Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.05 -1 0 102172
Előzmény: Törölt nick (102171)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.05 -1 1 102171

Inkább egy újabb NJV (még van a Hommnál néhány eredeti állapotában). Az NGC-141-et hónapokkal ezelőtt már láttam a VJSZ udvarán.

Előzmény: BPO-105 (102169)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.03.05 0 2 102170

Amúgy a maradék 2 Óbudás C1 mikor áll forgalomba?

Előzmény: BPO-105 (102169)
BPO-105 Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102169

Az egy szintén ex-Bergkvarabuss, az NGC-141.

Előzmény: gorcher (102167)
D Carlos Creative Commons License 2016.03.05 0 8 102168

Az biztos jó, hogy az egyik oldalon egy csavar se rögzíti? A másik oldalon az ötből három van. MFW-526

 

gorcher Creative Commons License 2016.03.05 -1 7 102167

Újabb zöld Citaro a VJSZ udvarán a még kint maradt 2 darab genfi Volvo mellett.

Villámhetes Creative Commons License 2016.03.05 -2 3 102166

Az uton elfér a csuklós, de a megállókban túlnyúlna

 

Az ilyen vonalakon lenne jó a 3 ajtós csuki.

Előzmény: BPO-331 (102160)
49-es villamos Creative Commons License 2016.03.05 -2 2 102165

És azok milyen színt kapnak majd?

Előzmény: Törölt nick (102155)
Humarci Creative Commons License 2016.03.05 0 2 102164

nem te állítottad, bkk

Előzmény: g86 (102153)
HSJ-448 Creative Commons License 2016.03.05 0 4 102163

"Biztos csuklósították volna már a vonalat, ha kellett volna, nem?"

Azért azt se felejtsd el, hogy egészen a közelmúltig olyan állapotú (csuklós) buszok jártak a városban, amivel mondjuk én sem szívesen másznék hegyet. Értem ezalatt a tükörradiálos 200-as Ikarust össze-vissza fogó-bekapó fékekkel, töbszörösen váztörött, széteső 435-ösöket.

 

Ma már a BKV-nál sem ez a jellemző, és az alvállalkozóknak is van már megfelelő kocsiparkja, így itt az idő megvizsgálni ezt a kérdést.

Előzmény: BPO-331 (102156)
g86 Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102162

Csakhogy van olyan helyzet, nem kevés, hogy menetrend szerinti közlekedés esetén sem lehet felférni. Ha a Margit körúti dugó miatt összeborult a vonal, akkor sem mindegy, hogy az első, esetleg második buszra felfér az utas, vagy csak a harmadikra, negyedikre.

Előzmény: BPO-331 (102159)
6243 Creative Commons License 2016.03.05 0 4 102161

"A szükséges átépítéseket meg kell lépni, ha az megvan, onnantól lehet csuklós a vonal."

Előzmény: BPO-331 (102160)
BPO-331 Creative Commons License 2016.03.05 -3 4 102160

Az uton elfér a csuklós, de a megállókban túlnyúlna. És ha a néni leesne a 4-es ajtónál, eltörne, a lába, mert nincs peron, akkor ki a hibás? Mert hibás az, aki ráenged egy olyan vonalra csuklós járművelet, amik hosszabbak, mint maguk a megállók.

 

Ha nem jól állok be a megállóba és beesik egy ember a busz és peron közé, engem vesznek elő, hogy nem álltam be jól. Ha viszont peron sincs a 4-es ajtónál és így engednek rá csuklósokat, az felelőtlenség.

 

Nem ellened vagyok, csak nekem ezek a szempontok jutottak eszembe először. Akkor rajta, egy próbát mindenképpen megér a dolog. Ha az ötlet jó és a tapasztalat is igazolná, kinek lenne rossz?

 

 

Előzmény: g86 (102158)
BPO-331 Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102159

Még annyit csak, hogy a késések egy része független az utasoktól, a buszok befogadóképességétől. Például, ha a Margit körútra nem tudsz kikanyarodni, mert be van dugulva, akkor egy csuklóssal is ugyanúgy ott állnál a dugóban és utolérne 1-2 másik csuklós.

 

És az ott megszerzett 3-4 perc késést még egy csuklóssal sem tudnád ledolgozni (olyan feszített a menetrend). Két Combinónyi ember még egy csuklósra sem fér fel, és mint tudjuk, minden utas az első heringesdobozra szeretne felszállni, hiába látják a Mechvart-ligetnél már a következő buszt elejét.

 

Az biztos, hogy könnyebben férnének fel a csulkólsra, mert csuklós. De azokon a problémákon, amik nem a jármű jellegéből fakadnak, még egy csuklós sem tudna segíteni (dugó, rossz út, lámpaváltások...)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: g86 (102154)
g86 Creative Commons License 2016.03.05 0 2 102158

Nincs mit kipróbálni, az úton elfér a csuklós, a forgalmi jellemzők változása előre pontosan számszerűsíthető. A szükséges átépítéseket meg kell lépni, ha az megvan, onnantól lehet csuklós a vonal. Hogy miért maradt így, nem kell többet mögé látni, mint ami mögötte van: a BK*-nál jellemző általános érdektelen hozzáállás miatt.

Előzmény: BPO-331 (102156)
BPI-779 Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102157

Vagy majd itt is kitalálják azt, amit év(tized)ekkel ezelőtt a 69-esen. Lezárt 4-es ajtó. :D

Előzmény: BPO-331 (102156)
BPO-331 Creative Commons License 2016.03.05 -1 3 102156

Lehet egy szolgálat alatt nem kap teljes képet az ember a vonalon tapasztalható trendekről. Lehet egy jó napot sikerült kifognod ;) Olyan is akad.

