A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Már csak azért is, mert a tömegközlekedés definíció szerint nem tud szennyezőbb lenni az autóforgalomnál; ha a jobb levegő a cél, rossz helyen keresgélsz.
A 8E, 108E vélhetően csak a jelenlegi E megállóit szolgálja ki Újpalotán. Albertfalvára szintén nem megy semmi a 7-n kívül. Úgyhogy ezt az ötleted jobb, ha elfelejted.
Euro VI-tal már a magaspadlónak (akár LE) sincs sehogy értelme, Kortrijkban csak a HESS állított ki olyan LE buszt, amiben nem vertem be a fejem hátul, a többi mind használhatatlan. Persze az álló motor kitolva balra sem lesz apró, de rádszabadítom a kimondhatatlan nevű fórumtársat, ha nem látod be, hogy a Solaris buszában jó megoldás van :-)
Kérvényezzük együtt a 141E járat, és a 7-es buszjáratok teljes eltörlését.
A meglátásom szerint egyik járat sem szükséges, sem a környezettudatosság, sem a költséghatékonyság szempontjából. Mindannyiunk érdeke, hogy egy olyan városban éljünk, ahol a tömegközlekedés csak szükséges esetben szennyezi a levegőt, és az sem utolsó szempont, hogy az utasok rászoktatása a 4-es metróra illetve 18-as villamosra, a város pénztárcáját is jobban kímélné. A 112-es buszjárat Újpalotáig való meghosszabbítása önmagában is indokolatlanná teszi a 7-es busz további fenntartását, A kelenföldi lakosok pedig továbbra is igénybe vehetnék a 49-es villamost a belváros megközelítése céljából. Mindazonáltal a 141E buszjárat még kkv szektornak sem kedvezne, hiszen a Savoya parki Auchan profitálna leginkább belőle, a budafoki és albertfalvai kisvállalkozások piacképességét ne tegyük tönkre az infrastruktúra fejlesztésével álcázva. Az ügy támogatottságát hajlandó vagyok aláírásgyűjtéssel is bizonyítani.
Kérem véleményezzék észrevételem. Szeretném, ha támogatásukról biztosítanának. Az ügy nyílt fórumon való megvitatását is vállalom.
Ez sem utasbarát, de még mennyire nem. De ez egy szabadon variálható tér, amit egy szabad választással rosszul rendeztek be. Lehet végig 2x2 sor is. A szóban forgó Solaris viszont azért rossz, mert a rendelkezésre álló hely eleve nem ad teret jó elrendezésre. Nem az a baj, hogy a blokk és a váltó nem a padló alatt van, hanem hogy az egyéb segédüzem sincs ott. Nem ismerem a kocsit, de feltételezem, nem véletlen, hogy a szokásosnál sokkal szélesebb a motortér, ami az utastérből veszi el a helyet. Két ajtó esetén ezeknek lenne helye a padló alatt. Lépcsővel akár.
Hát sokkal jobbra pedig ettől ne számíts egyik gyártótól se: ha egy álló hengerelrendezésú motort valaki be kíván nyomni a padló alá, akkor egy Alfa Localo szerű képződmény lesz a végeredmény, legalább 2 brutális lépcsővel az utastérben + emelkedő padlószinttel és hátul minimális belmagassággal.
Fekvő motornál egy fokkal jobb a helyzet, de ilyet csak az MAN és a Mercedes gyárt, és ezek se olyan kis filigrán szerkezetek már mint 10-15-20 éve; van helyigényük azért bőven, szóval az emelkedő padlószinttel (esetleg lépcsővel), dobogókkal, alacsony belmagassággal, hülyén elhelyezett ülésekkel itt se árt megbarátkozni.
Ilyen volt ugye a bő egy évvel ezelőtt kiállított 2 ajtós Citaro hátsó traktusa, döntse el mindenki, hogy ez mennyire utasbarát:
Azt szeretném kérni a BKK-BKV illetékeseitől hogy ha lehetséges 182-184-es járaton járó 5 db. Ikarus 263-ast be küldje 21.00 óra után a garázsba,mert igy a vonalon 90%-ba 415-ök maradnak amelyre alig férnek fel az utasok.Talán 21.00 és éjfél közötti időszak nem a kerekesszékesek és nyugdijasok csúcsidöszaka.
A 263-ok hétvégi forgalomba tartását is meglehetne fontolni,mert olyankor szintén kriminális a helyzett a vonalon a 90%-os 412-es kiadásal.
