A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
FJX-196 tegnap, és éjjel a 4-6 pótlón: sürgősen rá kéne nézni az aljára a csuklónál, konkrétan olyannyira leér az alja, hogy szikrázott! Amúgy meg tragikusan szétesőfélben van az a busz...
FJX-209 a másik jómadár, bár azon csíptem a B-tengely környékén lévő menet közbeni berregést :P
Ha a 85/E-n azért nincs új kocsi, mert rosszak az utak, akkor a 46-oson és a 176E-n miért jár a 260-ason kívül más típus? A Cinkotai utat az állandó kamionforgalom lassan az alapokig lebontja, kb. 20-30 km/h-val mennek végig a vezérek rajta és még úgyis odacsapják a kocsik alját. Rákosligeti határút meg... egy kéktúra szakaszt könnyebb lesz lassan teljesíteni busszal, mint végigmenni azon az úton.
Csak azt akarom mondani, hogy más indok lesz itt és nem az utak állapota. A Vaspálya utcán is jár a 151-es Concival.
Mint kiderült csak ürügy volt mert betud kanyarodni minden. Ha voltak is itt 1993as ikarusok azok is Cinkotárol mert Kilián azzal a kettővel amit kapott (08-00/20-61 ?) nem a 85ön vitézkedett..
VH-k terén nem az utastérrel van probléma. Ha utazol 85/85E-vel, akkor láthatod, hogy hozzászoktak már az utasok, és általában emiatt nincsen probléma. Menetrendet is nagyon jó VH-val tartani. Továbbra is fenntartom, hogy a new AG-k még mindig jóval színvonalasabbak az FKU-s Volvókhoz képest. LOV-knak viszont semmi keresni valója nem lenne a 85-ösön, sőt lassan már semelyik budapesti vonalon.
Akkoriban az volt a mondás, hogy a 435-ös nem fér el a Mádi utca - Kada utca kanyarban, és ezért nagyon sokáig nem is küldtek emiatt 435-öst a vonalra.
A 0-km-es 280-asok közül nem biztos, hogy jól emlékszem, de a BU sorozat rendszámait többször felhasználták, és ez megtévesztő lehet. Szerintem a BU-20-97 és társairól lehet szó, de ebben nem vagyok egészen biztos.
Egyébként nem lehetne szépen lassan a rendelkezésre nem állás miatt egyik buszt a másik után elkérni majd? Ez azért jóval kiforrottabb és ismertebb típus, mint a csuklós társaik..
1993-ban, is csak hétvégén és csak néha jelentek meg 0km-es 280-as kocsik, így 25 év távlatából azt mondom, hogy tényszerű, de ezen kívül inkább nem lennék rá büszke.
A Volvo-k amikor megjelentek akkor valóban volt egy szép nagy ugrás, na oda kellene eljutni stabilan minden nap, de ez nyilván csak hiú ábránd, bár emlékszem, hogy azért a sofőrök nem örültek neki nagyon, mert állandó problémát jelentett, hogy nem tudtak csak úgy elindulni a végállomásokról.
Egy dolgot még hozzáfűznék. A baj mint írtam nem az, hogy nem vatta új C2G vagy Urbino IV jár a vonalon, hanem, hogy még a használtból is csak olyan, ami véleményem szerint ha eltekintek a műszaki és esztétikai álapotuktól, akkor is áll, hogy az utasterük szerintem nagyon rossz, azt is mondhatnám, hogy nagyobb utasforgalmú vonalakra nem megfelelő. Nehézkes bennük az utasáramlás, szűkek és falszerűek az utasfolyosók, az AG318-as sorozat ülései szerintem botrányosak, mintha a Victoria Secret legvékonyabb modelljeire lennének méretezve, és a 180 cm alattiak számára vannak olyan ülések, amik nem ajánlottak, mert normál ülő pozícióban a lábuk sem ér le.
Igen ez jó arány... 3 és fél év. A többi kb. 36ban? Régen már a város tele volt BX-BY buszokkal itt még akkor is BU buszok jártak (21-07, 08-33, 10-48 meg BU 86/87. Valószínű 1993ban a 10-48 reinkarnációja járt itt sokat (csoda). 435 típus új korában 2 percet nem volt a vonalon. (csak mikor már levedletek a 7röl.... Ezért volt felüdülés hogy vadi új Volvok kerültek ide. Nem tartott sokáig. Azóta?
"Mellesleg, amíg nem volt a 85 és a 85E útvonala olyan szar, mint amilyen most, akkor is volt valami kifogás, hogy miért nem lehet elvárható színvonalon szolgáltatni a két járaton."
1993: 0 km-s 280-asok ekkor hétvégente ha nem is túl sűrűn, de megjelentek a vonalon
2006-2008: 100% FLR Volvo volt a kiadás a 85-ösön.
Nyilván tudod, hogy ezt sokkal magasabb szintek döntik el. Plusz már elég régóta az az érv a jobb kocsik ellen, hogy az utak állapota miatt nem küldenek oda jobb állapotú kocsikat.