Nekem is volt ott lazább napom, de a zöme az egész napos pörgésekről és az állandó késésről szól. A műszaki pihenőből meg rendszeresen elmegy kb 5-10 perc mire leparkolsz. De én sem ott szoktam járni.

 

Biztos csuklósították volna már a vonalat, ha kellett volna, nem? Bár lehet ez egy naiv felvetés, de mivel nem vagyok közlekedésmérnők és nem is szándékozom annak beállítani magam, ezért biztosan egy sor olyan szempont és költség is van, amikről halvány fogalmam sincs.

 

Lehet akkor kapnánk reális képet erről a felvetésről, ha próba jelleggel csuklósítanák a vonalat 1-2-3-4 hétre. Mert látatlanba, tapasztalatok nélkül nem akarok olyan ellen beszélni, ami lehet még jó ötlet is lenne.

Szóval lehet igazad van, de a puding próbája az evés.

 

De a jelenlegi vonal, jelentős átépítések nélkül biztos alkalmatlan a csuklós közlekedésre. Én így látom. És a hangsúly a jelentős átépítések nélkül-ön van.

Előzmény: g86 (102154)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.05 -1 10 102155

10 darab már lehívás alatt.

Előzmény: trizs77 (102130)
g86 Creative Commons License 2016.03.05 0 2 102154

Egy szolgálatot jártam a 11-esen, nekem nem okozott gondot, pedig egy lehasznált Kisvolvóval voltam, és a rosszabb szakaszokon nem kínoztam 20 fölötti sebességgel szegény párát.

Előzmény: BPI-779 (102152)
g86 Creative Commons License 2016.03.05 0 5 102153

Nem tudom, ki állította, hogy a 239-esnél gyorsabb lesz a 8-as. Biztosan lesz olyan irány, ahol lassabb lesz. Mindenesetre a 239-esen egy órában van annyi utas, mint máshol egy buszon, szóval olyan nagyon azért nem fog hiányozni.

 

A 240-es más tészta, azt nettó szívatás megszüntetni.

Előzmény: Humarci (102150)
BPI-779 Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102152

Pont tegnap beszéltem erről egy 11-es pilótával: azt mondta, hogy jelen körülmények között a csúcsban 20, azon kívül 16-18 perces menetidő tarthatatlan. Rengeteg az utas, a "műanyag dobozokkal" nem tud ajtót zárni, nem tud haladni a "kitűnő tankcsapdákon", mert kárt azért ezekben sem szeretne tenni, bármennyire is szereti, szerette az Ikarusokat.

Előzmény: g86 (102134)
Humarci Creative Commons License 2016.03.05 0 1 102151

38-138 ason ha tudnád hány esemény volt...

és hányról nem tudnak odabenn!

Előzmény: 08-73 (102144)
Humarci Creative Commons License 2016.03.05 -1 5 102150

csak azért ne állítsunk valótlanságokat, engem ez zavar nagyon...

gondolok itt arra, hogy a 239esnél nem lesz gyorsabb a 108assal bejutni

240es kinyírása mert kevés az utas

stb stb

nem értem mi szükség hazugságokra

Előzmény: g86 (102137)
attah Creative Commons License 2016.03.05 0 4 102149

Abban nem értünk egyet, hogy a 99-esen nagyobb veszélyben lenne a járművezető akár elsőajtózás esetén is, mint máshol. A 99-esen ha a járművezető nem csinál nagyobb galibát (pl.: babakocsis odacsukása), akkor még valamiért nagyobb tekintélye van, mint más vonalon, sőt, a problémák megoldásában nagyobb segítségre számíthat, mint máshol. Nem mondom, hogy az utazóközönség az elitből kerül ki a belső szinten, nyilván a viselkedésük is kicsit elmarad az átlagos normáktól, de a járművezetőre egyáltalán nem veszélyesebbek, sőt. Amellett hogy kollégáktól hallottam, saját tapasztalat is.

Előzmény: hamzsabusz (102148)
hamzsabusz Creative Commons License 2016.03.05 -1 3 102148

Első ajtózás bevezetésekor -új vonal esetén- korábban úgy történt, hogy az első pár hétben a vezér mellett/mögött néhány fő securittty is kísérte a járatot, akik a hátsó ajtóknál előreparancsolták az utasokat. Így a törzsutasgárda hamar megtanulta a rendet. Gondolom most is lenne bőven kapacitás biztonsági emberektől, így nyilvánvaló hogy az EA bevezetése (pl a 99-en) csak akarat kérdése... Ehhez azonban biztosítani kellene -legalább ott- a teljesen zárható fülkés járműveket, mert valóban lehetnek problémás szituációk.

Előzmény: 08-73 (102142)
g86 Creative Commons License 2016.03.04 0 1 102147

Nehéz ügyfélből e vonalakon sincs hiány, pont azért említettem őket.

Előzmény: 08-73 (102144)
08-73 Creative Commons License 2016.03.04 0 1 102146

Belső-Pesterzsébeten kb nincs elsőajtós (max a töpreminoritás 119 és 166, ha azokra gondoltál).

Előzmény: 18-09 (102145)
18-09 Creative Commons License 2016.03.04 -2 3 102145

Melegen ajánlom Gyál-t, a Hős utca környékét, illetve Csepel-alsó részét egy kis éjszakai kiruccanásra:) Belső Pesterzsébet is fincsi olyankor. 

Előzmény: 08-73 (102144)
08-73 Creative Commons License 2016.03.04 -1 3 102144

Tán mert ott kevesebb a bidámbidám, és nem a 8ker sűrűjében mennek...

Előzmény: g86 (102143)
g86 Creative Commons License 2016.03.04 -3 1 102143

54, 95, 138, stb. működik.

Előzmény: 08-73 (102142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!