A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Egyetlen ponton lehet letenni a Volvo elejét az aszfalra: a Topánka - Helsinki jobbkanyarban. Nagyon egyszerű a megoldás, fel kell emelni és akkor nem ér le, ez a helyzet nem indokol semmilyen típuskorlátozást.
Nekem nincs bajom a VH-kal, ezért ezeket ne nekem mond. A csuklós VanHool-ok esetén a new AG széria komfortra sokkal jobbak, mint a LOV-ok, amelyek idén már a 16. évüket is betöltötték.
"A Vanholl Európa legdrágább busza, talán nem véletlenül, de ez Magyarország, ide SOHA,SOHA DE SOHA se fognak olyan járművet forgalomba állítani ami miatt ne sírna a fél ország, hogy milyen rossz."
*VanHool
Ha a városi buszokat nézzük, akkor egy fullos specifikációval megrendelt C2-es, MAN, vagy Scania egy ár kategóriában van a VanHool-al. A VanHool egyik fő piaca az USA, így nekik is gyárt buszokat, és általánosságban elmondható, hogy azok jóval minőségibbek és értékesebbek mint az európai piacra szántak.
A 9-en kifejezetten kellemes utazni egy Brüsszeli LOV-al, a hybridek még ennél is szűkebb utastere után. Ja a hybridek miatt miért nem mert ekkora cirkusz? A Vanholl Európa legdrágább busza, talán nem véletlenül, de ez Magyarország, ide SOHA,SOHA DE SOHA se fognak olyan járművet forgalomba állítani ami miatt ne sírna a fél ország, hogy milyen rossz.
"Délpest gond nélkül küld ilyet a 9-esre, vagy a 923-asra is, ahova tökéletesen alkalmatlanok"
A 9-re Délpestnek alapjáraton FKU-kat kellene adnia és a legtöbb esetben azt is ad rá. Ha lerobban egy FKU, vagy valamiért nem tudja kiadni Délpest az adott 9-es fordára az FKU-t, azokban az esetekben küld legtöbbször Van Hool-t, de néha van amikkor Ikarus 280-ast rak rá. Az túlzás, hogy alkalmatlanok lennének.
A 923-asra pont hogy alkalmasak a VH-k, mivel a Pesterzsébeti szakasza miatt indokolja a VH-kat vagy 280-ast, mivel egyes szakaszokon sokszor leér a Volvok alja.
Ettől még ugyanúgy alkalmatlan a LOV is a 200E-re. Oda olyan kocsi kell, amin bőven van hely a bőröndöknek, és azt a helyet meg is lehet közelíteni. A 150 7700A-n kívül csak az NNE-k lennének oda alkalmasak.
Ettől függetlenül elég szomorú, hogy az elmúlt pár évben sem a megrendelői, sem a szolgáltatói oldalról nem merült fel, hogy a 200E-re egyedi kialakítású járműveket vegyenek.
Nem lenne tétel 12 csuklós vásárlása. Én pl. eltudnék képzelni ott V187-eseket is.
Szerintem jó döntés, hogy a körúton járnak a tágasabb MUT/MUU-k, ahol kifejezetten intenzív az utascsere, míg a reptéri járaton végállomástól végállomásig ücsörgésre jó a LOV is. Az országimázst meg nem ez fogja meghatározni...
Azon morfondírozom, hogy a rozzant LOV-okat hol érdemesebb járatni? Az országimázs-értékkel bíró 200E-n, amin 20 percet töltenek az utasok, vagy villamospótlóként, ahol pár percet? (A körúton jelenleg 9 darab MUT/MUU és 1 darab LOV van, míg a 200E-n 3 FKU mellett 4 LOV és 1 MUU)
Beindultak már hétvégén a változások a villamospótlás kapcsán. A 85-öt hétvégén csak Cinkota adja FLR-el és MHK-al, a 4-6-os pótlón cserébe Délpest van 12 VH-al.
Szólt bárki a járművezetőnek, hogy kívül sötétek a kijelzők? Mert 99%, hogy nem is tudja. Pedig könnyen újraéleszthetőek a kijelzők egy kis nyomkodással...
Pontosan ezért aktuális ez a kérdés, hogy miért van szükség erre egy olyan városban, ahol a fűtés, és a takarítás is 20 éve megoldatlan probléma a járműveken.