A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Tudom, hogy csak kényszer volt a 412-esek tákolgatása, és hála az égnek a nagyon lepukkant példányok is elkezdtek látványosan fogyatkozni. A 064-en azért csodálkoztam, mert az elég szépen meg lett csinálva anno esztétikailag (de akkor úgy látszik ott inkább csak a külalakra irányult a figyelem).
Sajnos a 412-esnél a fenékvázcsere sem tökéletes (de szépen fogalmaztam), a vázjavítás meg finoman szólva is a betalicskázása a víznek a dunába, már le is szoktunk róla, hál istennek.
A 412-es most lesz jó, amikor a trolinál szinte komplett új vázat kap az eleje-hátulja kivételével, csak ez egy kicsit késő.
A 323 nem tűnik olyan rossznak, nem rég mentem vele (igaz, pl. a 10-64-re sem mondtam volna, hogy repülni fog; 2(?) éves vázjav+skyblue is lett nem rég, és az sem tűnt annyira rossznak). A többi abszolulte esélyes +15-10 is meglepne, ha túlélné, meg azért van még pár ex gjsz-es, amik igencsak elfogytak az eddigi selejtezéseket figyelembe véve. :( 260-asok közül még simán lehet a 12-05, 12-06, 12-11, 12-72, 12-88 valamelyike is benne lesz a listában. A 06-09, 12-91 is kérdőjel, FM-ek, de a múltkor nem lettek kiszórva (ami a csarnokban készül 260-as, lehet pont az egyik ezek közül). Van egy rossz érzésem, szerintem ma ki is nézek a 138-asra 211-hez. :)
Az lehet, hogy a 04-75-öt láttam ma dél körül Mátyásföld repülőtérnél, P-s rendszámmal (P-05214) és bolygóajtósan? Belül fehér dekorit, fekete kapaszkodó, kék ülések és ajtós oldalon két teli ablak. Azonosítónak pedig a nyoma sem látszott a friss fényezés miatt.
602 és 604 az a tizenpár kocsi egyike, aminek tudom a régi rendszámát, szép kocsik voltak úgy 15 éve, amikor gimibe jártam velük a 49-esen. :-) Ha jól emlékszem, a 06-80, 06-84, 06-87, 66-05, 76-05, 76-07 voltak a törzskocsik.
Segítsetek, emlékszik valaki arra, hogy a '90-es évek közepe táján mik voltak a 91-es törzskocsik? 20-45, 20-50 (ez volt a bőrüléses), 20-73, 75, 76, 79, 99, 21-10, 21-23, 23-02 talán?
Jól értem, ez még nem a teljes lista? Netán BPI-339 is közte lesz? :S
BPI-356-nak sem örülök... :(((
Pedig a 30-35 szóló kidobása pont jó alkalom lett volna, hogy a másik cég kidobja az OFF TransMANokat, amelyek bár a gyártásuk pillanatában már elavultak voltak, még most, 15 év múlva is vígan futnak ON a francba.
Minap láttam a 604-et -az az esszenciája annak, hogy múlik el az idő. Annak idején a 2000-es évek elején majdnem elfogadható volt a felújítás után az esztétikája, akkor sem volt új, de azért kulturált, és jól ment, olcsó volt üzemeltetni,. Ahová ma jutott az a társai között is csúcs, látszik, hogy szinte éjjel és nappal ment, de mára a forma is végleg elavult, talán tényleg csak egy-két elvakult 200-as hívő szeretheti... És legyünk őszinték, szeretem, nem szeretem az off üzemltetőket, de a mércét a C2-k, a MAN-ok és persze pl. a mi VH-ink, Volvóink tették fel.