Keresés

Részletes keresés

49-es villamos Creative Commons License 2018.09.12 -4 5 127066

Ezek a buszok jól illenének a 76 db cinkotai példány mellé. 25-30 Mio Ft egy 5 éves buszért kedvezőnek mondható, és további Ikarus 260-asokat lehetne velük kiváltani.

Ha adódna legközelebb ilyenből egy 10-es stokk, azzal a VH A300-as szériát kéne teljesen lecserélni. (azok alkatrészei pedig a LOV-okhoz lennének jók az M3 pótlás végéig)

 

Előzmény: MCA-001 (127060)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 127065

Nem a jelzett MUT 887 a delikvens.

Előzmény: Törölt nick (126990)
gorcher Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127064

Írtam tegnap a 01-24-et, hogy ő még nem volt kint június óta: ma kiadták @ 176E/F5

Előzmény: gorcher (127002)
kristoof Creative Commons License 2018.09.12 -3 4 127063

Ezzel csak megerősíted, amire 18-09 célozni akart! :-D Bogotában csak benyúlnak a farzsebükbe és vesznek puszira 1400 csuklós buszt. Amint a mellékelt ábra mutatja, ezt a BKV 30-cal sem tudta megoldani. 

Előzmény: Fradista Utazó (127056)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2018.09.12 -6 6 127062

(És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...)

 

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Előzmény: kristoof (127061)
kristoof Creative Commons License 2018.09.12 -6 8 127061

Tudom, hogy nem nézed, ezért is tettem oda szmájlit. :-)

 

Egyébként sokat foglalkozom a pályázatokkal, projektekkel, és tudom, hogy embert próbáló feladat megérteni őket. Nekem legalább kétszer el kell olvasnom mindet, hogy megértsem nagyjából, hogy kitől is akart és mit a kiíró... Nem is kötelező ezzel foglalkozni, a használt buszok keresése helyett, de azért aki tényleg őszintén csak új buszokat akar, akkor az igenis máshol keresgessen! Mondjuk külföldi hírportálokon és igenis legalább annyi legyen benne, hogy az utolsó 20 000 lelkes albán településen vásárolt zsír új elektromos buszt is belinkeli ide, hogy a BKV "krémje" igenis szembesüljön azzal a ténnyel, hogy még Tiranában is komolyabban gondolják a 21. századot, mint itt!

 

Egyébként pont erről beszélt Zahnrad több hozzászólásban is. Ha ennyire hülyék vagyunk, hogy lassan rábeszéljük, mert igenis van hatása, arra a BKV-t, hogy jobb lenne, ha összevásárolná/felújítaná a még jobb állapotban lévő 200-asokat és 400-asokat a használt nyugati helyett, akkor igazából lehúzhatjuk magunkat a klotyón! (És nem akarom idekeverni, de ami az elmúlt egy hétben történt az EU és Magyarország között az pontosan azt vetíti előre, hogy tényleg az utolsó albán falu is fejlettebb lesz Budapestnél pár év múlva...) 

Előzmény: Közlekedésguru (127055)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.12 -2 13 127060

4db bulgár 2013-as Mercedes Conecto?

És még festeni sem kell:)

 

 

18-09 Creative Commons License 2018.09.12 0 3 127059

Épül a metrójuk is. 24km, 16 állomás, ~1300 milliárdért 

Előzmény: Fradista Utazó (127056)
MCA-001 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127058

Azért az ex. Volánokhoz került pár ilyen.

pl. Icom Mercedes Intouro, Volvo 9700

Előzmény: GOLAZ111 (127038)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 0 1 127057

Jó, értelek. De itt most nem is arról volt szó, hogy van rengeteg 6 éves flotta, csak arról, hogy a PCC-k beszerzése helyett is lett volna értelmesebb lehetőség. Ennyi volt a lényeg. De ha nem 6, azért 8-10 évnél még nem is érdekelne, de 18 éves buszokat megvenni szerintem se jó ötlet. Egy fővárosba biztosan nem az.

Előzmény: GOLAZ111 (127053)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.12 -2 2 127056

Bogotának 8 millió lakosa van, és pár marginális szolgáltatást leszámítva nincs kötöttpályás közlekedése. Nagyjából 12 ezer busz képezi a városi tömegközlekedés állományát. Ezt azért ne felejtsd el figyelembe venni :-)

Előzmény: 18-09 (127054)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127055

Tökéletesen egyetértek! Mégis úgy emlékszem, hogy pár éve, bevallottan, kerültek olyan használt buszok a BKV állományába, amelyre egy itteni hozzászólás és link alapján "talált rá" a BKV.

 

Tudom. Ezért írtam, hogy nem baj, ha valaki megmutatja, hogy még ezt is lehetne értelmesebben.

