A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amúgy semmi racionális okunk a beüzemeléssel kapkodni, hiszen élesen leginkább novembertől kellenek majd várhatóan, de addig folymatosan üzemeljük be.
Többszereplős a a dolog, van egy fővállakozó, annak az ügy szempontjából meghatározó alvállakozója (ablak, vezetőállás lezárás), és a gyár hazai képviselete aki a mechanikai gépészeti elektromos beüzemelést segíti a vizsgáztatással együtt.
Az egyiknek ugyanaz a tulajdonosa mint nekünk, a másik egy 100%-ban magyar tulajdonú vállakozás, a harmadikkal évtizedes az együttműködésünk szóval jól kell iterálni, hogy mindenki munkára legyen fogva de senki ne legyen feleslegesen egrecíroztatva.
A zárt fülke kielakítása is folyamatban van, csak mivel az nem sztenderd "leveszemapolcról" alkatrész, egyedileg kell megtervezni, prototípust gyártani, kipróbálni, a próbák alapján módosítani a terveket (ha kell), új prototípus, ha az jó akkor sorozatgyártás... Hosszú az átfutása a gyártói oldalról is az ő beszállítóik miatt (elsősorban az egyedi méretű biztonsági üveg a problémás). Ősz végére mindben benne lesz.
Ár szempontjából nincs jelentősége, hogy a VJSZ-ben vagy Cinkotán szereli a szolgáltató, a megrendelés meg már régen kiment.
Ha jövőre is ilyen nyarunk lesz, akkor működő klíma mellett is pusztulat lesz rajtuk. Jó buli lesz rajtuk utazni jövő nyáron, de az sokkal valószínűbb, hogy egy év múlva alig lesz közülük kiadható.
Végre egy kis Holiday/családlátogatás itthon..... szóval az illetékeseknek:
FKU-946: szintező megállás nélkül "pöfékel" ès a kettes ajtó után, az üvegfal mögött a műanyag (rajta a leszállásjelzővel) kompletten elvállva a fődarabtól ès csak a jelző kábele tartja ott hátulról, így az egész műanyag takarólemez ide-oda repked menetközben. :/
Esztétikailag egészen egyben vannak a vasak, a gond velük a nyitott fülke. Ugye arról volt szó, már csak zárt fülkével helyeznek üzembe buszt. Egy idő után majd megint leállnak, hogy jó pénzért kapjanak zárt fülkét.
Intézkedik, csak sajnos a színes járműállomány miatt nincs, nem lehet mindenhez minden mindig raktáron. Innen kezdve van olyan amit egyszerű beszerezni meglévő szerződés alapján és van amit szinte lehetetlen küldetés nem súlyában megfelelő aranyért.
Ha drága ezeknek a használt tragacsoknak az üzeme, akkor minek adják ki?
Mert nincs más.
Ha drága a használt tragacsok kókányolása, akkor miért nem tudnak erről az új busz beszerzéseket leállító politikusok?
Tényleg drága az alkatrész az Euro IV és V-ös buszokhoz. A több mint tízéves technika az ilyen, de ez gondolom nem hatott az újdonság erejével a BKV-nál. Ezért mondom én azt, hogy a BKV-nak iszonyatos mennyiségű pénze lehet, hiszen csak a nagyon gazdag közlekedési cégek engedhetik meg maguknak, hogy tizenéves buszokat üzemeltessenek, ráadásul úgy, hogy egy csomó alacsonypadlós kocsi donor...
El lehet lamentálni azon, hogy kinek milyen a stílusa, de nem biztos, hogy érdemes, lásd g86 utolsó hsz-át.
Egy versenykörülmények között működő cégnél, ha nem reagálsz a negatív visszajelzésekre, akkor piacot veszítesz. Itt ez utóbbi nincs, de negatív visszajelzések vannak. Ezeket kezelni kellene tudni, hát szörnyű. Kvázi monopol helyzetben lévő vállalattól ez a minimum. Persze az nekünk is jó, ha kijavításra kerül amit ide beírunk, de azért egy bömbölő kipufogó talán már nem az az elmismásolható kategória, hogy nem megy a klíma. Na majd leizzad az utas. Oké, itt nem is evvel van a baj, hanem hogy hány éve már.
Amíg a felettetek lévő döntéshozók pici fejében nem csapódik le, hogy 8-12 évente új kell, és lehetőleg abba beszállító ipar, addig szerintem nincs remény.
Tényleg nem köcsögösködésnek szántam, bár valóban bele lehet magyarázni, de ez egy olyan dolog, hogy csak van valami a háttérben, ha ennyire magukra vették egyesek, de mindegy. Amúgy meg ne haragudj, de akkor miért van utcán hétvégén is? Egy. Kettő: miért nincs donor VH? Három: ha ennyibe kerül egy alap alkatrész, amit hónapokig tart beszerezni (ezt nem vonom kétségbe, hisz ha valaki tud erről a témáról mesélni, akkor az te vagy. Ennyivel válaszoltam a harmadik bekezdésedre?), akkor miért is szenvedtek még a VH-kal? Nem, a BKK nem válasz.
