Keresés

Részletes keresés

Humarci Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83152

*****

még a vjsz-es buszos munkákkal kellene csinálni valamit, mert lehet pl a gyenge minőségű anyag a gond amit beépítenek

de pl kelenföld is rossz minőségű dekoritot épített a 06-05-be, borzalom a hátulja

Előzmény: Törölt nick (83147)
Humarci Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83151

nem lenne hátrány, ha az építő brigád olyan telephelyen lenne ahol nincs nagyon sok busz

legyen elég idejük

Előzmény: P.stephenson (83145)
KápCity Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83150

OFF

435-ös troli selejtezés az b@szna még be főleg, hogy még két éves sincs az első felújítás.

 

Válasz: ckg471 két órája  83136

Pont ezért nem rakták össze a 313 is. Szóval hallott ügy amiről beszélsz.

 

Válasz: Szedlmajer László másfél órája  83142

Kelenföldön milyen, illetve mekkora infra lesz nekik kiépítve? Egyszerre hány kocsit lehet majd tölteni? Illetve írtad a merci opciót biztos lehívjátok majd, a midi opcióra is van ekkora esély?

Ha már "304" & "313" & "kukázás". A 13-as vázát fellehetne még használni akár "új" 304-hez is :) Azért annyira még nem selejtes az a kaszni hogy szétkelljen bontani, legalább is én csak felület rozsdát láttam rajta, átrohadt karosszéria elemeket nem. Aztán majd megy 315-ként tovább bumm mondtam egy számot. Persze ez attól is függ milyen állapotban van a 304 váza.

 

ON

 

Válasz: Humarci másfél órája  83143

Óbudán nincs más 400-as klf-ön van 405 meg van 435 is.

OFF A 313-at pedig még a Mátyásföldi Ikarusban csinálták vagy a már akkori utód cégénél 2007-ben. Ahhoz képest, hogy ~7 éve készült el és addig a szabadban állt tűrhető kaszniról beszélünk. ON

Előzmény: Trinitatis (83132)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83149

Akkor akár 300 alá is csökkenhet az Ikarus állomány? :O

Előzmény: Törölt nick (83148)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83148

50 helyett 500. bocsánat.

Előzmény: Törölt nick (83146)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83147

313-at nem a nevezett partnerek csinálták. De kétségtelen voltak ezen a piacon akik a BKV nyomorát anno kenényen kihasználták 6-10 éve (meg persze előtte is, meg azóta is ,max nem buszvzban). Akik ehhez aszisztáltak, vagy ezt támogatták, azok szégyeljék magukat. Mondjuk ez mindig nehéz dolog, mert persze a körülmények, persze ne hánytorgassuk a múltat, de azért szó nélkül ezek mellett elemenni nem kell.

Előzmény: Humarci (83144)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83146

ha csökken az állomány, akkor előbb-utóbb be kell zárni egy garázst. Ha troli buszállományát szétdobáljuk a többi garázsban, így talán  megelőzhető a bezárás.

 

 

Ötletnek jó, a válasz egyértelmű nem ugyanakkor.

A troliban 70-80 kocsi van, jövő év közepéig, szeptemberéig mi 50 feletti (!) állományi kocsit vesztünk, veszthetünk el. Nincsenek ezek arányban.

Előzmény: P.stephenson (83145)
P.stephenson Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83145

Van igazság abban, amit te mondasz, de én meg úgy gondolkodtam, hogy ha csökken az állomány, akkor előbb-utóbb be kell zárni egy garázst. Ha troli buszállományát szétdobáljuk a többi garázsban, így talán  megelőzhető a bezárás. A troligarázs meg foglalkozna azzal, ami rá tartozik: trolikkal. Én logikusan az elektromos buszokat is ide tenném, ha már itt van meg az infrastruktúra, meg az elektromos hajtás üzemeltetésében szerzett tapasztalat. Valami miatt úgy érzem, hogy Kelenföld még mindig az elitgarázs, bármi szép, jó és új érkezik, az csak az övék lehet, függetlenül attól, hogy logikus-e vagy sem.

 

Tegyük hozzá, ez csak az én agymenésem, kivülállóként én így látom a dolgot, lehet, hogy nem is teljesen jól.

Előzmény: Törölt nick (83134)
Humarci Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83144

pontosan ezen gondolkodtam, hogy egy vázjavított troli lett selejt ami utcán se volt...

mondjuk a decent és kamion minőségi munkái hát.....

Előzmény: Törölt nick (83142)
Humarci Creative Commons License 2014.09.22 -1 0 83143

szvsz a 415-nek pont óbudán lenne jobb helye

Előzmény: Trinitatis (83129)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83142

Az elektromos midik jó eséllyel Kelenföldre kerülnek.

 

Ha jön a 24 új troli, az nagyrészben GVM-et fog kivltani, de nem kizárt, hogy egy-két 435 is lesz benne. El ne feldedjétek, hogy

Dorina váza (aka 304) addigra 10-12 éves felújítás lesz, rég lejárt a szavatossága...

