Keresés

Részletes keresés

HarunBp Creative Commons License 2016.12.10 0 2 108809

NGC-160@160 :))

Előzmény: HarunBp (108731)
HBweb hu Creative Commons License 2016.12.10 -3 17 108808
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.10 -4 2 108807

Akkor minden rendben, hátradőlök... :D Úgyse használom a szolgáltatást :D

Előzmény: g86 (108805)
g86 Creative Commons License 2016.12.10 0 3 108806

A TJ-t a BKK tette ki saját döntésével.

Előzmény: Törölt nick (108803)
g86 Creative Commons License 2016.12.10 -1 2 108805

Milliárd Ft környékén van a VT-t kötő teljesítési biztosíték. Nem életszerű, hogy ennek elvesztését felvállalnák.

 

Ha be is következik egy csőd, abból nem következik a tevékenység megszűnése.

Előzmény: Törölt nick (108802)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.10 -4 4 108804

Gazdaságilag sokkal stabilabb országokban is csődöltek be operátorok, köszönöm én ilyen kockázatokból nem kérnék. Ilyenkor valahogy sose majmoljuk a külföldöt. Ebben a felállásban az utas és a munkavállaló a legutolsó szempont.

Előzmény: Törölt nick (108802)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.10 -3 3 108803

Plusz ha a Tom és Jerryre gondolunk, nagyobb a kockázat mint valaha, csak épp a BKK-nak...

Előzmény: Törölt nick (108802)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.10 -3 5 108802

Az megvan, hogy a VT az MAN-ekkel még akár 2027-ben is ~740 Ft-ért fog járni kilométerenként (plusz KSH infláció, de hát az tudjuk, mire jó), és ebből kell kifizetnie a láthatóan már néhány év kilátással érdemben többet kereső sofőröket, szerelőket?

És az megvan, hogy egy perc alatt csődöt jelent, ha nem éri meg, aztán jöhet a járatritkítás, vagy előveszik n+1-szer is a BKV-t és majd az lepótolja a kieső céget? Hol itt a kockázat?

Előzmény: g86 (108801)
g86 Creative Commons License 2016.12.10 -5 1 108801

3. Nagy költséghatású, előre nem tervezhető, az operátor által nem befolyásolható tényezők érdekesek itt. Pl. garanciaidőszak után kijön valamilyen típushiba, ami miatt egy egész szériára kell komolyan költeni. Vagy a személyzet bérének hosszú távú alakulása. Az megvan, hogy a VT az MAN-ekkel még akár 2027-ben is ~740 Ft-ért fog járni kilométerenként (plusz KSH infláció, de hát az tudjuk, mire jó), és ebből kell kifizetnie a láthatóan már néhány év kilátással érdemben többet kereső sofőröket, szerelőket?

Előzmény: gorcher (108787)
Il Leone Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108800

MUU-907 motorjának olyan hangja van gázadáskor, mintha az egyik hengerben nem lenne tökéletes az égés, olyan szép szívódízeles kattogása van, mint anno a 2156-os motoroknak, amikor az adagoló rosszul volt beállítva.

toto92 Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108799

*pontosan

Előzmény: toto92 (108798)
toto92 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108798

tosan olyan, amilyet a megrendelő megkövetel.

Előzmény: Törölt nick (108794)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -1 4 108797

Nem fognak maradni, az össze FKU át megy Óbudára. A 200E-re a Volvokat pedig Cinkota is adhatja. Vagy délpestes marad a 200E, és átmehet pár MHK/FLR Délpestre, mivel Cinkota kapni fog még 30 Conectot.

Előzmény: fehér atléta (108796)
fehér atléta Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108796

FKU-knak elvileg maradniuk kellene 200E miatt, ahol a VH-k nem váltak be.

Előzmény: 08-73 (108783)
norbee601 Creative Commons License 2016.12.09 -2 4 108795

Ezzel az a nagyon nagy baj hogy nem 15 Connectot kéne venni hanem 500-at....

