Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.25 0 3 126320

"Ami nem egészen érthető szerintem az éjszakai kiadás,minek kell erőltetni full ap. kiadást?" 

 

Ez egy nagyon jó kérdés, amire elég sokan kíváncsiak lennénk. BKK-tól érdemes lenne megkérdezni, mert pont éjszaka mindegy, hogy ap-s vagy mp-s kocsi van kint. Nyilván a normális állapot az elvárás éjszaka is, de az utazóközönséget egyáltalán nem érdekli. Egy lepukkant LOV-hoz képest pedig egy 280-as is felüdülés. Mondjuk az utóbbi időkben Kőbánya és Délpest rendszeresen kiadja éjszaka is az mp-s kocsijait, mivel így a nappali kiadásokat könnyebben tudják tartani. 

 

"Nem néztem végig hol mennyi lesz de ami feltűnt 85/85E 3 mp. meg 136E full ap. érdekes,mert szerintem tavaly óta szinte semmi nem változott és mégis lényegesen kevesebb IK.kiadás lesz." 

 

Pontosan ezért tartom már viccesnek a szeptemberi kiadásokat, és már előre sajnálom Délpestet. Igaz villamospótlás is van, de tanszünet ellenére péntek délután a 6 darab kocsiból a 136E-n 4 darab 280-as volt. A helyzet annyiból változni fog, hogy a maradék 3 MAN Lion's City is forgalomba fog állni, de ez Délpest helyzetén egy minimálisat fog csak javítani. 2 darab már forgalomba állt, mégis a VH-k állapota egyre rosszabb és a kiadás sem segít rajtuk. Talán pár FKU-s Volvo még átmegy szeptemberig Délpestre némileg segítve a helyzeten. Nem értem 1-2 számot miért nem lehetett mp-vel meghirdetni a 136E-n, legfeljebb ap megy rajta, de így még az esélyt sem adják meg, hogy valami pozitív változás legyen. Ilyen kiadások mellett továbbra sem lehet a problémásabb kocsikkal foglalkozni, mert idő nem lesz rájuk. 

 

Azt is nehezen lehet érteni, hogy tanszünetben az egésznapos fordákon elférnek és nem zavarnak az mp-s kocsik, ennek ellenére tanszünetben a legrövidebb számokra van osztva szinte az összes. Amivel nem lenne probléma, ha lenne egy jó járműpark ehhez, de mivel nincs megint mehetnek az állandó cserék. 

 

"109 a kakkuktojás,mert ugye ez Budán van,ott még jobban nincs helyük az említett típusoknak már." 

 

Óbuda kapott 280-asokat Délpesttől, emiatt ők adják majd. 

 

"lenne egy normális új vagy újszerű flotta szerintem már mindenki elengedte volna ezt a témát de erre már volt utalás,hogy nem a BKV-n múlik elsősorban"

 

Legutóbbi sajtóhírek szerint a BKV közölte, hogy előkészületben vannak új szóló, valamint új csuklós autóbuszok beszerzésére indítandó eljárások. Nemrég én is felvetettem ezt itt a topikban, hogy lenne rá lehetőség. Ezek szerint van, és végre valami jó hír BKV-s buszbeszerzés terén. 

Előzmény: ELK671 (126313)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.24 0 6 126319
Viszont levelesre vannak rohadva... Ilyen még a BKV legsötétebb gyurcsánykori időszakában sem volt...
Előzmény: Törölt nick (126318)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 0 0 126318

OFF

Balesetes volt. Égni csak Nagykinga égett.

ON

Előzmény: Alexander Pistoletov (126317)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.24 0 2 126317

A mindenit.

Ezek szerint 1. mégis megcsinálták, 2. tévedtem, mert nem leégett, hanem összetört.

Előzmény: HBweb hu (126316)
HBweb hu Creative Commons License 2018.08.24 0 0 126316

Egy LGB-843-ast idén májusban fotóztam. Tán átrendszámozás?
http://hbweb.hu/fg/fg03019/html/kep251.htm

Előzmény: Alexander Pistoletov (126300)
gorcher Creative Commons License 2018.08.24 0 2 126315

Igen, de az azért van, mert a PiMP-ek még nincsenek benne a kiadásban, kvázi plusz járművek. És így azt az összesen két fordányi Kf-i 435-öst ki is tudták váltani velük (persze csak közvetve). Szeptembertől állítólag már külön lesznek véve.

Előzmény: JakiHUN (126309)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.24 -2 0 126314

Nem néztem végig hol mennyi lesz de ami feltűnt 85/85E 3 mp. meg 136E full ap.

 

Ez az elmélet, általában a 136E-n is van magaspadlós kocsi.

 

Most is két 280-as kocsi van kint 136E-n.

