Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 20 perce 0 1 168301

klima nélkül még lehet új autót venni.

 

De analóg műszerfallal már egyre kevésbé.

Előzmény: Angyal Károly (168297)
Angyal Károly Creative Commons License 1,5 órája 0 0 168300

"Ha jelzed, hogy rendben akkor csak pipál egyet"

 

Én minden este kitalálnék valami apró hibát amit felírhat, csak engem hagyjon békén! :-) 

Előzmény: nomic_RS (168292)
kristoof Creative Commons License 3 órája -1 1 168299
Előzmény: Angyal Károly (168297)
tumikas Creative Commons License 10 órája 0 2 168298

Hogy a viharba ne lehetne.

Előzmény: Angyal Károly (168297)
Angyal Károly Creative Commons License 10 órája 0 0 168297

Egyébként európai piacon új személy vagy haszongépjárművet lehet még kapni klíma nélkül? 

08-73 Creative Commons License 10 órája 0 0 168296

17, 47 pótlók a hétvégén: Kelenföld fogja adni? 

nomic_RS Creative Commons License 13 órája 0 5 168295

Nekem szokásom minden nap teleírni a könyvet (8-10 óra alatt összejön annyi apróság :D ), de ahogy abból a pár napja / hete linkelt ide beküldött cikkből megtudtuk, 40 éve is ugyanazt jelentette a "javítva, rendben" :) Mondjuk néha meglepődtem milyen hibákat javítottak egy éjszaka alatt.

Előzmény: neodd (168294)
neodd Creative Commons License 14 órája 0 7 168294

Felírja, vagy nem... Én nemrég jeleztem esti beálláskor Óbudán, hogy nagyon gyenge volt a klíma délután, pedig csak 30 fok volt akkor nem 40, de lényegében semmit nem ért, se az utasoknak, se a fülkében. Persze este 10-kor, amikor már csak 25 fok és napsütésmentes idő volt, elég jól hűtött. A klímaellenőr kolléga meg is jegyezte, hogy szerinte egyáltalán nem gyenge ez, hiszen érzi, hogy hideg van a buszon... Ja, hát akkor nincs is több kérdésem, biztosan csak képzelődtem pár órával korábban... :) 
De ez a "jóvanazúgy', minek szólsz bele" hozzállás jellemző sajnos sok helyen, annó Kelenföldön télen egy teljesen fűtésmentes Karsanra mondta azt a szerelő, hogy bezzeg örülnék én ennek majd nyáron, aztán ment is a "javítva rendben" a könyvére, mint előtte minden egyes nap... Amíg ezzel a leszarom-hozzáállással nem tudunk mit kezdeni, lehetnek itt bármilyen buszok, azok is szét fognak hullani rövid úton, hogy aztán a néhány tényleg lelkiismeretes kolléga próbálja életben tartani, amíg bírják.

Előzmény: nomic_RS (168292)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -1 3 168293

Óbudán is így van.

Előzmény: nomic_RS (168292)
nomic_RS Creative Commons License 1 napja 0 4 168292

Nem tudom más garázsokban hogy működik, itt Cinkotán este beállásnál ül egy erre kijelölt ember a garázskapuban, aki minden beérkező busz klímáját ellenőrzi (kb. éjjel 1-ig). Ha jelzed, hogy rendben akkor csak pipál egyet, ha nem, akkor odajön, és felírja, mi a gond a klímával. Aztán reménykedhetünk, hogy meg is csinálják. :))

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (168284)
Angyal Károly Creative Commons License 1 napja 0 1 168291

Volt némi átfedés a klíma és kanna között, de amikor a közlekedőedények (https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zleked%C5%91ed%C3%A9nyek ) elméleti ismereteit hasznosították a gyakorlatban, akkor még jellemzően nem volt sok gondjuk a klímával. 

Előzmény: DJ Szegecs (168274)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 0 168290

Ó, jaj.

Ó, jaj.

Ne.

Előzmény: HBweb hu (168096)
MIHI Creative Commons License 2 napja 0 2 168289

NCZ-574 (volt szűrőbusz) pedig az Eötvös térnél jelent meg a rakparton Nagy-Budapest 75 programbuszként.