 


Először is arra kérlek, hogy ne bújd a használtbusz hirdetéseket! :-) Ehelyett inkább a hazai és EU buszos pályázatokat figyeld. (Nem csak a TED-ből áll a világ!) A hazai és EU-s politikusokra is érdemes figyelni, ha a buszbeszerzésekről beszélnek. A világ minden buszokkal kapcsolatos projektjét érdemes figyelni, ki és hogyan mit csinál? Tanulhatunk-e belőlük? Mit hasznosíthat ezekből a BKV? 

 

Én sose bújtam. Egyszer se, legfeljebb azokat néztem meg, amiket itt osztottak meg mások. A CNG flottával kapcsolatban már én is többször beírtam, hogy ha már kiépült a kút, nem ártana új kocsikat is venni belőlük. Vagy ha ezek kifutnak, akkor lesz egy CNG-kút dísznek? Egyetértek veled, de én hiába tudom, hogyan kellene, nem vagyok se döntéshoó, de ha lennék se engednék gondolom.

Előzmény: kristoof (127052)
18-09 Creative Commons License 2018.09.12 -1 6 127054

Bogota meg vett 1400 új buszt... (jó, majd csak novemberben lesz borítékbontás) 

 

Pedig a kolumbiai GDP durván a hazai fele. Iszonyatgááááz 

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127053

Azèrt írtam, hogy nagy tètelben. Ez csak 9 darab.

Előzmény: Közlekedésguru (127051)
kristoof Creative Commons License 2018.09.12 -1 6 127052

"Szerintem új buszokat nem a fórumozók dolga venni."

 

Tökéletesen egyetértek! Mégis úgy emlékszem, hogy pár éve, bevallottan, kerültek olyan használt buszok a BKV állományába, amelyre egy itteni hozzászólás és link alapján "talált rá" a BKV.

 

"Mit tegyek? Menjek el a gyártókhoz könyörögni, hogy szánjanak meg minket néhány új kocsival? Cserébe reklámozzuk, hogy vegyen mindenki ilyen busz?"

 

Először is arra kérlek, hogy ne bújd a használtbusz hirdetéseket! :-) Ehelyett inkább a hazai és EU buszos pályázatokat figyeld. (Nem csak a TED-ből áll a világ!) A hazai és EU-s politikusokra is érdemes figyelni, ha a buszbeszerzésekről beszélnek. A világ minden buszokkal kapcsolatos projektjét érdemes figyelni, ki és hogyan mit csinál? Tanulhatunk-e belőlük? Mit hasznosíthat ezekből a BKV? 

 

(Csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy nemrég volt egy államilag és által is támogatott CNG-s buszcsere program. Csak az az egy cég nem élt a lehetőséggel, ahol bármi értelme lett volna ezt a hajtásmódot kipróbálni! Igaz akkor páran felhoztuk ezt, de nem igazán volt foganatja. Teljesen érthetetlen számomra, hogy mi járt azoknak az embereknek a fejében, akik kitalálták, hogy egy csomó nagy rakás szar használt CNG busszal, bármiféle is tapasztalatot is szerezzen e hajtással kapcsolatban. Jó, mondjuk annyit sikerült elérni, hogy mindenki azt mondhassa, hogy ez egy rakás szar! Mondjuk az is így.)

 

 

 

 

Előzmény: Közlekedésguru (127034)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127051

127023. Azokról van szó éppen.

Előzmény: GOLAZ111 (127048)
Zahnrad Creative Commons License 2018.09.12 0 2 127050

Az elektronikus eszközök és az elektromobilitás felfutásával az elektronikus alkatrészek piacán hosszú évtizedek óta először jelentős áremelkedés indult meg. Ez egyelőre csak az iparban és a nagyobb teljesítményű cuccokknál (lesz) érezhető, de itt van a szűk gyártási kapacitásokkal és az egyre hosszabb szállítási időkkel együtt. Lebecsülöd a jó marketing/agymosás erejét, pedig egy jó marketinges mit tett az okostelefonokkal is 11 éve, pedig volt az már korábban is, és utána még éveknek kellett eltelnie, mire igazán jó lett. 1-2 nagyobb időjárási szélsőség, és a személyautó dízelmotorok sorsra jutnak a buszokba építendők is. Erről a média is készségesen tesz.

 

A lényeg, hogy aki épeszű az az elektromobilitásba fektet és az EU-n belül is jelentős akkumulátor gyártási kapacitások vannak kiépítés alatt. Egy percig se hidd, hogy az ottani döntéshozók ezeket a beruházásokat hagyni fogják bedőlni. Épp ezt ugattam az előbb, hogy ezért van több eszük, mint a mieinknek.

Előzmény: GOLAZ111 (127043)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 0 1 127049

Még helyett meg. Nem tervezem oda költözni. A buszokat ott vezetem, ennyi a közöm Dél-Pesthez.

Előzmény: Közlekedésguru (127041)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127048

6 viszont nincs. Talán egy fiatalabb spanyol vagy Solaris flottát be lehetne hozni. De Merci/MAN vonalon esèlytelen.

