A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
LYH-130, bal oldalon, az egyik ablak alsó ragasztása elengedett, kis túlzással át tudnám rajta dugni az ujjaimat. Kérem ha van itt illetékes, jelezze hogy nézzenek majd rá, lehet-e vele valamit kezdeni. Köszönöm!
Minden új technológiánál azonnal lesz pár média betanított munkás aki ír sebtében 12 cikket
Itt a világmegváltó újítás
címmel.
A hidrogén hajtás elve illetve az első kísérleti buszok elmúltak 40 évesek.
Bármilyen új hajtási módnál nem az az érdekes, hogy az új járműbe tankolandó akármi mennyibe kerül 100 km-ként**, hanem az, hogy élettartam költsége (min. 10 év de inkább 15-20 év) mennyi forint ?
- ki szerelheti?
- aki majd szereli annak milyen sűrűn kell speciális szakmai vizsgát tennie vagy megújítania ?
- A szerelő műhelyt, csarnokot mennyi forintból kell átépíteni ?
- a buszon lévő valamik, tankok, tartályok, átalakító akármiket hány évente kell cserélni és mennyiért ?
Végülis a japán nyelvben az R és az L kiejtése azonos (nincs is külön Lx katakana, csak Rx, ahol x tetszőleges magánhangzó, és/de leginkább L-nek ejtik)...
Most így a képről az jutott eszembe, hogy gyermek koromban sokszor nyaraltunk a Római parton, vállalati, bungalós nyaralóban.
Ez volt az első BKV busz járat amin utaztam, a Mátyás Király utcai megállóban szálltunk fel, már akkor is tenisz pályák voltak ott, mellette volt a Tejüzem nyaralója.
Akkor még ez Emőd utcáin ment végig, ki a Szentendrei útig, mielőtt kifordult jobbra, ott volt majdnem a sarkon egy megálló, ott szálltunk le és fel mindig, onnan HÉV-el utaztunk.
Aztán ahol most kijön a Szentendrei útra, ott fordult vissza.
A másik végállomás felé Pünkösd fürdőig utaztunk amikor sok cuccot vittünk a strandra vagy hajókázni akartunk be a Jászaira.
Nekem az engedélyezős ajtónyitással szokott hasonló tapasztalatom lenni: ha használom, akkor mindenki csak néz, mint borjú az új kapura, de ha én nyitom, akkor biztos, hogy megnyomják a gombot ők is... :P
Amúgy ezt, hogy EAF, de csak hétvégén, csak este 8 után, csak a végállomáson, csak Budán, csak az egyik irányba, csak teliholdkor, stb szerintem már az se tudja követni, aki kitalálta, egy átlag utasnak meg végképp mission imposible, így sokan inkább mutogatnak mindig.
Érdeklődöm, hogy a jelenleg 11db-os Solaris Urbino 9-10m-es autóbuszival mi a terv a Citaro K járművek beállása után? Van köztük jobb állapotú, ami még bizonyos vonalakon bevethető lesz napi forgalomban, esetleg tartaléknak megmarad belőlük? Vagy kész, vége, es kukázva lesznek?
Hétvégén utaztam párszor a 105-össel. (Meg az utóbbi időben néhányszor az itt OFF 72-esen.) Egyszerűen hihetetlen, hogy ameddig kellett volna senki nem találta meg az első ajtót, most meg felesleges jelzések tömege megy el azzal, hogy még az is ott száll fel aki életében korábban soha.
5 napos "turnus" kezdődött 20-án vasárnap egy garázsban kezdős és végzős 26-os középrésszel, első olyan szolgálatom volt a vonalon ami nem EAF.
Kezdek hinni az összeesküvés elméletekben, hogy a covid oltásban lehetett valami chip és azon keresztül az egyének "központilag vannak "vezérelve".
Most, hogy már minden ajtón fel lehet szállni, szabályos sorban állnak az első ajtónál és a matrjoska baba mintájára, nagy táskában kisebb, abban még kisebb, stb.. legkisebből a személyik is előkerültek. :-)
Következő két nap Lehel téri hideg-váltós 105/210, EAF dettó mint a 26-os, ha a külső hangszórókban bemondtam, hogy minden ajtó igénybe vehető a felszállásra még az-az utas is előre jött aki hátul akart felszállni :-)
Inkább maradtam volna csendben, nem szól szám nem fáj fejem! :-)
Sváb hegyi chill:
30-án szerdán kis "traktoros" kőbányai meló, rég vezettem Solaris-t, este a 185-ös Tavas utcai megállójánál egy szép csőtörés, az aszfalt repedéseken mint a szökőkútból úgy tört föl a víz.
Bár csak hasonló olaj lelő helyet találnék egyszer útközben. Így még egy kis terelés is lett a végén.
Ma meg egy leszedált 217-es. Törzsvendége voltam Kőbánya alsón a trafiknak, hol egy kávé, hol egy energia ital,
az életben maradásért küszködtem. Hogy szépen fejezzem ki magam, hozzá van igazítva a menetidő az útburkolat minőségéhez.
Elvileg tényleg a 10-26 a legidősebb, napi forgalomba adható busza a BKV-nak, HB listáját átfutva a Citarók között 2000-es, a Van Hoolok között 2001-es a legöregebb példány.