Keresés

Részletes keresés

MIHI Creative Commons License 20 órája 0 6 169491

Autopron volt egy cikk, amiben említik - ez alapján lehet, hogy '26 eleje

„Lapunknak Szedlmajer László elmondta, hogy az utolsó 412-esek kivonása méltó körülmények között, búcsújáratokkal és fotózási lehetőséggel zajlik majd. A pontos dátum még nem ismert, az utolsó példánynak nyárig van érvényes forgalmi vizsgája, ám selejtezése ennél előbb, legkésőbb a jövő év elején várható.”

Előzmény: 08-73 (169488)
Közlekedésguru Creative Commons License 29 órája 0 1 169490

Nekem ilyen Hatvanból is rémlik, de szóló Ikarus. Másik buszon utazva láttam, első ajtó ránc, hátsó (középső, mint egyetlen hátsó) ajtó bolygó. Azt hittem rosszul látok, de máig bennem él a látványa.

Előzmény: riezaK (169465)
megaliner Creative Commons License 1 napja 0 0 169489

Tényleg, mennyire volt ez gyakorlat, két buszból építeni egyet?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1.= Például a FAÜ csuklósok mindegyike így készült.

 

2./ Egyéb járműveknél nem volt napi gyakorlat, de kétévente - háromévente  bizony előfordult.

 

Jellemzően nem a BKV-nál.

 

 

08-73 Creative Commons License 1 napja 0 2 169488

Apropó, ha már noszi/retro: a 412-esek búcsúmenetei még idén lesznek, vagy már csak jövőre?

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 169487

Gondoltam.

Tényleg, mennyire volt ez gyakorlat, két buszból építeni egyet?

(Azért az ajtókat kicserélhették volna, bizarr látvány lehetett a felemás kocsi.)

Előzmény: Portwest (169482)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -4 2 169486

Mit köszönsz, hogy a flottából egyre kevesebb az, ami üzemképes? :D

Előzmény: Traffipaxx (169484)
torqmatic Creative Commons License 1 napja 0 0 169485

Gondolom a szerződés meghosszabbításával :P

Előzmény: Zsolt223 (169483)
Traffipaxx Creative Commons License 1 napja 0 3 169484

Végre kiveszi a részét valamennyire a buszos retró is a nosztalgiázásban. 
Köszönjük! (Csak így tovább!)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169478)
Zsolt223 Creative Commons License 1 napja 0 2 169483

Sziasztok! 

 

Talán volt már erről szó korábban. Úgy tudom, hogy jövőre lejár az NTM Modulo-k bérleti szerződése. Mivel tervezik kiváltani ezt a típust?

Portwest Creative Commons License 1 napja 0 0 169482

Másik kocsi utánfutóját kapta meg.

Előzmény: Gordon Zsigmond (169477)
beni19 Creative Commons License 1 napja 0 0 169481

Lehet tudni hova lesz kiadva, valamint egésznapos számokon lesz kint?

Előzmény: 08-73 (169480)
08-73 Creative Commons License 2 napja 0 4 169480

Óóó, pedig azért egy ráncajtós Mikibusz is jó lenne. :) Sebaj, a 829 is tökéletes lesz ám, a lényeg a 200-as IK-n van. :)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (169478)
bpi-211 Creative Commons License 2 napja 0 4 169479

Én ezen recsegést nem hallok, csak a szélfogó nyekereg a gumiban, meg a műanyagok zörögnek. Az eCitarok, meg az Arrivások is ilyenek. Az új, racionalizált (azaz olcsósított) burkolatok... Messze nem tűnnek olyan masszívnak, mint a ~2019 előtti C2-esek (talán valamikor akkoriban jött ez az új fajta tető).

Előzmény: SZALAROAA (169472)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2 napja -1 8 169478

Nem cáfolom.

A 477-nek motorügyi nehezményei vannak.

Előzmény: 08-73 (169474)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 0 169477

Azt meg hogy a manóba' sikerült összehozni...?

Előzmény: riezaK (169465)
torqmatic Creative Commons License 2 napja -11 2 169476

Tök fölösleges beírni az ilyeneket: nem hülyék a sofőrök se, gondolom be volt már írva a könyvecskéjébe már ezerszer, akkor se csinálták meg, egy ilyen fórumos hozzászólás után főleg nem fog nekiugrani senki... Ez amúgy se egy olyan probléma, amit egy kalapácsütéssel orvosolni lehetne, arról nem is beszélve, hogy egyesek szerint így is túl gyorsak meg hirtelen indulnak a buszok, szóval jóvanazúgy.

Előzmény: nonick7 (169466)
0010011 Creative Commons License 2 napja 0 0 169475

Már téma is ott.

Előzmény: Alexander Pistoletov (169473)
08-73 Creative Commons License 2 napja 0 1 169474
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 0 169473

OFF

Átmegyünk ezzel a nógrádosba? Az az érzésem, hogy lassan ki fog derülni minden.

ON

Előzmény: 0010011 (169469)
SZALAROAA Creative Commons License 2 napja -2 1 169472

AO-FL-192 recsegése: https://youtu.be/FU0jyqHSXYI?si=u4Lja5SwLzzzf3TM Sima úton se sokkal jobb, és a többi C2K is hasonló, nem egyedi hiba. Én ezeket így át se vettem volna... 10-15 éves busznál érthető, de néhány hetesen?

