Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 109004

Ontopik Conectókról érdeklődnék, melyekben van utasszámláló?

 

Továbbá arról, hogy az ajtók engedélyezős nyitás esetén ugyanúgy alapból odazárják-e az utasokat, mint a VT-s társaik?

g86 Creative Commons License 2016.12.22 0 1 109003

Friss buszos jogsival, nulla gyakorlattal szerintem nem igazán éreztem át a csúszós pályás oktatás mibenlétét. Nem volt hasztalan, de gyakorlat nélkül elég megfoghatatlan. Az igazi tanulás az, amikor igazi úton első alkalommal tényleg megindul a busz kilinccsel előre az ember akaratán kívül. Az első tél után tud szerintem igazán hatásos és építő lenni egy téli vezetéstechnikai oktatás. Friss buszosoknak két-három évig lehetne évente, utána már ráér ritkábban ismételni. 

Előzmény: gorcher (108984)
torqmatic Creative Commons License 2016.12.22 0 5 109002

(Csak dokumentum jelleggel.) Ez vajon hogy került a 7-esre?

 

Aron_son Creative Commons License 2016.12.22 0 0 109001

Rendszám: MTZ-968
Gyártmány: IKARUS
Típus: 415.15
Szin: MÉLYKÉK
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Előzmény: GNX-341 (108994)
norbee601 Creative Commons License 2016.12.22 -1 1 109000

Kicsit fapados megoldás, de ilyenkor a minuszokban  nem lehet valamelyik telepen jól fellocsolni pár száz négyzetmétert, és gyakorolni egy kicsit?

Előzmény: bpi-211 (108993)
08-73 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 108999

Bár ismerve a gyártó körüli történéseket szvsz. számolhatunk még a visszatérésével.

Előzmény: 08-73 (108995)
FKU-911 Creative Commons License 2016.12.22 0 1 108998

Váltócsere remélhetőleg.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (108951)
08-73 Creative Commons License 2016.12.22 -2 2 108997

Írd be te ;)

Előzmény: HBweb hu (108996)
HBweb hu Creative Commons License 2016.12.22 -5 4 108996

A hír többi részét nem írod be?

 

Pl. NTP-528, 529, 545, meg az NKA-k? Nameg az itt OFF 4 GVM új hazája?

Előzmény: 08-73 (108995)
08-73 Creative Commons License 2016.12.22 0 1 108995

NMP-854-től búcsú, visszakerült a gyártó tulajához.

GNX-341 Creative Commons License 2016.12.22 0 2 108994

A minap összefutottam az MTZ-644-el, ami egészen biztos, hogy ZF váltós. Ez csak azért érdekes, mert a közelmúltban erre a kocsira azt írták, hogy a 07-22-ből lett, ami viszont Voithos. Elképzelhető, hogy ez valójában a 05-13? Tudtommal MTZ-968-ként még senki sem látta azt.

bpi-211 Creative Commons License 2016.12.22 0 1 108993

Féloff.:

 

Az a komoly, akkor én most elmondjam, hogy nálunk még csak szimulátoron sem volt csúszópálya? (a szimulátor egyébként szerintem elég vacak, nagyjából az Omsi közelebb áll a valósághoz, legalábbis ami a vezetési élmény visszaadását illeti) Sajnos nem a BKV-s programban csináltam, úgy látszik ott ezt is komolyabban veszik.

Előzmény: torqmatic (108990)
Villámhetes Creative Commons License 2016.12.21 0 2 108992

Az a kolléga nincs jelen a fórumban.

 

Ma 105/84E-n randarírozott!:)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (108987)
Villámhetes Creative Commons License 2016.12.21 0 5 108991

Én 260-assal 2X,415-össel is 2X voltam.

 

Valamít segít,de ott fel vagy készülve a szándékos "akadályra".

Előzmény: gorcher (108984)
torqmatic Creative Commons License 2016.12.21 0 7 108990

Busz esetén, ha 2008. szeptember 9. előtt szerezte a jogsit a páciens, akkor csak 3 elméleti tesztet kell írni a GKI-n és nincs gyakorlati vizsga sem. Én most csináltam nemrég, de ott volt egy csomó BKV-s öreg róka, akik ugyanúgy kimentek a pályára csúszkálni (sőt, tulajdonképpen én voltam egyedül alapképzéses).

 

Egyébként nem 260-as volt, hanem 415-ös (ohne ABS), vizsgán meg 412-es (ABS-szel). De mondom, ez leginkább csak arra jó, hogy megtapasztald mi történik, ha blokkolnak a kerekek, ettől még senki nem válik profi sofőrré, aki egy ilyen sajnálatos balesetet le tudna kezelni. Ez a tapasztalaton és nagyon nagy mértékben a szerencsén múlik. No meg az se mindegy, hogy a pályán nagyjából tudod, hogy mi fog történni, és csak arra a néhány másodpercre kell koncentrálnod, még a forgalomban fáradtan, késő este, mondjuk 3 óra folyamatos vezetés után, amikor nem is számítanál rá, váratlanul megtörténik a baj. A két esetben nyilván nem ugyanúgy hajt végre egy manővert az ember.

