A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Azért azt tegyük hozzá, hogy nem mindegy honnan jöttek az MFW-k és honnan jöttek a Pécsiek. Utóbbiak szerintem sokkal jobb törödést kaptak az előző tulajdonosuknál. Nomeg a pécsi közlekedést sen lehet összehasonlítani a budapestivel. Szerintem nagyságrendekkel többet megy egy busz Budapesten, mint egy vidéki városban.
A Cinkotás MFW-k pl a 46-os miatt vannak ilyen szinten leharcolódva.
Lehet, hogy a váltók átprogramozása és az ajtók rendbetétele segítene rajtuk. Bár a vázállapotról nem tudok nyilatkozni, mert alulról még egyet se láttam.
De az MFW-s autókat nem is említjük meg, pedig jópár kocsi LOV szinten van. Mondjuk mindenféle felújítás nélkül az a csoda, hogy mennek. Azok is meglépték már a milliót.
De ha van rá lwhetőséged, próbáld ki az NCZ-t. Minőségi ugrás.
Hát vagy a váltóprogram. Mert ugye az FJX-FKU duo is megkapta a sebességes szoftvert. És azóta jobbak is lettek.
Metrópótlók a sebességes FJX-ek úgy mennem mint az FLR-ek.p
És az a vicc, hogy számtalan FB poszt alatt csaj azt lehet olvasni, hogy így meg úgy rosszak, stb.
Hát cserébe leküldenék egy MFW-t bármelyikért, próbálják ki milyenek ezek.
Ha Felülsz egyre, akkor hang alapján meg lwhet állapítani. A BKV írta 4 sebessségesnek. Lehet, hogy 5 sebessséges. Hétköznap KT-ba az esetek 90%-ban genfi van kiadva. 918, 919, 923, vagy ami éppen marad. A 918-cal metrót pótolni egy élmény. Vígan megelőz 2 kocsi egy irámyban.
Amikre Te gondolsz (3-4 éve), azok szóló CNG-s buszok, MUM rendszámúak. De ugyanúgy Lausanne-ból jöttek, mint a csuklós dízeles társaik "most" (és abból is 12 db).
Fél éve érkezhettek, és elvileg már égkék flottaszínűek, de valamiért még nem járnak. Talán az ajtóátépítés miatt? A második ajtó kifelé nyílik, a többi befelé.
És ha mind LOV-ot váltanának, akkor már csak 19 db maradna a ma már kevésbé fénylő ex-brüsszeli szériából.
4 sebssséges ZF váltóval és olyan áttétellel rendelkeznek, hogy nagyon helyközi vizzinaton teljesen jó, mert kb 100 lehet a vége, de a gyorsulásuk kritimán aluli
Ott inkább a diffi áttétel lesz más, nem a váltóé.
Azt inkább kései honosításnak nevezném, mivel 2009-ben tudjuk, hogy álltak forgalomba... Igen kapott az utastér, de 2018 van, és nézzük meg jelenleg milyen állapotú a legtöbb kocsi.
Tegnap MHK-923-hoz volt szerencsém a 30-ason, és abszolút pozitívak a tapasztalataim. Bár azt hozzátenném, hogy azért a genfi Volvók között is van differencia az egyes kocsik között, mert némelyik borzalmas állapotú, amelyektől meglehetne már válni, viszont némelyik tűrhetőbb, mint egy FJX/FKU.
Lényeg, hogy nem volt tömeg, és este 8 körül mentem vele. Gyönyörűen tartotta a menetrendet, sőt 2-3 perccel előbb is ért Káposztásra. Mondjuk teljesítményre erősebbek is, mint a 7700A-s kocsijaink. Hivatalosan 10 percnek kellett volna lennie a különbségnek az előttünk levő 30A-tól, és az utánunk lévőtől is. Előttünk lévő az pont egy óbudás Conecto volt, és Újpestnél már csak 5 percre volt a Conecto tőlünk. Nyilván nem a kocsi volt a hibás akkor, de ebből látszik, hogy mennyi múlik azon, hogy valaki tud/akar-e normálisan vezetni, vagy tojik az egész menetrendre. Az utánunk levő kocsi is egy genfi volt, és ő is tartotta szépen a menetrendet. Az is pozitívum, hogy a genfik többségének nem rezonál az utasterük annyira, mint a 7700A-knak.
Ugyan nem VanHool projekt, de minap éjjel/reggel végre normális körülmények között sikerült ledolgoznom egy teljes műszakot az NCZ-539-cel. Hát az a kocsi fényévekre van az MFW-ktől és a Genfi csuklósoktól.
