A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Mert feltartja a 70km/h-s úton az összes többi közlekedőt. Az meg csak érdekesség, a másik gyorsforgalmin járó busz meg megy a KRESZ szerint megengedett 70km/h-val. Milyen jó is lenne ha a BKV adná a 100E-t.
Ha semmi sem akadályoz a megengedett sebesség alkalmazásában, akkor az indokolatlan lassan haladás. Ezt a BKV az év mind a 365 napjára és a frissen felújított útra is szervezetileg előírja, tehát az abszolút ideális körülményekre is.
>nemtudom mekkora szakaszon megy a 200e a gyorsforgalmin,de nem gondolom hogy lényegi menetidő csökkenés lenne ha gyorsabban megy,talán pár perc
A 200E kb. két percet megy a gyorsforgalmin összesen. Ahhoz, hogy pár perc legyen a menetidő-csökkentés, negatív menetidőket kellene produkálnia, amihez túl kellene lépni a fénysebességet ;-)
70-es megengedett sebesség (nem kötelező,hanem megengedett max..)helyett 50-nel megyek az nem indokolatlan lassú haladás..ha feljelented emiatt a bkv-t az bukó,mert simán indokolható (sok álló utas,babakocsik,út minősége stb..)...nemtudom mekkora szakaszon megy a 200e a gyorsforgalmin,de nem gondolom hogy lényegi menetidő csökkenés lenne ha gyorsabban megy,talán pár perc.
A gittegyletezésen kívül tudsz valami érvet a vmax 50 mellett?
A BKK nem előír, megrendel. Ha nem teljesíti a cég valami belső marhaság miatt, akkor megy a kötbér vagy más szolgáltató a vonalra. Valamelyikért meg majd lehet hisztizni és megint gittegyletezni. Az utas meg megint nem fontos. Az vagy fizet és kuss, vagy menjen kocsival ha nem tetszik.
Ha feljelentem autósként a BKV-t az előírt indokolatlan lassú haladásért akkor mi lesz? Mert ideális körülmények esetén azért megállja a helyét, hogy nem így biztonságos. Pláne példaként ott vannak az egyéb buszos cégek akik "csak" KREZ szerint közlekednek.
Nincs minimum sebesség meghatározva a kreszben autóútra.Innentől kezdve a gittegylet sem határozhat meg minimum sebességet.Ez a lényeg.A volánnál sem kötelező 70-nel,és 80-nal menni adott úton,csak lehetőség.Ha lassaban megy akkor késik,és kész..tartózkodás van rá hagyva elég,ha késik nem 15 perce lesz,hanem 10..
A BKV buszos utasítása egy belső szabályzat amiben az LTK sebességhatár 50km/h-ban való meghatározása nem KRESZ szabály.
Ez az 50-es limit meg nem a BKV - BKK kérdésben gáz, hanem a szolgáltatás szempontjából és az utas szempontjából. A BKK csak megrendel egy menetrendet amiben LKT területen nem 50-es tempóval számol, részben a KRESZ szabályok, részben a BKV-s menetidő tapasztalatok alapján (tehát a BKV-s sofőrök se tartották be ezt a baromságot).
Ha a BKK rendel meg 50 fölötti LKT-s sebességgel menetrendet akkor gittegyletezés megy. A biztonságra hivatkozva bármit el lehet adni és nem fogja senki se firtatni a dolgot.
Ha meg az ITM rendeli meg a Volántól a dolgot, akkor a Volán csapat 70-el az országúton és 80-al az autópályán.
Az csak külön érdekes, hogy a BKK másik szolgáltatója se 50-el poroszkálva tartja fel a forgalmat LKT területen. Ezen kéne elgondolkodni 2020-ban. ;-)
Vannak olyan nickek, ez területtől, topiktól függettlen, akik kötözködni járnak ide. Nem kell velük foglalkozni, ezek a kákán is csómót típusú emberek az életben; vagy azok akiknek csak a saját igazságuk ér valamit és állandóan mindenkit kiokosítanak, akiknek előbb kellene szétnézni a saját háza táján seprű iránt.... Az egyetlen megoldás az ignorálás, vagy a piros x, a nick letiltása.
Mivel csak autópályán van minimum sebesség meghatározva (az is féligmeddig,mert sík úton stb szöveggel,kivéve pár helyen táblázva 80-ra..) a kresz-ben,így semmi köze hozzá a gittegyletnek hogy adott cég,adott járművezetője mennyivel megy a megengedett sebességen belül...a foshalmaz szervezet a kreszt felülbíráló utasításokat nem adhat,pl hogy minimum mennyivel kell menni autóúton,mert a kresz nem ír elő minimum sebességet.Ennyi..
A buszos utasítás témában adódik a kérdés, hogy mit szól a megrendelő BKK ehhez a LKT vmax 50km/h kérdéshez.
Pláne mindezt úgy, hogy Budapesten 3 cég szolgáltat és ebből csak 1-nek van ilyen agymenése. Tehát van 2 cég, ami bebizonyította, hogy lehet többel is menni és nem veszélyes. Azt ugyan mondhatjuk, hogy a VT-nek nincs 50 év tapasztalata, mint a BKV-nak. De a Volánnal szemben ez sem érv. Sőt, az ő igazi körzetük az LTK. Azt meg ne felejtsük, hogy a Volán még az autópályán is mer 80km/h-val közlekedni. Amíg a BKV járt ott, addig ment a vmax 60km/h, mint az autópálya minimum sebessége.
