Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 órája 0 0 169819

Neked, egyszerű utasként ez miért is probléma?

 

Ha az utas oldaláról nézzük, igazad van, örüljünk, hogy jön egyáltalán valami hordani a seggünket. Érezzük megtisztelve magunkat a havi cca. 10k-ért. Tudjuk, a levágásra ítélt pulykát se kérdezik meg, igen.

 

Akkor azon is aggódsz, hogy mennyivel drágább plusz egy ajtó a járműre, mennyibe kerül egy fékbetét-fáktárcsa csere, stb?

 

Ugyan, ez csak egy buszos fórum, miért is ne lenne ördögtől való akár ezekől is beszélni, sőt, példa se volt még rá, áh.

 

Ezek legyenek már az üzemeltetői feladatai, ti meg aludjatok nyugodtan miatta.

 

Nos, a buszokat nem kényükre-kedvükre járatják körbe-körbe, hanem egyben egy szolgáltatás is, aminek a jegyet, bérletet vásárlók az ügyfelei, ezáltal részben igenis nekik üzemelnek, másfelől pedig nyugodtan lehetnek kimondott és kimondatlan igényeik is. Hogy csak egy példát mondjak: a fényszórók működtetése üzemeltetői kérdés, a belső világításé pedig vegyesen üzemeltetői és ügyfél. Pedig lámpa-lámpa...

 

Van esetleg kanapéd, széked otthon? Hátha ebből az irányból segít elképzelni, ha már magadtól nem ment.

Előzmény: torqmatic (169814)
megaliner Creative Commons License 12 órája 0 3 169818

probléma, hogy melyik ülést hogy lehet vagy hogy nem lehet kitakarítani ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amikor VOLÁNBUSZ-os voltam napi 4-5 óránk (is) volt a saját busz takarítására.

Kiállások, stb.

 

Amikor BKV-s lettem reggel, sötétben 15 percet kaptunk a kötésig füstben (tényleg akkora volt a füst) egymástól 20 cm-re álló buszok megkeresésére, beszállásra, beüzemelésére és megfulladásod elkerülése előtt a garázs elhagyására.

 

  Napközben meg 2-3 kanyaronként volt 6-8 perced pisilni, vakarózni vagy ülést takarítani.

 

 

nemeza Creative Commons License 14 órája 0 1 169817

Azok a fekete foltok nem csak rágótol lehetnek..

Nedvesbe én sem ültem, csak az off Arrivánál lötyögött a tej az SL MAN műanyagülésében

Előzmény: torqmatic (169816)
torqmatic Creative Commons License 16 órája -4 5 169816

Harmincakárhányéve tömegközlekedek, de soha nem ültem bele semmibe, vagyis talán kétszer találkoztam vizes (nem hugyos vagy szaros) üléssel kondenzvíz csöpögés vagy beázás miatt, szóval messze nem akkora probléma ez, mint amekkorának internetszerte beállítják egyesek.

A csodálatos műbőr ülésbe beleragadást/belefagyást viszont tényleg napi szinten tapasztaltam régen, amikor még voltak ilyenek.

Előzmény: nemeza (169815)
nemeza Creative Commons License 18 órája -1 7 169815

A beleülés miatt tud probléma lenni.

Előzmény: torqmatic (169814)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -10 7 169814

probléma, hogy melyik ülést hogy lehet vagy hogy nem lehet kitakarítani

 

Neked, egyszerű utasként ez miért is probléma? Akkor azon is aggódsz, hogy mennyivel drágább plusz egy ajtó a járműre, mennyibe kerül egy fékbetét-fáktárcsa csere, stb? Ezek legyenek már az üzemeltetői feladatai, ti meg aludjatok nyugodtan miatta.

Előzmény: Alexander Pistoletov (169806)
prOBIgy95 Creative Commons License 1 napja 0 1 169813

Újabb korszerű csuklós autóbuszok érkeznek a fővárosba - BKK.hu

"Az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében megjelenő új Mercedes-Benz Citaro csuklós autóbuszokkal elsőként december 20-21-én ideiglenesen, majd 2026. január 5-től állandó jelleggel is lehet utazni."

 

Ez alapján idén még csak ezen a hétvégén lesz csuki, utána januárig még marad szóló a 110/112.

