A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nekem szokásom minden nap teleírni a könyvet (8-10 óra alatt összejön annyi apróság :D ), de ahogy abból a pár napja / hete linkelt ide beküldött cikkből megtudtuk, 40 éve is ugyanazt jelentette a "javítva, rendben" :) Mondjuk néha meglepődtem milyen hibákat javítottak egy éjszaka alatt.
Felírja, vagy nem... Én nemrég jeleztem esti beálláskor Óbudán, hogy nagyon gyenge volt a klíma délután, pedig csak 30 fok volt akkor nem 40, de lényegében semmit nem ért, se az utasoknak, se a fülkében. Persze este 10-kor, amikor már csak 25 fok és napsütésmentes idő volt, elég jól hűtött. A klímaellenőr kolléga meg is jegyezte, hogy szerinte egyáltalán nem gyenge ez, hiszen érzi, hogy hideg van a buszon... Ja, hát akkor nincs is több kérdésem, biztosan csak képzelődtem pár órával korábban... :) De ez a "jóvanazúgy', minek szólsz bele" hozzállás jellemző sajnos sok helyen, annó Kelenföldön télen egy teljesen fűtésmentes Karsanra mondta azt a szerelő, hogy bezzeg örülnék én ennek majd nyáron, aztán ment is a "javítva rendben" a könyvére, mint előtte minden egyes nap... Amíg ezzel a leszarom-hozzáállással nem tudunk mit kezdeni, lehetnek itt bármilyen buszok, azok is szét fognak hullani rövid úton, hogy aztán a néhány tényleg lelkiismeretes kolléga próbálja életben tartani, amíg bírják.
Nem tudom más garázsokban hogy működik, itt Cinkotán este beállásnál ül egy erre kijelölt ember a garázskapuban, aki minden beérkező busz klímáját ellenőrzi (kb. éjjel 1-ig). Ha jelzed, hogy rendben akkor csak pipál egyet, ha nem, akkor odajön, és felírja, mi a gond a klímával. Aztán reménykedhetünk, hogy meg is csinálják. :))
(16. évforduló, bocsánat, nem tudok számolni... Annyiban így érdekesebb is, hogy a még itt lévő példányok lassan kétszer annyit futnak Budapesten, mint eredeti otthonukban)
Minden klímaberendezés csökkenti a páratartalmat, azért látod, hogy csöpög (vagy adott esetben folyik) ki a kondenzvíz alul... Aztán ennek a hatákonysága lehet más ugyanolyan típusú és korú típusok esetén is.
Igen, talán rekord is lesz, hogy ősszel a 15. évfordulóját ünnepelhetjük majd a forgalomba állásuknak. Máshol új buszok nem futnak ennyit, sőt, az Arrivánál itt sem...
Egyébként van valahol hivatalos nyoma annak, hogy ezeket átmeneti, tűzoltási szándékkal vette a BKV? Én is így emlékszem, de ennek írásos nyomát csak az IHO-n találtam több cikkben, egyszer sem linkelve erről BKV-s forrást.
Március óta havonta 2-3-szor kénytelen vagyok Cinkota felé járni és általában a 45-ösön meg a 46-oson is a Volvokat fogom ki. Eddig több működő klímással találkoztam, mint Csepelen működő klímás Conectoval.
Az más történet. Pár éve volt szó itt arról, a LOV-ok légkondi gáz töltögetésének sok értelme nincsen, mert több helyen szökik a rendszerből a gáz. A teljes javításnak pedig a koruk miatt nincsen már értelme.
Szerintem kérd a 9-10 éves buszokat a 85-ösre a hét mindennapjára, aztán elég hamar visszasírnád a mostani kiadást. Leírták páran nem a kor döntő, akik ismerik ezeket a kocsikat.
De jó, van még működő klímás LOV:) Hány éve is akarja elengedni őket a BKV? 4-5éve volt arról szó, hogy nincsen értelme mindkét oldalon cserélni bennük az ablakokat, mert az új buszok érkeztével selejtezve lesznek?
