Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124834

"Az MPW-615 miért?"

 

Most ezt komolyan kérdezed? :) 

Előzmény: Il Leone (124826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 8 124833

Teljes mértékben érthető, amiért Délpest feladta az LOV-kat. Anno senki nem számított rá, hogy ezek még 10 év múlva is itt lesznek, persze rájuk is lett költve 2009-ben és 2013-ban is. Ezek tényleg ennyit bírtak, és csoda, hogy eddig bírták is a budapesti kiképzést. Más garázs sem csinált volna csodát az LOV-s VH-kból. Sajnos a használt beszerzéseknek ez is a rizikója, hogy nem lehet tudni meddig bírják, mert 8-10 év után megadják magukat főként budapesti körülmények mellett. Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők. 

 

Egyébként mikorra várható az LOV-s állomány kidobása? Van-e rá valami terv ennek függvényében? 

Előzmény: Törölt nick (124831)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 8 124832

Hivatalosan 6 évet kellett bírnia, annyit döntően bírtak is.

De igen, ugye a fenékváz lett cserélve, új betéve, az még bírja is, de a nem egészében cserélt oldalvázak teljesen tönkrementek az ablakok környzetében.

Előzmény: tupolev (124830)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 12 124831

Ez így túlzás.
A CNG-k és LOV-ok helyzete elválik.

A LOV-ok teljesen elöregedtek, lényegében menthetetlenül. A garázs feladata, hogy valami elfogadható módon tartsa őket fent kivonásig, és amit kiad az a minimum esztétikai és műszaki követelményeket teljesítse.

A CNG-ken nagyon sokat fog segíteni ha mind jármű mind infra oldalon sikerül érdemben javítani a betöltött gázon és nem kerül olaj a motor és környzetének rendszereiben. Ezen vagyunk.

Előzmény: Törölt nick (124829)
tupolev Creative Commons License 2018.07.24 0 3 124830

Ezek az első vázcserés 412 selejtek? Ennyit (8 évet) bírt az új váz?

Előzmény: Törölt nick (124819)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124829

Mert már anno kár volt értük az összeg kb.

Előzmény: Il Leone (124826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 6 124828

A jóval kevesebbet mennek azért igen!

Nem mondom, hogy a Van Hoolokon most már sokat lehetne segíteni, de ha kevesebbet lennének terhelve, az talán javítaná a helyzetet!

Előzmény: torqmatic (124827)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124827

Na, a 412-eseknél ebből egyik feltétel sem teljesül, az újjáépítésük viszont sokat segített.

Előzmény: trizs77 (124822)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.24 -4 1 124826

Az MPW-615 miért?

Előzmény: Törölt nick (124819)
nohab Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124825

Alacsonypadlós buszos indulást lehetne azzal pótolni. 

 

Tekintettel arra, hogy a megrendelő pontosan ugyanolyan pótlásnak tekinti mint bármelyik másik 260-ast, nincs értelme külön logisztikázni vele.

Előzmény: 49-es villamos (124808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 6 124824

Köszi a tájékoztatást, gondolom ez is annak a közel 40 kocsi része, amit említettél. Remélem majd hamarosan az augusztus végi kivonásra kerülő járművekről is kapunk majd információt. 

Előzmény: Törölt nick (124819)
Cole28 Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124823

BPO-856, HFY-745 Kár értük. :)

 

Azt esetleg lehet tudni, hogy kb. mikor várható megy utoljára IK260 utasforgalomban?  Korábban már volt róla szó itt a fórumon, de időpontot még nem olvastam sehol.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 -2 8 124822

Minden busz, na jóóó, nem mindegyik de 95-99% jó lesz, jóvá válik ha :

 - egy embernek adod oda,

 - ugyanazt a járatot járja,

 - lehetőleg kétrészes számban,

 - hétvégén pihen.

 

Ki van próbálva.

Pár száz alkalommal.

 

A legótvarabb, legidősebb kocsikból lettek a lemegbízhatóbbak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (124818)
gorcher Creative Commons License 2018.07.24 0 14 124821

Ahogy közeledik a vég, úgy kezdem megszeretni a 412-eseket. Nem tudom miért, talán mert az idő utolérte őket, vagy nosztalgiából, vagy nem is tudom. Kis gyerekként egy 412-es volt az első új busz, amin utaztam. Nővérem csak ezért bevitt a nagy belvárosba a 78-asra, sose feledem el.

 

Csak attól félek, hogy amikor Lacus beírja az utolsó CNG Citera kidobását, akkor is mi lesz? Itt fogok egy zsepivel szipogni? Na, akkor hívjátok a diliházat :D

Előzmény: Törölt nick (124819)
siófoki35 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124820

A HFY-t miért? Rossz vázállapot?

