A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Mivel - talán - van egy kis beleszólása a BKV-nak is a kocsikiadásba, a Van Hool A300-asok kiadását nem lehetne a későbbiekben a
"93-93A: 2db
119-166-266: 5db
193E: 1db
236-236A: 2db
254E: 2db"
kiadásra cserélni?
Ok: a 123-as csuklósításáról már vannak hírek, így onnan lekerülne 5 gázos.
A 182-184-esen nem kellene keverni a kétféle Van Hool-t, onnan le kéne venni az A300-asokat minél hamarabb.
A 282E-284E-n még elfogadható az A300 addig, amíg egy újabb forgalombaálló "gázos adag" nem áll forgalomba, de utána a 119-166-266-oson és a 254E-n lehetne növelni az ap. kiadást +1-1-gyel (fent emiatt szerepel 4 helyett 5, illetve 1 helyett 2), valamint a 93-93A és 193E-ről 412-eseket válthatnának ki közvetetten az újabb gázosok.
Az expresszeken leginkább a kevesebb ajtónyitás tenne jót nekik, meg a lomhaságuk (nehezen indulnak meg, de utána már mennek szépen...) miatt lenne jobb helyük ezeken a viszonylatokon.
A 182-184-esről remélem mihamarabb lekerülnek és jut rá "csak" gázos (""=alacsonypadlósból csak gázos). Ez ma is megoldható lenne, ha a 236-236A és 282E-284E-ről levennék a gázos kocsikat, utóbbiról csak átmenetileg.
Ui.: mindezt azért merem ide beírni, mert alapvetően műszaki adottságaik (lomhaság, egyre több ajtóhiba) miatt nem jó a ma kigondolt vegyítés, s talán helyrehozzák a BKK-nál, ha szól valaki jóindulatúan.
Lion's City-ből jellemzően 2008 utáni nagyobb flották vannak. Hogy ezek mikor fognak kifutni.... bár én maradnék ennél a háromnál addig, amíg nem szakad rá az OTP Lacusékra :)
Ott alig van néhány kocsi már. Viszont a BBA-nak talán 35db 2004-es kocsija van és a Veoila is hamarosan megkezdi a 210db-os flotta selejtezését. Ott 2004-2007 közötti autók vannak. 1-2 éven belül igen jelentős 7700-as flotta szabadulhat fel. És akkor még hol vannak a német, francia üzemeltetők... :)
A Volvóknál nem csak új lámpafészek van, más a szélvédő beépítése, és a komplett homlokfal kialakítása másban is eltér.
Ez az alfákra is igaz, ha autentikus módosítást is szeretnél, akkor lényegében át kellene alakítanod a komplett homlokfalat. Ha nem így teszel, létrehozol egy új típust. De mi is így tettünk egyébként, a Cívis 12 homlokfala nem egyezik meg a Volvóéval, a szélvédő beépítése az új homlokfalas Volvokhoz igazodik (IKM), onnan lefelé viszont a régiekre hajaz.
Még egy szó a füves esetről. Az IHO szerint volt előzménye, ugyanis baleset miatt lezárták egyik irányban az útszakaszt és a rendőrök terelték (volna) a túloldalra a buszt. (Bennem az merült föl, hogy abban kereszteződésben az egyik oldalról át tudna-e menni a csuklós a túloldalra úgy, hogy még a hátsó tengelye sem érinti a füves pályát?)
Nekem nagyon bejön az új lámpafészek, de ha gyárilag nem olyan volt rajta, akkor én nem tennék rá utólag.
Ami viszont nagyon bántja a szemem, az a Civis 12-k, ahol elöl még a régi, hátul már az új lámpakialakítás látható, ha valamit, akkor ezt szívesen cserélném. Tudom, tudom, bérlet cucc, ITK tulajdon, stb...