Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 11 órája 0 2 164920

A már helyett inkább a MÉG szót használd...

Előzmény: nonick7 (164919)
nonick7 Creative Commons License 11 órája 0 0 164919

Azt meg kell adni, hogy már nem zörögnek olyan hangosan, mint a régiek.

Előzmény: Fenyőfatalp (164909)
lapaj74 Creative Commons License 13 órája -2 1 164918

Szeretném kérni az illetékeseket, hogy RVY-713-at  nézessék meg mert  több hete már iszonyatos hangot ad a ventilátor. Elég kellemetlen reggel 4-től éjfélig ezt hallgatni pihenés helyett. Köszönöm.

Villámhetes Creative Commons License 21 órája 0 0 164917

Tegnapi.

Előzmény: nemeza (164916)
nemeza Creative Commons License 23 órája 0 0 164916

Mikori?

Előzmény: Villámhetes (164915)
Villámhetes Creative Commons License 30 órája 0 12 164915

BX 59-76 Creative Commons License 1 napja 0 0 164914

Visszafejlődés az tapasztalható, minden téren. Már a legtöbbnek check engine, regenerálás és klímahibája van. 

Előzmény: Fenyőfatalp (164909)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 1 napja 0 0 164913

A "BKV Trilógia" (A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada) harmadik kötete érdekel valakit egy tizesért?

18-09 Creative Commons License 1 napja 0 0 164912

Nem a Ganz-Skodával keveri valaki össze? Mert az állt ott egy időben. 

Előzmény: obb 1014 fans (164907)
Fenyőfatalp Creative Commons License 1 napja 0 0 164911

Tudom, hogy off, de ha itt a link, itt valaszolok: az arrivas prezentacioban a Andort ES Csepelt emlitik, mintha mindkettonek az elektromositasara keszulnenek (bar a cimben csak az Andor van). Erdekes.

Előzmény: htibor (164908)
Fenyőfatalp Creative Commons License 1 napja 0 0 164910

Nem ciki, itt tartanak.

 

Bar azt is meg kell jegyezni, hogy az off 2013-14-es 7900-as Volvoknal es MAN-oknal is szinte uj koruktol ez volt a helyzet a hibajelzeseket illetoen. Mas kerdes, hogy a Volvoknal ez sokszor fals jelzes volt.

Előzmény: neodd (164901)
Fenyőfatalp Creative Commons License 1 napja 0 1 164909

Hat, en meg eppen hogy nagyobb fejlodesre szamitottam. A menetkomfort pl. pont ugyanolyan banatos mindkettoben.

Előzmény: BX 59-76 (164900)
htibor Creative Commons License 1 napja 0 1 164908

Tavaly októberről üzemeltetési tapasztalatok, számok, grafikonok a hazai e-busz állományokról.

https://gteportal.eu/hirek/sikeresen-zarult-az-53-autobusz-szakertoi-tanacskozas/

Előzmény: nohab (164905)
obb 1014 fans Creative Commons License 1 napja 0 0 164907

Homm Kft Kelenföldi telephelyén állítólag áll egy kék Rampini Ale.Valaki tud róla valamit? Esetleg tesztre érkezett hozzánk? 

Angyal K. Creative Commons License 1 napja 0 8 164906

2024.05.02. 91 7-es forgalmi. SKR-811 Kőbánya.

Tegnap délutáni, esti "Rózsadomb" 191-es nélkül.

 

nohab Creative Commons License 1 napja -1 1 164905

Azért ha majd egyszer visszatér a világ a valóságba és az 1980-as évek emissziós színvonalán álló dízelkályhákat ki kell majd iktatni a villanybuszokból, akkor lesz nagy fejtörés, hogy mi merre hány méter. A norvégok ezen csúsztak el, megvették a dízelkályhás csukikat, mert ugye dízelkályha nélkül a hatótáv télen vicces, a városvezetés aztán kitalálta, hogy márpedig itt pöfögés nincs, aztán lett nagy csodálkozás, amikor kiderült, hogy a fizika Oslóban is érvényes még télen is, mert -10°C alatt kijött az a 70-90km hatótáv, amit a papír is kiad.

