A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Értem én az iróniádat, sőt maximálisan osztom is. Azonban ha már egyszer majd' minden vizsgaszemlekor rápukkantunk sok mázsa festéket egy-egy kocsira (sokszor abszolut teljesen feleslegesen), akkor már miért ne a jelenlegi trend szerint legyen ez a "pazarlás" kivitelezve?
Azért egy összajtó gomb nem ártana, bár talán kiszorulnak a belvárosból a gázosok forgalomba állításával és akkor már nem lesz akkora égető szükség erre sem, de viszont nem tartozik az engedélyezős rendszer és automata zárás kategóriájába ez a "plusz" megvalósítása...
Azért ez sajnos nem ennyire egyszerű. Nem kevés kábelezéssel jár és hogy valami értelme is legyen a létének, akkor a külső ajtónyitást is ki kéne építeni úgyszintén sok kábelezéssel. Az egész járna még némi műszerfal átalakítással is.
Én megtenném szívesen, de sokkal inkább azt csinálnám vizsgaszemlekor (nem feltétlenül a közvetlenül következőn, de 1-2 éven belül), hogy a frissítő fényezést a csuklósok mintájára Sky-Blue-ra nyomatnám.
Ennek örülök, amikor még többet utaztam velük pl. a bolygóajtósokon nem volt. A Van Hool A300-asokon biztos nem volt, azokon még egyedi sincs. (azokat vezetem kezdetektől). Csak egyenként lehet nyitni-zárni az ajtókat.
A járművezetőnek nem a jegykezelést kell ellenőrizni hanem az érvényességet. Az hogy ez mennyire kivitelezhető, amikor meglobogtatják előtted a bérletet félmásodpercig, mindenki eltudja képzelni milyen...
Párhuzamosjáratok: Anno amikor épült a többi metró huszár vágással szüntettek meg minden párhuzamosságot. A Rákóczin így is sok busz marad meg... :/ Egyébként a kőbányai villamos hatástanulmányok tendereztetése helyett erősen ajánlott lenne végre, hogy azt a busz áradatot ami a Thököly - Rákóczi - Kossuth Lajos - Erzsébet híd tengelyen folyik mihamarabb felszámolják... A busznak ne átmérős szerepe legyen már hanem ráhordó... Ez az új 133E is tiszta vicc... Móricznál ne tovább... Az éjszakai buszhálózat mintáját nagyon nem kéne a nappalira ráerőltetni.
A 2. pontodra, a metróban ideje lenne végre kiépíteni a beléptető kapukat, mert azok részéről is csak ígérgetések hada van évek óta... A Corvin-negyednél lévő "tesztüzem" mióta megy?? Kicsit túl régóta már szerintem..
Az ellenőröket innen átlehet majd csoportosítani a felszíni járatokra így az minnél kevesebbszer fordulhat elő hogy valaki 365 napon keresztül ugyanazt a jegyet lóbálja.
A soför az esetek 99 %-ba nem a jegykezelést ellenörzi,hanem hogy van e érvényes jegyed,a bliccelö utasoknak két része van:
1. Átszokik egy párhuzamos járatra,ezzel azt generálva hogy az első adandó alkalomal (önkormányzeti választások után) a BKK megszünteti,ritkitja az emlitett járatokat.
2.Nincs párhuzamos járat,illetve rutinos az utas ennél a verziónál 365 napon át lengeti a fülke elött a jegyét (félénkebbek le is kezelik 520-szor úgyanazt a jegyet).