A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Teljes mértékben érthető, amiért Délpest feladta az LOV-kat. Anno senki nem számított rá, hogy ezek még 10 év múlva is itt lesznek, persze rájuk is lett költve 2009-ben és 2013-ban is. Ezek tényleg ennyit bírtak, és csoda, hogy eddig bírták is a budapesti kiképzést. Más garázs sem csinált volna csodát az LOV-s VH-kból. Sajnos a használt beszerzéseknek ez is a rizikója, hogy nem lehet tudni meddig bírják, mert 8-10 év után megadják magukat főként budapesti körülmények mellett. Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők.
Egyébként mikorra várható az LOV-s állomány kidobása? Van-e rá valami terv ennek függvényében?
Hivatalosan 6 évet kellett bírnia, annyit döntően bírtak is.
De igen, ugye a fenékváz lett cserélve, új betéve, az még bírja is, de a nem egészében cserélt oldalvázak teljesen tönkrementek az ablakok környzetében.
Ez így túlzás. A CNG-k és LOV-ok helyzete elválik.
A LOV-ok teljesen elöregedtek, lényegében menthetetlenül. A garázs feladata, hogy valami elfogadható módon tartsa őket fent kivonásig, és amit kiad az a minimum esztétikai és műszaki követelményeket teljesítse.
A CNG-ken nagyon sokat fog segíteni ha mind jármű mind infra oldalon sikerül érdemben javítani a betöltött gázon és nem kerül olaj a motor és környzetének rendszereiben. Ezen vagyunk.
Köszi a tájékoztatást, gondolom ez is annak a közel 40 kocsi része, amit említettél. Remélem majd hamarosan az augusztus végi kivonásra kerülő járművekről is kapunk majd információt.
Azt esetleg lehet tudni, hogy kb. mikor várható megy utoljára IK260 utasforgalomban? Korábban már volt róla szó itt a fórumon, de időpontot még nem olvastam sehol.
Ahogy közeledik a vég, úgy kezdem megszeretni a 412-eseket. Nem tudom miért, talán mert az idő utolérte őket, vagy nosztalgiából, vagy nem is tudom. Kis gyerekként egy 412-es volt az első új busz, amin utaztam. Nővérem csak ezért bevitt a nagy belvárosba a 78-asra, sose feledem el.
Csak attól félek, hogy amikor Lacus beírja az utolsó CNG Citera kidobását, akkor is mi lesz? Itt fogok egy zsepivel szipogni? Na, akkor hívjátok a diliházat :D
Tervezetten július végén az alábbi lejárt vizsgás, vagy üzemképtelen járművektől veszünk búcsút: BPO-216, BPO-225, BPO-250, BPO-856, HFY-745, MCA-008, MPW-615. Továbbá a két dél-pesti IK412 oktatóbusz is leállításra kerül: BPO-223, BPO-258.
Igen, mea culpa. JNG tényleg több mint 10 éves story, és amíg Ferencbuszon szaladgált, megbízható(bb) volt. Utána kezdett elkurvulni, amikor onnan lekerült.
Ezek a kocsik már akkor rendkívül elhasználtak voltak, amikor Bp-re kerültek (ráadásul DP kapta...). Pár éve amikor kicsit gatyába rázták őket, akkor is ilyen pocsék volt a kiadásuk.
A kérdés, hogy ismét költenek ezekre? Szvsz.: ennek semmi értelme. "S" és "Bye-bye Szása".
Annak mi az oka, hogy a BPO-370-es hátul alacsony belépésű buszt szinte sosem adják ki forgalomba? Többször néz(t)em már, és mindig a garázsban pihent.
Alacsonypadlós buszos indulást lehetne azzal pótolni.
Hát ridegtartás ide vagy oda, ezeket 12-15 évre tervezték, így nem tudom mi olyan megdöbbentő azon, hogy mára már gyakorlatilag teljesen elhasználódtak. Ilyen igénybevétel mellett egy ennyi idős járműnek már minden nap ajándék.
2. Mindez azért történt, mert a gyártó nem volt hajlandó garanciában javítani a szappantartókat és kellett egy donor
Pontosítok: a járműnek volt egy problémája, aminek a megoldása a gyártó részéről problémás volt, ezért megállt, és amikor másik busz is megállt más problémával és ahhoz meg gyorsan kellett valami (ami nem volt raktáron), akkor kézenfekvőnek tűnt a garanciális karbantartást végző gyártó részéről erről átszerelni, mert "ez úgyis áll". Csak aztán valahogy ebből rendszer lett és sosem sikerült visszakerülnie rá az időközben (hangsúlyozottan a gyártó által) leszerelt alkatrészeknek.
Hogy a jelen helyzetben lesz-e belőle busz az jó kérdés, mindenesetre tartalékváznak minden eshetőségre jó a későbbiekre, bármelyikkel történhet bármi (ne történjen, de történhet). Az ideiglenes kivonás feloldása adminisztratíve egy okmányirodai rutinművelet.