 

Egyébként oké hogy ellátja a többi garázs Óbuda nélkül, de több garázsmenet, üzemeltetett busz nem lesz kevesebb, műszakos ugyaúgy dolgozni fog máshol, napi költségben kb mindegy van-e Óbuda vagy nincs...

 

Egyedüli előny egy egyszeri pénz, viszont a 15 Connecto mennyisége mutatja, hogy az egész szempontjából marhára nem old meg semmit.

 

Igazából teljesen mindegy van-e 15 szóló Connectonk vagy megy még pár évig 15 415-ös helyettük.

Előzmény: g86 (108765)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -5 13 108794

Látszik, hogy mostanában nem ültél Ikaruson... Attól mert 20-30 éves kocsik, ugyanúgy rendszeresen takarítják mint egy vadonatújat. Legalább az Ikarusokkal lehet tartani a menetrendet, és el lehet érni a csatlakozást. Az elmúlt pár évben sok Ikarust teljesen felújítottak, amik már jobb színvonalat nyújtanak mint a Localok. Ha már itt tartunk, akkor az nem zavar, hogy a vadiúj NCA-at megeszi a mocsok? Szeretem a Conectokat, és olyan rossz láttni hogy a VT-nél hagyják leépülni, és szinte rendszeres, hogy a LAWO kijelző a kocsikban nem működik. Ha így folytatja a VT, kíváncsi leszek milyen lesz tíz év múlva ezeknek a buszoknak az állapota.

Előzmény: g86 (108790)
D Carlos Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108793

Plusz a lényeg, ma NJV-181 kettő vörös fényű visszajelző lámpa és szöveges "Fékhenger nyomás jel zavar!" üzenet folyamatosan.

Előzmény: D Carlos (108792)
D Carlos Creative Commons License 2016.12.09 0 2 108792

"A lényeg, hogy most elkezdték megcsinálni a leszállás visszajelzőket"

 

Na egyébként ezt nem is értem, hogy erre miért kellett ilyen sokáig várni. Nagyon élvezetes a tömött buszon minden megállóban értetlenkedni, hogy a "bolond" sofőr már megint miért nyitotta ki az ajtót, mikor senki nem akar leszállni.

És végre az utas is látja, hogy nem hiába nyomta meg a leszállásjelzőt.

Előzmény: Csavargooo (108775)
g86 Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108791

Nem, ez az alap 8 év. Utána jöhet még +2.

Előzmény: nemeza (108789)
g86 Creative Commons License 2016.12.09 -13 3 108790

A hugyos Ikarus nálad olyan szókapcsolat, mint anno(?) a hugyos BHV vasutas területen?

 

Pontosan! :D

 

Az SL223-asok és az Aabenraak kapcsán fel sem merült, hogy jobbak lettek volna, mint a megmaradt Ikarusok, nem is hiányoznak senkinek. Lelakott öreg roncs volt az összes. Hugyos, ha úgy tetszik.

 

Az emlegetett Ikarusokkal nem is csak az esztétika és a tisztaság a probléma (de az is bőven). Hanem az egész konstrukció. Az ablakokon át az utastérbe jutó kipufogógáztól kezdve a padlószinten át légkondi hiányáig sokminden. A fűtés... Hát abban jópár 30 éves Ikarus jobb a Localóknál, de ennyi. 

 

És igen. Mennyiért is megy egy kilométert egy VT-s 1-es Citaro / Localo, és mennyiért egy BKV-s 1-es Citaro / Kisvolvo? Aztán nézzük meg a műszaki állapotát, kinézetét, légkondi működését........

Előzmény: nemeza (108788)
nemeza Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108789

Az már a hosszabbítási opcióval együtt értendő, igaz?

Előzmény: g86 (108781)
nemeza Creative Commons License 2016.12.09 0 11 108788

A hugyos Ikarus nálad olyan szókapcsolat, mint anno(?) a hugyos BHV vasutas területen?

