A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amúgy előtte meg kellett volna építeni a villamossínt a Bajcsyn és az Üllőin.. Nem lenne hülyeség a pesti fonódó hosszabb távon sem. Megélne az a 3-as metró mellett is.
Gondolom azért, hogy a sajtónak az a része ne legyen tele vinnyogással, sírással, hogy roncsderbi megy a metrópótlón. Nem tudom, mennyire emlékeztek még rá, a pótlás előtti napokban, hetekben nagyon ment a hergelés egyes helyeken, aztán az első nap még azt írták, rákészültek az első napra, és csak ezért sikerült jól + tele van az 1-es villamos, jajjj-jajjj. Azóta kuss van erről valamiért. Na ezért nem jár ott 280/435...
(Nem, ez szerintem sem jó, de nem a BKK-t tartom a hibásnak ezért)
Én azt gondolom ahhoz, hogy az állam legveszteségesebb bankja visszakapjon valamit a pénzéből erre volt szükség. Persze ettől függetlenül még megmentheti az állam az IEAG-ot (amúgy jó ez a rövidítés, így könnyebb megkülönböztetni a megboldogult Ikarus Egyeditől), de szerintem nem így lesz. Valamelyikünknek nagy valószínűséggel igaza lesz! ;-)
A konkrét esethez is hozzászólva pedig úgy gondolom, hogy a BKV-nak igenis sokkal jobban ki kellett volna állnia a munkavállalója mellett! Még akkor is, ha főként ő volt a hibás. Mint mondtam, valószínűleg mindketten tudjuk, hogy ez már legalább a második eset volt a tíz busznál, rövid idő alatt. Valahogy nem hallok tömegével ilyen esetet a 150 darabos Volvo flottával... Azért legalább egy kis tockost, egy kis utalást megérdemelt volna a gyártó is. Számomra az is elszomorító, hogy ezek az események simán jogalapot adhatott volna ahhoz, hogy a buszokat kivonja a BKV a forgalomból. Még, ha csak egy hosszabb időre is, amíg kendácsolja őket a BKV.
Rendes piacgazdaságban igen,mivel ott 10-13 évesen lecserélik a flottát.Itthon nemigen,hanem használt romot vesznek.És menetkimaradásban messze nem a 200asok a legrosszabbak,sőt.Csak ezek a legfiatatlabb,legkorszerűbb csuklósosk,még 10+ évig futniuk kell majd,ha a metrófelújitás alatt leamortizáljuk utána érdekes lesz üzemeltetni,és főleg nem olcsó.Logikusabb venni 50 félrom 280ast+20at donornak( tiz ilyen árából..),valahogy életbentartani a pótlás végéig aztán kuka,mint az újat tönkrevágni.De én nem értek hozzá,nyilván ha földúton laknék és egy daciam lenne meg egy új mercedesem a mercedessel járnék ki a vonathoz minden nap..
LOV-861-en meleget fúj be a klíma, de állítólag nem lehet kikapcsolni. Ha esetleg van kedvük és idejük, meg a szél is úgy jár, akkor esetleg ránézhetnének az illetékesek.
Ne haragudj, de abszurd, amit írsz, mindenütt az új kocsik mennek a legdurvább vonalakra (mármint rendes piacgazdaságban), és ahogy ezek csúsznak szépen hátrafelé a ranglétrán (és az üzemeltetési költségeik ezzel együtt növekednek), úgy mennek a kevésbé forszírozott üzemet, vagy figyelmet kapó területekre.
Ez elméletileg remek, csak ugye egyrészt nekünk van itt rengeteg buszunk, ami a ranglétra aljára való. Leginkább néhány kivétellel mindegyik.
Ezek után azt a néhányat, ami a ranglétra tetején van, nem szépen lassan lecsúsztatjuk, hanem leb*sszuk a létra aljára egyetlen határozott mozdulattal ( ezt a mozdulatot nevezzük metrópótlásnak ). Épp most jöttem megint egy ilyen Conectoval az M3-on, az első burkolatok itt is el voltak válva, baloldalt az első félig lenyílva. És most nem is mentünk olyan gyorsan, mégis két egymás mellett ülő utas hátraült inkább, mert a zörgéstől nem tudtak beszélgetni.
Nekem mindegy igazából, csak ezt már-már fájdalmas látni/hallani. Alám jöhet a 280-as, nem fogok a magas padló miatt rinyálni ( cserébe van hely meg levegő ) - ahogy egyébként szinte senki nem tenné, ez szerintem is keményen túl van értékelve. Cserébe nem vernénk szét a zsír újat. Azok meg mehetnének nyugodtabb helyekre, ahol most 280-as szolgál. Gondolom, ezekből nincs már sok.
de hidd el a politikusok nagy ívben leszarják ezt az egészet. Jól bizonyítja ezt az, hogy a választások óta buszügyben nem sok minden történt
A nagy ívben leszarás keretében a kormány az általad oly nagyra becsül IEAG-t stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette, amely azért elég sok hitelezőnek okoz még hosszú ideig fejfájást a buszpiacon.
Szerinted egy összeguberált, szedett-vedett roncstelep kevesebb meghibásodással menne a metrópótlón, mint a mostani, többé-kevésbé új kocsikból álló? Ne haragudj, de abszurd, amit írsz, mindenütt az új kocsik mennek a legdurvább vonalakra (mármint rendes piacgazdaságban), és ahogy ezek csúsznak szépen hátrafelé a ranglétrán (és az üzemeltetési költségeik ezzel együtt növekednek), úgy mennek a kevésbé forszírozott üzemet, vagy figyelmet kapó területekre.
Aug. 23-án a Thököly - Bartókon közúti torlódás volt, ez az 5-ösöknek 10-12 percet hozott össze. (BAH felújítás, Szép utcai távhővezeték, stb.) A mezőnyhöz képest még jó is voltál. De amúgy végignézve a lefutásokat, +1+3 perccel érkeznek a kocsik a végállomásokra úgy,
Ez amúgy iszonyú flame-elést szokott elindítani, de azt gondolom, nem az jelenti a feszes menetrendet, hogy +2-3 perccel érsz a végére. És saját tapasztalat is, illetve a FUTÁR adatok is alátámasztják, hogy annyira szoros a menetidő, hogy a Ferenciek terén, vagy a Keletinél rendszeresen álldogálni kell a részidő kivárása miatt.
Én feszes menetrendekkel leginkább a végeken találkoztam, az elméletileg is tarthatatlan kategória címet a 157-es, a 114-es és az esti 212-es érte el eddig pályafutásom alatt, ezeket később sikerült is rendezni (nagyjából).
Biztosan igazad van,jobb döntés százmilliós buszokat tönkrevágni...mire vége lesz a pótlásnak kb mehetnek a bontóba mert még a 13-14 éves volvoknál is rosszabb állapotban lesznek.
Ne zavarjon, hogy a vidéki volánoknál két kezüket összeteszik, ha akár csak egyetlen új csuklóst látnak, nemhogy tömegesen dobják ki a 280-asokat. Másrészt biztos jó lenne egy tizenöt helyről összeszedett flotta. Harmadrészt meg esélyes, hogy egy selejtezésre váró buszra sokat költenek - Miskolcon a cng-k érkezésekor kb ott tartottak, hogy éppenhogy kiizzadták a napi kiadást.
Szóval valószínűleg van oka, hogy nem te ülsz döntéshozói pozícióban.
Különben is volt otthon a párna cihájában éppen felesleges 2610 millió forintja, nem tudta mire költeni. De éjjel álmában megjelent az angyal és azt súgta neki : vegyél rajta Kékestető 166 típusú csuklós buszokat.