2026. január 5-től véglegesedik a csuki kiadás

 

Előzmény: 08-73 (169812)
08-73 Creative Commons License 1 napja 0 0 169812

Gondolom mindennap csuklós lesz a 110, 112, nemcsak munkanap.

Előzmény: tranvía (169779)
HBweb hu Creative Commons License 2 napja 0 1 169811

Nem teszt, hanem normál üzem hétfő óta. 

Előzmény: MCA-001 (169808)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 0 169810

Meg járatni is.

Előzmény: MCA-001 (169808)
08-73 Creative Commons License 3 napja 0 3 169809

Ma már voltak a 217-esen.

Előzmény: MCA-001 (169808)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja -1 0 169808

Délpesten is elkezdődték tesztelni maxi-midi Citarókat?

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 4 napja 0 7 169807

És még a KT-k között is van aki bárhova elmegy, de ha nem járt még az adott vonalon vagy csak régen akkor bizony térképen figyeli a dolgokat.

 

De a lényeg, hogy el van szállítva az utas. Többnyire sikeresen.

Előzmény: Angyal Károly (169805)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 4 napja -2 7 169806

Már elnézést, de az ülések attól még ugyanúgy koszolódnak, ha megközelítőleg makulátlan ruházatú utasok használják, ez csupán idő kérdése, attól még ugyanúgy probléma, hogy melyik ülést hogy lehet vagy hogy nem lehet kitakarítani. Az, hogy mennyire vagyunk szociálisan érzékenyek vagy a magunk kényelmét védők, cseppet sem változtat azon a tényen, hogy egy régi 200-as, egy szóló 7700-as, egy OFF TW, vagy akár a szép emlékű 15-08 ülésein nagságrendekkel kevesebb munkával és nagyságrendekkel rövidebb idő alatt lehetett végezni néhány csomag domestosos törlőkendővel (és voltaképpen érdemesebb is volt), mint most nekiugrani porszívóval, netán sátoros ünnepeken egyenesen kárpittisztítóval úgy bármilyen szőrös csodának. Azzal kapcsolatban se legyenek illúzióink, hogy miért tarkabarka az üléshuzatok nagy része, ez bizony mind megúszásra megy.

Előzmény: neodd (169784)
Angyal Károly Creative Commons License 4 napja 0 19 169805

de most beszéltem egy Modulot vezeto soforrel, es mindketten arra jutottunk hogy ezek a buszok nem hogy Dél-Budára nem valók, még Pestre sem...

Az országban bármelyik típuson fogsz találni olyan kollégát aki éppen azt fikázza amivel dolgozik.

 

Mas kérdés hogy szegény faszi a saját mobiljáról nézte hogy merre is kell menni..

Kevesen születtek úgy, hogy Budapest 100%-ban ismerik.

Van úgy, hogy nem a KT (akinek jobb helyismerete van) megy sűríteni vagy pótolni. 

Megesik, hogy egy-egy vonal átcsoportosítás előtt nincs idő elmenni vonal bejárásra.

Örüljünk neki, hogy a kolléga nem kifogást keresett, hogy miért ne csinálja, hanem megoldást. 

 

Én nulla helyismerettel kezdtem három éve, alapvonalakat kaptam amit Kőbánya adott, aztán tervezett pótlásokat, hogy legyen időm felkészülni rá.

Mióta megvan a csuklós vizsgám és voltam árvízvédelmi tartalék, illetve kapok 7E szolgálatokat azóta bővül a vonal ismeretem, közbe jönnek operatív pótlások, sűrítések, terelések.

A hosszú éjszakai járatok és azok szintén hosszú átszerelő útvonala is segít a vonal és helyismeret bővítésben. 

 

Múlt héten én is telefonnal mentem, a 69-es villamoson még csak utazni sem utaztam és a szolgálatom azzal kezdődött, első feladat volt megkeresni a megállót ahol fel tudok szállni arra a buszra amin váltom a kollégát, mert a délelőttös megkezdte már a pótlást. 

Van ez így... lehet kifogásokat keresni, stb... aztán majd 15 év szolgálat után a nyugdíjas búcsúztatómat azon a vonalon szervezik, amin kezdtem 22' szeptemberben. 