Szedlmayer úr írta nekünk, hogy jövő nyárra az összes megmaradó használt import autóbuszunk nyitható ablakokat kap.
A Genfi csuklósok esetében mennyire elképzelhető, hogy felújítással egybekötve kapják meg ezeket?
Mert akkor tuning gyanánt megkaphatnák a Kelenföld és/vagy VJSZ által kifejlesztett ajtórendszert, ami lényegesen szerethetőbbé és elviselhetőbbé tenné ezt a típust. Tapasztalataim alapján ami segítene.
Gondolok itt arra, hogy az NCZ Volvo 7000 ajtórendszer pozitívumai:
- nincs fotocella
- Egyedi ajtónyitással
- összes ajtóntitással
- első ajtónyitással rendelkezik.
- Van indításjelző
- Van ajtózárás.
- van élvédelem az odazárás esetére
- van azonnali visszanyutás lehetősége
- Egyszerű a kezelése
Ellenben a genfi csuklósoknál csak:
- fotocellás engedélyező van (rácsukja az utasra az ajtó vagy éppenséggel be sem záródik), ilyenkor a 4db ajtónyitógomb teljesen inaktív.
- Egyenkénti ajtónyitó/záró gombok vannak, fotocella oldás nélkül.
- körülményes a kezelése.
A motor gyanítom teljes mértékben megegyezik a szóló berlini és a csuklós genfi esetében.
Próbaképpen egy kocsinál az ajtónyitórendszer átalakításával, valamint a váltó Voith 864.3-as típusra történő cseréjével szerintem még a Metrópótló viszonylatokon is megállná a helyét.
A Genfi csuklós Volvo autóbuszok 4 sebssséges ZF váltóval és olyan áttétellel rendelkeznek, hogy nagyon helyközi vizzinaton teljesen jó, mert kb 100 lehet a vége, de a gyorsulásuk kritimán aluli.
Az NCZ-539 az 50-55 km/s sebességet másodpercek alatt eléri, még teljesen terhelt állapotban is. 908-as viszonylatra gondolok.
Az utasterük nekik sem volt felújítva, ezekkel a változtatásokkal akár évekig megbízhatóbb autóbuszok lennének.
Lengyelországban a csuklós 7000A buszok egyébként Voith váltósak.
"De természetesen a 280-asok kivonása prioritást élvez a LOV-okkal szemben a legtöbb esetben."
Nagyon el vagy tévedve. Igaz amúgy, hogy néhány dologban jobbak az LOV-k a Volvókhoz képest is, de mivel nagyobb felújítást nem kaptak, ezért az utasterük rettentően rohad le + műszaki szempontból is egyre rosszabb színvonalúak. Jelenleg a legrosszabb állapotú/színvonalú kocsik a BKV-nál (ez sajnos tény). Ezeket a kocsikat már a BKV/Délpest is elengedte, és csak annyit költenek rájuk, amennyi nagyon muszáj. Nehogy azt hidd, hogy a 280-asok kidobása prioritást élvez, főként, amiatt, mert a jelenleg még állományban lévő 280-asok többsége jobb állapotban van az LOV-s kocsikhoz képest. A BKV meg nem fog jobb állapotú kocsit kidobni, és ők sem akarnak végtelenségig LOV-t üzemeltetni.
"A jelenlegi 31 db-ból biztos van 5-6 olyan darab, amit azonnal le kéne állítani."
Ez inkább fordítva lenne igaz. Biztos lenne 5-10 LOV, ami még kaphatna 1-2 évet, de a többit azonnal le kellene állítani. Tegnap LOV-853-hoz volt szerencsém (Délpestnek jár a +, mert szépen ki volt takarítva, és mostanában egyre több LOV-n tapasztalom, hogy a korábbi ganéhoz képest látszik, hogy takarítják (LOV-851, 860 még ami rémlik a közelmúltból, hogy meglepően tiszták)), de a tisztaság ellenére is a csukló alja és a kocsi vége rendszeresen leért, az üléseken továbbra is nagy a mocsok stb. A legtöbb LOV-t már rég el kellene engedni.
A használtan beszerzett 12 db new AG 300 Van Hool üzembe állításával azért le lehetne állítani pár LOV-ot ez tény. A jelenlegi 31 db-ból biztos van 5-6 olyan darab, amit azonnal le kéne állítani.
De természetesen a 280-asok kivonása prioritást élvez a LOV-okkal szemben a legtöbb esetben.
Engem sem zavartak a VH-ok 2015-ig, addig Kelenföldön éltem. Max a Borároson láttam a 4-6 V-ről. ...... Most, hogy napi szinten ezeken sz.opok, már zavar.