Na és ez lett belőle, és nem tagadom, hogy ezt már cenzúráztam magamban és kb idegbetegen írtam be. Hiba volt? Talán. Értelme meg annyi volt, hogy kiadtam magamból, ugyanis a kocsi 3 nappal később ugyanígy szolgáltatott 99-esen: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144717969&t=9157561
És bevallom hol akadtam ki teljesen. Ennek az előzményén, a Kubatov-listázáson. Na itt köpni-nyelni nem tudtam. Nem tetszik valami? Gyere le, felírjuk a neved egy listára, aztán magyarázz: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144746353&t=9157561
Valóban, előkerül a követelőzés, ha már ennyire látszik a nem törődés. Ez van. Ha pedig úgyis kötelező olvasmány a fórum, akkor miért is érezzük magunkat megtisztelve, hogy foglalkoztok azzal, ami itt van? Ne írjatok ide, senki nem várja el, hanem pl. ez a nyamvadt MUU-907 maradjon a garázsban, ha már hetekig tart beszerezni egy kipufogót. Szavakkal és tettekkel! Mondok egy példát:
Genfiek belső világban esnek szét, de a nagyon lógó dekorokat, belső kijelzőket egy egyszerű háromszög kulccsal (vagy hogy a rákba hívják) vissza lehet csavarozni a helyére. Szereztem egy ilyet múlt héten és azóta a rinya helyett csavarozok. Most délután is a k-902-őn, hogy ki lehessen nyitni az egyik ablakot a lelógó dekor miatt. Ez se normális, de ez van.
Nem megoldható a kiadás? Nos, valaki csak van, aki rácsap az asztalra, ha meglátja a kiadandó kocsimennyiséget, hogy hé, ez sok lesz! Ha pedig egy típussal nem megy, el kell engedni. És ne gyere nekem a hugyos Ikaruszokkal, mert össz annyi a hátránya BKV kocsiparkjának oroszlánrészével szemben mára, hogy magaspadlós (jó tudom, a váz is, de már az FLR-ek és a genfiek is törnek, szóval náluk is jöhet a vázmunka. Az mennyi lesz?). Hogy ez így normális-e? Nem, de sikerült ide süllyedni. Kb. ugyanaz van, mint 2010 előtt, csak most ap buszokkal. Jó ez így? Nem. De engem csesztetni, hogy mit és hogy írok egy még talán valamennyire szabad országban, az megy. De a VH kint jár ordító kipufogóval. Hát ez, srácok... :D Lacus levágta és ez a lényeg! A témában többet pedig nem lehet elmondani. Bocs a többiektől a kilométeres hosszért!
Mondjuk az valóban érdekes, hogy egy ilyen hibát miért a közlekedési fórumcsoportról kell kijavíttatnia a BKV felső vezetésének. A jveznek nem fáj? Ha igen, akkor a műszak miért nem intézkedik? Ha drága ezeknek a használt tragacsoknak az üzeme, akkor minek adják ki? Ha drága a használt tragacsok kókányolása, akkor miért nem tudnak erről az új busz beszerzéseket leállító politikusok?
De az sem elegáns dolog ha tudják egy kocsiról több mint 1 hónapja , hogy kipufogós és kiadják vasárnap reggel első kocsinak , vagy éjfélkor végzőnek . Eközben pedig van bent rengeteg csuklós . A jó nép meg hallgassa a lakótelepen hétvégén reggel 4 - éjfélig úgy , hogy a Harmat utcán megy és a Bányatóban is hallani .
Már ne is haragudj, de amit és ahogy írtál, az pont egy kötözködős, köcsög beszólás volt. Még ha nem is annak szántad. Nehéz másként olvasni.
Hogy milyen kis cimborámról beszélsz, aki az anyádba kíván, azt nem tudom, tudtommal nincsenek itt cimboráim, személyesen meg talán két illetőt ismerek, de ők nem kívántak el anyádba. Tényleg nem tudom kire gondolsz, de talán nem olyan nagy baj, el tudom engedni. :-)
Mit mosok én a kezeimről? Az továbbra se zavar se téged, se a hozzád hasonló okoskodókat, hogy nem dolgozom az autóbuszos szakterületen? Sőt, eleddig még soha nem is dolgoztam ott egy percet sem. Így nyilvánvalóan beleszólásom sincsen, ezt azért jobb volna az eszetekbe vésni.
Ha valamit kedvesen kértek, akkor az itt azt olvasó illetékesek kedvesen prioritási sorrendben kezelik, vagy megkezdik egy-egy alkatrész akár hosszú heteken, hónapokon át tartó beszerzését. Mindeközben azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy ez itt nem egy hivatalos hibabejelentő. Az egy szerencsés véletlen (pl. Laci jóindulatú hozzáállása, stb.), hogy ami itt elhangzik, az általában - A LEHETŐSÉGEKHEZ MÉRTEN - orvoslásra kerül. De mindezt ugyanitt számon kérni, vagy a folyamat alatt többször felhánytorgatni (egyre gusztustalanabb stílusban), valamint már-már követelőzve elvárni, hogy napi szinten bárki beszámoljon róla, nem igazán elegáns dolog.
Félre ne érts, nem konkrétan neked szól, hanem úgy általában, de most éppen te estél ebbe bele.