Kb. a 61. vonalnál vagy vonal szakasznál tartok, ahol jártam már + átszerelő, garázsmeneti útvonalak.

Kocsicserés garázstartalékot rám merik már bízni. :-) 

Előzmény: Pavatomi (169789)
zsig Creative Commons License 4 napja -2 6 169804

Mindig van ok, amire meg lehet vonni a vállunkat. Adtam vissza már retkes kocsit, kijöttek megnézni, tényleg retkes volt és adtak egy másik, kevésbé retkeset. De a legótvarabb, lerúgott, rojtos padlós kelenföldi kocsin sincsen olyan _kosz_, mint az ITK-s Conectókon. "Lehet valami foltos, csak le legyen koszos". 

Előzmény: Tector (169786)
Angyal Károly Creative Commons License 4 napja 0 7 169803

Ebben teljesen igazat adok neked és egyet értek veled.

A budapesti városházán, az elmúlt időszakban volt erről vita két képviselő között, katasztrófa hogyan állnak a problémához azok akik nincsenek kényszerűségből kapcsolatban ilyen emberekkel.

Én egy kicsit szűk látókörben csak a budapesti közlekedéssel kapcsolatos részét írtam le. 

 

Ha bárki civilben ledobna egy ilyen koszos, büdös, részeg embert egy járműről gyanítom, hogy összevágnának az eseményből egy olyan Youtube vagy TikTok videót amivel a hajléktalant állítanák a minden erőszakos állatnak kiszolgáltatott, áldozat szerepébe. 

 

Lassan OFF lesz a téma, hagyjuk is, mert itt megoldás úgy sem tud rá születni. 

Előzmény: Obus (169802)
Obus Creative Commons License 4 napja 0 8 169802

Nem járművezetői szintre gondolok, de még csak nem is a BKK rendészetre, mert a járművön utazásuk csak egy szelete a problémakörnek. Eleve a hajléktalanságot (és a vele járó egészségügyi, ápolatlansági problémákat) a mindenkori döntéshozók eltűrik, így a rendészeti szervek se nagyon lépnek fel, hogy az utcán lakókat szállóra kényszerítsék, vagy legalább csak arra, hogy rendszeresen bejárjanak mosakodni, az alkoholfüggők elvonóra stb.  

Előzmény: Angyal Károly (169800)
kristoof Creative Commons License 4 napja -1 8 169801

A KDB a hibás azért, mert elkaszáltak egy olyan tendert, ami nem felelt meg a hatályos közbeszerzési előírásoknak? Ez szerintem egyértelműen a BKK sara.

Előzmény: prOBIgy95 (169796)
Angyal Károly Creative Commons License 4 napja 0 4 169800

Az a probléma, hogy mindenki részéről van egy kényszerű, mérlegelésen alapuló beletörődés.

Fel lehet venni a kesztyűt az ügy érdekében.

Mik lesznek a lehetséges következmények? 

Járművezetőként megkérem, felszólítom, hogy ne szálljon fel a járműre, mert több szempontból nem felel meg az utazási szabályzatnak.

Hogy mi miatt arra tovább utalni etikátlan, még akkor is amikor nyilván valóan hulla részeg, be van hugyozva, be van sz...va.

Lehet, hogy a kérésre, felszólításra együttműködő lesz, akkor a téma lezárva a járat halad tovább mindenki megelégedésére.

 

Mi van ha nem együttműködő?

Mindenki tudja,a vége az, hogy nem csak ő nem fog utazni a járművön hanem abban az esetben más sem.

Ennek értelmében általában senki sem konfrontálódik szívesen, mert úgy gondolja, hogy az egész nem ér annyit, hogy kimaradjon a menet, hatósági intézkedés legyen, stb.

 

Módszeres és következetes folyamat kell az alkalmatlanok kiszűrésére, folyamatos hatósági vagy rendészeti ellenőrzés, beavatkozás és idővel leszoknának az elfekvőről.

Persze így is lehet menet kimaradás, mert fizikailag senki sem nyúlhat hozzájuk, nem dobhatja őket le.

Ha ráadásul nem is asszertív az első ember aki beszél velük, akkor borítékolható az anyázás, konfrontáció, ne adj Isten tettlegesség.  

