A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Palotán belül a gyorsabb eljutáshoz például nagyon jó. Rendszeresen megyek a Vásárcsarnoktól az Apollóig, így délelőtt nem kell a lassú 7-esre negyedórákat várni. Ti meg igazán kibírjátok azt az 1 perc különbséget a menetidőben.
Próbálkoztam már a BKK-nál azzal, hogy péntek, szombat, vasárnap az utolsó 58-as betérhetne a lakótelephez és az Arany János utcán haladva a Háros utcai végállomásnál fordulva a Gádoron menne le. Ebből lett az, hogy indítottak minden nap egy 250A járatot, ami gyakorlatilag tök üresen jár.
A mellékelt kép alapvetően egy másik projekthez kapcsolódóan készült, a Nagytétényi úti megálló esetleges áthelyezésének itt nincs jelentősége.
Volt már a 8-ason bejárás 280-assal, 435-tel (úgy is, hogy én vezettem).
Már akkor mondtuk, hogy üzemeltetési szempontból nem javasolt a csuklós. A megállók nagyrésze átépítésre szorul, rövidek, a Törökbálinti úton több ív nem járható sávban. Az Érdi útról jobbra kanyarodni a temető főbejáratánál csak úgy lehet, hogy padkázol. Emlékszem a BPI145-tel voltunk, a Hegyalján felfele alig ment 25-öt.
A 250A-ra nincs kihatása a 4-es metrónak, mert a kerületközpontba ez a járat visz le. Az önkormányzat sem díjazná szerintem.. Meg az Arany János úti lakótelepen élők sem.
Szerintem a 250A és a 158A járhatna körforgalomban - esetleg egyik erre - másik arra, vagy délelőtt erre, délután amarra.
A hurok egyik iránya: Gádor - Kertész utca - Arany János utca - Háros utca - Gádor utca.
A másik: Gádor utca - Háros utca - Arany János utca - Regényes utca - Kertész utca - Gádor utca.
Járatszám téma:
Nem értem, minek külön szám a 258-nak, ha ez egy 158A. A 141E tiszta sor.
A 8-ason lesz próbamenet mindenféle csuklós kocsival, ha lesz nagyon rossz idő? Gondolok itt a zúzmarás / havas - csúszós időszakra.
Szerintem a Hegyalja annyiban egyszerűbb, hogy a BAH felőli oldala elég lankás, a másik oldalon pedig az Erzsébet-híd felüljárójának kacskaringói (egyet balra - egyet jobbra) után szinte nyílegyenes.
A 8-ason mindkét oldal igen meredek, ráadásul a BAH-tól elég éles kanyarokkal tűzdelt. Farkasréten főleg szűkek az ívek - amit a szólókkal is néha mitha kiegyenesítenének / belógnának. Különösen pl. ahol rendszeresen a villamospályára szállnak autósok.
Sokszor, ha nagyobb hó leesik, a 8-as is a toplistán van a leálló vonalakat tekintve.
Mert nyáron nem hinném, hogy nagy gond lesz. Max. nagyon fogják forralni a vizet.
Milyen kocsik várhatóak a 8E/108E-re egyébként?
Szerintem a másik buktató itt, hogy elég nagy lehet a zajterhelés - ha növekszik a forgalom, amit a helyiek talán kevésbé díjaznak majd.
Lehet, hogy érdemes lenne pl. a 108E-ket az Apor Vilmos térre vinni -ezt találtam a BAH-hoz legközelebbi lehetséges végállomásnak a csomópontban visszafordításon, vagy a Jagelló út - Csörsz utca - Alkotás utca útvonalon kívül.
Szerintem azért, hogy maradjon déli irányba kapcsolat a körtérről is. Ha minden busz elmenne a Gellért tér - Budafoki út útvonalon, akkor a mostani 33-as útvonalán nem maradna közvetlen kapcsolat Budatétény és Nagytétény felé.
A 213->115 dolgot nem teljesen értem én sem, de szerintem a száma a legkevésbé fontos. Ennyi erővel, az 58-as is maradhatna. Ami jobban érdekel, hogy a 250A esetleges megszűntetésével a mostani 10 perces kapcsolat helyett 20 percenként járna busz az Arany János utcai lakóteleptől a Városház tér felé. A 250-es Kelenföldi irányú gyorsítása a betérések kiiktatásával szerintem jó dolog, de a Torma utca környékiek majd megmondják, hogy ők az új 53-as viszonylatcsoportot mennyire bírják.
A 287-es viszonylat Budaörs vá. - Campona közti szakaszát már megálmodtam nagyjából két éve. Kíváncsi vagyok, hogy ha lesz belőle bármi, akkor mennyire lesz sikeres. A budafoki és budatétényi középiskolákba egész sokan járnak a Kamaraerdőből.
A Savoya Parknál jó lenne új végállomási rendet kidolgozni majd, amiben könnyen elérhető tárolóhely van a tartaléknak, ha újra lesz Savoya Tartalék. Ha pedig megmarad a 250A, akkor az Arany János utcánál rendberakhatnák a megállók, ha úgyis újraaszfaltozzák a lakótelepi utakat (BKK Közúttól jött a füles, nem tudom mikor lesz, pontosan). Esetleg buszöböl? A Regényes utcában a parkolási rendet muszáj megváltoztatni, a sarkon lévő "megállni, valamint várakozni tilos" táblát pedig tényleg ki kéne egészíteni a BKK-s és FKF-es kívétellel. Amúgy meg aki ott parkol, az amúgy is tudja, hogy jobbra nem parkolunk, annak ellenére, hogy tábla nem tiltja, csak az első kocsi kihajtóig.
Az remek. A megmaradt macskaköves szakaszon nem egy kávézós-kiülős marketingbölcsészmegőrző területet akartak kialakítani? Csak mert ez totálisan szembemegy vele. Miért nem jó a Budafoki út már a Gellért tértől?
A Villányis megoldással meg Hop-on jegyet kéne osztogatni az utasoknak...
Igazából itt azt nem értem hogy a 213as szám miért bántotta a szemüket. Nem egy új járatról van szó hanem egy régi átszámozására amire nem sok okot látok.
Ezt néztem én is, érhetetlen, hogy akkor miért nem 14/114 lesz, a 14-es villamossal kevesen kevernék össze, ez a 15-östől teljesen eltérő, de annyira (részben) mégsem messze járó 115-ös sokkal zavaróbb szerintem.
Apropó 15-ös, megint lesz egy átfedés (lesz egy dél-budai 115-ös, aminek semmi köze a 15-höz). Vagyis - ha csak nem kap valami eltérő számot még a megvalósulásig ez a 115-ös - lehet hogy át kell számozni a 15-öst.
Leírtad. Ki akarja majd próbálni. Próbálni. Kipróbálni. Egyszer odamegy, utazik vele. Kész, pont, vége, a következő 4 évre letudta a négyesmetró-adagját. Ne keverjük azzal, amikor a rendszeres utasok nem férnek fel.