A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az teljesen más. A PMP-k kiváltották a kelenföldi 435-ösöket, amelyek már Cinkotán vannak. Mivel Kelenföld adja még a 109-est, emiatt nem is tudna rá mp-t adni. Viszont nem kell sokáig várni, és szeptembertől (újra) Óbuda adja majd a 109-es 2 db mp-s számát 280-assal.
Van olyan.Nálunk évi 2x visznek minden gépet egy céghez ahol ilyen gőzös akármivel dolgoznak.Két ülés+ágy+ egyéb kárpit(nyergesvontatók)50euro/ jármű,kb egy óra móka szokott lenni.Nemtudom mi a neve a masinának.
de ha nem megy, akkor be kell jelentkezni üzemlátogatásra egy tetszőleges hazai vagy külföldi közlekedési vállalathoz, aztán ott majd elmagyarázzák, hogy hogyan kell tisztán tartani egy tömegközlekedési eszközt.
Erre manapság semmi szükség, csak a neten kell keresgélni egy kicsit, mindenre lehet találni valahol videót is. Pár hónapja valaki talán egy arckönyv csoportba tett be Prágai példát a száraz gőzös szövet ülés takarításáról videót.
Az ESWE-nek a videója meg kb. 2-3 évvel ezelőtt került fel ide a fórumra is, hogy a napi takarítás hogyan zajlik éjszaka náluk. Partfis, vödör, felmosó, esetleg egy kis slag. Ezeknek egyike sem valami nagy beruházás igényű dolog, a gond, hogy ha meg is veszi a BKV, ki lesz aki megfogja és használja?
Én úgy tudom, hogy létezik olyan technológia és kereskedelmi forgalomban kapható takarító gép, ami a szövet üléseket száraz gőzzel takarítja, így vizes sem lesz az ülés a takarítás végére.
Na én meg azt hittem, hogy te vagy az, aki te nem is te vagy. De ha már így felhoztad, akkor menjünk már egy kört a 04-79-vel. Gyálon lehet még mindig minket várnak :D
Jó, akkor már tudom miért sírt a szád, hogy leselejtezték a kedvenc GYROSaid :D
Értem az iróniát, de azt gondolom, hogy majdhogynem nem ironikusan értek vele egyet. Sajnos a rendelkezésre álló humán és anyagi erőforrások csak erre lennének elegendőek, amit a többivel művelnek siralmas. Nem megy. Lehet erőltetni olyan dolgokat is, amikre nem vagyunk alkalmasak, mert mindenki hülye és lusta, de annak az a vége amit látunk.
Jó, hát tudjuk, a 200-as Ikarusoktól nem kell jobb, abból is elég lenne a laprugós, mechanikus váltós, kézi ajtós változat, mert az ettől modernebb cuccokkal úgyis mindig csak a baj van.
A Rákoskeresztúri ÜE-hez semmi közöm és nem is szeretném, hogy legyen :)
Júliusban takarítottam a BPO-479-et, csak belsőztem, ráment 6 óra. Műbőr ülések vannak benne, így amíg kiértem a kollégámért és családjáért, addig meg is száradt. Ilyen takarítás kéne minden nap...
Bezzeg milyen jó volt, amikor csak a 400-asokban volt "szőrös" ülés és takarították. 1-2 napig cuppogott az ülés, mert arra nem volt még 1-2 nap, hogy ki is száradjon. Aztán amikor a T. nagyérdemű leült, mindjárt érezhette, hogy egyből be is nedvesedett. Persze, a garázsban a buszok is hegyekben állnak, nem kellett volna kiadni, meg amúgyis mindenki hülye :D
Az itt OFF LGB-843-at is átvette a Volánbusz, hiszen a Color/Kontakt/T&J kínai flottája tulajdonilag valami random banké volt eredetileg. (Ehhez képest a busz fizikailag már nem nagyon van meg, hiszen négy évesen porig égett.)
Jó dolga van a buszoknak a Rákoskeresztúri üe-ben :)
Azt akartam amúgy, hogy piszkáljuk mindig a BKV-t, hogy ap helyett magaspadlósokat ad ki. Na csak hogy álljon itt az ellenpélda is ma reggelről: 45/F5: MHK-919 (IK435 helyett)
Sorban állnak a dolgos kezek a garázsok kapuiban, a főnökök pedig nem tudnak bemenni a saját irodájukba, mert útban van a rengeteg bankjegy, amit galád módon nem hajlandóak elkölteni.
Figyu, én nem vagyok V. Dávid, hogy magamat fényezzem ("bezzeg az én időmben"), de igazából magyarázkodni sem akarok mindenféle jöttment noname fikanicknek, hidd el, az én lelkiismeretem tiszta, nincs miért szégyenkeznem.
Gondolom a büdös életben nem dolgoztál még a BKV-nál, sőt máshol se nagyon, így az alapoktól kellene neked elmagyaráznom sok mindent, amihez egyrészt semmi kedvem nincs, másrészt offtopic.
Ne akard játszani a megmondóembert, arra itt vagyok pl én ;) Az információkat pedig még gyűjtögesd, mert ahogy nézem, baromira nem vagy képben.