Megjegyzés: LOV-853 Első forgalomba helyezés 2001.01.15. Vagyis 24,5 éves és még megy:)
Mennyi futott km lehet benne? 1.5millió? A JSZP-s adatokból csak tippelni lehet...
És akkor mondjam azt, hogy ez a mostani nyári meleg eddig igencsak kegyes volt hozzánk?! Ugyanis ki hogy érzi, de legalább most a száraz meleg/hőség van odakint, nem pedig az a trópusi párás szutyvadék, ami szokott lenni. Amikor veszel egy-két levegőt és már attól folyik a víz rólad, a hőérzet is sokkal magasabb. Most legalább gyalogosként akár tudsz árnyékban is közlekedni, sokkal elviselhetőbb a meleg, de a párával megsépkelt forróságban meg ugyan mind1 hol vagy, árnyékban vagy napon, ugyan úgy folyik rólad a víz, elviselhetetlen. További off, hogy érdekes a Solaris trolikon nagyon jól működik a klíma, mint régen az off Volvo Localokon. Érzetre olyan, mintha a hideg levegő befúvással párhuzamosan a légszárítás/páramentesítés is működne rajtuk; ez utóbbi még az új klímás buszok nagy többségénél sem érzékelhető, jó esetben is csak hűvöset fúj, de nem szárítja a levegőt. Pedig főleg párás melegben nagyon nagy előny lenne...
A dolog pikantériáját az adja, hogy ma már inkább az fordul elő, hogy egyre több járművezető nem akar dolgozni olyan kocsival, amin nem működik a klíma, nemhogy még ő maga kikapcsolná.
Most néztem meg a bérpapíromat menyit szoktam kapni üzemanyag megtakarításra.
Arra kérlek tippelj hogy szerinted mennyit kapunk.
Ha lesz tipp, akkor válaszolok, hogy talált-e vagy mennyivel lőtté alá / fölé.
Ezt követően kivesézzük, hogy megéri-e x összegért 36 fokos külső hőmérsékletben az üvegházban dolgoznunk 8-10 órát.
Az én szakmám olyan, hogy amikor abban dolgoztam, nyáron felüdülés volt kimenni a tűző napra egy kicsit felfrissülni a szabad levegőn, de saját ellenségem én sem vagyok és hidd el
nem szeretnék én sem megdögleni, (még azért az összegért sem amit majd tippelni fogsz) talán én nem is hiányoznék sok mindenkinek, de egy csuklós buszon alkalmanként lehetnek még 150-en is, ennyi utasból valakik csak hiányoznának a szeretteiknek, ha velem együtt csengetnének be a kis kaszáshoz, csupán azért mert én spórolok és 50 fokkal üttetem magam egész műszakban, közben meg egy-két apróságot nem veszek észre a forgalomban.
Mint minden, ez a helyzet sem fekete-fehér: én is rühellek pl nyáron csuklós Volvón utazni, de nem fogom azt mondani, hogy a BKV egy gyökér, mert a 20 évvel ezelőtt érkezett és még korábban megrendelt buszokba nem olyan erősségű klímát építettek, mint ami egy trópusi országba kell. 35 fok felett azok a klímák meghalnak, nem bírják, nem elég a teljesítményük. 20 éve még nem voltak ilyen nyarak kis hazánkban. Volt meleg, de forróság az csak nagyon ritkán és max pár napra. Most meg már nagyobb teljesítményű klímával rendelik a kocsikat, lásd az aadik. Úgyhogy tanulnak ők, csak a buszbeszerzés üteme marad masszívan a szükséges alatt jócskán, ezért tűnik fel nehezen.
A tapasztalatok meg megint csak relatívak: pont most délután utaztam egy Conectóval 117-esen, amin meleget fújt a klíma. Majd az MFW-515-vel 46-oson, ahol meg rendesen hideg volt. Most ebből vonjam le az általános következtetést, hogy a kisVolvó az istencsászár, a Conci meg szar?