Nem az ülés itt a baj. Alapvetően a gépészet elhelyezéséből adódik a gond. Ez az elrendezés három ajtóhoz tökéletes, sok állóhellyel, oda, ahol erre van igény. De két ajtóhoz nemcsak fölösleges a végig alacsony padlószint, de ez esetben káros is, ha a gépészetet emiatt nem lehet a padló alá pakolni, csak egy órmótlan kredencbe, ami hasznos alapterületet vesz el. Emiatt egy hosszú és keskeny folyosó lesz a busz hátsó része, ami utasszállításra, hogy is mondjam, csak erős kompromisszumokkal alkalmas. Elcseszett konstrukció, na.
Mindegy, ne értsen félre senki, egy átlag beszkártos 415-ösnél ez is fényévekkel jobb. Valami van, de nem az igazi még.
ezt a topikot le kéne korlátozni akkor, hogy pusztán szakmai legyen
viszont kellene egy másik topik is, mert látható lenne igény rá
viszont látható, sokan nem akarnak több szétszabdalt topikokat követni ezért is lenne jó egy új ahol lehet m4 és következményei, vagy hol hiányzik kapcsolat vagy hol nem jó az átszállás stb stb stb
ugy gondolom, megvannak a kello topikok ahhoz, hogy ezeket a dolgokat szetvalasszuk. eppen ezert szerintem sem kell atnevezes meg uj topik.
bar lehet, hogy hulyeseg, de arra reagalva, miszerint idetartozik a vonalhalozat is, azert van kulonbseg a kozott, hogy mondjuk par vonalat osszehasonlitunk valamilyen oknal fogva, vagy pedig arrol vitatkozunk (akinek nem inge...), hogy melyik jarat utvonala, szamozasa miert valtozik stb. talan erezni, hogy nem ugyanaz a ketto. mostansag meg az utobbibol volt tobb.
Én csak annyit mondok, hogy maradjon ez a topik és terjesszük ki a témát minden olyan dologra, ami a BKV buszait érinti.
Évek óta ide járunk mindannyian, szerintem egyikünk sem akar (és nem is fog tudni) átszokni egy másik topikba. Személy szerint engem sosem zavart, bármi történt itt (ami esetleg nem ide illett), túltekertem és olvastam tovább.
Egy összeszokott közösség vagyunk, szerintem ne bomlasszuk fel emiatt!
A topik címében szereplő "általában" szót könnyű úgy értelmezni, hogy a BKV buszokhoz kapcsolódó bármilyen téma beleillik, a járatszámozástól kezdve a sofőrök jellemrajzáig. Lehet, hogy a topikgazda szándéka nem ez, de a címből ez jön le.
A Tétényi-Karolina-Alkotás tengelyt én is hiányolom, de a BAH-csomópont után elfogytak az irányok. ez a budaörsi járat jobb üzletnek tűnik
Te viszont bátran elmehetsz demagógiát és bemagyarázást tanítani.
Egy buszvonal számozása leginkább hálózati kérdés szerintem, de hogy nem autóbusz műszaki, vagy akár egy járműhöz köthető, az biztos. De azért csak bátran nyomd a kioktató stílusú nagy, 50 évre visszanyúló bölcsességeidet. Mindezt szigorúan a válasz gomb használata nélkül.
Nem is kell erre reagálni, mert részemről egészen biztosan ezzel abbahagytam az OFF-olást. Már ezért is elnézést kérek.
nem kel kétszer leírni, elsőre is megértettem mennyire van sőt tudtam anélkül is, hogy leírod
nagyon sokat jártam régen arra gyorsokkal is
pont albertfalva felől lehetne zonázó járat, hiszen mi értelme pl egy albertfalva körtér v. gellért távra átszállni a metróra??? szvsz nincs az a hülkye aki átszállna
ugyanúgy a 47esről se száll át senki ujbudánál mondjuk kálvinig vagy fővámig utazni vágyó utasok közül
arra persze nem reagálsz, hogy a tétényi-karolina kapcsolat mennyire hiányzik...
mi a garancia rá, hogy egy hónap múlva nem kezd (több) valaki panaszkodni, aminek a vége újabb topicnyitás és moderálás, aztán megint és megint.. így kell szép lassan kinyírni a témát.. egyszer abba kéne hagyni a dolgot..
85 : 19-93 Borzalom ez a tragacs . A váltója 3 hónapja úgy csúszik , hogy a motor is szarrá fog menni benne az állanó pörgéstől . Ez nem tűnik fel a Délpesti műszaknak .
Ajánlom figyelmedbe az ülések mögött futó kettő darab kiálló műanyagnak látszó vonalat. Azok az ülésrögzítő sínek. Ha van az üléshez oldalirányú tartó, amit azért csak nem lehetetlen beszerezni, akkor egy megfelelő méretű és fejű csavarhúzóval seperc alatt átszerelhető szimpla előre vagy hátra néző kiosztásúra. Nem köll megbontani a vázat vagy egyéb misztikus, mágikus dolgot csinálni, csak mielőtt levizsgázik egyszerűen átszerelni.