 

Ha beindulna a következetes kiszűrés, akkor fel kell vállalni azt, hogy először nem fog simán menni, sok lesz a konfliktus, sok lesz a késés.

Jönnek az emberi jogok képviselő a módszeres hajléktalan zaklatás miatt. 

 

Ez év tavaszán, nyarán viszonylag jól működött a rendészeti ellenőrzés, jelenlét. Az utolsó negyedévben egyet sem láttam, sem munka, sem utazás közben.

Ha a járművezető intézi az ilyen problémákat  és a délelőtti, délutáni csúcsban egy ilyen ügy miatt elszenvedett 5-6 perces késés is oda tudja vágni az egész vonalat.

 

Nem, nem magam és másokat szeretnék biztatni arra, hogy hunyjon szemet a probléma felett, csak leírtam az ok, okozati összefüggéseket.

Jogos elvárás mindenki részéről, hogy nem szeretne agy ilyen alakkal együtt utazni, de ha kompromisszumok árán tenni sem kell érte, csak elviselni a következményeket (késés, átszállás másik járműre) akkor már nem biztos, hogy mindenki elnéző lesz az intézkedéssel kapcsolatban.

Előzmény: Obus (169799)
Obus Creative Commons License 4 napja 0 9 169799

Elsőajtós buszon is láttam már többször csövest utazni ;) Ezt a dolgot város szinten lehetne kezelni, de senki se vállalta fel eddig se és nem hiszem, hogy egyhamar ebben változás lenne, addig pedig hiába az új buszok/trolik/villamosok, ha ilyen alakok is utazgatnak rajtuk.

Előzmény: torqmatic (169795)
Obus Creative Commons License 4 napja 0 2 169798

Nem írtam, hogy nem kell takarítani, de egyszerűbben takarítható és jobban látszik rajta a szennyezés. A hannoverinél látod az ülésen, ha folyadék van rajta, a szöveten már kevésbé (max érzed), ha megszáradt, akkor már nem, és ki tudja mi folyt bele pár menettel előtte...

Előzmény: torqmatic (169794)
megaliner Creative Commons License 4 napja -1 7 169797

A kelenföldi buszgarázsban (leánykori Fürst) 40 takaritó nő dolgozott.

 - 10 fő nappal az irodákat takaritotta,

 - 10 fő nappal a buszokat,

 . 20 fő éjszaka a buszokat.

 

A 10 fő nappalos busz takatitő nőből volt alkotva 2x3 fős brigád.

Ők a délelőttös műszakban csak 2x2 buszt takaritottak.

Ezt csak havonta, de inkább csak 2-3 havonta egyszer.

Akkor viszont a buszt fülétől a farkáig kinyalták.

 

Ha azt akarjuk, hogy tiszták legyenek a buszok garázsonként fel kell venni 30-40 fillippinó asszonyt, meg éjszakára garázsonként plusz 5 fő egyetemistát akik csak mosóra hordják a buszokat.

prOBIgy95 Creative Commons License 4 napja -4 10 169796

Elsősorban a KDB-nél kéne kopogtatni, amiért elkaszálták a szóló tendert, amin a C2-k jöttek volna. Ehelyett lett minden létező és elérhető opció lehívva, hogy az így kieső járműmennyiség pótolva legyen.

 

Elhiszem, hogy számodra a Dél-Budai régió a prioritás (nyílván van valamilyen kötődésed oda, de ez személyeskedésbe torkollna hosszútávon, így ezt a vonalat itt le is zárom), de a város más, főleg keleti részéről nézve nagyon kivételezettnek láttuk eddig azt a városrészt. Most óhatatlanul történtek változások, amik szükségszerűek voltak.

Az ON szolgáltató olyan járművekkel fog odamenni, amelyek logisztikailag a legelérhetőbbek számára. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, most ez van.

Van szolgáltatás? Van!

