A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A jelen volt a kérdés, ennyire részleteibe nem akartam belemenni. Régen volt idő, amikor C kategória se kellett D-hez, ettől még nem írhatom most azt, hogy nem kell hozzá...
Én levezettem az órákat teljes mértékben. Amúgy igaz, ha automatán tanulsz/vizsgázol, akkor csak automata buszokra lesz érvényes a jogsi és igen, újra kell vizsgázni.
BKV-nál gondolom levezettetik az órákat, elemi érdekük, sőt, akár többet is, ha kell. Ha ezen spórolnának sokkal nagyobb kárt okoz(hat)nának maguknak.
Ha már előkerült a jogosítvány-téma: igaz az, hogy a BKV-nál végzettek csak automata váltós buszt vezethetnek, mert ez a korlátozás bekerül a jogosítványba? Ez azt jelenti, hogy aki el akarja hagyni a céget (és mondjuk maszekhez áll), akkor annak újra kell vizsgáznia?
Másrészt: a BKV-s oktatáson ugye van lehetőség levezetni a kötelező óraszámot? Az én buszos oktatatóm nem engedte, hogy tizenvalahánynál több órát vegyek ("az árban csak ennyi van benne"), elzavart vizsgázni. Azért szerintem ez gáz, de szeretném felmérni, hogy mennyire általános.
Ha már matricázás: tudom, utolsó utáni fontosságú probléma, de nem lehetne fellépni valahogy a folytonos BKK matrica kapirgálás ellen, vagy legalább pótolni a hiányzó matricákat? Gyönyörűek a frissen fényezett volvók, itt-ott kikapart, félig leszaggatott BKK matricával az elejükön, a "BKK szolgája", vagy csak szimplán "A szolgáltatója" feliratok oldalt pedig már szinte minden BKV-s skyblue kocsin megtalálhatóak. Lehet a BKK-t szeretni, nem szeretni, én sem feltétlen értek egyet a töménytelen mennyiségű matrica szükségességével, de ha egyszer ez van, akkor illene odafigyelni, hogy legalább a világoskék kocsik tényleg egy egységes arculatot mutassanak. Az OFF szolgáltatóknál nem okoz gondot a balesetek után a matricák pótlása, én azt gondolom, itt sem lenne megterhelő.
Ami a másik, kifejezetten PKD-kon megfigyelhető jelenség, az a belső leszállásjelző matricák kopása. Teljesen érthető, mert a kapaszkodókra vannak ragasztva, de az első három kocsin már most nagyon igénytelenül le vannak szakadva, ki vannak kopva ezek a matricák. A C2-eseken ezt úgy oldották meg, hogy egy átlátszó ragasztóréteggel körbetekerték őket, és azóta is bírják a strapát. Szintén az 1-es PKD-n (de nagyon sok használt kocsin is) láttam, hogy már elkezdett feljönni a karcvédő fóliák vége. Ezzel nem tudtok valamit kezdeni? A C2-eseken ilyen problémával még nem találkoztam, nem tudom, a VT-nél hogy csinálják. Mindezt nem kritikaként írtam, tudom, hogy ezer fontosabb dolog van, csak jó lenne, ha a most még igényes új/felújított/lefényezett buszok sokáig azok is maradnának, és nem jutnának a C1-esek vagy a kisvolvók sorsára.
Megerősítem, természestesen mind a 18 levizsgázik december végéig. Logikailag ez nem jelenti azt, hogy azonnal mind utast is fog szállítani (Futár beszerelés, matricázás, és még sok apróság ami nem vizsgafeltétel, így útólag installálható).
Forgalomba kell helyezni (vizsga), igaz? Ez nem jelenti azt, hogy forgalomba ki is kéne rögtön adni. Gondolom a kijelzőkre, FUTÁR vezérlőkre kell időnként várni. (selejtezett kocsikból kerülnek ki gondolom)
Nem úgy volt hogy december 31ig forgalomba kell állnia az utolsónak is? Elvileg az utolsó kocsiszekrénynek tegnapelőtt kellett megérkeznie vagy jövő hét hétfőn kell majd neki, nem emlékszem pontosan és nincs elöttem a listám.
Én a "semmi" és a B között éreztem nagy különbséget, aztán némi gyakorlattal a C csont nélkül ment, a C+E is (bár idő hiányában jelenleg a rutinvizsgánál megálltam), és a buszvezetésben se találtam semmi ördöngősséket (igaz, ezt eddig még csak "swarzban", magánterületen csináltam, csak az íze kedvéért :))
Én full 0 kilométerrel csináltam meg a B-ét, majd C és E-t, ezután egyből a D-ét és mentem buszvezetőnek. Az adott kategóriáknak megfelelő járműveket kizárólag a forgalmi vizsga előtt vezettem. Kivéve a D-ét, mert utána buszvezető lettem. 0 kilométerrel. A mai napig problémát okoz, ha egy jármű kicsi (értsd átlagos szgk.)
Bizony van ilyen én vagyok az elő példa,megvolt a B,aztán szó szerint 0km vezetés után mentem C-re,majd 0 km személy és teherautó vezetés után már a buszban rémisztgettem a tanpálya gyanútlan kezdőit,de az oktató bácsi rábeszélt hogy ezt a buszt most még nem kéne csinálni.Aztán teljesen másfelé sodort az élet. De sose fogom elfelejteni hogy amíg egy személy és teherautó között minimális volt a különbség,addig a teherből átülni egy buszba óriási ugrás volt,teljesen más világ volt egy busz,sokkal nehezebb volt.