A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
igazából nekünk most a következő nyárra abból kell főzni ami van (hangsúlyozom ha lesz is beszerzés, akkor is hiszen későbbi üzembeállás lehetséges csak sajnos).
van 1000 buszunk, könnyű vele számolni. a normál kiadásunk 790 körül (ebben már a metrópólás az északi szakaszon benne van, és rövidtávon (mondjuk 2018 végéig) egy 830-835-ös kiadást tudunk minden elem figyelmbevételével (azaz marad őszre alig 40 busz többlet a különböző vágányzárakra, havária helyzetekre).
ebből kell további 200-asokat elengedni (hiszen tartjuk magunkat, hogy további javítgatás nincs) és esetleg a legrosszabb ap-ket. talán most a LOV és MHK állomány további minimális csökkentésére nyílik lehetőség.
de komolyabb elengedés csak komolyabb beszerzés esetén lehjetséges.
Jól látod! Mindig kell valami mumus, akire vagy amire ráfogjuk a saját szerencsétlenségünket. A BKV a rendszerváltás óta fog rá, gyakorlatilag mindent a politikára. Amiben persze van némi igazság, de ez mégis egyre inkább csak hiteltelenné teszi a BKV vezetését.
A használtak is szivárognak. Pont tegnap láttam valami PUC vagy hasonló rendszámú C1-et, én a PCC-nél tartottam még. Ugyanígy lehetne venni új Conectokat akár 2-3-5-ösével... Havonta. Nem értelmesebb lenne mint 20 éves szarok ugyanígy sunyiban?
"patron kell! Leszarják. Ott fenn épp nem patronban gondolkodnak. De helyette kapsz WC papírt a mosdóba!"
Nálunk nem volt budi papír. Féléve, magunk vettük. Hiába jeleztük felfele.... egyszer jött 3 raklap Szilvia... azóta azzal törüljük a hátsónkat. 2-3 évig elég lesz. Most ép a konyhában nincs mosogatószer (üzemi konyha). Helyette kaptak nem tudom hány raklap egyszer használatos evőeszközt és tányérokat!
A 76 szóló Conectót melyik politikus vette? Hagyjuk már ezt a marhaságot, a BKV arra költi a pénzét, amire akarja. ICS felújítás összegéből, de másból is lehetne új kocsikat vennit. Meg kéne érteni, hogy a BKV-nak számos ágazata van, és a buszágazat kapacitásához mérve eléggé alulfinaszírozott. Szerinted miért akar a buszágazat kiválni? Nem azt mondom, hogy a politikának nincs köze, de egyesek többet belegondolnak, mint kellene.
133bp = de még egyszer írom, hogy 20-30 új kocsit ha a BKV akarna betudna szerezni jelenleg, csak valamiért ezt a felsőbb vezetés nem tartja szükségesnek (még).
----------------------------
Egy fél mondaton belül már egy ellentmondás.
Döntsd már el !
- Most a BKV szerezzen be új buszt ?
- vagy a "felsőbb vezetés" szerezzen be új buszt ?
Nem mindegy.
Többen leírták cizelláltan, de ahogy látom nem ment át.
Ezért én most leírom parasztosan, hátha úgy megérted :
A BKV autóbusz vezetése semmilyen új buszt nem vesz, nem vehet, mert meg se kérdezik az új buszokról. Mások veszik (politikusok) az új buszokat.
Ezek a mások pedig úgy döntöttek, politikai okokból, hogy a BKV-nak nem vesznek új buszt.
Ha dolgoztál is volna egy percet állami cégnél, nem fontos a BKV-nál, lehet bármi, csak közszféra legyen, akkor nem tennél fel ilyen kérdéseket. Elfogadnád a 2.0-s cocializmus sajátosságait.
Nézzünk példát. Patron kell a nyomtatóba. Hiába kérsz, hiába írod be a havonkénti különféle "kívánságlistákba", hogy: patron kell! Leszarják. Ott fenn épp nem patronban gondolkodnak. De helyette kapsz WC papírt a mosdóba! Most épp az van. De nem a normál mennyiséget, hanem beállit a teherautó, s ömlik ki a takarítószer raktárból. Egy tuti, vagy 10 évig lehet sz@rni biztosan. Jó... de patron kell! Mindegy, szarjunk bele, van legalább papír.
Összegezve, ott fenn senkit se érdekel, mit kérsz. Megmondják mit kapsz. Egyre kell csak figyelni, a számok mindig stimmeljenek, mert a tervet mindig teljesíteni kell elvtársak. S ha jól sikerült a terv, akkor lehet jön még egy teherautónyi WC papír.
Kételkedj máshol, mert eddig mindig a tudatlanságodról tettél tanúbizonyságot. Fogalmad nincs miről beszélek. A demagóg kulcsszavakra senki nem kíváncsi, hanem a probléma valós okára lennénk kíváncsiak. Ez nem egy szappanopera, hogy erre meg arra fogjuk és bemagyarázunk dolgokat, hanem a realitás talaján kellene élni.
Metrópótlás előtt volt olyan terv, hogy a BKV a főváros segítségével belső forrásokból 110 új Solaris csuklós kocsit beszereznek a metrópótlás apropóján (miután a főpolgármester nemet mondott a kiszervezős "bulira"). A BKV-nak most is van pénze, és amit én kérdezek az arról szól, hogy 20-30 csuklós árát össze tudná kaparni jelenleg ha nagyon akarja (a politika magasról tesz arra, hogy 30 új Conecto csuklós vagy 30 használt 15-20 éves C1G jön a céghez). Az érdekelne, hogy hol akadnak el a dolgok, és hogy miért nem lehet a buszágazatra többet költeni egy kis átcsoportosítással vagy banki hitel segítségével. Szükség lenne több száz új kocsira, de még egyszer írom, hogy 20-30 új kocsit ha a BKV akarna betudna szerezni jelenleg, csak valamiért ezt a felsőbb vezetés nem tartja szükségesnek (még).