Az, hogy minden második nap idejössz rinyálni (már bocsánat), azzal nem fogsz semmit sem elérni, nem ezen a fórumon dől el mi hol mikor mivel fog járni

Előzmény: Pavatomi (169789)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -6 6 169795

Na ha ilyeneket végre nem engednék fel

 

De ugye elsőajtózás ne legyen és a buszon négy ajtó legyen, tehát a sofőr szaladgáljon hátra minden megállóban körbeszaglászni a felszállókat... :D

Előzmény: 675 (169785)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -5 5 169794

Felejtsük már el ez a baromságot; attól, hogy műbőr, az még nem lesz tiszta, azt is takarítani kell... Túrjak neked olyan képet az archívumban, ahol az Ikarus kék műbőr ülésén is feketélik a retek? De ha nyitott szemmel jársz, akkor sokszor megfigyelheted ugyanezt a csüngő kapaszkodókon is.

Takarítani kell, és kész, a műanyagszék a kertbe, a sörpad meg a kocsmába való, nem a buszokra. Nem az utasok 99%-át kell szopatni ilyen kemény, télen hideg, nyáron forró kényelmetlen szarokkal.

Előzmény: Obus (169781)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -2 2 169793

Jézusom, ezt pont Kelenföldről írod, ahol a Conectók kivételével majdnem az összes busz, retkes, büdös, olajsáros, horpadt, fakó? :D

Ha tényleg úgy lenne, ahogy mondod, akkor szerintem 4-5 busz után feladnád a harcot, vagy ők mondanák azt, hogy köszönjük, de legközelebb nem kell jönni.

Előzmény: zsig (169780)
neodd Creative Commons License 4 napja 0 12 169792

Viszonylag kevés buszvezető van Pesten, aki teljesen teljesen képben van a város összes buszvonalával. Ha olyan helyre megyek, ahol korábban még nem voltam (vagy annyira régen, hogy már nem emlékszem), én is telefonról navigálok 1-2 körön keresztül, hogy ne tévedjek el. Besegítőként elég gyakran elő is fordul ilyen, hiszen nincs fix beosztásom, azok helyett vezetek, akik valami miatt kiesnek. Fel nem tudom fogni, miért zavar ez téged. 

 

Gondolod, hogy ha ide jársz nyígni, akkor hirtelen megváltozik valami a kocsikiosztással kapcsolatban és lecserélnek egy komplett flottát, vagy átrakják a város másik felébe, hogy inkább az ott élőket szivassák helyetted? Miért nem a BKK-nál vered az asztalt? Ők rendelik meg a szolgáltatást, ők azok, akik rendben vannak a színvonallal is. Ha ők nem tudnak róla, hogy az utasok elégedetlenek, az életben nem is fog változni semmi.  

Tényleg tök igaz, hogy inkább egy 10 éves MAN, mint egy bármilyen Modulo-lom, mindkettővel dolgoztam, szóval abszolút egyet tudok érteni ebben, és egy laikusnak is egyértelmű, hogy az egyik egy komoly gyártó terméke, a másik meg egy haverrokon' hobbivállalkozásának tákolmánya. De ettől még két teljesen másik szolgáltató kocsijai, és nyilván nem karitatív alapon működik egyik sem, az Arriva annak adja oda, aki a legtöbbet fizeti érte. Nyilván a BKV kezei is aránylag kötve vannak, és nem jókedvében csinál bérleti szerződéseket, meg bérel vissza használt buszokat ahelyett, hogy saját járműveket venne. 

És azért azt is érdemes lenne átgondolnod, hogy nem város (ország/kontinens/világ...) legmagasabb pontján laksz, az elmúlt 10 évben a budai hegyekben mászkáltak ezek a kocsik, ne csináljunk már úgy, mintha most látnának először emelkedőt, napi szinten teszik jelenleg is... 

Előzmény: Pavatomi (169789)
torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 7 169791

Dehogy nehezebb, pont onnan indult a "vita", hogy az NNE/PDB Conectók néznek ki a legszarabbul a városban...

Vagy 2 éve a másik szolgáltató egy imázsfilm miatt kiganézott egy Conectót, hát majdnem azt hittem, hogy valami új buszban vagyok, annyit jelentett az alapos takarítás.

Előzmény: 675 (169777)
Lucky76 Creative Commons License 4 napja 0 2 169790

Ez mind rendben van, csak attól még nem ez az elfogadható és helyes gyakorlat. 

 

(Nem mintha bármelyikünk szintjén tehetnénk érdemben ellene - ahol pedig tehetnének, hiányzik a szándék.)

Előzmény: Tector (169787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!