A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Egy biztos: az nem normális, hogy egy már teljes életciklust leélt buszt befogunk egy teljes másik ciklusra - Budapesten is csak azért művelték ezt, mert másra nem volt pénz.
De meg is lehetett nézni a járművek állapotán meg a szolgáltatás színvonalán, hová vezet ez...
Most ezen rugózhatsz az idők végtelenségéig, de például Berlin is tele van 10+ éves buszokkal, remélem az azért már kellően nagy méretű város még neked is. De nem is értem, hogy képzelitek ezt a hülyeséget, hogy ami itt Budapesten a egyik nap még igen magas rendelkezésre állással gyakorlatilag kitűnően üzemel, az fél év múlva egy másik városban már használhatatlan, vagy mi? :D Ha egy nyugatról használtan beszerzett busz el tud itt ketyegni 20 éves koráig, akkor ez fordítva is működhet, az más kérdés, hogy erre eddig nem igazán volt példa.
A listában fehérvári kocsiként szereplő az a 4 oktatókocsi, ami akárhogyan is nézem nem írható be BKK(/BKV) (al)vállalkozós kocsinak. A cég székhelye pedig ugye Fehérvár.
Amúgy a Mercedes, MAN gondolom a helyi márkaképviselettel indult volna, Ivecóval, Solarisszal, Isuzuval indultak mások, az Otokart kizárták... Milyen típus jöhet még szóba?
Érdekes lesz, én a BKV-nak szurkolok, hogy jó kocsit, jó partnerrel kapjunk. Olyan ez mint egy házasság, legalább 10 évig együtt leszünk jó esetben, és akkor kicsit elmegyünk poligámba, hiszen tutit nem az ITK lesz.
A maximidik a kényszerszólós vonalakra mennek majd, vagy hová lesznek küldve? A csak midis vonalak -16-os család, 27- gondolom egyelőre nem bővülnek "nem maxi" midikkel.
Valahová írtam anno, lehet pont ide, volt vagy két nap amikor relatíve intenzíven metrópótlóztam, rendszámokra talán már akkor sem emlékeztem, de az megmaradt bennem, hogy az egyetlen öreg Citaro ami jutott sokkal jobb benyomást tett rám mint a rendtartos Conectók bármelyike, ment mint a távirat, pont jó volt rajta a hőmérséklet és az utóbbiakkal ellentétben csak extrém úthibákon zörrent meg. Ez konkrétan egy egy darabos merítés volt, de az az egy kifejezetten nagyon jó benyomást tett rám.
Tavaly nyár óta lehet rosszabb lett, akkor mentem vele. De ne má', végre egy jó hangos Voith-os kocsi, nekem kifejezetten bejött, direkt csináltam is róla felvételt, mert ritkán hallani ilyen brutális váltó hangot. :D A 107/130 még ilyesmi (amikor a 200-asok után sikerül találni valamit, amiben még van kis feeling, de vszeg már nekik sincs sok hátra...)
Megjegyzem átfestetlenül és táblával... Ha itthon lenne ilyen, akkor a sok okostojás nem győzne romániázni meg balkánozni, de persze így, hogy a németek csinálják, egy szavuk sincs.
Valaki ránézhetne az MMM-133-ra, a gépezete alapjárat fölött (lejtőn haladva is) úgy üvölt/visít, hogy a jármű végében utazva pár perc után szinte fájdalmat okoz. Leszállás után fél órával is cseng a fülem.