A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
159 alatt sima nagy rába híd van (318?), már cserélve lett. 731 alatt a régi rába híd (118?). OFF: Azt hiszem amiről beszéltünk mailben (táblák) pöppet elfelejtettem :/ Napközben küldök majd egy mail-t vele kapcsolatban, és ezer bocsi :S :ON
Egyébként igen; ez a fajta híd jó hosszú -azért is nem szereti a ZF váltót, a végáttétel miatt van az, hogy a 009-es hidas 260-asok eléggé ugrálósak -és az öregebb szerelők szerint a váltó rövidebb idő alatt nyírja ki ezt a fajta hidat.
Ha elinduláskor -főleg D-ben- fellépő huhogásszerű hangra gondolsz -nos igen, a ZF+MVG009 -es kocsiknál ez "széria", olyat még nem hallottam ezek közül, amelyik ne csinálta volna, ám hogy mitől van, azt passzolom -gondolom a belső bolygómű, stb. miatt.
(Ugyan nem 280-as, hanem 260-as: A régi kocsim (03-25) 155-ös motorral, ZF váltóval és ezzel a 009-es híddal bizony tudott 100 felett is lépni...)
sziasztok, bevezető kérdés: mennyi kisrábás 280-as van a bkv-nál?
én a 17-79, 17-81, 17-87, 17-93, 18-44, 18-45, 08-60, 00-10-ről tudok így hirtelen.
tegnap a 17-87-et nyertem és rájöttem, hogy túl sok lehetősége nincs az egyszeri besegítőnek kisrábás 280-ast vezetni, sok kocsiból nem lehet válogatni. utoljára talán a 18-44-et vezettem még kb. 3 éve kelenföldön.
a 17-87 eléggé beteg szegénykém, de nagyon hangulatos volt vezetni és az "újdonság varázsa" miatt próbáltam tudatosan figyelni, hogy mi a különbség a nagyrábás és a zf-es verziókhoz képest a vezetőülésből. A 787 motorja eléggé gyenge, ezt próbáltam "kiszűrni" :). Szóval nekem úgy tűnt, mintha a kisrába egy kicsivel "gyorsabb" áttételű lenne a nagyrábánál és sokkal gyorsabb a zf-nél (jó a megérzés? -> szakértőktől kérdezem). A váltásoknál és a gázelvétel-gázadásoknál kicsit rángatós, nagyon jellegzetes - ugye ez a kisrábához tartozik - gyárilag is ilyenek voltak? A másik kérdés meg, hogy gyárilag is búgósak voltak, ami különösen az elindulás-kb. 10-15-ig gyorsulás-megállás kombináció esetén nagyon hallható?
Egyébként olyan 40-50 km/h környékén - ha nem rezonált volna a kormányszervó miatt valami - hangra totál ZF híd, nagyon csendes :)
Ugyan már, múltkor egy 260-asnak a hármas ajtaja akart kiesni a helyéről minden csukáskor (vicces, amikor az ajtót mozgató/tartó függőleges rúd 10-15 centiket mozog mindenféle burkolattal együtt, mert valamiben megakad záráskor).
Tegnap jöttem haza, de este elfelejtettem beírni. A 759-et újra kirakták az udvarra és mintha már nem lenne rajta homlok lemez, de elég messziről láttam szal lehet, hogy benéztem!!!