a Volvo 25 évesen?". :(
-----------------
NEM.
Egy állományból kiemelni egy típust és keresni hozzá más városokban vagy más államokban kortársat, hogy legyen mivel összehasonlítani.................nos ez nem más mint publikáció gyártás.
A különböző doktori iskolák előírnak publikáció számot a doktori fokozatért.
Erre viszont kíváló ha unatkozó PHD hallgató összehasonlítja az Ikarus 200-as városi családot a Karosa 700-as családdal valamint a ROCAR autóbusz családdal.
Mind kortársak.
Majd levon vmilyen következtetést és rajzol(tat) harmincvalamennyi táblázatot, diagramot, stb. a három család különbözőségeiről vagy azonosságairól.
Ez a kortárs összehasonlítás.
A dolgozat elkészül egy példányban, megjelenik egy havilapban amit kiadnak 170 példányban.
Elolvassa kb. 300 ember.
Ennyi.
--------------------
A használó, civilül UTAS, nem ír kisdoktorit kortárs autóbusz családok összehasonlításáról.
Ő azzal hasonlítja össze ami a városban fut, egy adott időben.
Az üzemeltető, javító, karbantartó nem ír kisdoktorit a kortárs autóbusz családokról.
Ők azzal hasonlítják össze amit üzemeltetnek, javítanak, karbantartanak.
Az idén reméljük legalább a csuklós VHk fele arculatjavításra sor kerül, aminek legfőbb eleme az egységes szín. Emellett elvárásom, hogy a fődarabokat üzemi keretből ezeknél a kocsiknál felújítsuk, megjavítsuk, még ha tudjuk azt is, hogy teljes gépészeti felújítást nem tudunk nekik adni.
Több ilyen programszerű dolgot szeretnénk más típusoknál is. A 412eseknél a legrosszabb vázállapotok felszámolása lehetséges fehérvári javítással, a 280asokon programszerűen, nem egyenként megcsináljuk a kipufógokkal kapcsolatos problémakat, illetve a kétszázasokra legjellemzőbb kritikus tetőbeázásokat is felszámoljuk, biztató kísérleteken vagyunk túl egy-egy kocsinál, egyenlőre még költségbe is kezelhetőnek tűnik.
Az erőforrások döntően a második félévben fognak rendelkezésre állni, ha a 150 forgalmi kocsival csökken a kiadásunk (munkaerő, javításba bavonható járművek rendelkezésre állása, stb).
Hogy erted azt, hogy "mar"?
mindenki masnak is szol a kerdes.
Tudom, hogy ezek a "legujabb uj" kocsik a bkv-nal, de ne csinaljunk mar ugy, mintha tegnap jottek volna.
(A 412esek hogy birtak ~8 evesen?)
En tovabbra is ugy latom, hogy tekintettel a beszerzesuja korulmenyeire, az uzemeltetes viszontagsagaira es minden egyebre, egesz jol megalljak a helyuket. (El lehet kepzelni, mi lett volna, ha sikerul anno egy normalisabb specifikacioval megrendelni oket, majd egy picit jobban oda figyelni rajuk.)