A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Sok kritika éri a régi szóló,csuki van hoolt a műszaki ill esztétikai állapota miatt. Ezek selejtezés ( ha már tényleg nem éri meg rajuk költeni...) mikor várható? Vagy a metropotlás miatt ez most baromi esélytelen?
Egyébként akkor többé-kevésbé ténynek tekinthető, hogy a DZD-345, a 86-67 és az étkeztetőbusz tulajdonképpen egy darabban fog megújulni?
Ez egy jó megoldás arra, hogy ne legyen "még egy" 06-71 - tudom, a 280.00-t is számtalan kombinációban el lehetne képzelni, de mondjuk a fekete kapaszkodó fekete fülkeajtóval a rajongókon kívül nemigen mondana sokat az átlag-nosztalgiautasnak -, de megmeneküljön egy korai (ööö...:)), egyedi 280-as. :)
Itt a 18-44-ről volt szó, amit mondjuk úgy, elfogadok "hivatalos információnak".
Azért hozzátettem, nem véletlenül, hogy: "akármit jelentsen is ez." :)
Elfogadom és nem firtatom az NCZ-540, 574 és a NUU-956 létezését is úgy, ahogy az ma "köztudott". Pedig feltehetően "eggyel több kanyar van az útvonalukban, mint a menetlevelükben". :)
A DZD-345-öt láttad. Ami kiskanállá fog változni, viszont az alkatrészeiből feltámad egy másik öreg társa, hogy a BKV nosztalgiaflottájának éke lehessen. (Amúgy a feltámadó kocsi is gyanús, hogy nem az eredeti étkeztetőbusz, hanem egy nemrég selejtezett 280-as felújított váza, amibe az étkeztetőbusz és a DZD alkatrészei belekerülnek. De ez nem foglalkoztat, örülök neki, hogy lesz egy újabb nosztalgia busz, ami felidézheti a BKV buszos ágazatának fénykorát.)
Ravasz terelés :) Merthogy a BPI-844 az valóban BPI-844 volt a 418 elemeivel felújítva.
Akik kíváncsiak a valóságra is, met nem ismerik a ravasz tereléseket: a PBZ-nek annyi köze van a DZD-hez, mint a NUU-956-nak az MFW-535-höz, az NCZ-563-nak az 565-höz vagy az LZZ-328-nak a BPI-411-hez. A papírjai, nem több.
DZD fizikailag nincs többé, viszont az alkatrészeiből talpra áll belőle egy nosztalgia 280-as, a volt étkeztetőbusz. Így van egy a korábbinál jobb állapotú lőpavilon és lesz a nosztalgiaflottában egy újabb ékkő. Ennyi :)
A 114449 első mondatában, a kérdőjel előtt ott a válasz. Annyi igazságot valóban tartalmaz a dolog, hogy a felújításához valóban igénybe vették a BPI-844 jellegzetes elemeit és persze a Vasedényt is.
Hasonképp, mint a volt/ leendő GC 52-29-hez pedig a DZD-345 dirib-darabkáit.
További konteók megelőzéseképp íme a GC 52-29 csontváza. A kép készültekor a majdan neki fundamentumként titulált DZD-345 (sőt, még a BU 86-67 is) még egyben volt.
Egy jellegzetes hátlap, hidak és bolygóajtók ily könnyen megtévesztik az embört? Emlékezzünk, hányan nézték a BPI-844-est BPO-418-asnak annak idején (szintén tévesen)...
Az FKU-910 a többi Nova-buszos felújításhoz képest, viszonylag elég hamar visszatért Délpestre. A rövid idő ellenére Ő is teljes körű felújítást kapott mint pl. az FKU-949?
Rajta kívül most még, ha jól láttam, az FKU-901 van most a Novánál és nemrég vonulhatott be mellé az FKU-940.
A CNG-s Mercikkel az a legnagyobb baj, hogy ha van egy új és nehezen detektálható hiba, akkor a gyártó honi vezérképviselete jó eséllyel vagy pingvinezik, vagy ki akarja cserélni a fél buszt (nyilván nem teljesen függetlenül az előzőtől). Nyilvánvalóan egyik út sem remek. Ezért sokszor nehezen lesz megoldás.