A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Már réges rég ki kellett volna alakítani egy vagy több flottát, olyan buszokkal, amelyekben kevesebb az ülőhely, és könnyebben átjárható, nagy csomagokkal is. Ehhez persze komolyabb átalakítás, engedélyeztetés kell, mint az hogy az épp aktuális divet szerinti színre lefújjuk a kapaszkodókat.
Kurva nagy tévedés, a légi utasok elenyésző százaléka használja sajnos a 200E-t, főleg hajnalban és este. Számtalanszor láttam, hogy este leszáll 3 gép egy időben, és a csuklóson éppen csak megtelt. Elég gáz. Nappal persze bátrabbak az emberek, de néhány tömöttebb csuklósból azért nem kell messzemenő következtetésekre jutni. De ezt már milliószor kitárgyaltuk, új rendszer kellene.
Volt ma szerencsém 200E vel utazni. Szánalmas ami ott van tömegnyomor oda vissza + utaslemaradás . Beáll indulás elött 3 percel és 4-5 perc késésben indul. Klímák csak mint a sóhaj úgy mennek . Minden tele a nagy bőröndökkel megmozdulni se lehet . Vissza ugyanaz . A reptéren fekete a megálló a tömegnyomortól . Első ajtós felszállás is borzalom . Mindenki a nagy csomaggal azon a szűk ajtón + még a jegykezelés vagy vásárlás . Sofi ideges panaszkodik az állapot miatt . Budapest szégyene ami ott van . A reptérre vezető út csak hab a tortán , az embert szétrázza a szar út .
1+0,5 üléssel kevesebb van benne, mint a VT-s kiadásban. Honnan jön a többi férőhely?
Viszont a gigantikus peronrész azzal is jár, hogy a folyosó szűkebb az első részben, illetve a csukló és a 3. ajtó között is. Nagyon remélem, hogy ezzel a kialakítással véletlen sem kerül első ajtós vonalra. Forgalmas helyeken viszont kiválóan fog muzsikálni.
Jó lett ez az ITK-s Conecto. A befogadóképessége a VT-s kivitelhez képest +11 fő. A harmadik ajtóval szembeni teret meglátjuk forgalomban, itt azért a VT-s szimpatikusabb, bár 3 ülés biztos kevesebb állóhelyet enged papíron, mint kettő. A első-második ajtó környéke nagyon jó, régóta hiányoltam ilyen elrendezést Budapestről.
Elég sokszor van 435-ös az 5-ösön. Folyamatos utaslemaradással közlekednek a hátsó ajtó miatt. Többször utaztam velük, emiatt a menetrendet sem tartják, tolja a T&J-s Volvo, és szenvednek az utasok vele. Kezdett beállni a rend, rutinos óbudásokkal, akik "érezték" a vonalat, most megint nulla. Nem tudja hol a megálló, nem tudja a lámpaváltást, nem áll meg szóval vidám az élet megint az 5-ösösn egy ideje. Nem elég a sok idióta offos a vonalon, most még ez is.
Óbudán kezdtük, Fehérváron fejezik be. Sajnos az évek óta tartó bizonytalanság miatt elfogytak az erőforrásaink a garázsban, ami maradt az üzemfenntartásra kell. Minden tiszteletem az ottani vezető és beosztott kollégáimé akik ezekben a nehéz időkben is kitartanak!
Szívesen megosztanám itt vagy küldenék Neked, vagy bárki másnak akár az általad felsorolt (sajnos nem mindegyik) kocsiról fotót, de jelenleg nem tudom bedigitalizálni a papírképeim. Küldj egy emailt és ha papír formájában is érdekel a dolog, ott megbeszéljük.
Az már önmagában is egy nagy mínusz, hogy a budapesti közlekedés szervezését nem egy szervezet végzi, mint ahogy az a megválasztottak programjában szerepelt.
Az utast a jó közlekedés érdekli, nem az, hogy hány szervezet vív a háttérben egymással. Az mondjuk szomorú, hogy így folyik, látszik, hogy a politikusoknak fogalmuk sincs hogyan lehetne bármit is sikeresen menedzselni.
Ez olyan, mint a foci. Ha az lesz a parancs fentről, hogy legyen jó, akkor majd jobb lesz. Addig lehet a nyilvánosság elé is kiállóba belerúgni, de nem csak, vagy éppen nem tőle rossz.
Amíg az a parancs fentről, hogy a különböző érdekek ne sérüljenek, vagy ki kerüljön előbbre, az utasnak és a jó közlekedésnek pedig kuss, addig egy fecske sem fog nyarat csinálni, legfeljebb Vitézy sorsára jutni.
- Főpolgármester minap nyilatkozott, hogy elképzelhető nem késik a metrófelújítás novemberi kezdete, ha az újpesti szakasszal indul a felújítás, amit a BKV jelenlegi jármű állományával is képes lenne pótolni, erre nem kell 150 új busz (talán 1 se). Miért is nem csinálják 3 teljesen külön szakaszban a felújítást? Akkor jóval kevesebb jármű kellene egy időben...
- Új jármű beszerzés BKV-nak vagy teljes kiszervezés között rugóznak hónapok óta. Miért nem írnak ki csak új járműbérlésre tendert, (amire éppen most van élő BKV-s példa)? Maradhatnának a BKV-s munkavállalók, sofőrök és a magyar nemzeti buszgyártás projekt is futna.
- Vélhetően nem számítottak rá, hogy a Solaris buszai ilyen nyomott árral nyerik a tendert. A Lengyelországgal való jó (érdek)kapcsolat valószínűleg megsínylette volna, ha a nyert tender ellenére nem tőlük rendelnek buszt. Így csak egy teljesen új kiszervezéses tenderrel tudnak kihátrálni az érvényes szerződésből (slamasztikából).
- Ha végül tényleg kiszervezés lesz, a nyertes cég honnan akaszt le hirtelen 500 fő buszvezetőt? (gondolom nagyszerű minimálbéres bejelentős kategória lesz itt is)
- Prognosztizálják, hogy a kiszervezéses általi metrópótlás kilométer díja elég magas lesz. Ez a magas díj lesz érvényes a metrópótlás utáni időszakra is, vagyis ~10 éven át?