Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -1 4 125885

ez egy jogos kérdés.

igazából nekünk most a következő nyárra abból kell főzni ami van (hangsúlyozom ha lesz is beszerzés, akkor is hiszen későbbi üzembeállás lehetséges csak sajnos).

van 1000 buszunk, könnyű vele számolni. a normál kiadásunk 790 körül (ebben már a metrópólás az északi szakaszon benne van, és rövidtávon (mondjuk 2018 végéig) egy 830-835-ös kiadást tudunk minden elem figyelmbevételével (azaz marad őszre alig 40 busz többlet a különböző vágányzárakra, havária helyzetekre).

ebből kell további 200-asokat elengedni (hiszen tartjuk magunkat, hogy további javítgatás nincs) és esetleg a legrosszabb ap-ket. talán most a LOV és MHK állomány további minimális csökkentésére nyílik lehetőség.

de komolyabb elengedés csak komolyabb beszerzés esetén lehjetséges. 

Előzmény: Törölt nick (125844)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.17 0 2 125884

Most 08-59 van kint. Kár, hogy táblás lett...

04-60 tegnap este meg 67-esen pótolta az egyik Concit:)

Előzmény: netinvestor1221 (125864)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.17 0 0 125883

PUC-204, ex. LYH-108. Nagyjából az, mint a PRM-457(/LYH-121) esete.

Előzmény: norbee601 (125878)
nemeza Creative Commons License 2018.08.17 0 1 125882

Az egy rendszám elhagyás miatti csere, ha jól emlékszem.

Előzmény: norbee601 (125878)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.17 -4 14 125881

a BKV arra költi a pénzét, amire akarja.

 

----------------------

 

 

Káros szer aktív és rendszeres használata/szedése nélkül, felnőtt ember, 2018-ban ilyet nem ír le.

 

 

kristoof Creative Commons License 2018.08.17 -3 7 125880

Jól látod! Mindig kell valami mumus, akire vagy amire ráfogjuk a saját szerencsétlenségünket. A BKV a rendszerváltás óta fog rá, gyakorlatilag mindent a politikára. Amiben persze van némi igazság, de ez mégis egyre inkább csak hiteltelenné teszi a BKV vezetését.

Előzmény: Törölt nick (125876)
kristoof Creative Commons License 2018.08.17 0 5 125879

Én sem értem. Egyedül a Lektorna Kft.-t, meg a korrupciót tudtam összekötni a BKV-val. A többit nem igazán.

Előzmény: Örök Kétkedő (125870)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.17 -4 3 125878
A használtak is szivárognak. Pont tegnap láttam valami PUC vagy hasonló rendszámú C1-et, én a PCC-nél tartottam még. Ugyanígy lehetne venni új Conectokat akár 2-3-5-ösével... Havonta. Nem értelmesebb lenne mint 20 éves szarok ugyanígy sunyiban?
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 0 0 125877

"patron kell! Leszarják. Ott fenn épp nem patronban gondolkodnak. De helyette kapsz WC papírt a mosdóba!"

 

Nálunk nem volt budi papír. Féléve, magunk vettük. Hiába jeleztük felfele.... egyszer jött 3 raklap Szilvia... azóta azzal törüljük a hátsónkat. 2-3 évig elég lesz. Most ép a konyhában nincs mosogatószer (üzemi konyha). Helyette kaptak nem tudom hány raklap egyszer használatos evőeszközt és tányérokat!

Előzmény: Spaceliner (125873)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 -2 7 125876

A 76 szóló Conectót melyik politikus vette? Hagyjuk már ezt a marhaságot, a BKV arra költi a pénzét, amire akarja. ICS felújítás összegéből, de másból is lehetne új kocsikat vennit. Meg kéne érteni, hogy a BKV-nak számos ágazata van, és a buszágazat kapacitásához mérve eléggé alulfinaszírozott. Szerinted miért akar a buszágazat kiválni? Nem azt mondom, hogy a politikának nincs köze, de egyesek többet belegondolnak, mint kellene. 