 

A 85/85E-n meg ma éppen 4db 280-as van kint, és a winmenetrend szerint nem ap-s szám helyett.

Előzmény: ELK671 (126313)
ELK671 Creative Commons License 2018.08.24 0 4 126313

Valóban nem sok mp-s szám van ahogy szemügyre vettem,én nem nézgetem napiszinten a kiadásokat csak mint külső szemlélő tájékozódok időnként.

Ami nem egészen érthető szerintem az éjszakai kiadás,minek kell erőltetni full ap. kiadást? Cinkotán ott áll még bent kb  15dbos Ik.260as flotta (nem tudom jelenleg pontosan mennyi) simán lehetne éjjel járatni ha már nappal nincs rájuk szükség 908,990,931 stb vonalakon amíg még forgalomban vannak,ehelyett védik a betont 3 hónapja pedig mint itt korábban volt róla szó lett rájuk költve még 2015-16 környékén. De ugyanez 280nál is simán mehetnének ki 907,923 stb vonalakra,nem gondolom,hogy a bulizóknak,részegeknek de akár aki munkából hazatér olyan fontos hajnali 2 kor Volvo vagy Mercedes érkezzen.

 

Nem néztem végig hol mennyi lesz de ami feltűnt 85/85E 3 mp. meg 136E full ap. érdekes,mert szerintem tavaly óta szinte semmi nem változott és mégis lényegesen kevesebb IK.kiadás lesz. 109 a kakkuktojás,mert ugye ez Budán van,ott még jobban nincs helyük az említett típusoknak már.

 

Arról nem is beszélve Dél_pesten volt olyan ,hogy szinte az összes tartalék 260as kint volt ehhez képest hétről hétre fogynak lassan eljön az idő,hogy nem lesz csere 260as utána mi lesz majd jó kérdés.

 

Persze haladni kell a korral hiába szeretem tudom nem lenne helyük se 200asoknak,se a 400asoknak forgalomban, viszont ha lenne egy normális új vagy újszerű flotta szerintem már mindenki elengedte volna ezt a témát de erre már volt utalás,hogy nem a BKV-n múlik elsősorban.

Előzmény: Törölt nick (126312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 0 2 126312

"Meg van rendelve a BKV-tól pár (sok) alacsonypadlós szám, amiben valójában magaspadlós megy, meg pár magaspadlós szám, amiben valójában alacsonypadlós megy." 

 

Az elmúlt évekből nehezen tudnék példát találni arra, hogy mp-s számon rendszeresen ap-s menne. A 109-es most erre egy jó példa, de ez is egy ideiglenes állapot. Miközben tucatnyi ap-s számon mennek az mp-s kocsik. Vidéki városokban valóban jellemző, hogy mp-s számon jöhet az ap, mivel náluk az ap-s menet az fix és nincs az, hogy az mp jön. Itt Budapesten meg ez az ap-s őrület jelen van egy ideje, amivel nem lenne probléma, ha lehetne tartani, mert lenne egy ehhez alkalmas járműállomány. De sajnos tudjuk miből főz a BKV, és valahogy mindig a vállalhatatlan kiadások következménye az, hogy az ap-s számokon mp megy. Szeptemberi kiadásokat is meglehet nézni, hát semmi nem fog változni, lehet még rosszabb is lesz. 

 

A lényeg, hogy nem általános tendencia. Valóban az elmúlt 1-2 hónapban a 109-esen ez működött a PMP-k miatt, de ennek is vége lesz, mert szeptembertől már Óbuda adja. Miközben említsük meg azt is, hogy 15-20 szóló mp napi szinten ki volt adva tanszüneti munkanapokon, holott elvileg 0 lenne a kiadás. Nem értem, hogy a megrendelő miért nem tud a BKV-val kicsit jobban együttműködni, mert láthatja főleg amióta metrópótlás van, hogy ez így nagyon nem működik. 

Előzmény: JakiHUN (126311)
JakiHUN Creative Commons License 2018.08.24 0 3 126311

Miért más? Meg van rendelve a BKV-tól pár (sok) alacsonypadlós szám, amiben valójában magaspadlós megy, meg pár magaspadlós szám, amiben valójában alacsonypadlós megy. A miértek szerintem belügy.

Előzmény: Törölt nick (126310)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 0 2 126310

Az teljesen más. A PMP-k kiváltották a kelenföldi 435-ösöket, amelyek már Cinkotán vannak. Mivel Kelenföld adja még a 109-est, emiatt nem is tudna rá mp-t adni. Viszont nem kell sokáig várni, és szeptembertől (újra) Óbuda adja majd a 109-es 2 db mp-s számát 280-assal. 

Előzmény: JakiHUN (126309)
JakiHUN Creative Commons License 2018.08.24 -1 0 126309

A 109-esen minden nap megtörténik. Két magaspadlós forgalmit fixen Volvo jár.

