A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
3./ A vonalismeret azért (is) van, hogy ahol úthibából, vagy bármi más okból csak 25 km/h lehet a Vmax, ott ne menjünk 45 km/h-val.
Úthiba az bármikor kialakulhat. Ha ez az úthiba a közlekedésre veszélyes (márpedig ha jelentős sebességcsökkentés kell, akkor az) miért nincs kitáblázva? Nem a járművezetőt kell elővenni ilyenkor, ha nem a közút kezelőjét, jelen esetben a Budapest Közutat. Mivel ez az állítólagos úthiba (hol is van ez?) miatt keletkezett be a sérülés és eddig nem volt probléma, akkor érdekelne, hogy a Budapest Közút rendszeres útellenőrzése során ez miért nem tűnt fel? Vagy miért nem gondoskodtak a kitáblázásról, a balesetveszély elhárításáról?
Nehéz megérteni, hogy vesztek a saját "hobbitokból" (ugye a Volán át se vette azt az egyet sem) 10 olyan buszt, ami csak korlátozásokkal használható az utasforgalomban.
------------------------
1./ Nem vették kapták. Mint más a náthát.
2./ Igen. Így van. Ez Magyarország 2018-ban. Egy közlekedési szolgáltató kénytelen átvenni ha a politika úgy parancsolja.
Ha rossz, akkor is.
3./ A vonalismeret azért (is) van, hogy ahol úthibából, vagy bármi más okból csak 25 km/h lehet a Vmax, ott ne menjünk 45 km/h-val.
4./ Amennyiben a Voláné lett volna az első 10 db, azokat ők is, ugyanúgy "önként" átvették volna mint most a BKV.
Csak akkor most Szigethalom és Makád között szívnának vele az emberek nem a Rákóczi úton.
Nehéz megérteni, hogy vesztek a saját "hobbitokból" (ugye a Volán át se vette azt az egyet sem) 10 olyan buszt, ami csak korlátozásokkal használható az utasforgalomban. Aztán hogy hogy nem, csak bejött az, amit ezen hullámzás láttán minden topiktárs vizionált. De ehhez talán nem is kell atomfizikusnak lenni.
Aztán nem is úgy történt, ahogy adja magát a PiMP-eket ismerve, nem is tolta ki magát az égig a csukló és verődött úgy oda a leghátulja a kocsinak egyhez, a milliárd kátyúból a jó utakon a 7-es viszonylaton. Nem, biztos egy fakocka miatt volt!
A PiMP-ek javítására elköltendő jó sok-sok pénz (mert ilyen is lesz még, és abban sem vagyok biztos, hogy a vázat alulról érő igen erős hatások nem fognak hamarosan különféle vázbajokat okozni) ugye nem a normális és új buszok beszerzése kárára fog menni?
Azért az érdekes, hogy a BKV a jármű vezetőjét hibáztatja és az esetleges konstrukciós hibáról egy szót sem szól:(
Frissítés 2: Válaszolt a BKV is a megkeresésünkre: „A sajnálatos eset során az autóbuszvezető nem a jármű menettulajdonságainak és az útviszonyoknak megfelelően közlekedett. Így a busz alján található olajkarter nekiverődött az egyenetlen aszfaltnak, aminek következtében a ház megrepedt és olajat szórt.
Műszakváltáskor, különösen reggel pedig tele szokott lenni, amikor csuklós megy, azon is van álló utas. Nappal persze kong az ürességtől, és du sem telik meg annyira már, mint pár éve a 405-ösök.
Jó, bocs az általánosításért, többször volt szerencsém a vonalhoz, de komolyan 10-nél több utast egyszer sem láttam egyik buszon sem. A nyuggereket pedig érdekes módon nem zavarta az mp kocsi, derültek egy jó nagyot azon, hogy csuklós, de szvsz ennyi. Tényleg senkit sem érdekelt.
Ez valami betegség? Mármint az, hogy a magaspadlós busz kiküldése gyakorlatilag emberiség elleni bűncselekmény kategóriát képvisel? Nem tűnik fel senkinek ,hogy kb. 100 évig ez volt a sztenderd? Szvsz majd az összes alacsony padlós jármű utastere egy határ szar legyen szó villamosról, troliról, buszról. Egyrészt azért mert a gépészeti berendezések elhelyezése idióta, kompromisszumokkal agyonterhelt műszaki megoldásokat kíván szemben a jól bevált megoldásokkal (aztán megy a csodálkozás ,hogy a menetszél által átjárhatatlan motorterekben meggyullad minden ami éghető). Ebben a Van-Hoolok középső géptere viszi a prímet. Másrészt agyontagoltak az utasterek tele szűk átjárókkal, mert ami eddig el volt a padló alatt az az utastérből veszi el a helyet (vagy felköltözött a tetőre a villamos járműveknél). Idióta kialakításban nálam a Van-Hoolok középső géptere viszi a prímet. Szép és jó dolog az esélyegyenlőség valamint haladni a korral de szerintem ez már túl van tolva...
Ez a 118-as olyan, mint a régi 17-es villamos volt. Valaki elkönyvelte, hogy azon nincs senki, akkor az úgy terjedt el. Egyszer tessék kijönni csúcsban, és csodálkozni. És ez persze nem neked szól g86.
Nem nagy ügy ez, 08-42 és 11-89 többször is megjárta a 118-ast, amin csúcsidőben is 3 ember van a sofőrrel együtt. Vagy ott volt pl. mikor a még friss PDB-kből a 704-est szintén oda adták ki cserére. Érdekelt ez valakit? A fanokon kívül senkit...
Az komoly hogy nemtudod hogy kb kevesebbet fogyaszt a 280as mint egy "modern" (leharcolt használtanbeszerzett rom)szóló?Gondolom KT volt.Vagy jobb lett volna ha semmi sem megy?
Ha nincs más, az fog menni. Lőtéri kutyát nem érdekli milyen az adott viszonylat forgalma. Ha a 121-esre épp lenne duplacsuklós és az jutna, az menne egész nap.
Milyen üzemanyagtakarékosság? Ki és mikor rendelte el?
Az komoly, hogy tegnap késő este IK-280 csuklós busz közlekedett Kőbánya-Újhegyen a kisforgalmú, midibuszra méretezett 117-es BKV járaton? Legközelebb mit küldenek az üzemanyag-takarékosság jegyében, négykéményes gőzhajót vagy zeppelint?