Előzmény: trizs77 (125875)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.17 -6 4 125875

133bp = de még egyszer írom, hogy 20-30 új kocsit ha a BKV akarna betudna szerezni jelenleg, csak valamiért ezt a felsőbb vezetés nem tartja szükségesnek (még).

 

----------------------------

 

Egy fél mondaton belül már egy ellentmondás.

 

Döntsd már el !

 

 - Most a BKV szerezzen be új buszt ?

 - vagy a "felsőbb vezetés" szerezzen be új buszt ?

 

Nem mindegy.

 

Többen leírták cizelláltan, de ahogy látom nem ment át.

Ezért én most leírom parasztosan, hátha úgy megérted :

 

 A BKV autóbusz vezetése semmilyen új buszt nem vesz, nem vehet, mert meg se kérdezik az új buszokról. Mások veszik (politikusok) az új buszokat.

Ezek a mások pedig úgy döntöttek, politikai okokból, hogy a BKV-nak nem vesznek új buszt.

Pont.

 

 

Előzmény: Törölt nick (125872)
vrobee Creative Commons License 2018.08.17 0 2 125874

A demagóg kulcsszavak nem visznek sehova, de azért sajnos a lenti kulcsszavaknak van némi közük a Solarisok és a csuklós Modulók történetéhez. 

Előzmény: Törölt nick (125872)
Spaceliner Creative Commons License 2018.08.17 -7 17 125873

Ha dolgoztál is volna egy percet állami cégnél, nem fontos a BKV-nál, lehet bármi, csak közszféra legyen, akkor nem tennél fel ilyen kérdéseket. Elfogadnád a 2.0-s cocializmus sajátosságait. 

Nézzünk példát. Patron kell a nyomtatóba. Hiába kérsz, hiába írod be a havonkénti különféle "kívánságlistákba", hogy: patron kell! Leszarják. Ott fenn épp nem patronban gondolkodnak. De helyette kapsz WC papírt a mosdóba! Most épp az van. De nem a normál mennyiséget, hanem beállit a teherautó, s ömlik ki a takarítószer raktárból. Egy tuti, vagy 10 évig lehet sz@rni biztosan. Jó... de patron kell! Mindegy, szarjunk bele, van legalább papír. 

 

Összegezve, ott fenn senkit se érdekel, mit kérsz. Megmondják mit kapsz. Egyre kell csak figyelni, a számok mindig stimmeljenek, mert a tervet mindig teljesíteni kell elvtársak. S ha jól sikerült a terv, akkor lehet jön még egy teherautónyi WC papír. 

 

 

Most ezt írd át buszra. 

Előzmény: Törölt nick (125872)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 -4 9 125872

Kételkedj máshol, mert eddig mindig a tudatlanságodról tettél tanúbizonyságot. Fogalmad nincs miről beszélek. A demagóg kulcsszavakra senki nem kíváncsi, hanem a probléma valós okára lennénk kíváncsiak. Ez nem egy szappanopera, hogy erre meg arra fogjuk és bemagyarázunk dolgokat, hanem a realitás talaján kellene élni. 

 

Metrópótlás előtt volt olyan terv, hogy a BKV a főváros segítségével belső forrásokból 110 új Solaris csuklós kocsit beszereznek a metrópótlás apropóján (miután a főpolgármester nemet mondott a kiszervezős "bulira"). A BKV-nak most is van pénze, és amit én kérdezek az arról szól, hogy 20-30 csuklós árát össze tudná kaparni jelenleg ha nagyon akarja (a politika magasról tesz arra, hogy 30 új Conecto csuklós vagy 30 használt 15-20 éves C1G jön a céghez). Az érdekelne, hogy hol akadnak el a dolgok, és hogy miért nem lehet a buszágazatra többet költeni egy kis átcsoportosítással vagy banki hitel segítségével. Szükség lenne több száz új kocsira, de még egyszer írom, hogy 20-30 új kocsit ha a BKV akarna betudna szerezni jelenleg, csak valamiért ezt a felsőbb vezetés nem tartja szükségesnek (még). 

Előzmény: Örök Kétkedő (125870)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.16 0 20 125871

 

Újabb 3 vonal pipa!:))

Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.16 -10 8 125870

Atyaúristen! Te (vagy inkább ti) tényleg nem érted ...

