A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen, rutinon kötelező feladat, de láttad a Hofherrben ez hogy néz ki? Van a 11-12 méteres busz, van hozzá 15 méter (Kresz miatt ugye), hogy 1,5-2 méter mélyre berakd a buszt és elég ha az első ajtó van a járdánál, vagyis rutinon végig azt gyakoroltatják, hogy lehet ferde a busz. Ilyen mély és hegyes öblöt talán csak Gazdagréten láttam, máshol egész kellemesek és hosszúak.
A BKV-nál az oktatók jó része elmondja (mást is többször ha kell, folyamatosan), hogy lépésben inkább, járdázás kizárt (az bukta), és apró kormánymozdulatok, akkor párhuzamos lesz és a tükröt se viszi el a megállótábla (érintés is bukta). Aztán a tanuló vagy megtanulja, vagy nem. Van aki fogékony, és hamar tanul, jól csinálja, és van aki hiába kamionozott, mindig ugyanazokat hibázza (padka, tükör, durva fék, irányjelző használat stb.).
Aláírom, hogy zavaró, és nem bizalomgerjesztő, ha a buszvezetőn félelmet, tétovaságot és izgalmat látni, de az utasok hamar észreveszik azt is, ha valaki nagyon máshogy csinálja, mint amit már megszoktak. Ezért sem szabad kezdőket húzós vonalra tenni. Mindig volt, aki nagyon félt, trolinál is tudok olyat aki már kilókat fogyott, gyomorideggel megy be dolgozni mindig, mégis csinálja, pedig retteg.
15-115 és 128-asra nem is tesznek kezdőket tudtommal. 8-110-112-n fel kell venni a ritmust, mert a Rákóczit feltartani nem illik, itt az újak a Szabad Sajtó úti szűkületben lassulnak le többnyire, bár úgyis olyan az útminőség, nem is értem hogy lehet azon Volvóval úgy végigdöngetni, ahogy sokan teszik.
Az ha a képzés máshol folyik önmagában még nem baj. Ezért van a BKV-nak is oktatása és vannak szűrök, hogy csak úgy mindenki ne kerülhessen a volán mögé.
A gond akkor van amikor valahogy mégis olyan kerül a kormány mögé aki lehet nem kéne. Ekkor ha szólnak a többiek, hogy lehet rá kéne pillantani akkor vagy az a válasz, hogy majd belejön vagy az, hogy de már mióta itt vezet. Az ilyenek előbb utóbb a vezess.hu-n vagy az index címlapján kötnek ki. Akkor már mindenkinek nagy a szája, hogy ő mindig is tudta.
Ha van képzés és oktatás, oktatási osztály akkor próbáljuk már meg ezeket az eseteket elkerülni és ne kelljen megvárni míg valami baj történik. Ugyanis nem az a veszélyes ha valaki lassabban megy, hanem mondjuk ha bizonytalan. A rutin egy idő után összejön és akkor már biztosabb is lesz meg mer majd "gyorsabban is" menni. De ha magától nem sikerül akkor segíteni kell - oktatás.
Villamosnál volt olyan akit elküldtek pótoktatásra oktató mellé az ellenőrzésekkor tapasztaltak miatt.
kelenföldi nyílt napon az oktatóbácsi mondott olyat, hogy anno a volt lehetőség a bkvnál megszerezni a C-t és a D-t is. Kár, hogy most már nem lehet, pedig simán bevállalnék egy ilyen tanfolyamot úgy, hogy ki is fizetném. A mostani tanulóknak nem kell fizetniük, nem? (csak ha megbuktak)
Nem születik senki se profinak, ezt nem is írtam. De pár hónap alatt azért belejön mindenki. Pláne a hivatásosok főleg az olyan kategóriánál ami megszerzéséhez kell pár másik jogsi is.
Ha viszont valaki később se jön bele arra érdemes ránézni mert a tapasztalatok szerin baj lehet belőle ha nem.
Én a múltkor láttam a hölgyet, csak futólag. Mire észhez kaptam, már tovatűnt. Első blikkre mutatós, innentől meg kit érdekel, hogy hogy' áll be a megállóba?????;)))
Hát a megállóba beállás konkrétan kötelező már a rutinvizsgán is, szóval csodálkozok rajta, hogy valakinek ennyire nem megy... Bár a topictársak elmondása alapján én azért élek a gyanúperrel, hogy az illetőnek még személyautóval sincs túl nagy tapasztalata, ezért ennyire "óvatos" (khmm, fogalmazzunk így...) a busszal.
118-as, az is jó kezdővonalnak pl. vagy "Békás helyi". Ezeken egész jól el lehet lenni, főleg hétvégén, ehhez képest mondjuk egy 86-os elég éles váltás lehet.
Ennyire nincs kezdő pálya? A 153-154, 253 szerintem ilyesmi.
A 212 talán még elmegy, bár ott a Hegyvidéki nehezítés. A 105-ösön gondolom a szűk út nem könnyű (Lánchíd, Széchenyi tértől a Deák felé ..) Szerintem a 8-ast meg lehetne cserélni bőven a 212-vel, mert a 8-as szerintem sokkal nehezebb. Ott a belváros, majd a kacskaringós Hegy.