Viszont a menetidők meg úgy lettek meghatározva, ahogy a tényleges forgalom bonyolódott. Ennek megfelelően kijelenthetjük, hogy a BKV saját szabályozását már a saját dolgozói is nagyon régóta, nagyon szisztematikusan figyelmen kívül hagyták. Ennek fényében még izgalmasabb, hogy az "új és jobb" forgalmi utasítás nem volt képes ezt a pontot egy az egyben elfelejteni. Nem hiszem el, hogy cégen belül, amikor körözött a tervezete, senki ne kommentelte volna hozzá, hogy ezt nem kéne így leírni. Főleg, hogy ha azt nézem, hogy az indokolatlanul lassú haladásért már forgalmi vizsgán ki lehet valakit vágni. Amely szabályozás ugye a KRESZ szellemiségéből eredeztethető...
Ha vizsgabiztos lennék, akkor biztos, hogy a BKV-sok vizsgáztatásakor kizavarnám őket lakott területen kívülre (a vizsga hossza és előírásai azt gondolom ezt lehetővé teszik) és sorba buktatnám őket, ha nem mennének 50 fölé. Ha pedig 50 fölé mennének, akkor az oktatónak tenném szóvá, hogy én utas vagyok, szóval jó lenne a saját szabályaikat betartani. :)
Bocs, valóban én vagyok a hülye, amiért nem tudtam, hogy ezt a hozzászólásodat egy másik, egy nappal korábbi hozzászólásoddal együtt kell értelmezni, amiben még mást írtál.
24 GST csuklós Rigából: folyik a beszerzés előkészítése, de még nem vettük meg, látni kell, hogy mennyiért adják, és hogy tudunk Kbt. kompatibilisen pályázni.
6 MAN csuklós, 7 CNG szóló: nincs még végleges pozitív döntés
40 MAN szóló (amit a múlt hétfői újsághír felfújt): nincs érdemi döntés
Nem személyes indíttatású megjegyzés, általános érvényű: Mostanában sokszor elgondolkodom azon itt a fórumokon, hogy egyesek csak felületesen olvasnak, vagy nem tudnak értelmezni néhány egyszerű magyar mondatot, vagy szimplán csak kötözködni akarnak...
Nekem a legnagyobb gondom az, hogy a menetidők úgy vannak meghatározva, hogy ha valóban csak 50-nel mész LTK, akkor késel, nem is kicsit. Ha mész, amennyivel tudsz (KRESZ-t nem szeged meg, csak a belső utasítást), akkor van lehetőséged végigmenni a saját idődben. Szóval nem az a legnagyobb gond, hogy van egy szigorúbb szabályozás, de hogy elméletben nincs figyelembevéve, az 100% (több LTK részt is érintő viszonylat tapasztalata alapján).
A járművezetők persze tartsák be, csak épp az autósok, az utasok, a diszpécserek stb. senki se érti, miért nem halad, ha egyszer késik. Különösen jó volt ez olyan vonalon, ahol vegyes kiadás volt (pl. 204), az Arriva mehetett, a BKV-s nem. Egyenletes volt ám a vonal követése, tényleg. Évek óta mindenki várta az új utasítást, hét ez valami vicc, amit ezzel is csinált. A tiltás megmaradt, de legalább ellenőrizhetetlen ez az "utasok nélkül igen", "utasokkal nem". Nem is értem, hogy aki ezt leírta tényleg komolyan gondolta-e, vagy kényszerből lett ilyen, nem is érdekel, de egyszerűbb lett volna elfelejteni, főleg, hogy igen kevés viszonylat érintett ma már...
1. Jó pár hozzászólásban szerepelt a "gyorsforgalmi út" kitétel Ferihegy felé. Ez a szakasz NEM minősül lakott területnek, tehát itt a megengedett sebesség személygépkocsiknak (stb.) 90 km/h, autóbuszoknak (egyéb autóbuszoknak és teherautóknak pl.) 70 km/h.
2. Lakott területen BELÜL elhelyezett, 50 km/h sebességnél magasabb sebességhatárt jelző tábla csak a személygépkocsikra (stb.) vonatkozik, autóbuszra, tehergépkocsira nem.
Ennek fényében a BKV-buszok lakott területen KÍVÜL a Forgalmi Utasítás 47. pontja alapján haladhatnak max. 50 km/h sebességgel. Lakott területen BELÜL pedig a KRESZ alapján.
Rosszul tudod, nem a forgalmi utasítás miatt kell 50-el menni, hanem a KRESZ előírása alapján. Egyébként pár hozzászólással visszaolvasva már ezt leírták:(
Az illetékesek nagyon kerülik a válaszadást egyáltalán arra is ,hogy jönnek e( 100cng busz 7 vh cng GST troli stb be lett írva hogy hétfőn döntenek...na most lassan megint hétfő . Válasz adás minden kis hülyeségre megy csak erre nem
bajnak nem lenne baj ha képesek lennének kiadni a többit is más vonalakra ahol tizenéve nem volt új kocsi. És lenne hova. lásd 166-266,236,54,123,95. de tartják az eddig megszokott szinvonalat. Ki küldik a legöregebb ap kocsikat hetvegen az újabbak meg pihennek. mint ezidáig barmikor a vhcng-k fele a garazsban allt minden hetvegen a 412-k meg utcan az összes ami kiadható.