Előzmény: HBweb hu (168096)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2 napja 0 2 168288

(16. évforduló, bocsánat, nem tudok számolni... Annyiban így érdekesebb is, hogy a még itt lévő példányok lassan kétszer annyit futnak Budapesten, mint eredeti otthonukban)

Előzmény: Dr.V.ker. (168286)
torqmatic Creative Commons License 2 napja 0 5 168287

Minden klímaberendezés csökkenti a páratartalmat, azért látod, hogy csöpög (vagy adott esetben folyik) ki a kondenzvíz alul... Aztán ennek a hatákonysága lehet más ugyanolyan típusú és korú típusok esetén is.

Előzmény: hamzsabusz (168278)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2 napja 0 4 168286

Igen, talán rekord is lesz, hogy ősszel a 15. évfordulóját ünnepelhetjük majd a forgalomba állásuknak. Máshol új buszok nem futnak ennyit, sőt, az Arrivánál itt sem...

 

Egyébként van valahol hivatalos nyoma annak, hogy ezeket átmeneti, tűzoltási szándékkal vette a BKV? Én is így emlékszem, de ennek írásos nyomát csak az IHO-n találtam több cikkben, egyszer sem linkelve erről BKV-s forrást. 

Előzmény: bz79 (168281)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 4 168285

Pár jó fotó a retró hétvégéről.

Facebook

 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2 napja 0 2 168284

Március óta havonta 2-3-szor kénytelen vagyok Cinkota felé járni és általában a 45-ösön meg a 46-oson is a Volvokat fogom ki. Eddig több működő klímással találkoztam, mint Csepelen működő klímás Conectoval.

Előzmény: gorcher (168272)
MCA-001 Creative Commons License 2 napja 0 2 168283

Az más történet.
Pár éve volt szó itt arról, a LOV-ok légkondi gáz töltögetésének sok értelme nincsen, mert több helyen szökik a rendszerből a gáz.
A teljes javításnak pedig a koruk miatt nincsen már értelme.

Előzmény: bz79 (168281)
beni19 Creative Commons License 2 napja 0 3 168282

2026 májusától eltűnnek/kiváltásra kerülnek az NNE/PDB szériás kocsik vagy mit takar az új korszak? :)

2016 júniusában állt forgalomba az első eresztés, így pont jövőre telik le a 10 éves időszak. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (168263)
bz79 Creative Commons License 2 napja 0 3 168281

2009-ben vették őket ha nem tévedek-ideiglenes megoldásnak.

Előzmény: MCA-001 (168279)
beni19 Creative Commons License 2 napja 0 3 168280

Szerintem kérd a 9-10 éves buszokat a 85-ösre a hét mindennapjára, aztán elég hamar visszasírnád a mostani kiadást. Leírták páran nem a kor döntő, akik ismerik ezeket a kocsikat. 

Előzmény: Il Leone (168258)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 2 168279

De jó, van még működő klímás LOV:)
Hány éve is akarja elengedni őket a BKV?
4-5éve volt arról szó, hogy nincsen értelme mindkét oldalon cserélni bennük az ablakokat, mert az új buszok érkeztével selejtezve lesznek?

Megjegyzés:
LOV-853
Első forgalomba helyezés 2001.01.15.
Vagyis 24,5 éves és még megy:)

Mennyi futott km lehet benne? 1.5millió?
A JSZP-s adatokból csak tippelni lehet...

Előzmény: beni19 (168252)
hamzsabusz Creative Commons License 3 napja 0 5 168278

És akkor mondjam azt, hogy ez a mostani nyári meleg eddig igencsak kegyes volt hozzánk?! Ugyanis ki hogy érzi, de legalább most a száraz meleg/hőség van odakint, nem pedig az a trópusi párás szutyvadék, ami szokott lenni. Amikor veszel egy-két levegőt és már attól folyik a víz rólad, a hőérzet is sokkal magasabb. Most legalább gyalogosként akár tudsz árnyékban is közlekedni, sokkal elviselhetőbb a meleg, de a párával megsépkelt forróságban meg ugyan mind1 hol vagy, árnyékban vagy napon, ugyan úgy folyik rólad a víz, elviselhetetlen. További off, hogy érdekes a Solaris trolikon nagyon jól működik a klíma, mint régen az off Volvo Localokon. Érzetre olyan, mintha a hideg levegő befúvással párhuzamosan a légszárítás/páramentesítés is működne rajtuk; ez utóbbi még az új klímás buszok nagy többségénél sem érzékelhető, jó esetben is csak hűvöset fúj, de nem szárítja a levegőt. Pedig főleg párás melegben nagyon nagy előny lenne...

