A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A beszerzés célja nem egy költséghatékonyan használható,kiforrott tipus vásárlása leginkább,hanem hogy valamelyik nerlovag kaszáljon pármilliót a vásárláson meg a honositáson...amig kilóg a fenék a gatyából nem annak kéne lenni az elsődleges szempontnak hogy bilikék legyen valami,meg elektromos lyukasztó,egyen üléshuzat stb baromságok hanem az hogy használni lehessen az adott körülmények közt,viszonylag olcsón legyen alkatrész,és ne kelljen gyári mérnök a szereléséhez 200euros óradijjal..de ez nem szempont...Veszek napi 20 órás üzemidős cégembe 16 órásra terveztt buszt amiben talán izzót meg ékszijat tudok cserélni,majd csodálkozok..
Akkor ezek gyakorlatilag használhatatlanok városi forgalomban. A napi 8 óra gyakorlatilag valami kistelepülés üzemében képzelhető el, ahol hétköznap délelőtt van helyijárat (Németországban, Ausztriában sok ilyen van)
Erről egyfelől azt jutott eszembe, hogy az komoly tétel lenne a típus költségei között, másfelől, hogy ha már itt vannak...nem vagyunk mi olyan gazdagok, hogy ennyit spóroljunk.
Még egy korlátozottan használható flotta? Nem tingli-tangliba kellenének, hanem stabil, kiadható, modern kocsinak, mert annak igencsak szűkébe' van a cég...:(
Éccakába is akad egy-egy néha, de nem is mondom tovább, mert VanHool lesz belőle, aztán az utolsó színvonalas utazási lehetőségem is odalesz munka után.
És ez nem vicc. Az éjszakai klímahasználat amerre én járok, egy kabaré. Amelyiken megy, azon is épphogy - ablakot nyitni azt nem szabad, de se levegő, se kellemes hőmérséklet nincs.
De az az egy "kohószökevény", amivel inkább korábban indulva körbemegyek, és vargabetűvel elérem azt, amivel eredetileg mennék, azon nyitva az ablak és jó levegő van. :)
A kiegyenlítő töltésnél valóban fontos, hogy legalább nyolc órán keresztül tartson, megszakítás nélkül. Viszont azzal vitatkoznék, hogy ezt minden nap el kellene végezni: a korszerű akkufelügyeleti rendszerek jelzik, ha az egyes cellák feszültsége, illetve "merültségi szintje" jelentősen eltér egymástól, és kérik az EQ-töltést. Erre hetente-havonta kerülhet sor, normális működés esetén. Persze ha maga az akkutelep szerencsétlen elrendezésű (pl. egyes cellák szellőzése, hűlése, emiatt az üzem közbeni hőmérsékelte jelentősen kölönbözik a többitől), elképzehető, hogy gyakrabban kell kiegyenlíteni.
És ami még fontos: 6-8 év elteltével nem kiegyenlítünk, hanem teljes akkupakkot cserélünk. Ez van...
Ó he... az a balfasz, amelyik ezeket rátok sózta, inkább talált volna egy ~100 darabos 17 éves C1G flottát. Azzal kevesebb szopóroller lenne....................
Tudom nem állt még az összes hibrid forgalomba, de kifejezetten egy tartható kiadás, hogy a 40 kocsiból 32-t kell majd kiadni.
Nem akartam szóba hozni, de ha már pont a hibrideket írtad, akkor ez is egy jó példa arra, hogy mennyire színes az ATÜI élete. A hibridakkuk problémáit látva külföldi Volvósokat hívtunk meg a divízióba és ott ők azt mondták, hogy minden egyes hibrid minden egyes napon nem kevesebb mint 8 órát rá kell legyen dugva a hálózatra balanszírozás miatt (a 8 órát kritikusnak tartják, kevesebb ne legyen). Próbálunk máshonnan is tapasztalati adatokat szerezni, hogy ez tényleg mennyire létszükséglet minden egyes nap (avagy elég minden 2., esetleg minden 3. napon - a 8 óra viszont kell), de az tuti sicher, hogy ilyen peremfeltételekkel a 32-es kiadás teljesíthetetlen lesz - vagy este nem marad kint végig, vagy reggel nem megy ki az, amelyik balanszíroz. Esetleg reggeli beugrót csinál az egyik, estit a másik, vagy napközbeni cserével kell megoldani a 8 órát...
Mindig adódnak rendkívüli helyzetek. És az ilyen esetekben is a lehető legjobbat kell kihozni abból, ami a rendelkezésünkre áll.
Pontosan. 1-1 280-tól szerintem nem fog összeomlani a város közlekedése, ellenkezőleg... nem azt vallom, hogy Ikarust mindenhova, de 1-1 280-tól nem fog történni semmi.
Már látom is magam előtt, hogy mennyire büszke magára, hogy megmentette a BKK-t nagyjából száz dühös embernyi levéltől, miszerint micsoda szégyenletes dolog, hogy gyönyörű és minden bizonyossággal helyesen működő országunkban képesek voltak egy légkondi nélküli konzervdobozban nyomorgatni őket egy negyedórán át.