Csak ügyesen. Gondolom a legügyesebbek mennek a nehezebb vonalakra, hogy legyen elég kihívás.
Az 1-es pedig januártól kb. büntetés számba fog menni, gondolom.
Bíztató... :) Akik most fognak kijönni C-ről D-re tanfolyamról nagy mennyiségben, na ők a (153-154, 253) és 8-as(!) vonalon kezdenek elvileg. Akik D-vel jöttek a 212 és 105-re kerültek, ha jól láttam.
Az attól függ hol szerzed a D-t. Magánautósiskolában nem valószínű, hogy sokat megállóztatnak. Ott a hegyi vezetés is kimerül a Sibrik Miklós felüljáróra fel és lemenetben.
BKV-nál viszont visznek mindenhová, sokszor ott sincs idő rá, de mindenkinek minden megállótípust (normál, öblös, lejtős, emelkedős, belógó fás stb.) meg kell csinálnia többször.
Arról nem is beszélve, hogy a BKV-s D képzésen a GKI nem szimulátoros, hanem élesben a Hungaroringen kell csúszkálni. Bár majd élesben azért más lesz, ha hegyi vonalon tükörjéggé fagy minden...
Y fordulás és rutin témája. A 150/250/258 valamelyikén (direkt nem írok konkrétabbat) egy idegen garázs sofőrje eltévedt, nem volt szívbajos, egy kevésbé kivilágított szűk kisutcába betolat, előre gang, majd vissza a jó útra, mintha mi sem történt volna. :D
Miden idők legrosszabb BKV sofőrje címért az a szakállas vékony 30-as úr is versenybe lehet (90-es évek első felében volt) aki mindig 61 gyorst vezetett,és MINDEN ESETBEN a következőt csinálta: Kifordult a Kis utcai végállomásról,minden reggel előtte a alapjárat,ö mint gyorsjárat a sima 61-seggébe volt mindig,amikor a sima megállt,a gyorsnak meg nem volt megállója (arrafelé mindenhol buszöböl volt már akkor is) akkor ö is megállt,nem haladt el az alapjárat mellet,megvárta annak utascseréjét (megállónként fél perc) és kiengedte,addig pedig feltartotta mögötte az összes autóst,Így mentünk végig az Örsig, minden munkába menő utas agyvérzést kapott amikor ö jött.1990 és 1994 között soha nem előzött,utána elköltöztem nem tudom mi lett vele. Ma már lehet hogy 1-2 türelmetlen utas megverné,de azok más idők voltak.
Teljesen más a két dolog. Más amikor valaki kezdő - vagy olyan vonalra esik be - egyébként nagy rutinnal, ahol nem szokott járni.
3É-n volt elkavarós sztoriban részem, de az a sofőr is kezdő volt. Most pedig csak óvatos vezetésről volt szó, illetve a pálya részletes / ám a menetrend 0,0 tartásához fontos részleteinek ismeretéről.
Szerintem sokkal neccesebb, amikor akár villamossal (1 tegnap) akár busszal padlólemezt kopogtató pedálkezeléssel vezet valaki (villamosnál kontroller szélső helyzetei).
Attól még lehet dinamikusan vezetni - és a hölgy is azért nyomja rendesen.
Vannak olyan tapasztalt férfi kollégák, akik még úgy sem vezetnek - mint ő. Lásd a 160-asos sztorit.
Ez semmi ahhoz képest, amikor a 4-es (ma 105-ös) az Andrássy szervizútján ment végig. Mivel a sofőr előtte legutóbb '96-ban járt arra, a föladalatti felújítása idején.
Néhány hete 160-ason futottam bele egy ilyenbe, a Batthyányin végül le is késtem azt a villamost, amit korábban az elmúlt egy évben soha se késtem le (6 perc van átszállásra, hajnali időpont, nincs forgalom és nincs köze a Fő utcába terelésnek sem), de nem nő volt. Utána hála a futar.bkk.hu-nak követtem néha a napját, egész nap 8-12 perceket késett, sokszor előbb is indult végállomásról, legalábbis a FUTÁR szerint, mégis.
Reggelente reménykedek, hogy más forgalmit, vagy más viszonylatot kap.
(Nem csak a megállóba beállás, az álló FKF-es kukás mellett is csak 10-zel mertünk elhaladni a belső sávban).
Gondolom mikor rajtad volt tojáshéj azért máshogy vezettél, mint most - és most tuti jobb vagy.
A nők sokszor máshogy közelítenek meg dolgokat - de mivel egyszerre sok dologra kell figyelni - szerintem nekik alapból előnyük van.Mindenesetre akár férfi, akár nő mindenkinek megvan, hogy milyen vonal való neki - szerintem meglesz az ő gyakorlata és helye is. ;)
Csak ne fussunk bele még egy olyan valakibe aki az elején majd belejön címszóval így vezet, majd később is de akkor már az az érv, hogy de már mióta vezet. :-/
Moszkva környékén is szokott néha lenni. Mentem vele egy-kétszer, de vannak nála rosszabb (elvileg rutinos) férfi sofőrök is. Pl volt, aki minden kanyarban megjárdázta a jobb hátsó kereket, balra nagyívbennél, meg odak*rta a jobb elejét.