A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
LOV-870 mikor lett futásképes? 28-án őt láthattam a VJSZ kapujában az MPW-607 társaságában, ez utóbbi is jár már :) Akkor már csak egy ex.dijoni hiányzik :)
való igaz, ez nem jutott eszembe, hogg ti. más is elnézheti.
a saját köreinkre viszont igaz lehet, hogy házon belül is megpróbálhatjuk az ilyet megelőzni. egy ilyen változás (a füves pálya megjelenése) szerintem elég ok és jó alkalom erre.
Munkáltatóként, munkáltató képviselőjeként (ahogy érdekképviseleteink szeretik mondani, mint gazdasági vezetők) az a feladatunk, hogy a járművezetőknek dolgokat elmondjunk, megtanítsunk legitim, dokumentált módon. Oylasmiket is amik esetleg nekem, neked triviálisak. Nem hajtunk a fűre, mert nem beton van alatta (!), nem járatjuk a motort amikor nagyon füstöl, mert az már nem vízforr hanem gázolajcső törés (!). Kínomban néha én is nevetek, de nekem, nekünk az elsődleges feladatunk, hogy az kérjük számon amihez alapot, információt adtunk.
A fel- és lehajtás pont kereszteződésekben szokott történni. Amúgy meg gondolom a besorolás miatt a bal tükröt nézte, felment és jött a "meglepi". Nem védem, de jelezni lehetne egyértelműbbén a járható és nem járható szakaszokat annál, hogy tudja mindenhol xy előírás szerint.
Persze, de hiába adod ki, ha utána esetleg más, nem hatáskörébe tartozó nézi be. Egy mentősnél nem hivatkozható arra, hogy "de a BKK előírta". Ha jeleznék, egyértelmű lenne, így viszont aggályos. Nem mentem fel a buszost, hibázott, de ez is lehetne egyértelműbb. Főleg, hogy pont a BKK erőlteti a villamospályán közlekedést, korábban nem volt divat.
"Értem én, hogy hibázott, de hajnalban, tompítottal nem biztos, hogy feltűnik, hogy megint füves rész jön."
Ezt nevezi a KRESZ relatív gyorshajtásnak. Ha nem látja a tompítottja fényében (a teljes féktávolság legyen kisebb, mint a belátható úthossz!), akkor baj van. Ha meg csak akkor látta meg, amikor már elhagyta a "letérési helyet", az előző útkereszteződést, akkor is van lehetősége (itt; a Bécsi útnál a járdaszegély miatt már nem) a gömbsüvegsoron keresztül letérni a villamospályáról. Alacsonypadlóssal is meg lehet tenni, lassan. De azt, hogy több mint egy csuklósbusz-hossznyit még bele is teker a veteményesbe, nemigen lehet apró kis bakinak tekinteni.
Ilyenkor az jut az eszembe, amikor "Pistike" bekötött szemmel rohangál körbe a lakásban, és mindig nekimegy a bútoroknak...
Szerintem is jelezni kellene, meg három terelőnyilat felfesteni ahol mindenképp le kell térni. Nem csak a buszvezető kollégák miatt, mentősöknek, tűzoltóknak, stb. is jól jön, ha a járható szakasz vége egyértelmű. Néhány hónapja a VT-s a 17-esen, most ez a Kőrösin, nem túl jó hírverés... meg kellene ezeket előzni. Értem én, hogy hibázott, de hajnalban, tompítottal nem biztos, hogy feltűnik, hogy megint füves rész jön. Így valaki vagy tudja, vagy nem. Nem ebben kellene bízni, hanem felfesteni, kitáblázni és levezetni ott, ahol kell.
Nekem a buszból kinézve úgy tűnt, hogy jócskán elhagyta már az Ónodi utcát és a Bánya utcai kereszteződésnél ment fel a fűre. Valószínűleg be akart állni a Szent László téri villamosmegállóba, de elnézte és eggyel korábban ment fel a pályára.