Előzmény: gorcher (168272)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 1 168277

Régebben a megtakarítás nem a bérpapíron, hanem műanyag, vagy fém kannában jelentkezett: az motiválóbb volt bárminél.

 

-----------------------------------------------------------

 

1985-től biztosan bérpapíron jött.

Ráadásul nem is kevés.

 

a BKV-nál is biztosan lehetett gázolajat lopni buszból.

De rendkívül macerás volt és nem is nagyon érte meg.

 

az 1970-es években még meséltek ilyenekről.

valószínűleg meg is történtek.

De már akkor is igen ritka dolog volt.

Lucky76 Creative Commons License 3 napja 0 5 168276

A dolog pikantériáját az adja, hogy ma már inkább az fordul elő, hogy egyre több járművezető nem akar dolgozni olyan kocsival, amin nem működik a klíma, nemhogy még ő maga kikapcsolná.

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 3 napja 0 2 168275

Lehetne kèrni az ègèsz flame törlèsèt ettöl a bàntó és provokàló hozzàszólástól?

Előzmény: 675 (168270)
DJ Szegecs Creative Commons License 3 napja 0 2 168274

Régebben a megtakarítás nem a bérpapíron, hanem műanyag, vagy fém kannában jelentkezett: az motiválóbb volt bárminél.

Előzmény: Angyal Károly (168273)
Angyal Károly Creative Commons License 3 napja 0 7 168273

vagy a sofőr akar üzemanyag pénzt spórolni

 

Most néztem meg a bérpapíromat menyit szoktam kapni üzemanyag megtakarításra.

Arra kérlek tippelj hogy szerinted mennyit kapunk.

Ha lesz tipp, akkor válaszolok, hogy talált-e vagy mennyivel lőtté alá / fölé.

Ezt követően kivesézzük, hogy megéri-e x összegért 36 fokos külső hőmérsékletben az üvegházban dolgoznunk 8-10 órát.

Az én szakmám olyan, hogy amikor abban dolgoztam, nyáron felüdülés volt kimenni a tűző napra egy kicsit felfrissülni a szabad levegőn, de saját ellenségem én sem vagyok és hidd el

nem szeretnék én sem megdögleni, (még azért az összegért sem amit majd tippelni fogsz)  talán én nem is hiányoznék sok mindenkinek, de egy csuklós buszon alkalmanként lehetnek még 150-en is, ennyi utasból valakik csak hiányoznának a szeretteiknek, ha velem együtt csengetnének be a kis kaszáshoz, csupán azért mert én spórolok és 50 fokkal üttetem magam egész műszakban, közben meg egy-két apróságot nem veszek észre a forgalomban. 

Várom a válaszod! 

Előzmény: 675 (168270)
gorcher Creative Commons License 3 napja 0 10 168272

Mint minden, ez a helyzet sem fekete-fehér: én is rühellek pl nyáron csuklós Volvón utazni, de nem fogom azt mondani, hogy a BKV egy gyökér, mert a 20 évvel ezelőtt érkezett és még korábban megrendelt buszokba nem olyan erősségű klímát építettek, mint ami egy trópusi országba kell. 35 fok felett azok a klímák meghalnak, nem bírják, nem elég a teljesítményük. 20 éve még nem voltak ilyen nyarak kis hazánkban. Volt meleg, de forróság az csak nagyon ritkán és max pár napra. Most meg már nagyobb teljesítményű klímával rendelik a kocsikat, lásd az aadik. Úgyhogy tanulnak ők, csak a buszbeszerzés üteme marad masszívan a szükséges alatt jócskán, ezért tűnik fel nehezen.

 

A tapasztalatok meg megint csak relatívak: pont most délután utaztam egy Conectóval 117-esen, amin meleget fújt a klíma. Majd az MFW-515-vel 46-oson, ahol meg rendesen hideg volt. Most ebből vonjam le az általános következtetést, hogy a kisVolvó az istencsászár, a Conci meg szar?

Előzmény: 675 (168270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!