A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Szeretném kérni az illetékeseket, hogy RVY-713-at nézessék meg mert több hete már iszonyatos hangot ad a ventilátor. Elég kellemetlen reggel 4-től éjfélig ezt hallgatni pihenés helyett. Köszönöm.
Tudom, hogy off, de ha itt a link, itt valaszolok: az arrivas prezentacioban a Andort ES Csepelt emlitik, mintha mindkettonek az elektromositasara keszulnenek (bar a cimben csak az Andor van). Erdekes.
Bar azt is meg kell jegyezni, hogy az off 2013-14-es 7900-as Volvoknal es MAN-oknal is szinte uj koruktol ez volt a helyzet a hibajelzeseket illetoen. Mas kerdes, hogy a Volvoknal ez sokszor fals jelzes volt.
Azért ha majd egyszer visszatér a világ a valóságba és az 1980-as évek emissziós színvonalán álló dízelkályhákat ki kell majd iktatni a villanybuszokból, akkor lesz nagy fejtörés, hogy mi merre hány méter. A norvégok ezen csúsztak el, megvették a dízelkályhás csukikat, mert ugye dízelkályha nélkül a hatótáv télen vicces, a városvezetés aztán kitalálta, hogy márpedig itt pöfögés nincs, aztán lett nagy csodálkozás, amikor kiderült, hogy a fizika Oslóban is érvényes még télen is, mert -10°C alatt kijött az a 70-90km hatótáv, amit a papír is kiad.
Egy közelmúltbeli előadásomra csináltam két sodrófadiagramot a BKV buszfordáinak hosszáról (km és idő), nem tűpontos, mert a rövid fordák egy része másikba szerel át, így a szóló és a csuklós diagram egy picit fentebbre tolódik, a lényeg kb. az, hogy van egy szűk alsó szegmens, ahol akár egy telephelyi töltésű busszal is 1:1* a dízel-villany megfeleltetés (villanynál én mindig zéró emissziósról beszélek, nem a dízelkályhás szemfényvesztésről), és van a felső szegmens, ahol kb. 1:2 lenne ugyanez. A flotta szintű helyettesítési átlag meg kijön valahová - de persze ennek nincs értelme, a mai energiatárolási technológiák mellett 100-150 km-es fordahossz felett a mi klímánkon nem célszerű telephelyi töltésű buszokban gondolkozni.
*egyforma üzemkészséget feltételezve, amellyel kapcsolatban mondjuk úgy változatosak a nemzetközi tapasztalatok
És ez a gyártó szerint teljesen oké? Nem ciki nekik ez így 2024-ben?
Ha már új Conecto: korábban már kérdeztem esti kocsi leadáskor, hogy miért van egyre több, még csak 1,5 éves Conecto-ban sárga motor hibalámpa illetve csökkent telejsítmény, miért bőg a hűtőventillátor egész nap, miért kell egy kürt javításához több hétnek eltelnie, miért döglik meg a klíma egyre többször, de nem kaptam rá érdemi választ. Túl naiv vagyok, ha azt feltételezem, hogy egy másfél éves, viszonylag nagy értékű jármű még garanciális? Tudom, hogy ezek pont bérelt kocsik (AA-DI), de akkor is, ennyire nem lehet beletörődő egy üzemeltető, egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet legalább az ITK felé verni az asztalt...
akkoriban az éjszakai minusz 10 fok (vagy több) természetes volt.
Ráadásul úgy, hogy a mínusz 10 már este 22.00-re megvolt és reggel 6-ig, 7-ig nem is melegedett feljebb.
Amúgy az, hogy kb. 1500 busz ketyegett éjszakánként semmilyen műszaki zavart nem okozott.
Egy Ik-280 kb. 1 litert ketyegett el óránként, azaz egy éjszaka 4-5 litert.
Mivel a napi fogyasztás kb. 150-220 liter között volt, az éjszaka buszonként elketyegett üzemanyag oly kevés volt, hogy a kerekítési hiba kategóriába is sorolhatták.
nem oda sorolták, de mindegy volt.
Az év 365 napjából max. 10-15 éjszaka volt akkoriban olyan hideg, hogy ketyegtetni kellett a buszokat.