A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Már kértem egyszer, hogy ilyenkor nem lehetne odaírni a rendszám elé vagy mögé a típust is? Legalább kis betűvel, mert engem baromira nem érdekelnek a rendszámok, de az érdekelne, hogy milyen típusok vándorolnak! Köszönöm szépen!
Egy csuklós a legtöbb vonalon gond nélkül elmegy. A 194-esen is volt már. A baj az, ha mindegyik kocsi az. Mert kialakulhat patthelyzet, amikor megáll a vonal, mert az egyik nem tud a másiktól, a másik az egyiktől fordulni pl. Szólóval megoldod, de csuklóssal? Kíváncsi leszek mi lesz ebből, hány zavar lesz a vonalon és milyen rendszerességgel.
Attól, hogy x fő nem metrózik a Népligetig az 1-es villamoshoz, a Corvin negyedig a 4/6-hoz stb. hanem tud buszozni. Amúgy ettől nem metrópótló és elenyésző az ilyen utasok aránya. Ált. aki a Határ úttól (vagy előbbről) utazik az olyan helyen száll le, ahol se villamos, se metró, a Blahától pedig a többség a Könyves Kálmánig bezárólag leszáll.
Úgy látszik, mi tapasztaltuk, hogy közel sem bliccelőkkel vannak tele ezek a teltházas vonalak...
Igen, tudom. Értelmetlen + az indoklás se állja meg a helyét a kafetériás bérletes utasok többségénél. Ugyanis keresetfüggő, hogy jobban, vagy rosszabbul járt, vagy pont mindegy.
A 105-ösön inkább a XII. kerületi részén több a bliccelő, majd ahogy halad a XIII. kerület felé, egyre csökken a bliccelők száma. Ez nem megállapítás, ez tény. Többször utaztam kerekre tömött 105-ös buszon, valahol a vonalon felszálltak a csőszök a FÖRI embereivel. Nem alakult ki tömegverekedés a jegylyukasztóknál, nem üresedett le a busz, hanem kiegészült az ellenőrzést végző személyekkel, és azok kísérőivel.
Jó estét! Valaki nem tud bővebbet a délutáni buszbalesetről Pestszentimrén, a Lőrinci úton? Több utas is megsérült, de annyi baleset történt napközben, hogy ez már nem jutott el a média ingerküszöbéig...
Megállapítottam egy egyszerű tényt, nem kell mögé ideológiát látni. Angyalföldön a 105-ösön, ami ugyanolyan metrópótló járat, mint Dél-Pestnek a 99-es, ugyanekkora a nem fizetők aránya. Pedig az állítólag jó környék.
Jut eszembe: ma a 18:10-kor, "Kőbánya alsó vasútállomás" végállomásról induló 162-essel, a 01-83 sz. gépállattal mentem haza. Rajtam kívül még egy nő volt, aki felszállt. A nő fintorogva járt fel-alá, nem találta a helyét. Ez abból alakult ki, hogy elmondása szerint az ülések mocskosak voltak. Én szerintem azokkal az ülésekkel már nem lehet semmit kezdeni. Olyan hatást tükröznek, mintha egy nagy kupac rágógumi lenne fényesre, feketére és simára ülve. A nála lévő telefonban nem volt SIM-kártya, így a fényképét nem tudta elmenteni. Elmondása szerint újságíró volt, és szívesen írt volna egy cikket a BKV-s buszok retkes üléseiről. Tőlem, és néhány, az útvonalon összeszedett utastól kérdezte, hogy kamerás-e a mobiltelefonja, mert akkor én/más lefényképezhetné(m), és az általa megadott e-mail címre elkéne küldeni. Nem szándékoztam aszisztálni egy lejárató cikkhez, de ettől függetlenül tessenek ránézni a 01-83 utasterére, hátha lehet vele valamit kezdeni!
Ezzel nem vitázom, amíg ilyen a jegyrendszer és -ár, sokan fognak trükközni. Már rég elektronikus jegyrendszer kellett volna, ami nem bünteti az átszállást, s akkor ez a probléma se lenne. Amíg folyamatosan csak emeltek, bevételt várva - infláció felett - a bliccelés csak nőtt. Ezt az se kompenzálja, hogy az utóbbi években nem emelkedtek. Mindegy, ez globális probléma, itt sem magasabb, vagy nem sokkal magasabb a bliccelők száma. Többször beírtam már, a környéken dolgoztam újságárus bódéban és naponta többszáz jegyet adtam el. Sokan jöttek minden nap venni kettő jegyet. Naponta, tehát fel is használta minden nap. Az előítéletnek van alapja, de nem - csak - "azok" adják a vonal telítettségét...
Akármelyikkel is kötnék össze a 99-est, az azt jelentené, hogy egy 20-25 km hosszú vonal lenne, amin a menetidő egy irányba kb. 80-90 perc lenne.
Azon kívül, hogy láthatóan 10-15 km hosszú vonalakon sem tudják biztosítani az egyenletességet, sőt totálisan elverődnek a vonalak, egy 99 valamivel összekötve elég érzékeny vonal lenne, mivel csak a Rákóczi - Kossuth Lajos utcai szakaszán lenne külön buszsávja.
Sofőr oldalról meg nem gondolom, hogy egy közel másfél órás egyirányú menetidőt bárki is bevállalna,
Azért durva lenne egy végállomási tartózkodási idő nélkül egy forduló 3 órás lenne, nem:
Egyébként véleményem szerint a 110 és a 112 más viszonylatokba lesz bekötve, utasforgalmilag egyiket sem lenne szerencsés a 99-be kötni, szerintem inkább a 8-as lesz a nyerő, annak a Blaha - Keleti szakasza most is teljesen felesleges. (Na nem mintha a 110/112 párosnak a Kálvin - Bosnyák szakasza nem lenne az.)
Valaki olyat írt múltkori kommentemhez, hogy ki is törölte/törölték a hozzászólását.
Nekem is eszembe jutott a 99+178, csak gondoltam, hogy a 178-as az már jó rég óta a Keletiig jár, mégse az legyen. (Van még a 8-as, 110-es, 112-es is)
Egyébként ha lesz majd Thököly úti villamos, a buszokat úgyis visszarövidítik, vagy más útvonalat adnak nekik.
A 178-ast egy időben a 95-össel akarták összekötni, az is megfontolandó lehet.
De az ötlet csak azért merült fel bennem, hogy a Népszínház utcában megszűnjön a buszvégállomás. Szerintem az ottélők kifejezetten támogatnák a javaslatot. A mai várospolitika igyekszik a város közepén lévő buszvégállomásokat megszüntetni, és összekötni más járatokkal, így el lehetne ezen is gondolkodni. :)