A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Volvokon is és a Merciken is az első 2 ajtó között csak az 1-1 előre felé lévő ülések vannak dobogón, a kerékdobon. A 7700-ason van 3 olyan ülés (a csuklósón 4) a Citárokon meg ennél is több ami nem dobogón van.
Amúgy sajnos évek óta abba az irányba haladunk - bármilyen jármű esetén - hogy az ajtóműködés bonyolultabb lesz és lassabb is. A 370 az még ezeknél is rosszabb így.
"A rokikocsisnak és a babakocsival utazónak talán jó. De a nehezebben mozgó embereknek ugyanúgy fel kell mászni a két magas lépcsőn ami a használtan vett ap-n nincs"
Viszont ott az ülőhelyek többségéhez kell - igaz csak egyet - fellépni, ami a nehezen mozgóknak ugyanúgy nehéz. Nem véletlen, hogy a babakocsi tér helyén kialakított lehajtható üléseket (ahol van persze) főként ők foglalják el ..
Menetidő tartásra meg annyit, hogy van ahol működik, van ahol valóban nem. A 194-esen pl. reggel rendszeresen ,,tolják" a 260-asok a CNG-seket, de napközben és hétvégén viszonylag tűrhető módon tartják a VH-k is menetidejüket.
Majd kitakarítják őket. Legalább figyeltek rá, hogy normálisabbak jöjjenek. A 11-20-al nem olyan régen mentem, nem tűnt fel, hogy annyira lelakott lenne. Egyébként meg szó volt a 280-asok elviteléről, így nyilvánvaló volt, hogy 435-ös fog jönni a helyükre, nem kell kiakadni. :) Persze, én is sajnálom őket, hogy elmentek, de ez van.
Abban az esetben semmi ha 7-8 évente kap felújítást és a közte eltelt időkben nem csak a sz@r kenegetése folyik akkor semmi.
Viszont amikor a magaspadlós helyett kapsz ugyan használt, de jobb állapotú buszt mint amit épp fel akarsz újítani az védhetetlen.
Az utas meg csak azt látja, hogy nincs benne lépcső, csendesebb és "új" is.
"A 03-70 a funkcióját tökéletesen el tudja látni (kerekesszékes elszállítása)."
A rokikocsisnak és a babakocsival utazónak talán jó. De a nehezebben mozgó embereknek ugyanúgy fel kell mászni a két magas lépcsőn ami a használtan vett ap-n nincs.
"A dinamikus utascserét és a menetidők betartását sokkal megbízhatóbban meg lehet vele valósítani mint sok használt Mercedessel meg Volvoval, Vanhool-lal."
A 114-esen elég sok használt Merga jár és azzal nincs baj, haladnak. Bár tudom azok VT-sek...
"A 412-esekeket meg már 6-8 éve kellett volna selejtezni (ha valaki csinált volna valami költség-haszon elemzés félét...), de ugye alacsonypadlós, az érinthetetlen, mindig fontos kampányeleme a főpolgármesteri választásnak."
Nem, csak 6-8 éve a 412-esek és az a 150db Volvo volt az AP-s busz flotta és oszd be! Addig nem igen lehetett mit csinálni.
-sokkal zavaróbbak a gázos vanhool-ok elektromos ajtói és az általuk okozott 20-30%-kal megnőtt menetidők. És ezekből több van, mint a 03-70-ből. (amúgy a Vill-Cad-es észrevétel jogos)
Az, hogy jönnek a használtak...az miért is jó? Eleve drágák, drága üzemeltetni őket, cserébe 600 féle specifikácóval jönnek, hogy alkatrész is egyedileg kelljen beléjük. Ja és használtak, szóval elég szorgalmasan hibásodnak meg. Az utasterük meg rettenetes (bár itt a VB-s vadiúj MAN Lionok viszik a prímet), nem ekkora zsúfoltságra lettek kitalálva (itt viszont egy plusz pont a gázos vanhoolok táncteréért).
A 03-70 a funkcióját tökéletesen el tudja látni (kerekesszékes elszállítása). Relatíve olcsó üzemeltetni. 26 éves. És akkor mi van? A dinamikus utascserét és a menetidők betartását sokkal megbízhatóbban meg lehet vele valósítani mint sok használt Mercedessel meg Volvoval, Vanhool-lal.
A 412-esekeket meg már 6-8 éve kellett volna selejtezni (ha valaki csinált volna valami költség-haszon elemzés félét...), de ugye alacsonypadlós, az érinthetetlen, mindig fontos kampányeleme a főpolgármesteri választásnak.