A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A francokat. Bele kell még számolni a FUTÁR kompatibilitást, a húszféle jelzőgombot, a bilikék tetőt, a kistévét az utastérbe, stb. Egyik sem olcsó tétel.
Normális biztosan nem fog, mert túl drága. A Rába egy picit el van tévedve. Vagy szimplán nem akar buszalvázakat gyártani és a túlárazással szabotálja el.
R-705 kipufogója/motorja is elég érdekes hangokat produkál. Semmivel nem lehet összehasonlítani, de tuti nem egészséges. (gorcher ezt hogy nem vetted észre? ;) )
Amúgy emlékeim szerint minden új busz tud olyat, hogy a user számára kívülről csak az első ajtó nyitható. Sőt, van, amit ezen felül még le is lehet felezni. Erre varrjál gombot! :D
"mintha csak az első ajtó egyik szárnya lenne folyamatosan nyitva"
Aha. Aztán jön a kisgyerekes család, libasorban felszáll, leghátul apuka marad a legkisebb gyerekkel és a babakocsival, gyerek kivesz, babakocsi összecsuk, gyerek föltesz, babakocsi föltesz, babakocsi kinyit, gyerek berak, család leül. Ilyen egyszerű a fél ajtón felmászni, abszolút Budapest-kompatibilis esernyőkocsival is, főleg valami magaspadlós cuccra.
Ha piacszerzés a célja, akkor nem ennyiért hozza a buszokat. Lásd a Solarist, aki Izmirbe brutál alacsony áron vitte az SU18-asokat. Nem volt 70 millió/db a 100db-os kontingens.
A török piacon a legdrágább Atak listaáron 26,5 millióért elhozható, igaz az csak EuroV-ös motorral szerelt. Az E6 és az alkatrészek megduplázzák az árát? Durva...
De egyébként tényleg... Adamis Úrnak sem sikerült arra választ adnia, hogy mit kapok,, ha elosztom a buszok beszerzési árát a darabszámukkal, ha nem azt, hogy egy busz mennyibe kerül... Tehát - S91 fanok kedvéért külön - ezen a tenderen 86millió 210 ezer... forintba került volna egy S91. Nagyon a Narancsvész sem veheti őket olcsóbban, hiszen ők 1010ft/ukm áron fognak szolgáltatni... A Narancsvész miért az S91-et nyomatja? Az U8,6 vagy a Autosan Sancity midi sokkal logikusabb választás lenne.
Ja, tehát a Karsan az a kocsi ára, az S91 meg a kocsi+extrák... "Akkor is ennyi egy BKVs kocsi ára, ha ez nem csak a kocsi, hanem a kocsira eső "egyéb" árat is tartalmazza."
Korábban sem értetted, nyilván most sem fogod, csak a többiknek: sem a 86, sem az 54 millió nem egy kocsi ára, hanem egy kocsi + egy kazal egyéb termék és szolgáltatás.
Azt én sem vágom, mert bizony a tenderen ezzel a befogadóképességgel indultak. Ha még hozzávesszük, hogy ehhez képest milyen a kocsi a belső tere... hááát...
53 millió az E5-ös, svéd kocsik ára volt, a 86.216.400Ft pedig a BKVs E6-os kocsik ára. Akkor is ennyi egy BKVs kocsi ára, ha ez nem csak a kocsi, hanem a kocsira eső "egyéb" árat is tartalmazza. Az Atak darabja 54.315.600Ft volt, ugyanazokkal a feltételekkel, mint az Atak esetén. Kérdés, hova lett 11 állóhely az Atakból? Úgy volt, hogy az 50 személyes...