Ha olyan kulcsszavakat leírok ide, hogy politika, a kormány és a főpolgármester viszonya, hogy Nemzeti Autóbuszgyártási Stratégia, hogy Nemzeti Autóbuszgyártási Cselekvési Terv, hogy korrupció, hogy Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság ,hogy Lektorna Kft. , kiszervezési lobbi, a metrópótló buszos bohózat, meg ilyenek, akkor összeáll a kép? 

És ezeket mind csak az elmúlt évek során ide belinkelt cikkek alapján. A BKV egy lófaszjancsi ebben a sztoriban. Azon belül a buszos ágazat pedig méginkább. 

Előzmény: Törölt nick (125867)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.16 0 5 125869

Ahogy az Örsön látom, Hannoveri is jött újabb adag, vannak nagyon friss sárgák, meg még zöldek is :D

 

Előzmény: Törölt nick (125867)
KápCity Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125868

Mi lesz még kivonva?

Előzmény: nohab (125865)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 -5 11 125867

Ha észreveszed az utóbbi időben valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy új kocsik kellenek. De valahogy sosem jön egy darab sem. A BKV 2006 óta nem szerzett be új csuklós buszt (kivéve az egyetlen MDD-721-t leszámítva és a mostani PMP-ket), ami elég nagy szégyen. Azóta annyi történt, hogy 54 csuklós Conectót a BKV bérel az ITK-tól, de a BKV nem birtokolja azokat a kocsikat sem. Ez azért bosszantó, mivel kötött pályára valahogy mindig akad pénz (lásd újulnak százasával a Tátrák, az összes KCSV, és az ICS-k is), illetve nagypaneles ideiglenes felújításokra és sok más egyéb dologra akad pénz. De 20-30 új csuklósra nincs, holott tényleg jelentéktelen összeget emészt fel, ha megnézzük azt, hogy a kötött pályás ágazatra hány száz millió megy el (néha feleslegesen is).

 

Az a gond, hogy a BKV-s buszüzemeltetés kifújt ott, hogy skyblue fényezésű ap-s kocsi, de a többi levan sz@rva... Lehet 20 éves is, klíma, de ablak se kell benne, lényeg, hogy BKK specifikus legyen. Szóló és csuklós kocsi is kéne már és tényleg nem értem hol akad el a dolog, mert pénz lenne rá, inkább akarat nincs. Nem vádolok senkit sem, hogy miért nem jönnek új kocsik, inkább az érdekelné az emberek nagy részét, hogy miért nem jön. Már adósságállománya sincs a BKV-nak, emiatt hitelképes és a banktól is kaphatna hitelt új kocsik vásárlására. 

Előzmény: Örök Kétkedő (125857)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.16 0 18 125866

Bocsánat, hogy ezt le kell írnom:(

 

Elég régóta vagy vezető a BKV-nál és csak most jutottál el eddig?

 

Tudtuk, hogy a használt buszok légkondija nem elég hatékony Budapesten.

Sejthető volt, hogy a tizenéves buszok légkondija nem bírja örökké, és a javításra nincsen pénz.

Az is köztudott volt, hogy az egy oldalon cserélt ablak nem elég.

 

Akkor miért csak most született meg a döntés?

 

Köszi:)

Előzmény: Törölt nick (125862)
nohab Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125865

Selejtezni nem tervezünk, de 19-e után már csak a 339 és a 946 maradnak forgalmi kocsik, ill. a 263 egyéb állományként. A maradék többsége várhatóan járműként kerül értékesítésre.

Előzmény: sjtsplcsnt (125861)
netinvestor1221 Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125864

Óbudán a 280-sok mikor állnak forgalomba? mert csak a BPO-460 van kint 30-son.

Lucky76 Creative Commons License 2018.08.16 -1 2 125863

Ez elég szomorúan hangzik, már ami az új beszerzésekre való érdemi ráhatás lehetőségét illeti az ATÜI részéről...

 

Remélem, csak én látok bele ilyesmit, és tévedésben élek. 

