Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2018.08.09 0 6 125602

Én tegnap 10 órát húztam le egy olyan Van Hoolban, amiben a klíma maximum a ballaszt szerepét tudta betölteni. 3 pet palack ásványvíz = 4,5 liter csúszott le a torkomon a műszak alatt...

Előzmény: EKM-765 (125599)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.09 0 0 125601

http://autobusse.startbilder.de/1200/187124-tl-lausanne--593213.jpg

 

Dél-Pesten pedig ilyenből van egy pár, de már szét is vannak berhelve, gondolom donornak jöttek, talán a gáztartályok miatt.

Előzmény: Aron_son (125591)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.08 0 4 125600
EKM-765 Creative Commons License 2018.08.08 0 2 125599

így összesen két nyitható tetőszellőző nyújt sokszor egyáltalán valamiféle friss levegőt.

 

Volt szerencsém egyszer utazni maihoz hasonló időjárásban a Vértes Ik 55-ösén mely ugyanilyen szellőzéssel bír. A jármű belsejében uralkodó pokol felülírta az utazás amúgy magas fokú élményét.

Előzmény: Törölt nick (125586)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.08.08 0 2 125598

MAN is elrontotta anno. Az első szériás Regiokban is igen gyenge volt a klíma pont ezen okból. Mi anno fúrattunk 6-6 befúvót direktbe a tető panelba. Most öcsém, bele lehet fagyni. Sok múlik pár befúvón is de így hogy bérlik gondolom nem piszkálhatnak bele.

Előzmény: Törölt nick (125586)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.08 0 2 125597

Ja és örökbe is fogadom:)

Előzmény: MCA-001 (125596)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125596

Bizony:)

 

Majd tartok neki keresztelőt:)

Előzmény: Törölt nick (125593)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125595

És Lacusék megvették:)

Egész gyorsan ideért.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148412889&t=9157561

 

Azt gondoltam, hogy 20e Euróért csak alkatrésznek lesz használható.

Előzmény: Aron_son (125591)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.08 0 1 125594

Ez a tizenkettes kontingens egy példánya lesz (cserébe kevesebb lausanne-i kocsi jön), vagy egy tizenharmadik (hetedik?) kocsi?

Előzmény: Törölt nick (125593)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.08 0 1 125593

Akkor ez az a példány, aminek a hirdetését talán MCA-001 olvtárs linkelte ide pár hete "Lacuslécciveddmeg" alapon.

Előzmény: Aron_son (125591)
18-09 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125592

Reggel láttam, mozgolódtak vele a végállomáson, reméltem más is látja nap folyamán.

Előzmény: Aron_son (125591)
Aron_son Creative Commons License 2018.08.08 0 2 125591

Újabb Van Hool newAG300-as került a VJSz Kft. telephelyére Svájcból: Bus Séduonis (Sion helyi járat), ex-VS 49629, korábbi azonosítója: 63.

Villámhetes Creative Commons License 2018.08.08 -1 1 125590

+ átfolyásmérő.

Előzmény: Villámhetes (125589)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.08 0 1 125589

Kompjuter,de akörül tankolnak bele.

Előzmény: torqmatic (125584)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125588

OFF A Volvok is ilyenek. A 8500, 8700 és 8900-asok, van is rájuk folyamatosan panasz... ON

Előzmény: Törölt nick (125586)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.08 0 1 125587

Közben bejelentkezett a PDZ-831 és 832 is. Iskolakezdéskor várható a 8 db Citaro csuklós forgalomba állása?

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.08 0 3 125586

Egyetértek. A Volánbusz pont beleszaladt most egy ilyenbe. Tavasz óta bérelnek 40 db 12 éves VDL Ambassadort, amiken 0 db nyitható ablak van, a klíma gyenge vagy nem is működik (a klíma gyengesége mondjuk a konstrukciós hibás légcsatorna-kivezetésnek is köszönhető, az ablak és a belső burkolat között jön a levegő, így a kocsi belsejébe csak akkor jut belőle, ha csutkán megy a klíma), így összesen két nyitható tetőszellőző nyújt sokszor egyáltalán valamiféle friss levegőt. A Homm legalább szereltetett még a holland kereskedővel két nyitható ablakot a saját példányaira.

Előzmény: Christians (125579)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.08 -1 3 125585

Ne ragadd már ki a szövegkörnyezetből, kérlek. Leírtam, hogy a mai állapot elfogadhatatlan, de ha működik lényegtelen az ablak, mert teljesül az elvárás. Utaztam épp eleget E95-ösökön is, persze, jobb helyettük egy újabb, modernebb kocsi, de amit kell, tudják. Ha épp fel van töltve klímagázzal, mert ha nincs, ugyanúgy csak a négy mini ablak és a tetőszellőzők vannak, ami nem sokat ér. Nem érdekel egy C1G se, ha teliablakos, de üzemel a klíma. Ha nem működik ne adják ki, vagy azonnal menjen be. A kiragadott mondat arra vonatkozott, hogy utasként nem érdekel, hogyan biztosítja a szolgáltató a levegőt, ablakkal, klímával, a lényeg, hogy oldja meg. Az, ami ma (évek óta) előfordulhat, nem lenne szabad.

Előzmény: Christians (125579)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.08 -2 0 125584

És ez a busz fedélzeti kompjutere által kiírt érték vagy ténylegesen ennyi lett beletankolva?