Előzmény: gorcher (126299)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.24 0 0 126308

Van olyan.Nálunk évi 2x visznek minden gépet egy céghez ahol ilyen gőzös akármivel dolgoznak.Két ülés+ágy+ egyéb kárpit(nyergesvontatók)50euro/ jármű,kb egy óra móka szokott lenni.Nemtudom mi a neve a masinának.

Előzmény: Il Leone (126306)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.24 0 2 126307

de ha nem megy, akkor be kell jelentkezni üzemlátogatásra egy tetszőleges hazai vagy külföldi közlekedési vállalathoz, aztán ott majd elmagyarázzák, hogy hogyan kell tisztán tartani egy tömegközlekedési eszközt.

 

Erre manapság semmi szükség, csak a neten kell keresgélni egy kicsit, mindenre lehet találni valahol videót is. Pár hónapja valaki talán egy arckönyv csoportba tett be Prágai példát a száraz gőzös szövet ülés takarításáról videót.

 

Az ESWE-nek a videója meg kb. 2-3 évvel ezelőtt került fel ide a fórumra is, hogy a napi takarítás hogyan zajlik éjszaka náluk. Partfis, vödör, felmosó, esetleg egy kis slag. Ezeknek egyike sem valami nagy beruházás igényű dolog, a gond, hogy ha meg is veszi a BKV, ki lesz aki megfogja és használja?

Előzmény: torqmatic (126289)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.24 0 0 126306

OFF

Én úgy tudom, hogy létezik olyan technológia és kereskedelmi forgalomban kapható takarító gép, ami a szövet üléseket száraz gőzzel takarítja, így vizes sem lesz az ülés a takarítás végére.

 

Lehet, hogy rosszul tudom?

 

ON

Előzmény: Törölt nick (126301)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 0 3 126305

Nem volt kedvenc, csak szerintem maradtak sokkal rosszabbak is az állományban.

De egyébként ez is egy eklatáns példája annak, hogy akárhova nyúlsz a BKV-nál, mindenhol baj van ;)

Sok mindent meg lehet magyarázni, de azt soha nem fogom elfogadni, hogy a takarítás megoldhatatlan. Ez nonszensz.

Előzmény: Törölt nick (126303)
gorcher Creative Commons License 2018.08.24 -1 2 126304

Na én meg azt hittem, hogy te vagy az, aki te nem is te vagy. De ha már így felhoztad, akkor menjünk már egy kört a 04-79-vel. Gyálon lehet még mindig minket várnak :D

Előzmény: Törölt nick (126301)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 -3 3 126303

Jó, akkor már tudom miért sírt a szád, hogy leselejtezték a kedvenc GYROSaid :D

Értem az iróniát, de azt gondolom, hogy majdhogynem nem ironikusan értek vele egyet. Sajnos a rendelkezésre álló humán és anyagi erőforrások csak erre lennének elegendőek, amit a többivel művelnek siralmas. Nem megy. Lehet erőltetni olyan dolgokat is, amikre nem vagyunk alkalmasak, mert mindenki hülye és lusta, de annak az a vége amit látunk.

Előzmény: torqmatic (126302)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 -1 6 126302

Jó, hát tudjuk, a 200-as Ikarusoktól nem kell jobb, abból is elég lenne a laprugós, mechanikus váltós, kézi ajtós változat, mert az ettől modernebb cuccokkal úgyis mindig csak a baj van.

Előzmény: Törölt nick (126301)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 -3 8 126301

A Rákoskeresztúri ÜE-hez semmi közöm és nem is szeretném, hogy legyen :)

Júliusban takarítottam a BPO-479-et, csak belsőztem, ráment 6 óra. Műbőr ülések vannak benne, így amíg kiértem a kollégámért és családjáért, addig meg is száradt. Ilyen takarítás kéne minden nap...

Bezzeg milyen jó volt, amikor csak a 400-asokban volt "szőrös" ülés és takarították. 1-2 napig cuppogott az ülés, mert arra nem volt még 1-2 nap, hogy ki is száradjon. Aztán amikor a T. nagyérdemű leült, mindjárt érezhette, hogy egyből be is nedvesedett. Persze, a garázsban a buszok is hegyekben állnak, nem kellett volna kiadni, meg amúgyis mindenki hülye :D

Előzmény: gorcher (126299)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126300

Nagyjából így van.

Az itt OFF LGB-843-at is átvette a Volánbusz, hiszen a Color/Kontakt/T&J kínai flottája tulajdonilag valami random banké volt eredetileg. (Ehhez képest a busz fizikailag már nem nagyon van meg, hiszen négy évesen porig égett.)