Előzmény: Törölt nick (124819)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 7 124819

Tervezetten július végén az alábbi lejárt vizsgás, vagy üzemképtelen járművektől veszünk búcsút: BPO-216, BPO-225, BPO-250, BPO-856, HFY-745, MCA-008, MPW-615. Továbbá a két dél-pesti IK412 oktatóbusz is leállításra kerül: BPO-223, BPO-258.

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124818

Igen, mea culpa. JNG tényleg több mint 10 éves story, és amíg Ferencbuszon szaladgált, megbízható(bb) volt. Utána kezdett elkurvulni, amikor onnan lekerült.

Előzmény: siófoki35 (124816)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -2 1 124817

"Tényleg el kellene engedni őket."

 

*5.  Mindegy szálig méghozzá.

Előzmény: MCA-001 (124798)
siófoki35 Creative Commons License 2018.07.24 -2 1 124816

Most miért?! A JNG-nek, bár folytatása nem volt, de elég sokáig bírta!

 

Mi velük a terv?

Előzmény: Törölt nick (124814)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124815

PDB-730

Előzmény: 08-73 (124810)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -3 3 124814

Sikeres story volt mindekettő... XD

Előzmény: Törölt nick (124813)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -3 4 124813

Átkerül egyéb/tartalék (nem utasforgalmi) állományba, nem lesz már utcán nap mint nap, a JNG társaságában.

Előzmény: 49-es villamos (124808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -2 0 124812

Talán, mert egyedi. Talán, mert annyira " megbízható", hogy szinte mindig segély gép kell helyette...

Előzmény: 49-es villamos (124808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -1 2 124811

Ezek a kocsik már akkor rendkívül elhasználtak voltak, amikor Bp-re kerültek (ráadásul DP kapta...). Pár éve amikor kicsit gatyába rázták őket, akkor is ilyen pocsék volt a kiadásuk.

 

A kérdés, hogy ismét költenek ezekre? Szvsz.: ennek semmi értelme. "S" és "Bye-bye Szása".

Előzmény: Törölt nick (124797)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -3 0 124810
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.24 0 10 124809

PMP-919 debütált az 5-ösön.

49-es villamos Creative Commons License 2018.07.24 0 3 124808

Annak mi az oka, hogy a BPO-370-es hátul alacsony belépésű buszt szinte sosem adják ki forgalomba? Többször néz(t)em már, és mindig a garázsban pihent.

Alacsonypadlós buszos indulást lehetne azzal pótolni. 

Előzmény: Törölt nick (124801)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.24 0 9 124807

Hát ridegtartás ide vagy oda, ezeket 12-15 évre tervezték, így nem tudom mi olyan megdöbbentő azon, hogy mára már gyakorlatilag teljesen elhasználódtak. Ilyen igénybevétel mellett egy ennyi idős járműnek már minden nap ajándék.

Előzmény: MCA-001 (124798)
nohab Creative Commons License 2018.07.23 0 2 124806

2. Mindez azért történt, mert a gyártó nem volt hajlandó garanciában javítani a szappantartókat és kellett egy donor

 

Pontosítok: a járműnek volt egy problémája, aminek a megoldása a gyártó részéről problémás volt, ezért megállt, és amikor másik busz is megállt más problémával és ahhoz meg gyorsan kellett valami (ami nem volt raktáron), akkor kézenfekvőnek tűnt a garanciális karbantartást végző gyártó részéről erről átszerelni, mert "ez úgyis áll". Csak aztán valahogy ebből rendszer lett és sosem sikerült visszakerülnie rá az időközben (hangsúlyozottan a gyártó által) leszerelt alkatrészeknek.

 

Hogy a jelen helyzetben lesz-e belőle busz az jó kérdés, mindenesetre tartalékváznak minden eshetőségre jó a későbbiekre, bármelyikkel történhet bármi (ne történjen, de történhet). Az ideiglenes kivonás feloldása adminisztratíve egy okmányirodai rutinművelet.

Előzmény: MCA-001 (124805)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.23 0 3 124805

1. Kelenföldön nem selejtezték az elektromos Modulot, csak ideiglenesen kivonták a forgalomból

2. Mindez azért történt, mert a gyártó nem volt hajlandó garanciában javítani a szappantartókat és kellett egy donor

 

(Az már más kérdés, hogy a gyártó körüli bizonytalanság miatt ismét forgalomba lesz e helyezve bármikor is?)

Előzmény: hestonbluementhal (124804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!