A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
mi a garancia rá, hogy egy hónap múlva nem kezd (több) valaki panaszkodni, aminek a vége újabb topicnyitás és moderálás, aztán megint és megint.. így kell szép lassan kinyírni a témát.. egyszer abba kéne hagyni a dolgot..
85 : 19-93 Borzalom ez a tragacs . A váltója 3 hónapja úgy csúszik , hogy a motor is szarrá fog menni benne az állanó pörgéstől . Ez nem tűnik fel a Délpesti műszaknak .
Ajánlom figyelmedbe az ülések mögött futó kettő darab kiálló műanyagnak látszó vonalat. Azok az ülésrögzítő sínek. Ha van az üléshez oldalirányú tartó, amit azért csak nem lehetetlen beszerezni, akkor egy megfelelő méretű és fejű csavarhúzóval seperc alatt átszerelhető szimpla előre vagy hátra néző kiosztásúra. Nem köll megbontani a vázat vagy egyéb misztikus, mágikus dolgot csinálni, csak mielőtt levizsgázik egyszerűen átszerelni.
Ez nagyon fájdalmas. Ennél még a Volvo is jobbat tudott a 7000/7700 kasztnival, pedig náluk is az álló motorral gyártás volt az elv a helyközi változatokban is.
Ahogy nézem, a 3. ajtót már csak bele kell vágni, mert úgyis lenn van a padló :)
Itt ugye 3 féle volán jár: 720 Érd - Kelenföld 710 Batta - Kföld és 722 Pusztazámor Kföld.
Fél óránként jön a 720-as azon vannak a legkevesebben (óra 11 és 41), 710 es az óra 56, 722 meg óra 26, ezeken vannak általában többen mert messzebbről is jönnek.
Kifelé óra 05-35 az Érdre menő, 50 a Batta, 20 meg a Pusztazámor, ott is az érdin vannak kevesebben, a másik kettőn van zsúfoltság. Nagyjából így néz ki. A sasadi utasokon kifelé elég üresség van, de reggel befelé azok is tömve vannak a sulisok miatt, sőt átlagban reggel 6:40 és 8:10 között a befelé menő buszok minimum 5, de jobbára inkább 10 perces késéssel jönnek. Én is késve szoktam kimenni, bár néha rácseszek h hamarabb odaér mint én :D
Elég sűrűn használják szerintem. Én naponta többször is, mert a Budatétény Benzinkút mellett lakom. Reggel ha 6:30 - 7:30 között megyek be, akkor van hogy 10 utas is száll fel csak a Benzinkútnál, és nagyon sűrűn előfordul hogy fel se férni a Volánra, csak a hátsó ajtókon felszállva, mert annyian vannak. Gondolom más is rájött,hogy sokkal gyorsabb, mint az 58-141 el le, és onnan neki a városnak.
Nap közben meg este befelé 3-4 utas várja általában a Volánt, de pl kifelé az Eteléről délután 4-6 között sokszor van, hogy sok az álló utas is, mert minden hely foglalt, de a java utas tovább megy mint a Benzinkút, leszálló 2-3 ember szokott kb lenni.
Hétvége befelé változó, sokszor a telkes öregasszoyokkal van tele a megálló du 4-5 között.
Mióta van ez az egyesített bérlet csak azzal járok Kelenföldig, tovább a 7E gyorsokkal. 1 átszállással akár Újpalotáig is elmegyek, ezért vagyok a 7E megszűnése ellen rendesen, és az is amit Humarci írt, hogy a +percekkel ugyanott leszünk, mint most ha csak egyszerűen felülünk a buszra.
Más. Ettől függetlenül a kényelmességem oda is vezet, hogy a 150-est is használom végig le az Allee-ig, pedig az is van vagy 30 perc ha csak odáig megyek. Mentem már úgy is hogy Volán-7E Körtérig és onnan villamos 1 megálló, az van hogy 5-10 perccel rövidebb, de sokszor lusta vagyok anniyszor átszállni, így örülök hogy a 150-esre később is letelepszek, alszom egyet és ott felkelek az Alleenál :D
Használják, a csuklósokon minden ülőhely foglalt szokott lenni, de nem nagyon van álló utas. Az biztos, hogy gyorsabb, körülbelül 10-15 perc az út Budatétény, benzinkútig.
A Balatoni úti Volánbuszokat mennyire használják most Budapesten belül? Etele tér és mondjuk a budatétényi benzinkút között. Nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy még gyorsabb is Budafok felső része Kelenföldről így, mint most a 141-58 vagy 250(A) használatával, vagy később a 158-assal vagy 250-essel.
Csak azért, hogy nehogy már' neked legyen igazad... :-)
"miatta indult el ez az egész lavina."
Vicces vagy. Vagy inkább nevetséges. Sajnos a kettő nem ugyanaz. Még véletlenül sem azok miatt, akik telefossák a topikot OFF hozzászólásokkal ugye, hanem miattam. Gratulálok! De tudod mit? Vállalom. Már csak azért is vállalom, mert igyekeztem ezt egyenesen, személyeskedés nélkül (veled ellentétben) elintézni itt és nem egyből szaladni árulkodni a moderációs topicba. Ezzel szemben te itt még meg is neveztél. Ha élőben lennénk, akkor talán még ujjal is mutogatnál rám. Igazi fasza gyerek vagy...