Előzmény: Törölt nick (125862)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 0 3 125862

Semmiféle összefüggés nincs.

Az elfogadható szellőzés kialakîtás az én üzemeltetési vezetői kompetenciám,

az új beszerzés másik kávéhàz.

Előzmény: Örök Kétkedő (125857)
sjtsplcsnt Creative Commons License 2018.08.16 0 2 125861

A hónap végén valóban selejtezik az ex. debreceni Ikarusokat?

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.16 -2 0 125860

Itt a pont. Lásd festékszóró pisztoly, levegős homokszóró stb.

Előzmény: Zahnrad (125856)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.16 0 5 125859

Ott a nyitott első ajtó a megoldás :)

Előzmény: siófoki35 (125858)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125858

Akkor is csak hátrafelé érdemes nyitni a szellőzőt, ha nem nyithatóak az oldalablakok (pl. NDK-s Ikarus)? 

 

Mert addig értem, hogy a hátrafelé nyitott tető alatt keletkezett vákuum "kihúzza" a levegőt a buszból, de hogy jut befelé a levegő? 

 

Én úgy szoktam, hogy az első kettő előre, a harmadik hátra legyen nyitva...

Előzmény: Zahnrad (125856)
Örök Kétkedő Creative Commons License 2018.08.16 -11 4 125857

"Elég szomorú, hogy most sem azért megy a lobbizás, hogy jöjjenek új kocsik, hanem azon, hogy jövőre költsünk még az amúgy sem túl fényes állapotú lassan 20 éves használt kocsikra."

 

Vajon neked mennyi fogalmad lehet arról, hogy ott bent ki mennyit és miért lobbizik? Ettől válnak a hozzászólásaid sok esetben teljesen hiteltelenné, mert a végét mindig megfűszerezed némi feltételezgetéssel, amit azután annyiszor elszajkózol, hogy a végén már magad is - és a többi kis követőd is - elhiszel, mitöbb, tényként kezeltek.

 

Lehet, hogy célravezetőbb volna megkérdezni az illetékest, hogy érinti-e negatívan új járművek beszerzését ez a tervezett akció, vagy nem? Van-e a kettő között összefüggés, vagy nincs? Stb.

Előzmény: Törölt nick (125844)
Zahnrad Creative Commons License 2018.08.16 0 4 125856

Egyetértek, nagyon. A szóló Citarókra felszerelt 2-3 nyitható ablak gyakorlatilag semmit nem ér. A titok nem csak a darabszám, hanem az elhelyezés. Van valahol egy indiai tanulmány a neten, hogy hogyan szellőzik egy busz természetes szellőzéssel, nyitható ablakokkal: https://www.ias.ac.in/article/fulltext/sadh/032/04/0347-0363

 

A lényeg, hogy a levegő áramlása nagyon nem lineáris és nem elölről hátulra, hanem pont fordítva, a kocsi belsejében hátulról előre történik. A legnagyobb áramlási sebességek a kocsi széleihez közel eső ablakokon, a legkisebb a kocsi közepéhez közel lévő ablakokban mérhető. Tehát ha a kettes ajtóhoz tettünk két-3 ablakot, az a szarnak egy pofon. 

 

Ami részemről tapasztalati és a fentivel összevág: Megmosolyogtató, ha Laci bácsi leírja, hogy szigorúan előre kell kinyitni a tetőszellőzőket. Nem így a leghatékonyabb, hanem ha teljesen nyitva vannak, vagy ha hátrafelé vannak nyitva. Továbbá az is mindegy, hogy az ablak első része nyílik-e, vagy a hátsó, lásd gyári Lion's City, az is jól szellőzik a hátsó részek nyitásával. A lényeg, hogy mindkét oldalon legyenek ugyanolyan méretű ablakok, csak akkor lesz megfelelő huzatot eredményező nyomáskülönbség. Ez ellenőrizhető: a pici ablakos salzbugi VanHoolokban sokkal jobb huzat van, mint az itteni LOV-okban vagy újabb VanHoolokban, hiába vágtak az egyik oldalra nagy ablakokat.

Előzmény: g86 (125847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!