Azt meg a 313 látványa alapján mondom, hogy bárki is csinálta a 435T vázakat, nem lettek túljavítva (köhöm-köhöm...)

Előzmény: Grikon1985 (83135)
Dante001 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83141

Tudom :P

Előzmény: Törölt nick (83140)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83140

Eszünkben sincs úszni hagyni:-)

Előzmény: Dante001 (83138)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83139

Nem reális. Mindaz amit te kinyert hajtásrendszerként aposztrofálsz, a 14 darab üzeméhez az elmúlt 2-3-4 évben nagyban hozzájárult!!!!

Előzmény: ckg471 (83136)
Dante001 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83138

Ilyenkor mindig elfelejtitek hogy arra az opciós 60 buszra már nem kell tendereztetni, ami Magyarországon elég nagy előny, figyelemben véve hogy mekkora vicc a közbeszerzési törvény. Aki ezt a lehetőséget úszni hagyná, az egyszerűen hülye.

Előzmény: KápCity (83127)
ckg471 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83137

Jaj, most látom csak, hogy az a buszos topik, bocsánat. :)

Előzmény: ckg471 (83136)
ckg471 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83136

Egy kérdés a 313-assal kapcsolatban (nem hozzád, csak úgy általánosságban): az reális, hogy a 263T oktatókocsi ne GVM, hanem a 313-asból kinyert Kiepe hajtásrendszert kapja meg?

Előzmény: Grikon1985 (83135)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83135

Ezeket az infókat honnan veszed ilyen biztosra?

(Eleve egyetlen 435T volt selejtezve /313/ és nem lesz több kidobva. GVM-nek a szétrohadt kocsiszekrénye lesz selejt és néhai 412-es busz vázába lesz az elektronika beépítve, jövőre még legalább két kocsiba, így jövő év végéig min. 4db ilyen lesz.)


A garázsok közötti típusösszevonásokat még Szedlmajer Laci se tudja előre megmondani, főleg úgy, hogy a 415-435 szériát jövőre a minimálisra kívánják csökkenteni (mindkét típusból 25-30db maradhat). És itt a fórumon már említve lett, egy jó adag használt Volvo beszerzése van kilátásban, ami az egyéb kiszervezések mellett jelentősen megbolygatja majd a garázsok állományát.

Előzmény: Trinitatis (83132)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83134

A nem oda valók közepes gazdasági szempont. Optimális helyen van a garázs rezsimenet szempontjából, közel a belvároshoz. Stratégiai hiba, vétek volna  a buszokat kiszedni, és evvel is egy jó poziciónkat feladni, a külső szolgáltatók felé újabb utat nyitni. Persze nem a 280-asokat kell ott üzemeltetni hosszú távon. A megjelenő ap. típusról nincs döntés, a formálodó 15+400% beszerzés, annak a járműelosztása (se belső BKV se megrendelői jelzés tudtommal nincsen) nagyban befolyásolhatja ezt. Mondjuk az is tuti, hogy a 21-26 éves Ikarusok helyett a 14 éves 412-esek, vagy a 13 éves Volvók (genfiek) megjelenése nem lenne egy nagy előrelépés, megoldás, szerintem.

 

Más: a 400% opció lehívása rövidebb távon sem irreális, de persze döntés még nincs.

 

Jövőre a 415 és 435 állomány radikális csökkentését célozzuk meg, a 415-ösökből egy 15-20 megmaradása reális, 435-ből 40-45 max. Az Ikarus javítgatást, bármennyire szeretem én is, de befejezzük mostmár, és az új buszok felé vesszük az irányt. Egy Ikarusra akármennyit rákölthetünk, akkor sem lesz már semmilyen szempontból 2014-ben versenyképes (persze, a kelenföldi felújításoknak két okból is volt az elmúlt 4 évben értelme ettől függtelenül: ad 1 megágyazott a PKD-nak, ad 2 átlakította piacot, nem vagyunk direkt kiszolgáltatva a felújító vállakozóknak a megszokott mi csak üzemeltetők mantra alapján. Nem csak üzemeltetők vagyunk, azok vagyunk, aminek az adott környezetben az adott pillanatban lenni kell a túléléshez). Értem, hogy egy fanatikus ezt nem látja be, nem is várom el, hallgatom napestig, hogy dekeveset fogyaszt, meg deszép, meg deszeretem, desokatjártam vele oviba, de nekem hivatalból más a feladatom. Helyesebben az ilyen igényeket az egyre bövülő, szépülő nosztalgia flottával igyekszünk kielégíteni. A nosztalgia ügyet feleseleges kóstolgatni (persze nem akarom megtílatni senkinek, nem is tehetem), a, hogy a hazai ipartörténet egy jelentős, fél évszázados részét igyekszünk most még időben dokumentálni és megőrizni, az semelyik kurzusnak, semelyik politikai iránynak nem lesz és nem lehet nemtetsző.