Azért nem kell messzire visszanyúlni, ha a VT üzemeltetési kultúrájával akarunk szembesülni:

A MAN SL-ek, Localok, Aabenraa-k amilyen szép tiszták, és szuper műszaki állapotúak voltak.. Kivéve azt a keveset, ahol a busz gazdái szívügyüknek érezték a kocsik patika tisztaságát.

 

Az utastájékoztatás soha nem volt a VT szívügye. Az meg a KK hibája, hogy nem szorítja/szorította ki belőlük..

Aktuálisan a zsír új Conectok monitorai sűrűbben hibásak, mint a Citaro G-ké.

Pedig adott esetben tud a VT, ha akar. Az új kocsikra valamivel jobban figyelnek, még a hugyos,szakadt lódákókat is sikerült ráncba szedni.

BKV-nál is hasonló a helyzet üzemeltetésben: szerintem nem az Ikarusok most a leggyászosabbak, hanem a felújítatlan Volvok: legyenek F-es csuklósok, vagy MFW-k..

Előzmény: g86 (108771)
gorcher Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108787

1, na ezt megtaláltam, igazad van, 2019-re emlékeztem ugyanezekkel a dátumokkal.

2, na ezt viszont nem találom itt a topik mélyén, de itt számolta ki valaki az tuti. Nem akarom a fórum kereső motort cseszegetni, de nem sokat segít a műveletben, de ha megtalálom belinkelem!

3, mire gondolsz, hogy ha négy év múlva beüt a krach, akkor a fix árból kell kihoznia a megoldást? Ha mondjuk nem marad elegendő kocsi kiadni a fordákat, akkor a kötbérre?

 

Sör: az jöhet bármikor :))

Előzmény: g86 (108781)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 0 3 108786

Emelett több 280-as is érkezni fog, és az sem kizárt hogy pár hasznt ap-t kap Óbuda. 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (108784)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108785

február végén óbuda 16 Volvo-s számot veszített el. Ha az a 20 Volvo vissza jön, kb. ugyanennyivel lehet számolni. 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (108784)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108784

Ez így rendben van, de az max. 16-18-al növeli a kiadást.

Előzmény: 08-73 (108783)
08-73 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108783

Elvileg Délpestre mennek még csuklós VH-k jövőre, így az ottani FKU-k visszamehetnek Óbudára.

Előzmény: Hangya Szövetkezet (108780)
g86 Creative Commons License 2016.12.09 0 1 108782

Részemről benne vagyok. :D

Előzmény: gorcher (108778)
g86 Creative Commons License 2016.12.09 -1 3 108781

1. A VT szóban forgó szerződése három ütemben 2021. április 30-án, május 31-én és június 30-án jár le. Szerintem ez jó közelítéssel 4,5 év múlva lesz. De számokkal meggyőzhető vagyok. ;-)

2. Ki hasonlított, hol, mikor, milyen adatok alapján? A nem térített infra költségeket egy ötödikes is ki tudja vonni a BKV buszos költségeiből, természetesen a BKV pénzügyesei is megteszik, amikor számolnak. Garázsmenetről ilyet biztosan nem írtam, valamit félreértettél. A VT akkor visz utast, ha a BKK megrendeli, garázsmenet után a BKK alapesetben nem fizet, ezt a szerződések pontosan szabályozzák.

3. Kockázat van mindkét cégnél, nem a kockázat léte vagy nem léte a különbség. Hanem az, hogy a VT 8 évre előre rögzített árába a kockázat be van árazva. A BKV jelen idejű tény költségeibe pedig nincs. Ha a VT-nél mondjuk 4 év múlva beüt bármilyen krach, akkor a fix árból kell kihoznia a megoldást. Ha a BKV történik ugyanez 4 év múlva, akkor meg megemelkednek az akkori tény költségek, amit a BKK kifizet, oszt jónapot.

Előzmény: gorcher (108777)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.12.09 0 0 108780

És ez már biztos? Nincs is annyi FKU...

Előzmény: Törölt nick (108779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!