Előzmény: Villámhetes (125578)
gorcher Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125583

Pl. ki kell nevezni a kopoltyút életmentő tartozéknak, mert a szállított árú e nélkül nem ér el.megfelelő állapotban a rendeltetési helyére:)

 

Pont ez a baj, hogy odafönt azt hiszik, hogy krumplit kell szállítaniuk és nem utasokat...

Előzmény: MCA-001 (125580)
Il Leone Creative Commons License 2018.08.08 -1 3 125582

Mit nem értesz meg azon, hogy az autóbusz maximális szélessége a visszapillantó tükröket nem számolva 2550 mm?

 

Ha rábarkácsolsz a képen látható kopoltyúkat a busz mindkét oldalára, ami 2550 mm széles, akkor az szélesebb lesz, mint a megengedett maximális szélesség.

 

Mellesleg Bécsben már sokaknak volt lehetősége kipróbálni, konkrétan semmit sem érnek azok a kopoltyúk, pedig ott nem befelé buknak azok az ablakok, hanem elhúzhatóak.

Előzmény: MCA-001 (125580)
lapaj74 Creative Commons License 2018.08.08 0 1 125581

MUT-895 kipufogó kezd széthullani . Elég bitang hangja van nem ártana megnézni . LOV-868 utánfutó hátsó és oldalsó külső kijelző rossz .

MCA-001 Creative Commons License 2018.08.08 -3 2 125580

Lehet, hogy nem sokat ér, de a semminél talán jobb.

Arra, hogy működő légkondi és nagy nyitható ablak kerüljön az öreg elhasználódott buszokba szerintem feleslegesen várunk.

De friss levegő kell az utasnak.

 

És az reális esély, hogy valamelyik hatóság rászállna a BKV-ra a nyáron fel, ősszel pedig leszerelt kopoltyúk miatt.

Minden jogszabály alól lehet kivételt keresni és találni.

Csak egy jó jogász kell hozzá.

 

Pl. ki kell nevezni a kopoltyút életmentő tartozéknak, mert a szállított árú e nélkül nem ér el.megfelelő állapotban a rendeltetési helyére:)

Előzmény: torqmatic (125568)
Christians Creative Commons License 2018.08.08 -1 7 125579

Felőlem lehet teliablakos is, ha működik a klíma, ez lenne a legjobb.

 

Ne, ne legyen semmilyen busz teli ablakos, amíg ebben a városban általában dátum szerint indítják a klímákat tömegesen, és nem hőmérséklet alapján, vagy esetleg ha felkapja a média akkor.
Azon kívül előfordulhat bármikor hogy elromlik, akármilyen jó százalékkal is működnek(majd egy ideális világban).

Villámhetes Creative Commons License 2018.08.08 0 8 125578

Talán Villámhetes írta, hogy a PIMPik fogyasztása 50l/100 km alatt van,

 

Ez így van,hétfőn pont 100 km-t mentem 47-es átlaggal.De nem emlékszem,hogy még 50 fölé ment volna eddig,pedig viszonylag sokat hajtom őket,folyamatos klímával.

 

Ma-igaz az egyik legterheltebb vonalon-FKU-940 4-6-os 91/100...

Előzmény: hamzsabusz (125559)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125577

Új korukban mindig nézegettem a kijelzőn a pillanatnyi és az átlagos fogyasztást (ha a járművezető ezen hagyta és be lehetett látni). A többit tudtam nagyjából. Ezt találtam amúgy:

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/04/30/kiprobaltuk_az_uj_budapesti_buszt/

"Bár annak idején a BKV 7700-as Volvói sem számítottak korszerűtlennek, azokból is százötven került a forgalomba, de a lehető leggyengébb motorral rendelték őket. A túlzott igénybevétel túlfogyasztást (a Mercedeshez képest akár húsz literes többletet) és mostanra komoly kopást eredményezett, ezért már ezek is húzzák a belüket. A csuklós Mercik motorja 11 ezer köbcentis, a Volvóké csak 7,3 ezer. Az előbbi 260, az utóbbi csak 202 kilowattos, 1600, illetve 1200 newtonméteres nyomaték mellett, pedig a tömegük hasonló, körülbelül tizenkilenc tonna."

 

Lehet, hogy túlzás a 20 liter, de ha feleennyi, az is sok. Másfél évtizedre vetítve meg főleg.

Előzmény: GOLAZ111 (125576)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125576

Az érdekes, mert azt hallottam, hogy a Volvok egyenletesen fogyasztanak. Kis terhelésnél valamivel többet, mint más motorok, nagy terhelésnél kevesebbet.

Előzmény: Közlekedésguru (125575)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125575

Gondolom a gyári értékeket azért hozta. Persze más hegymenetben stb. (vonali szorzók), de itt nem a motor megadott adataihoz képest beszéltünk túlfogyasztásról, hanem az alulméretezett motor miatti eleve felmerülő többletről. Az üzemeltetési költségeit nagyban befolyásolta, ennyi év alatt elég jelentősen negatív a mérleg.

Előzmény: GOLAZ111 (125574)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125574

Azt értem, csak a gyár mégis megad arra a motorra egy fogyasztási értéket. Ha ahhoz képest túlfogyaszt, akkor az garanciàlis kérdés lett volna. 

Előzmény: Közlekedésguru (125573)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.08.08 0 0 125573

Gyárilag túlfogyasztók, mert kisebb motorral vették meg őket, mint kellett volna, mert így olcsóbb volt. Az, hogy így drágábban üzemelnek nem volt szempont.

Előzmény: GOLAZ111 (125571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!