Előzmény: HBweb hu (126284)
gorcher Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126299

Jó dolga van a buszoknak a Rákoskeresztúri üe-ben :)

 

Azt akartam amúgy, hogy piszkáljuk mindig a BKV-t, hogy ap helyett magaspadlósokat ad ki. Na csak hogy álljon itt az ellenpélda is ma reggelről: 45/F5: MHK-919 (IK435 helyett)

Előzmény: Törölt nick (126298)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.24 -5 7 126298

Sorban állnak a dolgos kezek a garázsok kapuiban, a főnökök pedig nem tudnak bemenni a saját irodájukba, mert útban van a rengeteg bankjegy, amit galád módon nem hajlandóak elkölteni.

Előzmény: torqmatic (126289)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 -2 7 126297

Figyu, én nem vagyok V. Dávid, hogy magamat fényezzem ("bezzeg az én időmben"), de igazából magyarázkodni sem akarok mindenféle jöttment noname fikanicknek, hidd el, az én lelkiismeretem tiszta, nincs miért szégyenkeznem.

Gondolom a büdös életben nem dolgoztál még a BKV-nál, sőt máshol se nagyon, így az alapoktól kellene neked elmagyaráznom sok mindent, amihez egyrészt semmi kedvem nincs, másrészt offtopic.

Ne akard játszani a megmondóembert, arra itt vagyok pl én ;) Az információkat pedig még gyűjtögesd, mert ahogy nézem, baromira nem vagy képben.

nemeza Creative Commons License 2018.08.24 -1 2 126292

Stílszerű lett volna 2168-at megadni. A szeptember 31 sem rossz. Kevésbé feltűnő, mint a február 30.

Előzmény: nohab (126291)
nohab Creative Commons License 2018.08.24 -1 1 126291
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.24 0 1 126290

Nekem a témáról csak a Hajdú Volántól tesztelésre kölcsönkapott Urbino 18-as jut eszembe. Körbe ki volt ragasztva az ablakokra, hogyan takarítják napi/heti rendszerességgel a buszt, a képen meg ott volt maga a tisztítógép, ha jól emlékszem (valahol van fotóm róla). Ehhez képest ami itt van, gyalázat. De akkor tényleg jobb az olyan felület, ami legalább nem szívja magába.

torqmatic Creative Commons License 2018.08.24 -3 0 126289

Mégis, mi a fene teszi "rocket science"-szé egy kurva szövet ülés kitakarítását? Elmondanám, hogy még a hírhedt Dél-Pesten is van ilyen gép, csak persze jó régen elromlott, aztán azóta se foglakozik vele senki. Nemtörődömség, beleszarás, ez az egyetlen hátráltatója a dolognak (mint' oly sok mindennek), de az egy rossz vicc, hogy azért nem csinálunk meg valamit, mert kicsit melózni kéne vele és nincs hozzá kedvünk.

A szociális ellátórendszeres maszlagoddal meg ne fárassz, ez is a tipikus példája annak, hogy mindig más a hibás, sose a BKK/BKV. Az utasok kb 0,001%-a lehet érintett ebben a kérdésben, de lehet, hogy még túlzok is.

A megoldásra meg azért illene rájönni az illetékeseknek maguktól is, de ha nem megy, akkor be kell jelentkezni üzemlátogatásra egy tetszőleges hazai vagy külföldi közlekedési vállalathoz, aztán ott majd elmagyarázzák, hogy hogyan kell tisztán tartani egy tömegközlekedési eszközt.

Előzmény: g86 (126288)
g86 Creative Commons License 2018.08.23 -3 1 126288

Pont nem jellemző rám a nem lehet megoldani mentalitás, érdekes gondolat ezt felhozni, amikor valmiről tényleg azt írom, hogy nem lehet. 

 

Ha jól értelek, szerinted a BKV reformálja meg a szociális ellátórendszert, ez a második érdekes gondolatod. 

 

Utánaszámolva 26 éve megoldatlan problémára nem igazán értem, mi alapján vársz varázsütésszerű változást, ez a harmadik. Kulturális deficit, oké, de szerinted mi a megoldás? Mert azt biztosra veheted, hogy szövetet tisztítani belátható időn belül senki nem fog, ennél még a légkondik normális üzemeltetésének is nagyobb az esélye, pedig azért ott is messziről indulunk. 

Előzmény: torqmatic (126286)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.23 -1 3 126287

Kárpitot/szövetet takarítottál már életedben?

Kárpit tisztító sok mindent megold... 4000-5000 forintért egy teljes busznyi kárpiton végig lehet menni vele...

Bőven elég lenne, ha negyedévente végigmennének vele a teljes állományon.

 

Egyébként nem mindegy, hogy műbőr vagy szövet van rajta? Úgy se takarítják sohasem :D

Legalább a szöveten nem látszik annyira:D

Előzmény: g86 (126285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!