Előzmény: Törölt nick (108988)
dcs100 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108989

Neeem. Én csak utasként élveztem a szolgáltatást, meg persze dokumentáltam a helyzetet :)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (108987)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.21 -1 0 108988

Én úgy tudom hogy az 5 évenkénti GKI képzésen nem szerepel a csúszós pálya, csak a legelső képzésen, de a csúszós pályát ebben az esetben is meg lehet úszni ha a D-és jogosítvány 2009 előtt lett letéve.

(Mondjuk 2012 óta változhattak a jogszabályok,én azóta nem követem )

Előzmény: torqmatic (108978)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108987

Akkor Te voltál vele 18 óra után Budagyöngyénél. Néztünk a Kontaktos sofőrrel, hogy ezt meg ki nyújtotta meg. :)

Előzmény: dcs100 (108975)
HarunBp Creative Commons License 2016.12.21 0 1 108986

Pár napja láttam a 160-asról, hogy Óbudán állt a "javítórészlegen"(bejárattól balra). Valami lehet vele.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (108951)
gorcher Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108985

A jó életbe, nem véletlenül mondják, hogy kötélideg kell a szakmátokhoz. 15-20 km/h:

https://www.youtube.com/watch?v=48WGo7fvgIw

Előzmény: gorcher (108984)
gorcher Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108984

Köszönöm! Még szerencse, de ilyen próbapályából nem kéne többet létesíteni? Mert azt abszolút megértem, hogy a békéscsabai helyi járat buszvezetőjének a púpja tele lenne azzal, ha felrángatnák mondjuk Mogyoródra. Azt nem tudom mennyit segíthet az a 15-20 perc... legalább megtapasztalod hogyan viselkedik, ha megcsúszik az autó, vagy magát a csúszós pályát felismered. De ahogy mondod, ez maximum egy pici tapasztalatot adhat, teljesen erre felkészülni lehetetlen. De azért adhat valami pluszt a képzéshez.

 

Nem tudom, Villámhetes, trizs, attah, g86 és a többi vezér tt., ti mit gondoltok? Gondolom voltatok Mogyoródon 260-assal. Segít valamit a jeges útviszonyok kezelésében az a kis kiképzés, amit ott kaptatok?

Előzmény: torqmatic (108978)
g86 Creative Commons License 2016.12.21 -3 11 108983

Ez így biztos tök jó egy fél éves buszon, csak majd nem kell csodálkozni, ha ez is kigyullad. NGC-022 @ 105, most. 

 

dcs100 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108982

Sajnos oda már nem. :/

Előzmény: Villámhetes (108979)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2016.12.21 -1 1 108981

Nyomatekositas. Nem annyira bonyolult...

Előzmény: Törölt nick (108955)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2016.12.21 -1 0 108980

Az Orson ugyszinten.

Előzmény: JakiHUN (108969)
Villámhetes Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108979

164-esre nem mentél el?:)

Előzmény: dcs100 (108975)
torqmatic Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108978

A GKI képzésnek része, ezt 5 évente kell megújíttatni. De egyrészt csak Mogyoródon és Zsámbékon van ilyen pálya, másrészt ez drágább is, így a legtöbb helyen szimulátoron oktatják. Meg azalatt a 15-20 perc alatt, amennyit ott vezetsz, úgyse válsz profi sofőrré, ez inkább arra jó, hogy érezd milyen következményei lehetnek csúszós úton egy meggondolatlan manővernek. A jég nagyon alattomos, még azokat is érhetik meglepetések, akik állandóan ott vezetnek, erre sajnos nem lehet tökéletesen felkészülni.

Előzmény: gorcher (108977)
gorcher Creative Commons License 2016.12.21 0 0 108977

http://444.hu/2016/12/21/tizbol-nyolc-sofor-ugyanezt-tette-volna

 

Tudom hogy OFF, de ez komoly, hogy a csúszóbuszozás nem kötelező tartozéka a buszvezető oktatásnak?

 

Illetve be lehetne gyakorolni ezt ún. vizes tréningen, olyan gyakorlópályán is, ahol az ilyen időjárási körülményeket és útállapotokat szimulálják. De ilyen vizes tréningre kevés lehetőség van az országban, Sándor maga csak a mogyoródi pályáról tud. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen képzés elvégzése ma gyakorlatilag a vezetők önszorgalmára van bízva, bár Sándor szerint jogszabályban is lehetne kötelezni őket.

BPO-105 Creative Commons License 2016.12.21 0 1 108976

Habár nem a fénykép készítésének idejében utaztam a buszon, de sajnos ezt meg kell erősítenem.

Előzmény: kristoof (108964)
dcs100 Creative Commons License 2016.12.21 0 20 108975

Egy élmény volt.. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!