Atyaúristen! Te (vagy inkább ti) tényleg nem érted ...
Ha olyan kulcsszavakat leírok ide, hogy politika, a kormány és a főpolgármester viszonya, hogy Nemzeti Autóbuszgyártási Stratégia, hogy Nemzeti Autóbuszgyártási Cselekvési Terv, hogy korrupció, hogy Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság ,hogy Lektorna Kft. , kiszervezési lobbi, a metrópótló buszos bohózat, meg ilyenek, akkor összeáll a kép?
És ezeket mind csak az elmúlt évek során ide belinkelt cikkek alapján. A BKV egy lófaszjancsi ebben a sztoriban. Azon belül a buszos ágazat pedig méginkább.
Ha észreveszed az utóbbi időben valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy új kocsik kellenek. De valahogy sosem jön egy darab sem. A BKV 2006 óta nem szerzett be új csuklós buszt (kivéve az egyetlen MDD-721-t leszámítva és a mostani PMP-ket), ami elég nagy szégyen. Azóta annyi történt, hogy 54 csuklós Conectót a BKV bérel az ITK-tól, de a BKV nem birtokolja azokat a kocsikat sem. Ez azért bosszantó, mivel kötött pályára valahogy mindig akad pénz (lásd újulnak százasával a Tátrák, az összes KCSV, és az ICS-k is), illetve nagypaneles ideiglenes felújításokra és sok más egyéb dologra akad pénz. De 20-30 új csuklósra nincs, holott tényleg jelentéktelen összeget emészt fel, ha megnézzük azt, hogy a kötött pályás ágazatra hány száz millió megy el (néha feleslegesen is).
Az a gond, hogy a BKV-s buszüzemeltetés kifújt ott, hogy skyblue fényezésű ap-s kocsi, de a többi levan sz@rva... Lehet 20 éves is, klíma, de ablak se kell benne, lényeg, hogy BKK specifikus legyen. Szóló és csuklós kocsi is kéne már és tényleg nem értem hol akad el a dolog, mert pénz lenne rá, inkább akarat nincs. Nem vádolok senkit sem, hogy miért nem jönnek új kocsik, inkább az érdekelné az emberek nagy részét, hogy miért nem jön. Már adósságállománya sincs a BKV-nak, emiatt hitelképes és a banktól is kaphatna hitelt új kocsik vásárlására.
Selejtezni nem tervezünk, de 19-e után már csak a 339 és a 946 maradnak forgalmi kocsik, ill. a 263 egyéb állományként. A maradék többsége várhatóan járműként kerül értékesítésre.
"Elég szomorú, hogy most sem azért megy a lobbizás, hogy jöjjenek új kocsik, hanem azon, hogy jövőre költsünk még az amúgy sem túl fényes állapotú lassan 20 éves használt kocsikra."
Vajon neked mennyi fogalmad lehet arról, hogy ott bent ki mennyit és miért lobbizik? Ettől válnak a hozzászólásaid sok esetben teljesen hiteltelenné, mert a végét mindig megfűszerezed némi feltételezgetéssel, amit azután annyiszor elszajkózol, hogy a végén már magad is - és a többi kis követőd is - elhiszel, mitöbb, tényként kezeltek.
Lehet, hogy célravezetőbb volna megkérdezni az illetékest, hogy érinti-e negatívan új járművek beszerzését ez a tervezett akció, vagy nem? Van-e a kettő között összefüggés, vagy nincs? Stb.
Egyetértek, nagyon. A szóló Citarókra felszerelt 2-3 nyitható ablak gyakorlatilag semmit nem ér. A titok nem csak a darabszám, hanem az elhelyezés. Van valahol egy indiai tanulmány a neten, hogy hogyan szellőzik egy busz természetes szellőzéssel, nyitható ablakokkal: https://www.ias.ac.in/article/fulltext/sadh/032/04/0347-0363
A lényeg, hogy a levegő áramlása nagyon nem lineáris és nem elölről hátulra, hanem pont fordítva, a kocsi belsejében hátulról előre történik. A legnagyobb áramlási sebességek a kocsi széleihez közel eső ablakokon, a legkisebb a kocsi közepéhez közel lévő ablakokban mérhető. Tehát ha a kettes ajtóhoz tettünk két-3 ablakot, az a szarnak egy pofon.
Ami részemről tapasztalati és a fentivel összevág: Megmosolyogtató, ha Laci bácsi leírja, hogy szigorúan előre kell kinyitni a tetőszellőzőket. Nem így a leghatékonyabb, hanem ha teljesen nyitva vannak, vagy ha hátrafelé vannak nyitva. Továbbá az is mindegy, hogy az ablak első része nyílik-e, vagy a hátsó, lásd gyári Lion's City, az is jól szellőzik a hátsó részek nyitásával. A lényeg, hogy mindkét oldalon legyenek ugyanolyan méretű ablakok, csak akkor lesz megfelelő huzatot eredményező nyomáskülönbség. Ez ellenőrizhető: a pici ablakos salzbugi VanHoolokban sokkal jobb huzat van, mint az itteni LOV-okban vagy újabb VanHoolokban, hiába vágtak az egyik oldalra nagy ablakokat.