A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Autopron volt egy cikk, amiben említik - ez alapján lehet, hogy '26 eleje
Lapunknak Szedlmajer László elmondta, hogy az utolsó 412-esek kivonása méltó körülmények között, búcsújáratokkal és fotózási lehetőséggel zajlik majd. A pontos dátum még nem ismert, az utolsó példánynak nyárig van érvényes forgalmi vizsgája, ám selejtezése ennél előbb, legkésőbb a jövő év elején várható.
Nekem ilyen Hatvanból is rémlik, de szóló Ikarus. Másik buszon utazva láttam, első ajtó ránc, hátsó (középső, mint egyetlen hátsó) ajtó bolygó. Azt hittem rosszul látok, de máig bennem él a látványa.
Én ezen recsegést nem hallok, csak a szélfogó nyekereg a gumiban, meg a műanyagok zörögnek. Az eCitarok, meg az Arrivások is ilyenek. Az új, racionalizált (azaz olcsósított) burkolatok... Messze nem tűnnek olyan masszívnak, mint a ~2019 előtti C2-esek (talán valamikor akkoriban jött ez az új fajta tető).
Tök fölösleges beírni az ilyeneket: nem hülyék a sofőrök se, gondolom be volt már írva a könyvecskéjébe már ezerszer, akkor se csinálták meg, egy ilyen fórumos hozzászólás után főleg nem fog nekiugrani senki... Ez amúgy se egy olyan probléma, amit egy kalapácsütéssel orvosolni lehetne, arról nem is beszélve, hogy egyesek szerint így is túl gyorsak meg hirtelen indulnak a buszok, szóval jóvanazúgy.
AO-FL-192 recsegése: https://youtu.be/FU0jyqHSXYI?si=u4Lja5SwLzzzf3TM Sima úton se sokkal jobb, és a többi C2K is hasonló, nem egyedi hiba. Én ezeket így át se vettem volna... 10-15 éves busznál érthető, de néhány hetesen?
Ja, Svábhegy, 212-es: megyek a Modulóval felfelé az Istenhegyi úton, kicsit sűrűn jönnek a kanyarok, alig győzöm kormányozni. Emlékeimben ott élt az öreg Ik260-as, amint komótosan, úgy 35-40-nel ballag felfelé, nem is értettem a dolgot, hogy miért nem azt a feelinget érzem. Aztán ránéztem a sebességmérőre: úgy 60 körül mutatott a 40-es sebességkorlátozó táblánál (elévült, ne piszkáljatok érte! :-) )...
Pedig ezek milyen jó gépek voltak újkorukban*. Aztán jött valami "okos", és átprogramozta a váltójukat, hogy ne pörgesse annyira 1-es fokozatban. Utána minden váltásnál rántott, erőtlen lett, és többet kezdett fogyasztani, mint azelőtt...
* Már nem tudom, mit jártam vele, amikor Hűvösvölgy-Körtér villamospótlás volt Kőbányás csuklós Volvókkal. Valahonnan levettek a Modulóval, hogy ugorjak be én is pótolni a szólóval. Volt öröm. Dudorodott a kocsi oldala az utasoktól, de a Hűvösvölgyi úton sorra értem utol (felfelé) a Volvókat, amik ott úgy 15-tel tudtak araszolni. Mire felértem a végállomásra 3 vagy 4 Volvót kerültem le, mert a Modulo tudott menni (akkor) még felfelé is.
Most kerestem rá a rendszámra és feldobta a régi rendszámát, az alapján pedig egy 2008 körüli index "beszélgetést" közted és vasutas topik társunk között.
Ez a kocsi járt Litke, Ipolytarnóc felé, olyan fülkével ami az oroszoknál rendszeresített, hogy az első ajtót osztja.
Most már rémlik melyik kocsi ez.
Ahogy írod ezt tényleg érhette valami baleset, lehet nagyobb mint amire gondolunk, mert ez a kocsi két külön kocsiból lett összerakva.
Más volt a vontató és a pót része, ennek függvényében voltak mások a bolygó ajtók is rajta az elején és hátán, de én nekem még valami olyasmi is dereng, hogy az elejében más volt a belső világítás mint a hátában.
A bolygó ajtókból a szélesebb üveges volt a régebbi az keskeny üveges az újabb emlékeim szerint.
Lövésem nincs már róla, hogy hogy oszlott ez meg, elől volt a keskeny vagy hátul, de ennek megfelelően párosult hozzá a belső világítás, a keskeny üveges ajtós részén neon, a széles üveges ajtós részén a régi szofita izzós.
Nem tudom ezt pontosan időben sem hová rakni, mert Litkéről utaztam haza vele egyszer, rokonom esküvőjéről, és akkor már ismertem egy csomó meghívott kollégáját a régi sütőiparból, tehát vagy pék "inas" voltam még 88-91 között vagy már dolgoztam 91 után.
A kocsi az első bolygóajtós BKV-s és MKV-s/SzKT-s széria, valamint a kísérleti gázos hajdús kocsi kortársa, bár nem pont velük volt egyben, hanem egy honvédségi 280.03-assal. Ezek alapján az összes ajtót szélesebb, vastagon gumizott üvegekkel szerelték, tehát valahogy így kellett kinéznie: https://img.index.hu/imgfrm/8/2/9/7/IMG_0016568297.jpg Viszont nekem valahonnan az dereng, hogy fülke nélkül érkezett a Nógrádhoz.