 

Egy közelmúltbeli előadásomra csináltam két sodrófadiagramot a BKV buszfordáinak hosszáról (km és idő), nem tűpontos, mert a rövid fordák egy része másikba szerel át, így a szóló és a csuklós diagram egy picit fentebbre tolódik, a lényeg kb. az, hogy van egy szűk alsó szegmens, ahol akár egy telephelyi töltésű busszal is 1:1* a dízel-villany megfeleltetés (villanynál én mindig zéró emissziósról beszélek, nem a dízelkályhás szemfényvesztésről), és van a felső szegmens, ahol kb. 1:2 lenne ugyanez. A flotta szintű helyettesítési átlag meg kijön valahová - de persze ennek nincs értelme, a mai energiatárolási technológiák mellett 100-150 km-es fordahossz felett a mi klímánkon nem célszerű telephelyi töltésű buszokban gondolkozni.

 

 

*egyforma üzemkészséget feltételezve, amellyel kapcsolatban mondjuk úgy változatosak a nemzetközi tapasztalatok

Előzmény: torqmatic (164888)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 164904

Akkor még jókor kaptam el az egyik sárga kocsit...

Előzmény: Plagueis (164903)
Plagueis Creative Commons License 1 napja 0 1 164903

Ahogy 793 se (a videó alapján két kék Citaro érkezett Tapolcára). 

Előzmény: LSU 106 (164902)
LSU 106 Creative Commons License 1 napja 0 0 164902
neodd Creative Commons License 2 napja 0 3 164901

És ez a gyártó szerint teljesen oké? Nem ciki nekik ez így 2024-ben? 

Ha már új Conecto: korábban már kérdeztem esti kocsi leadáskor, hogy miért van egyre több, még csak 1,5 éves Conecto-ban sárga motor hibalámpa illetve csökkent telejsítmény, miért bőg a hűtőventillátor egész nap, miért kell egy kürt javításához több hétnek eltelnie, miért döglik meg a klíma egyre többször, de nem kaptam rá érdemi választ. Túl naiv vagyok, ha azt feltételezem, hogy egy másfél éves, viszonylag nagy értékű jármű még garanciális? Tudom, hogy ezek pont bérelt kocsik (AA-DI), de akkor is, ennyire nem lehet beletörődő egy üzemeltető, egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet legalább az ITK felé verni az asztalt... 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (164893)
BX 59-76 Creative Commons License 2 napja 0 0 164900

Az első és második szériás Conectokat nem szabad összekeverni.

Nagyjából ég és föld a 2 típus, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz...

Előzmény: torqmatic (164895)
Villámhetes Creative Commons License 2 napja 0 8 164899

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2 napja 0 3 164898

Nem tudom valóban nem kell e?

Egyébként a 2020 utániakra leginkább jellemző

Előzmény: torqmatic (164895)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2 napja 0 1 164897

ritkán van mínusz 5 alatt

Előzmény: négyszázas (164894)
Villámhetes Creative Commons License 2 napja 0 11 164896

torqmatic Creative Commons License 2 napja -1 3 164895

És az arrivánál miért nem kell? :P

Előzmény: négyszázas (164894)
négyszázas Creative Commons License 2 napja 0 0 164894

Mik azok az egyéb okok? A budai telepeken miért nem kell? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (164893)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 3 napja 0 5 164893

Ma is kell pl a pesti telepeken a csillagos márka kocsijait mínusz 5 alatt jàratni. Legfőképp ajtó elektronika miatt (és egyéb okból€.

Előzmény: riezaK (164891)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 12 164892

Tudom.

Átéltem.

A Fürst-ben is a Récseiben is.

 

akkoriban az éjszakai minusz 10 fok (vagy több) természetes volt.

Ráadásul úgy, hogy a mínusz 10 már este 22.00-re megvolt és reggel 6-ig, 7-ig nem is melegedett feljebb.

 

Amúgy az, hogy kb. 1500 busz ketyegett éjszakánként semmilyen műszaki zavart nem okozott.

Egy Ik-280 kb. 1 litert ketyegett el óránként, azaz egy éjszaka 4-5 litert.

Mivel a napi fogyasztás kb. 150-220 liter között volt, az éjszaka buszonként elketyegett üzemanyag oly kevés volt, hogy a kerekítési hiba kategóriába is sorolhatták.

nem oda sorolták, de mindegy volt.

 

Az év 365 napjából max. 10-15 éjszaka volt akkoriban olyan hideg, hogy ketyegtetni kellett a buszokat.

 

Viszont reggel mindenki pontosan kiindult.

 

Előzmény: riezaK (164891)
riezaK Creative Commons License 3 napja 0 0 164891

Arra vigyázni kell, hogy ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy a szükséges töltési idő miatt a másnapi üzemkezdet elcsúszna, később kezdődne.

 

Nem is volt olyan rég, amikor kelenföldön egész éjjel ketyegtek a buszok, mert nem indultak volna el a hajnali hidegben... 

 

Előzmény: trizs77 (164889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!