A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Biztos csuklósították volna már a vonalat, ha kellett volna, nem?"
Azért azt se felejtsd el, hogy egészen a közelmúltig olyan állapotú (csuklós) buszok jártak a városban, amivel mondjuk én sem szívesen másznék hegyet. Értem ezalatt a tükörradiálos 200-as Ikarust össze-vissza fogó-bekapó fékekkel, töbszörösen váztörött, széteső 435-ösöket.
Ma már a BKV-nál sem ez a jellemző, és az alvállalkozóknak is van már megfelelő kocsiparkja, így itt az idő megvizsgálni ezt a kérdést.
Csakhogy van olyan helyzet, nem kevés, hogy menetrend szerinti közlekedés esetén sem lehet felférni. Ha a Margit körúti dugó miatt összeborult a vonal, akkor sem mindegy, hogy az első, esetleg második buszra felfér az utas, vagy csak a harmadikra, negyedikre.
Az uton elfér a csuklós, de a megállókban túlnyúlna. És ha a néni leesne a 4-es ajtónál, eltörne, a lába, mert nincs peron, akkor ki a hibás? Mert hibás az, aki ráenged egy olyan vonalra csuklós járművelet, amik hosszabbak, mint maguk a megállók.
Ha nem jól állok be a megállóba és beesik egy ember a busz és peron közé, engem vesznek elő, hogy nem álltam be jól. Ha viszont peron sincs a 4-es ajtónál és így engednek rá csuklósokat, az felelőtlenség.
Nem ellened vagyok, csak nekem ezek a szempontok jutottak eszembe először. Akkor rajta, egy próbát mindenképpen megér a dolog. Ha az ötlet jó és a tapasztalat is igazolná, kinek lenne rossz?
Még annyit csak, hogy a késések egy része független az utasoktól, a buszok befogadóképességétől. Például, ha a Margit körútra nem tudsz kikanyarodni, mert be van dugulva, akkor egy csuklóssal is ugyanúgy ott állnál a dugóban és utolérne 1-2 másik csuklós.
És az ott megszerzett 3-4 perc késést még egy csuklóssal sem tudnád ledolgozni (olyan feszített a menetrend). Két Combinónyi ember még egy csuklósra sem fér fel, és mint tudjuk, minden utas az első heringesdobozra szeretne felszállni, hiába látják a Mechvart-ligetnél már a következő buszt elejét.
Az biztos, hogy könnyebben férnének fel a csulkólsra, mert csuklós. De azokon a problémákon, amik nem a jármű jellegéből fakadnak, még egy csuklós sem tudna segíteni (dugó, rossz út, lámpaváltások...)
Nincs mit kipróbálni, az úton elfér a csuklós, a forgalmi jellemzők változása előre pontosan számszerűsíthető. A szükséges átépítéseket meg kell lépni, ha az megvan, onnantól lehet csuklós a vonal. Hogy miért maradt így, nem kell többet mögé látni, mint ami mögötte van: a BK*-nál jellemző általános érdektelen hozzáállás miatt.
Lehet egy szolgálat alatt nem kap teljes képet az ember a vonalon tapasztalható trendekről. Lehet egy jó napot sikerült kifognod ;) Olyan is akad.
Nekem is volt ott lazább napom, de a zöme az egész napos pörgésekről és az állandó késésről szól. A műszaki pihenőből meg rendszeresen elmegy kb 5-10 perc mire leparkolsz. De én sem ott szoktam járni.
Biztos csuklósították volna már a vonalat, ha kellett volna, nem? Bár lehet ez egy naiv felvetés, de mivel nem vagyok közlekedésmérnők és nem is szándékozom annak beállítani magam, ezért biztosan egy sor olyan szempont és költség is van, amikről halvány fogalmam sincs.
Lehet akkor kapnánk reális képet erről a felvetésről, ha próba jelleggel csuklósítanák a vonalat 1-2-3-4 hétre. Mert látatlanba, tapasztalatok nélkül nem akarok olyan ellen beszélni, ami lehet még jó ötlet is lenne.
Szóval lehet igazad van, de a puding próbája az evés.
De a jelenlegi vonal, jelentős átépítések nélkül biztos alkalmatlan a csuklós közlekedésre. Én így látom. És a hangsúly a jelentős átépítések nélkül-ön van.
Egy szolgálatot jártam a 11-esen, nekem nem okozott gondot, pedig egy lehasznált Kisvolvóval voltam, és a rosszabb szakaszokon nem kínoztam 20 fölötti sebességgel szegény párát.
Nem tudom, ki állította, hogy a 239-esnél gyorsabb lesz a 8-as. Biztosan lesz olyan irány, ahol lassabb lesz. Mindenesetre a 239-esen egy órában van annyi utas, mint máshol egy buszon, szóval olyan nagyon azért nem fog hiányozni.
A 240-es más tészta, azt nettó szívatás megszüntetni.
Pont tegnap beszéltem erről egy 11-es pilótával: azt mondta, hogy jelen körülmények között a csúcsban 20, azon kívül 16-18 perces menetidő tarthatatlan. Rengeteg az utas, a "műanyag dobozokkal" nem tud ajtót zárni, nem tud haladni a "kitűnő tankcsapdákon", mert kárt azért ezekben sem szeretne tenni, bármennyire is szereti, szerette az Ikarusokat.
Abban nem értünk egyet, hogy a 99-esen nagyobb veszélyben lenne a járművezető akár elsőajtózás esetén is, mint máshol. A 99-esen ha a járművezető nem csinál nagyobb galibát (pl.: babakocsis odacsukása), akkor még valamiért nagyobb tekintélye van, mint más vonalon, sőt, a problémák megoldásában nagyobb segítségre számíthat, mint máshol. Nem mondom, hogy az utazóközönség az elitből kerül ki a belső szinten, nyilván a viselkedésük is kicsit elmarad az átlagos normáktól, de a járművezetőre egyáltalán nem veszélyesebbek, sőt. Amellett hogy kollégáktól hallottam, saját tapasztalat is.
Első ajtózás bevezetésekor -új vonal esetén- korábban úgy történt, hogy az első pár hétben a vezér mellett/mögött néhány fő securittty is kísérte a járatot, akik a hátsó ajtóknál előreparancsolták az utasokat. Így a törzsutasgárda hamar megtanulta a rendet. Gondolom most is lenne bőven kapacitás biztonsági emberektől, így nyilvánvaló hogy az EA bevezetése (pl a 99-en) csak akarat kérdése... Ehhez azonban biztosítani kellene -legalább ott- a teljesen zárható fülkés járműveket, mert valóban lehetnek problémás szituációk.