Arról is volt szó évekkel ezelőtt, amikor az OFF szolgáltató megjelent, hogy végül az ígéretekkel ellentétben miért is nem jelent meg a két Kőbányai vonalon.
Az is tiszta, hogy a BKV-nak mivel kell főznie jármű fronton.
Az is világos, hogy a BKK-nak milyen elvárásai vannak, nemrég erről is volt szó itt a fórumon.
Biztos, hogy a topik törzsközönsége és te is tudod és érted, hogy a BKV használt kocsijainak meg pláne a lehető legrosszabb az, hogy pörgős vonalakon vannak kihajtva úgy, hogy igazából az élettartamuk végén járnak, és valami kellemes vidéki reggel csinál két könnyű fordulót, meg délután is fordákban lehetne már csak hasznosítani ezeket a kocsikat, és pont ez az ami a gondot csak eszkalálja, hogy idő sem jut a kocsikra a műszak részéről, meg persze a szokásos dolog, hogy se alkatrész, se szerszám, se munkaerő, stb.
Én ebben a helyzetben nem látom a kiút keresését a BKV részéről.
A másik, hogy tényleg miért nem léphet fel a BKV erélyesebben, miért nem jelezheti az utak tarthatatlan állapotát a X. kerületi önkormányzatnak, meg a Budapest Közútnak? Miért mindig a másra várás van, hogy jelezze az utas? Az utasnak ez szerintem nem feladata.
Nem gondolom, hogy a mai világban a BKV miért nem tehetné meg azt, hogy felszerel egy VH AG318-as kocsira pár kamerát, végigküldi a kocsit párszor a 85/85E útvonalán, aztán letenni a felvételeket a polgármester meg a BK elé, hogy ezt teszik a buszokkal az érintett utak?
Ha egy autós kifizettetheti a kátyú okozta kártát a közútkezelővel, akkor ez a BKV számára miért nem járható út?
Ha mást nem, akkor valahogy segítségül hívni a sajtót?
Mondjuk a jelenlegi helyzetből kiindulva nincsenek illúzióim, hogy a szeptemberi kiadást Dél-Pest nem fogja tudni tartani legfőképpen a VH-k miatt. Nem baj, majd küldhetitek a 280-asokat cserére.
Először is, nem vagyok a cimborád, tudtommal még nem ittunk pertut.
Van rálátásod a dolgok menetére, és szerinted másnak nem lehet, vagy nincsen?
Ez az adott körülmények között nem volt más, egy nagyon jó érv, teljesen megfoghatatlan, bizonyíthatatlan, de legalább könnyen le lehet rendezni a kérdést. Érdekes módon mindig olyanok az adott körülmények, hogy az adott két viszonylatról szinte azonnal küldve vannak kocsik operatív pótlásba, ha kell, akkor KöKi-ről elküldik Óbuda Bécsi útra, hogy onnan pótoljon 1-es villamost, vagy ha kell, akkor a Camponához megy az Örsről 138-ast pótolni.
De mondjuk nincsenek illúzióim rendszeres, hogy 2-es metró operatív pótlásnál mondjuk valamelyik Rákóczi úti viszonylatból vesz ki a diszpécser, ami eddig teljesen rendben is van.
Csak az a baj, hogy ezt is olyan barom módon sikerül megcsinálni, hogy pl. a Blaha-n az 5-ös meg a 7-es buszból kiszed 3 kocsit, és elküldi az Örsre.
Közben a metróból felterelnek mindenkit, hogy pótlóbuszozzon, és azok a kocsik, amik amúgyis elmennének az Örsre szépen utas nélkül végigmennek a Rákóczin, meg a Kerepesi úton, te meg kerüld meg a fél várost, vagy várj kb. 1-2 órát, mire jön a Deák felől egy olyan pótló, amire talán már fel tudod préselni magadat.
Értem azt is, hogy gyorsan oda kell érni az Örsre, de ha kiszedsz 3 csuklós kocsit, akkor mibe fájna, hogy abból csak kettőt küldesz el utasok nélkül az Örsre, és mondjuk a harmadikra a Blahánál engeded felszállni az utasokat?
Van egy javaslatom: nézem a szeptemberi kiadást, 85-85E-re 17 db autóbuszt fog kiadni Dél-Pest (3 db IK280, 9 db VH, 5 db Volvo).
Nézem hozzá a:
- 36-ost: 14 db Conecto
- 148-ast: 16 db Conecto
- 151-est: 18 db Conecto
Intézd el, hogy mindhárom vonalra BKV adjon ki vonalanként 5 forgalmit, cserébe ezekről megkapod a 15 db Mercit, így a csepelieken pedig csak 30%-ban rontanánk a színvonalat. Ezért a cseréért hidd el Dél-Pest nem tiltakozna, főleg a csepeli kollégák, akik most "örömükben" Kőbányán - Zuglóban dolgoznak...