A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Moszkva környékén is szokott néha lenni. Mentem vele egy-kétszer, de vannak nála rosszabb (elvileg rutinos) férfi sofőrök is. Pl volt, aki minden kanyarban megjárdázta a jobb hátsó kereket, balra nagyívbennél, meg odak*rta a jobb elejét.
Remélem már nem áll meg minden megállóba beállás előtt és a fékről lelépve csúszó fokozattal áll be... Csodálkoztam, hogy D-n nem tanítanak megállóba beállást?
A Thököly út meg pláne nem egyszerű pálya. :D Emlékszem, akkor már két éve vezettem, de az első napom a piros 7-esen nekem is kemény volt. Ismeretlen út, ezer utas, előzgetni a lassújáratokat, miközben már tol a mögöttem jövő... :DD Pár nap, és bele lehet jönni.
Nincs ezzel gond, de azzal igen, hogy a 101-esen már 40-nél lengedezik az utasok haja, különben vmax. 20-40 a vonalon. Konkrétan a túlzott óvatosság ami bizonytalanná teszi menet közben.
A munkamódszer átadásra gondolsz. Az még ma is van, busznál is, trolinál is. 3 nap egy "öreg" forgalmi járművezető mellett, egy délelőtt, egy beugró, egy délután. Ez a három nap van azután hogy minden jogsi, GKI kártya stb már a kezedben van. Akkor kell több ilyen nap, ha a j.vezek "nem javasolják önálló munkavégzésre".
A vonalat tudni (merre megy) egy dolog, de ismerni (lámpák, megállók, gödrök, fák stb.) az egy másik :)
FKU-909-ben csuklótól hátrafelé nincs vizuális utastáj, se kívül, se belül. Gondolom, valami madzag a csuklón nem ér már túl. Azon kívül a harmadik ajtó felett nem ég a visszajelző.
Ahhoz képest jól nyomta. :) Azon gondolkoztam pont, hogy új - és bekerült a sűrűjébe - vagy mazsola.
A villamososoknál áll valaki a fülkében még - legalábbis régen sokat láttam - és talán a busznál is volt ilyesmi.
Ezeket a dolgokat szerintem hasznos lenne akár menet közben átadni az olyan részletekkel együtt, mint hol hány M van.. Látszott az arcán, hogy nagyon koncentrál - és biztos nagyon elfáradt. Grat mégegyszer :)
Nem tudom a BKV mennyire tart még útvonaloktatást, de ma ideesett a 110/112-re egy csinos sofőrnő - akinek mintha új lenne még a pálya. Pl. az egyébként valóban szokatlan Hermina út # Zugló piros után még világító BUSZ lámpa. Becsületére legyen mondva, hogy amikor lehetett, ment - de a megállókba való beálláskor nagyon körültekintő volt.
Inkább óvatosan - mint kapkodva. Az is lehet, hogy már régen járt itt - ha volt is oktatás.
a szeptemberi időpont csak pár db-ra szólt volna tudtommal, pótlás végett. a cng-k már elkészültek. a csuklósok meg nem kimondottan kapacitás hiány miatt nincsenek még készen.
Dehogynem, csak nincs előttem hogy meddig volt ott :) A tartózkodót újították fel, ami jó esetben nem tarthatott tovább 1 hónapnál, de előttem van ahogy a kocsit többhónapnyi gaz növi körbe, abroncsai pedig alá vannak dúcolva, de láthatóan eresztettek. Lehet hogy több hónapig is ott volt?
Akkor se száll fel az utas, ha elől ki van rakva, hogy "F11", vagy más színnel, hogy "F29"? Az a forgalomirányítóknak szól, bár szerintem is felesleges, ettől még az utas akkor is felszáll, ha az van kirakva, hogy "70", s akkor is, hogy P "70".
Jó lenne, ha a tartalékok jó kijelzős buszokkal lennének, s akkor a szám+végállomás egyértelmű, mással meg ne foglalkozzon az, akinek nem kell.
Csak mert nem volt annyira sok selejt Győrben az utóbbi pár évben, és ami volt, az vagy bontva lett, vagy Sopronba ment (újra vizsgáztatva),vagy a Vasi Volánnak lett eladva Szombathelyre, vagy épp Győrben került vissza az utcára....
Nem elképzelhetetlen, de nem hallottam róla hogy Pestre került volna...
A 415-ösökre kérdeztek rá úgy tudom érdeklődés szintjén a BKV-tól, de aztán abból nem lett semmi.
Csak nem kikötötte nekik személyesen, hogy milyen legyen?
Egyébként szerintem így áll a legközelebb az egységes arculathoz: ha külön alkatrész a homlokfalon a lámpafészek, akkor az fekete, egyébként nem veszi körül semmi, a homlokfalat megtörő plusz elem/nagyobb mélyedés, kiemelkedés, egyéb formaelem a lámpa között szintén fekete, egyébként világoskék.
Ugyebár ezt a Volvók színterve alapján vezették be úgy-ahogy (ami mellesleg egy az egyben a második generációs hibrid 7700-asok gyári festése alapján készült el), de nem jöttek ki jól belőle, sőt, a VH-k esetében még az egyféle formavilágra egyféle terv sem sikerült.
Ha ezt az egyébként könnyen megjegyezhető rendszert követték volna, jó néhány busz kissé máshogy nézne ki, sőt, nem jött volna létre az MKL (és az egyes MCA) erősen felejtős csíkozása, a régi VH-k kevésbé felejtős, de kissé fura csíkozása, valamint az Agora számomra teljesen indokolatlannak tűnő, rendszámot körbeölelő festése.
Véleményem szerint ilyen esetben (tehát nem bonyolult minta, logó vagy egyéb ilyesmi felfestése során) a homlokfal színezésének követnie kell a formát. Tetszik vagy nem tetszik, annak ellenére, hogy pl. az első generációs VanHool A(G)3xx homlokfal (beleértve a kezdeti kerek lámpás verziót is) rém igénytelen és bűn ronda, nem kell telefesteni (pláne nem azzal a csíkkal, ami érthetetlen módon csak a belső lámpákig ér ki, a külsőkig nem). A C1-ek is megvannak feketeség nélkül.
Ez van. Meg lehet kövezni azért, mert ezt gondolom, vagy azért, mert megint felhoztam ezt az unásig unt témát, azt is meg lehet mondani, miért nincs igazam, de szerintem ha már egyszer ilyesmire adták a fejüket a sima kékség helyett, akkor csinálják logikusan.