Pedig valljuk be, ez még csak nem is rajta múlik, hanem a BKK ügyfélszolgálatán. Neki az a dolga, hogy a legrövidebb időn belül az eredeti kapacitáshoz legközelebb állót biztosítsa, kis fejszámolás után pedig rájöhetünk, hogy a 135 férőhely éppen 135-tel több a nullánál, ami pedig a lófasz se jött formáció kapacitása.
Most pedig lássuk, mi a helyes eljárás.
08-09 kiáll, felveszi az utasokat, lefordulja a kellő számú köröket.
Jönnek szépen a feljelentések, áll a bál.
Majd az igen sok pénzért fenntartott BKK ügyfélszolgálat ezekre egyenként visszaírja a következőt: "Tisztelt Utasunk! Az Ön által megadott időpontban közlekedő járművünk meghibásodott járművet pótolt. Az adott helyzetben két opció állt rendelkezésünkre: kiadunk egy autóbuszt, amellyel időben eljuthat oda, ahová szeretné, vagy nem jut el sehova. Mi az előbbit választottuk. Felhívom továbbá figyelmét, hogy az autóbuszon a komfortérzet javítása céljából nagy méretű nyitható felülettel rendelkező ablakok találhatóak, amikhez szükség esetén nyugodtan hozzá lehet nyúlni. Üdvözlettel: az Ön kedvenc közlekedési társasága"
Mindig adódnak rendkívüli helyzetek. És az ilyen esetekben is a lehető legjobbat kell kihozni abból, ami a rendelkezésünkre áll.
De ez az elmúlt évtized(ek)ben működött. Mármint ment szóló, ha csak az volt bármikor csuklós helyett. Miért kell egy ennyire egyszerű alap logikát ("a semminél jobb") megreformálni? Attól, mert ilyen döntéseket hoznak nem lesz jobb. Rosszabb viszont lehet, ha emiatt van késés, kimaradás stb.
Én szkeptikus vagyok az önálló céggel szemben. Mikroszinten vélhetően könnyebb lesz, de efölött ugyanez az "oldjátok meg, majd jövőre kifizetjük" fog maradni, mert a cég megrendelője és a tulajdonosa ugyanaz marad.
Egy másik dolog, amit sose fogok megérteni, hogy az a retkes 9-es mitől lett ilyen elit vonal...
Pár hete nekem szerencsém volt, 1 körre kapott engedélyt az IK, utána jött ki a Volvo. Hiába egyértelműen az utasok érdekével ellentétes a dolog, a hülyeség fontosabb...
Ezt a képmutatást jó lenne mielőbb befejezni... továbbra is Japán szintű közlekedést akarunk, csak éppen az eszközök, az úthálózat, a finanszírozás és még néhány ilyen apróság hiányzik hozzá...
Kifejezetten ironikus és jól mutatja a BKK kompetenciáját, hogy tegnap PCC-924 a "VIP" 9-es vonalon hőségriadóban klíma nélkül, bukó ablakokkal + fűtött utastérrel szállította az utasokat... Ez a tegnapi kocsi cseppet sem zavarta a megrendelőt, hogy a kedves ügyfél megfullad, de ha egy cserés 280-as fordul kettőt-hámat a 9-esen, attól Rumbach Sebestyén utcai székház összedől. Tényleg érthetetlen, hogy milyen dilettáns emberek ülhetnek bent, akik az íróasztal mögül ilyen tevékenységet folytatnak.
Leírhatod akár még ezerszer, de attól még nem lesz feltétlenül igazad. Nem azt vontam kétségbe, hogy nem fog tönkremenni, hanem azt állítom, hogy ha értenének a használtan beszerzett típusok üzemeltetéséhez (mondhatnám úgy is, hogy ha valaki vette volna a fáradtságot az elmúlt jónéhány évben és készített volna technológiai utasításokat ezekre a típusokra), akkor előre fel lehetne készülni komolyabb meghibásodásokra és nem kellene hónapokat állnia a lerobbant kocsiknak alkatrészre várva. És akkor talán nem is donorizálódnának le ennyi idő alatt.
Kicsit hogy képbe kerülj: kb. másfél hónapja délután a 9-esre csak 280-ast (0809 volt) tudtunk kiadni cserekocsinak. Kaptuk a választ, hogy az nem mehet rajta(5,7,9 VIP vonalal). A cserekocsit én mégis kiküldettem Kőalsóra, onnantól ők döntsék el, hogy mi a fontosabb. Szerinted mi történt? Nem engedték elindítani, egy későbbi beállóra lett lecserélve, a 280-as pedig jött vissza.
A MAN sztorit már írtam(inkább VH, mert az írja a belső megállókat), ezek után a javaslataid szerinted mennyire életszerűek jelen környezetben?
Mondjuk mert nem annyiból áll a honosítás mint a volános használtan vett gépcsodáknál (átfényezés/fóliázás, némi műszaki kipofozás, esetleg még nagy kegyesen a kijelzőt is felprogramozzák, oszt gyí).