A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Pedig van értelme,sokkal szebb,modernebb külseje lesz.És csak 2 darabról van szó.A motor Cummins lesz,ha jól tudom,még nincs beépítve,közdarabra várnak a váltóhoz.
Magának a két busznak a forgalomba állítása (illetve az ehhez szükséges javítások elvégzése) még OK is, de konkrétan ennek a homlok-és hátfal cserének nem látom az értelmet... Jobb nem lesz tőle a busz, szerintem szebb se, járműfenntartási szempontból ugye megint nem jó (speciális karosszériaelemek egy esetleges sérülés esetén), ráadásul 3 miditender is fut, tehát záros határidőn beül elvileg jönnek új buszok is, ezek meg gondolom feleslegessé is válnak.
08-63 egészen undorítóan néz ki ajtótlan oldalról. Csukló előtt az eddig sötétkék fényezés azonosítóval (ezzel nincs is semmi probléma), viszont az utánfutó világosabb kékkel telibe fényezve, díszléc nincs, és csak az a kerék van lefújva szürkével...
Meg lehetne oldani, hogy legyen gazdája a buszoknak pontosan úgy, ahogy a volánoknál?
Talán evidencia, de leírom szerintem mik az előnyei:
- az autók többségére sokkal jobban lenne vigyázva járművezetői oldalról
- műszaki problémák hamarabb észlelhető egy olyan embernek, aki minden nap ugyanazzal a busszal dolgozik
- takarítás is hatékonyabb lenne
- sofőröknek is jobb, hogy van "állandó munkahelyük"
Természetesen nem gondolom, hogy a szakadék buszok ezáltal majd új életre kelnek, de az új szerzemények (csak lesz) amortizálását tudná szerintem lassítani.
Biztosan nem én vagyok az első, aki felveti, de érdekelne, mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban, van-e ténylegesen értelme, vagy csak én gondolom úgy?
A 405-ös, mint konstrukció, eleve halálra ítélt romhalmaz. Az volt már '95-ben is, hisz az "öregebbek" jól emlékeznek, hogy 95-96 táján már valamennyi megjárta a székesfehérvári Ikarust vázjavítás, vázerősítés okán.
Az, hogy 19 éve szenved velük Budapest Piacvezető Tömegközlekedési Szolgáltatója, az csak a kényszer és nyomor műve.
A roki-405-ösökben azért lehet perspektíva, mert eleve hosszított vázasak és a második ajtónál alacsony belépési szintűek.
Mind a kettő. Kár, hogy ezt az altípust nem folytatták. Bár lehet, hogy a mindennapi taposómalomban ezek vázai sem bírnák.