Portwest Creative Commons License 3 napja 0 3 169471

szívómotoros szutyokkal igen, jól beállított D10-el, a BX 72-40 lazán vitte az 50-et.

Előzmény: zsig (169470)
zsig Creative Commons License 3 napja -2 3 169470

Hát, egy 260-as komótos ballagása az Istenhegyin az olyan 20 km/óra volt, ÁFÁ-s volt a kilométerórád. 

Előzmény: John Howard (169468)
0010011 Creative Commons License 3 napja 0 2 169469

Elől keskeny ,középen vastag, 3-4 ajtónál mindkettő is volt.Ez balesetet követően alakulhatott így

 

1995-ben kapta a piros helyi flottaszint úgy tudom, addig járt Ipolytarnócra.

Az ,,orosz" fülkés megoldás nekem új, hasonló mint a HKZ 209 en volt.(De ez nyilván az összes orosz kocsira igaz)

Én ritkán utaztam vele helyiben, még kisgyerek voltam.

Akkor már átlagosabb volt 

2007-ben lett selejt

 

Előzmény: Angyal Károly (169464)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 7 169468

Ja, Svábhegy, 212-es: megyek a Modulóval felfelé az Istenhegyi úton, kicsit sűrűn jönnek a kanyarok, alig győzöm kormányozni. Emlékeimben ott élt az öreg Ik260-as, amint komótosan, úgy 35-40-nel ballag felfelé, nem is értettem a dolgot, hogy miért nem azt a feelinget érzem. Aztán ránéztem a sebességmérőre: úgy 60 körül mutatott a 40-es sebességkorlátozó táblánál (elévült, ne piszkáljatok érte! :-) )...

Előzmény: nonick7 (169466)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 8 169467

Pedig ezek milyen jó gépek voltak újkorukban*. Aztán jött valami "okos", és átprogramozta a váltójukat, hogy ne pörgesse annyira 1-es fokozatban. Utána minden váltásnál rántott, erőtlen lett, és többet kezdett fogyasztani, mint azelőtt...

 

* Már nem tudom, mit jártam vele, amikor Hűvösvölgy-Körtér villamospótlás volt Kőbányás csuklós Volvókkal. Valahonnan levettek a Modulóval, hogy ugorjak be én is pótolni a szólóval. Volt öröm. Dudorodott a kocsi oldala az utasoktól, de a Hűvösvölgyi úton sorra értem utol (felfelé) a Volvókat, amik ott úgy 15-tel tudtak araszolni. Mire felértem a végállomásra 3 vagy 4 Volvót kerültem le, mert a Modulo tudott menni (akkor) még felfelé is.

Előzmény: nonick7 (169466)
nonick7 Creative Commons License 3 napja 0 2 169466

az NTM-432-re valaki nézzen rá, szerencsétlen busz alig bír felmászni a Svábhegyre. 

riezaK Creative Commons License 3 napja 0 4 169465

Tatabányán volt elöl bolygós hátul ráncos is, hátul trilex hír szofita elöl Rába hidak neoncső :D 

Előzmény: Angyal Károly (169464)
Angyal Károly Creative Commons License 3 napja 0 1 169464

Most kerestem rá a rendszámra és feldobta a régi rendszámát, az alapján pedig egy 2008 körüli index "beszélgetést" közted és vasutas topik társunk között.

Ez a kocsi járt Litke, Ipolytarnóc felé, olyan fülkével ami az oroszoknál rendszeresített, hogy az első ajtót osztja.

Most már rémlik melyik kocsi ez.

Ahogy írod ezt tényleg érhette valami baleset, lehet nagyobb mint amire gondolunk, mert ez a kocsi két külön kocsiból lett összerakva.

Más volt a vontató és a pót része, ennek függvényében voltak mások a bolygó ajtók is rajta az elején és hátán, de én nekem még valami olyasmi is dereng, hogy az elejében más volt a belső világítás mint a hátában.

A bolygó ajtókból a szélesebb üveges volt a régebbi az keskeny üveges az újabb emlékeim szerint. 

Lövésem nincs már róla, hogy hogy oszlott ez meg, elől volt a keskeny vagy hátul, de ennek megfelelően párosult hozzá a belső világítás, a keskeny üveges ajtós részén neon, a széles üveges ajtós részén a régi szofita izzós.

Nem tudom ezt pontosan időben sem hová rakni, mert Litkéről utaztam haza vele egyszer, rokonom esküvőjéről, és akkor már ismertem egy csomó meghívott kollégáját a régi sütőiparból, tehát vagy pék "inas" voltam még 88-91 között vagy már dolgoztam 91 után.

 

Előzmény: ujfigura. (169436)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 1 169463

A kocsi az első bolygóajtós BKV-s és MKV-s/SzKT-s széria, valamint a kísérleti gázos hajdús kocsi kortársa, bár nem pont velük volt egyben, hanem egy honvédségi 280.03-assal. Ezek alapján az összes ajtót szélesebb, vastagon gumizott üvegekkel szerelték, tehát valahogy így kellett kinéznie: https://img.index.hu/imgfrm/8/2/9/7/IMG_0016568297.jpg Viszont nekem valahonnan az dereng, hogy fülke nélkül érkezett a Nógrádhoz.

Előzmény: 0010011 (169460)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 4 napja 0 5 169462

Egy konkrétan leégett mint a zsír.

Előzmény: megaliner (169461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!