Nekem a témáról csak a Hajdú Volántól tesztelésre kölcsönkapott Urbino 18-as jut eszembe. Körbe ki volt ragasztva az ablakokra, hogyan takarítják napi/heti rendszerességgel a buszt, a képen meg ott volt maga a tisztítógép, ha jól emlékszem (valahol van fotóm róla). Ehhez képest ami itt van, gyalázat. De akkor tényleg jobb az olyan felület, ami legalább nem szívja magába.
Mégis, mi a fene teszi "rocket science"-szé egy kurva szövet ülés kitakarítását? Elmondanám, hogy még a hírhedt Dél-Pesten is van ilyen gép, csak persze jó régen elromlott, aztán azóta se foglakozik vele senki. Nemtörődömség, beleszarás, ez az egyetlen hátráltatója a dolognak (mint' oly sok mindennek), de az egy rossz vicc, hogy azért nem csinálunk meg valamit, mert kicsit melózni kéne vele és nincs hozzá kedvünk.
A szociális ellátórendszeres maszlagoddal meg ne fárassz, ez is a tipikus példája annak, hogy mindig más a hibás, sose a BKK/BKV. Az utasok kb 0,001%-a lehet érintett ebben a kérdésben, de lehet, hogy még túlzok is.
A megoldásra meg azért illene rájönni az illetékeseknek maguktól is, de ha nem megy, akkor be kell jelentkezni üzemlátogatásra egy tetszőleges hazai vagy külföldi közlekedési vállalathoz, aztán ott majd elmagyarázzák, hogy hogyan kell tisztán tartani egy tömegközlekedési eszközt.
Pont nem jellemző rám a nem lehet megoldani mentalitás, érdekes gondolat ezt felhozni, amikor valmiről tényleg azt írom, hogy nem lehet.
Ha jól értelek, szerinted a BKV reformálja meg a szociális ellátórendszert, ez a második érdekes gondolatod.
Utánaszámolva 26 éve megoldatlan problémára nem igazán értem, mi alapján vársz varázsütésszerű változást, ez a harmadik. Kulturális deficit, oké, de szerinted mi a megoldás? Mert azt biztosra veheted, hogy szövetet tisztítani belátható időn belül senki nem fog, ennél még a légkondik normális üzemeltetésének is nagyobb az esélye, pedig azért ott is messziről indulunk.
Bla-bla-bla... Te lélekben tipikus BKK/BKV-s maradtál, nagyon hosszan meg tudod magyarázni, hogy mit miért nem lehet. Takarítani kell, nincs ezen mit ragozni. Oldják meg. Azért van a vízfej, hogy az ilyen problémákra megoldást találjon. A műbőr ülés komfortja a béka segge alatt van, nem igazán érdekel, hogy hány városban alkalmazzák, mert én is fel tudok sorolni tízszer annyit, ahol meg szövet van. Nincs felkészülve a tisztításra, LOL. Kell venni erre a célra egy takarítógépet, üzemben tartani és használni, ennyi. A többi csak duma.
Amíg a magyar állami szociális ellátórendszer állapota olyan, amilyen (ontopik szempontból értékelhető tevékenységet nem folytat), továbbá az utasok egy nem elhanyagolható hányadának szociális körülményeitől függetlenül a személyes higiéniája, mondjuk így, elmarad az elvárhatótól, és a tömegközlekedési járművekre szűrés nélkül bárki felszállhat, addig szövet üléshuzat esetén a napi gyakoriságú tisztítás sem lenne elégséges.
Ezeken felül az érintett KV-k a kezdetektől a mai napig semmilyen szinten nincsenek felkészülve a szövetek tisztítására, tehát nem csak napi gyakoriságú, de egy elvi ideális ügyfélkör mellett szükséges gyakoriságú tisztítást sem tudnak elvégezni. A szövet úgy lett bevezetve, hogy sem a bevezetéskor, sem az azóta eltelt két évtizedben soha senki nem gondota végig, milyen üzemeltetési feltételei, feladatai vannak. Az eredményt ismerjük, az átlag budapesti jármű üléshuzatának állapota és tisztasága egy lábtörlőével vetekszik.
Fentieket szerintem indokolt aképpen összefoglalni, hogy a szövet alkalmatlan városi használatra.
Erre egyébként máshol is kezdenek rájönni. Például Prágában a metrón kívül már csak középkorú villamosokon található szövet - a budapestihez hasonló állapotokban -, visszatért a műbőr a buszokra és a fa a villamosokra. Bécsben a szabvány buszos ülés csak az ülőlapon tartalmaz szövetet, a támla műanyag, a villamos és a metró full műanyag. Münchenben metrón és villamoson hosszabb ideje használnak egy-egy járművön belül vegyesen szövetet és fát, az utasok igényei alapján. És e városok egészen és közlekedési cégeik egészen más anyagi lehetőségekkel működnek, és utóbbi kettőben az ügyfélkör is összehasonlíthatatlanul problémamentesebb.
RKK a 437 esetéhez: ha valami nem a BKV tulajdona, azt ő nem is selejtezheti. Legfeljebb tudomásul veszi a hiányát és lemond róla, mint a 620-as hibridről. Tévednék?
Miért jönne vissza? Január óta nincs forgalomban. Szerinted azért vonták ki állományból, mert 2 hét múlva újra közforgalomba lesz? 8 hónapig semmi hír nem volt a kocsiról, és kb 1 hónapja pont én írtam be ide, hogy NTM-437-ről jó lenne valamit tudni.