"nemtudom RP miért nem tud átugrani hsz.-eket"
Először is azért, mert nem azért járok erre a fórumra, hogy hozzászólásokat átugorjak, hanem hogy a BKV buszairól osszak meg gondolatokat másokkal, akik ugyanezért járnak ide. Másodszor pedig azért, mert kurvára bosszant az, hogy nekem kell alkalmazkodnom azokhoz, akik egészen egyszerűen fittyet hánynak a szabályokra. Csak egy egyszerű példa, tegnap estefelé lett itt húzva egy vastag fekete vonal. Azóta mindenki ugyanúgy folytatja az OFF-olást. Hát ezekért nem tud RP átugrani hsz.-eket...
Ezen felül szeretném veled is és a többi értetlenkedővel is megértetni azt, hogy a BKV buszairól szerintem azt jelenti, hogy a BKV buszairól. Nem azoknak a járatszámozásáról, a buszhálózatról, a 4-es metróról. Ezt ennél pontosabban nehéz volna deffiniálni. A többi témára ott a többi topic. Már többször fel lettek sorolva. Nem hangzott el még közöttük a Hogyan javítanál Bp közlekedésén topic.
"Szerintem a topicban minden elférhet aminek bármi köze van a BKV buszaihoz"
Akkor nyomjunk ide bátran metrót, HÉV-et, villamost és trolit is, hiszen azokat is busz pótolja, így van közük egymáshoz.
Az, hogy "akinek nem tetszik, ugorjon át párszáz hozzászólást", és "előbb-utóbb minden offnak vége szakad", nem megy. Ilyet nem csinálunk. Hogy néha van egy-egy off hozzászólás, az elmegy, több oldalnyi off rendszeresen, az nem megy.
De az is látszik, hogy olyat a moderáció se tud csinálni, hogy mindenki elégedett legyen. Egymással teljesen ellentétes álláspontok jelentek meg, és mindkettő mögött voltak támogatók. Még ma estig lehet véleményeket írni a kérdésről, aztán holnap eredményt hirdetünk. Azt szeretnénk, hogy találjunk egy olyan megoldást, ami mindenkinek elfogadható, és utána ehhez ragaszkodva moderálunk.
Úgy látom a Január 5.-én történt buszbalesetről senki nem írt. Délután félnyégy körül történt at eset.
A Villányi és Karolina út lámpás keresztnél egy viszlós VOLVO ALFA REGIO és Egy KIS BKV-s VOLVO ütközött.
212-esen dolgoztam éppen és első látásra teljesen olyan volt az eset,hogy a BKV-s busz csúszott bele a Viszlósba.
De mint a Boráros tér felé haladó kollégától később megtudtam a Viszlós hibázott,mert rossz sávban állt és mikor nagy gázzal visszatolatott leamortizálta a mögötte szabályosan álló 240-es viszonylaton közlekedő MFW-535-ös Volvot.
Mindkét busz elég csúnya látvány volt ráadásul a Viszlós kisiskolásokat szállított.
Remélem sérült nem volt mentőt és rendőrt sem láttam.
Szerintem maradhatna minden most, ahogy van. Az M4 és az ezzel kapcsolódó változások szerintem idetartoznak, ráadásul így pörög a topik is. Nyithatunk minden témának új topikot - ami pár nap alatt úgyis kihal.
Lassan minden téma OFF-nak lesz tekintve, nem jó ez így.
Amikor valakinek piszkálja az orrát egy hozzászólás, elmegy a moditopikba, és betolja oda. Aztán vagy kitörlik, vagy nem. Majd az, akinek nem tetszik a helyzet alakulása, elkezdi verni az asztalt. A végén pedig vagy nyílnak új topikok, melyek két nap múlva meghalnak, vagy nem.
Ha belegondolunk, évente kétszer-háromszor egy ilyen még belefér, csak mostanában ez egyre sűrűbb. Én személy szerint már kezdem unni az egészet. Nem kívánok 80-90 hozzászólást átböngészni minimum 8-10 embertől, hogy állást foglaljak. Meg amúgy sem szívelem az ilyen jellegű vitákat itt. Sőt, néha már egészen olashatatlanná teszi a topikot a "tiéd off mert a kisnyúl szőrös" jellegű viták túlzott elburjánzása.
Egyelőre egy új topikot van értelme megnyitni, és az a "Mi számít offnak a BKV buszairól általában nyitott topikban?". De remélem, ezt most senki nem teszi meg komolyan.
VT buszosba: Céget érintő dolgok, üzemeltetés, esetleg cégspecifikus kocsi keresés
BKV buszosba: Kifejezetten a BKV járműállományát érintő gépészeti és üzemeltetési dolgok, fényezés, átcsoportosítások, vásárlás, eladás, kutyafüle, de nem a viszonylatbuzéria
VÉEK: M4 átadását követő általános átszervezést érintő, érveken alapuló közlekedésszakmai vita, akár számozási ötletekkel is
Igen? Nem? Talán?
Ezzel a BKV-s kollégák visszakapnák a szeretett buszaik műszaki dolgairól szóló beszélgetést (amit szerintem jogosan várnak el itt) és nem kell topikokat átnevezni, meg árulkodni a moderátoroknak, elég egyszerűen tartani magunkat hozzá.