 

A használt járművek 2009 és 2014 közötti beszezése mellett ezúton is hitet teszek, ez mentette meg a BKV busz ágazatát a nyílt és teljes összeomlástól, ezek által lett egy elfogadtó, "közpkorú" flotta részünk. De eddig és ne tovább, max. ha valami nagyon jó árú, nagy flotta van. A használt járműveink felújítgatásban sem hiszek, arculatilag rendbe kell őket szedni, meg annyira rendezni a motorjukat, hogy ne füstöljenek, de az ilyen bonyolult, ezer zsákutcás motorcserés programoktól isten igazából isten mentsen minket.

Az alkatrészellátásukhoz meghírdettük házon belül a használt eszközhöz használt alkatrész programot (persze csak a nem biztonsági elemekre), így lehet gazdaságosan üzemeltetni. Épeszű ember nem vesz 4-5 millióért csuklót megy borítást, ha 3-4 millióért komplett busz kap amit ízeire szedhet. Nem könnyű ilyen a mi beszerzésünkön keresztülvinni, de megoldjuk.

 

No és persze mindennek az egyik legfontosabb része a további kiszervezések kérdése: hol lesz a vége, mi lesz a végső arány BKV és atöbbi szolgáltató között. Nem tudom, de itt is legalább két nézet van. A kesergő, soha nem lesz már 1800 kocsis, 7 garázsos BKV típusú, meg a 800-900 kocsit is nagyon szépen és jól lehet 3-4 garázsból üzemelteni (ha az tartósan megmarad!) opportunista hozzállás. Nem könnyű választani, főleg így menetből megélve.

 

A PKD projektet szándékunk szerint folytatjuk, az EURO 6 ijesztő, de nem kezelhetetlen.

 

 

 

Előzmény: P.stephenson (83131)
abauj Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83133

Ha Kőbányán marad hely az új trolik érkezése után is, mert gondolom selejteznek is majd, akkor butaság lenne elvenni onnan a buszokat. A legjobb helyen lévő garázs.Szerintem a rezsimenetek költségei sem elhanyagolhatóak éves szinten. Főleg HA Óbudát zárják be. Onnan a legkönnyebb kiadni az ottani viszonylatokat. 

 

Trinitatis Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83132
Az elektromos midik nem Kőbányára, hanem Kelenföldre fognak kerülni.
Az új trolik megérkezésvel pedig termszetesen selejtezni fognak annyi Ikarus 280T-t és 435T, amennyi új kocsi jön. Az állomány nem (vagy csak minimálisan) fog növekedni.
Előzmény: P.stephenson (83131)
P.stephenson Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83131

Én viszont amondó vagyok, hogy az állomány csökkenésével együtt szépen ki kellene vezetni a buszokat a troligarázsból. Nem oda valók, amúgy is kell a hely az új troliknak, meg elektormos midibuszoknak.

Előzmény: Trinitatis (83130)
Trinitatis Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83130
Úgy értem, hogy az opció lehívása után kerülhet 1-2 tucat Conecto Kőbányára. Nekik is kéne alacsonypadlós busz, már csak azért is, hogy tudjanak szükség esetén alacsonypadlós trolit alacsonypadlós busszal pótolni.
Előzmény: 18-09 (83108)
Trinitatis Creative Commons License 2014.09.22 0 0 83129
Ahogy fogyatkoznak 200-asok és a 400-asok, úgy mindenképp. A közeljövőben a 412-eseket Cinkotára, a 415-ösöket pedig valószínüleg Kelenföldre csoportosíthatják.
Előzmény: gorcher (83104)
18-09 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83128

Továbbra is pesszimista vagyok az opció lehívásával kapcsolatban...

Előzmény: Dante001 (83126)
KápCity Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83127

Midikből is ilyen biztos hogy lehívják az opciót, ha már most hozzáveszed?

Előzmény: Dante001 (83126)
Dante001 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83126

Úgyis jön most 75 konektor :D

Előzmény: Nbbarcs (83125)
Nbbarcs Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83125

Ez az én nagy bajom is. Ha meg is van a szándék BKV-n belül a PKD folytatására (és remélem megvan) akkor is reálisan 2016 előtt nem lesz folytatás. (E6 proto(k) megtervezése, megépítése, engedélyezés, tendereztetés, legyártás, mindennel együtt lesz vagy 1,5 év minimum...)

Előzmény: Dante001 (83123)
cooldogg1992 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83124

Valószínűleg éppen arra mentek tanulni vele.

Előzmény: GST-616 (83118)
Dante001 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 83123

Nyilván lesz, bár már Ők is rég elkéstek vele. Eddig el voltak foglalva a szegedi kotlákkal.

Előzmény: Nbbarcs (83122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!