Előzmény: Közlekedésguru (127045)
Irisbus Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127047

Tudjuk, hogy az itthoni közbeszerzéses környezet milyen, és van egy tippem, hogy a horvát nem így működik...

Előzmény: Közlekedésguru (127045)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 127046

Azèrt ne túlozzunk. Bár a SOR - t szeretem, az rokonszenves. 

Előzmény: Zahnrad (127044)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 -1 3 127045

Ne aggódj, honosítással máris 8 évesek lennének...

 

Amúgy tudom, hogy nem, de ha valaki épp talál és felemeli a szavát, hogy a 18 éves "nekünk új" helyett is lenne normálisabb választás, akkor nem kellene letámadni a használt mantrával. Szerintem tudja, hogy új kellene, ettől még a 18 és 6 között is van különbség.

Előzmény: GOLAZ111 (127038)
Zahnrad Creative Commons License 2018.09.12 0 1 127044

Azért két apróság:

 

- A keletet is, a délt is és a környező országokat is.

- Abban a rohadt, mocskos, szegényes múlt rendszerben miért is működött jobban? Akkor mi mutattuk az utat, hahó!

 

Előzmény: toto92 (127042)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.12 -2 1 127043

Az elektromos busz egy hülyeség, exportra még pláne. Majd egyszer lehet jó, ha majd működni fog. De, hogy az nem EU típusú lesz, az biztos.

Előzmény: Zahnrad (127040)
toto92 Creative Commons License 2018.09.12 0 3 127042

Nem is értem panaszok, hiszen igenis a helyi körülményekre és lehetőségekre szabják a dolgot: kint elektromos buszokkal kísérleteznek, itthon hagyományos dízel csuklósból próbálnak működőképeset faragni... Úgyis mindig az a baj, hogy egy lépéssel akarunk 3-4-et bepótolni, hát most óvatos távolságtartással követjük a nyugatot. 

Előzmény: Zahnrad (127040)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.09.12 0 1 127041

Ahhoz én hiába megyek, de lehetni lehet, az biztos. Amúgy kétlem, hogy érdekelné, mert átlagban biztos nagyon jó az arány, még büszke is lenne rá. Külön van képviselete a Havannának, vagy az Újhegyi lakótelepnek? A 194-es vonala mentén laktam, nekem most is jó lenne, de jelenleg még semmi közöm a dél-pesti régióhoz.

Előzmény: Zahnrad (127037)
Zahnrad Creative Commons License 2018.09.12 0 10 127040

Amit nem sikerül itt évek óta megérteni, hogy minek nekünk a korszerű, a korszerűbb és a kísérleti.

 

Nyugaton nem azért működik a kerítés kolbászból, mert úgy terem, hanem oka van. Az ipar mögé kell piac, ha nincs piac, akkor csinálni kell, de versennyel. Ha nincs verseny, akkor az egész szart se ért.

A korszerűbb bonyolultabb, igen, de azt is helyben találják ki, helyi vállalkozóknak ad munkát, visszatermeli az árát.

 

Itthon hiába fejlesztenek a közlekedésen,ha utána nem jut pénz a fenntartásra, akkor a haszon, ami a fejlesztésből származott nemhogy nincs fenntartva, de elolvad. Ezt így nem lehet. Azt se lehet, hogy a többletforrások máshova menjenek, miközben egy közszolgáltatási szektor és a kiszolgáló háttéripara leépül. Aki így csinálja, az buta, nagyon-nagyon buta és nem látja az összefüggéseket.

 

Minek a villanybusz ha többszörösébe kerül, mint a dízel? Azért, mert ahol ezt játszák nagyban, ott legalább az előbb mondottt alapok rendben vannak, és megengedhetik, hogy az ilyen játszadozással kiépítsenek egy új iparágat, ami később az export miatt bevételt fog termelni. Ezeket politikai döntéshozóknak illene átlátniuk és csak ezen felül pofázni azt a demagóg baromságot, ami miatt a nép rájuk szavaz. Csakhogy ez fordítva van, semmit sem ért, semmit sem tud, csak az előre megmondott szövegét mantrázza és mindenki jól elvan a poshadt vízben.

Irisbus Creative Commons License 2018.09.12 0 4 127039

,,De viszont volt már rá példa, hogy egy-egy használt stokk az ide beírás után került megvételre. "


Azért ez sok mindent elárul :) 

Előzmény: Közlekedésguru (127036)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.09.12 0 1 127038

6 èves, műkőkèpes buszt senki sem fog eladni nagy tètelben.

Előzmény: Közlekedésguru (127034)
Zahnrad Creative Commons License 2018.09.12 -1 5 127037

Nem a gyártóhoz, hanem a kerületi önkormányzati polgármesteredhez. Van neki fogadóórája. Elérakni, hogy barátom Varsóban 201X óta csak alacsonypadlós buszok vannak. Itt meg azon megy a rívás, hogy miért nem megy a magaspadlós kocsi, ha elromlik az n+1. fajta ebay hulladék.

Előzmény: Közlekedésguru (127034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!