Keresés

Részletes keresés

430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85868

Ami a meglepő számomra, hogy már PAV II és GKI kártya nélkül is kiadják a "D"-s jogosítványokat.

Előzmény: Közlekedésguru (85867)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85867
A jelen volt a kérdés, ennyire részleteibe nem akartam belemenni. Régen volt idő, amikor C kategória se kellett D-hez, ettől még nem írhatom most azt, hogy nem kell hozzá...
Előzmény: Obsitos1663 (85862)
Humarci Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85866

sajnos még nem tudom

 

07-25 O->KF

 

Előzmény: KápCity (85865)
KápCity Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85865

Ki újította fel?

Előzmény: Humarci (85858)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85864

Sok ON kép; hiányzóim kergetése, sok újralövéssel. :)

 

http://karpatbusz.blogspot.hu/2014/12/mire-jo-futar.html

Obsitos1663 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85863

az újabbakban sem láttam még automata kódot, persze attól még lehet.

Előzmény: Obsitos1663 (85862)
Obsitos1663 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85862

nem teljesen igaz. a régi bkv-s "D" kategória nincs korlátozva.

Előzmény: Közlekedésguru (85861)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85861
Kérdezték, válaszoltam. Amúgy igaz, nem csak a D kategóriárá érvényes megállapítás. :)
Előzmény: nemeza (85859)
MCA-001 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85860

Jó hallani arról, hogy nyugaton is megy a jármű átépítés:)

 

Aachenben hibrid buszt építettek át akkumulátoros busszá:)

 

http://www.omnibusrevue.de/aachen-testet-selbstgebauten-elektro-bus-1570012.html

http://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten/vom-hybrid-zum-elektrobus-aseag-baut-mit-partnern-gelenkbus-um

nemeza Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85859

Az automatás dolog személyautókra is igaz.

Előzmény: Közlekedésguru (85857)
Humarci Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85858

19-31 felújítva kelenföldre került

107/F6

Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85857
Én levezettem az órákat teljes mértékben. Amúgy igaz, ha automatán tanulsz/vizsgázol, akkor csak automata buszokra lesz érvényes a jogsi és igen, újra kell vizsgázni.

BKV-nál gondolom levezettetik az órákat, elemi érdekük, sőt, akár többet is, ha kell. Ha ezen spórolnának sokkal nagyobb kárt okoz(hat)nának maguknak.
Előzmény: Karón Varjú (85856)
Karón Varjú Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85856

Ha már előkerült a jogosítvány-téma: igaz az, hogy a BKV-nál végzettek csak automata váltós buszt vezethetnek, mert ez a korlátozás bekerül a jogosítványba? Ez azt jelenti, hogy aki el akarja hagyni a céget (és mondjuk maszekhez áll), akkor annak újra kell vizsgáznia?

 

Másrészt: a BKV-s oktatáson ugye van lehetőség levezetni a kötelező óraszámot? Az én buszos oktatatóm nem engedte, hogy tizenvalahánynál több órát vegyek ("az árban csak ennyi van benne"), elzavart vizsgázni. Azért szerintem ez gáz, de szeretném felmérni, hogy mennyire általános.

KTK-393 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85855

Ha már matricázás: tudom, utolsó utáni fontosságú probléma, de nem lehetne fellépni valahogy a folytonos BKK matrica kapirgálás ellen, vagy legalább pótolni a hiányzó matricákat? Gyönyörűek a frissen fényezett volvók, itt-ott kikapart, félig leszaggatott BKK matricával az elejükön, a "BKK szolgája", vagy csak szimplán "A     szolgáltatója" feliratok oldalt pedig már szinte minden BKV-s skyblue kocsin megtalálhatóak. Lehet a BKK-t szeretni, nem szeretni, én sem feltétlen értek egyet a töménytelen mennyiségű matrica szükségességével, de ha egyszer ez van, akkor illene odafigyelni, hogy legalább a világoskék kocsik tényleg egy egységes arculatot mutassanak. Az OFF szolgáltatóknál nem okoz gondot a balesetek után a matricák pótlása, én azt gondolom, itt sem lenne megterhelő.

Ami a másik, kifejezetten PKD-kon megfigyelhető jelenség, az a belső leszállásjelző matricák kopása. Teljesen érthető, mert a kapaszkodókra vannak ragasztva, de az első három kocsin már most nagyon igénytelenül le vannak szakadva, ki vannak kopva ezek a matricák. A C2-eseken ezt úgy oldották meg, hogy egy átlátszó ragasztóréteggel körbetekerték őket, és azóta is bírják a strapát. Szintén az 1-es PKD-n (de nagyon sok használt kocsin is) láttam, hogy már elkezdett feljönni a karcvédő fóliák vége. Ezzel nem tudtok valamit kezdeni? A C2-eseken ilyen problémával még nem találkoztam, nem tudom, a VT-nél hogy csinálják. Mindezt nem kritikaként írtam, tudom, hogy ezer fontosabb dolog van, csak jó lenne, ha a most még igényes új/felújított/lefényezett buszok sokáig azok is maradnának, és nem jutnának a C1-esek vagy a kisvolvók sorsára.

Előzmény: Törölt nick (85853)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85854

A villamost is ;-)

Előzmény: JéGyé ;-) (85849)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85853

Megerősítem, természestesen mind a 18 levizsgázik december végéig. Logikailag ez nem jelenti azt, hogy azonnal mind utast is fog szállítani (Futár beszerelés, matricázás, és még sok apróság ami nem vizsgafeltétel, így útólag installálható).

Előzmény: ujfigura (85851)
nemeza Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85852

Forgalomba kell helyezni (vizsga), igaz? Ez nem jelenti azt, hogy forgalomba ki is kéne rögtön adni. Gondolom a kijelzőkre, FUTÁR vezérlőkre kell időnként várni. (selejtezett kocsikból kerülnek ki gondolom)

Előzmény: JéGyé ;-) (85850)
ujfigura Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85851

Mind a 18 forgalomba lesz helyezve, szerintem nem is állunk rosszul.

Előzmény: BPO-105 (85846)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85850

A forgalomba helyezés a műszaki vizsgáztatásban merül ki, az sima ügy szerintem...

A többi dolog meg nem feltétlen a BKV-n múlik....

Előzmény: nemeza (85848)
JéGyé ;-) Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85849

A trolit kihagytad ;-)

Előzmény: Törölt nick (85843)
nemeza Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85848

Ha E5 motorral szeretnék forgalomba helyezni, akkor de.

Előzmény: KápCity (85847)
KápCity Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85847
Nem úgy volt hogy december 31ig forgalomba kell állnia az utolsónak is? Elvileg az utolsó kocsiszekrénynek tegnapelőtt kellett megérkeznie vagy jövő hét hétfőn kell majd neki, nem emlékszem pontosan és nincs elöttem a listám.
Előzmény: BPO-105 (85846)
BPO-105 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85846

A tervek szerint idén mennyi fog forgalomba állni a maradék PKD-kból?

Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.04 0 0 85845

Csigavérnél csináltam, s hidd el, megállóztatnak folyamatosan, mindenhol. Nem csak a BKV esetében fontos a megállóba beállás...

Előzmény: Grikon1985 (85822)
torqmatic Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85844

Én a "semmi" és a B között éreztem nagy különbséget, aztán némi gyakorlattal a C csont nélkül ment, a C+E is (bár idő hiányában jelenleg a rutinvizsgánál megálltam), és a buszvezetésben se találtam semmi ördöngősséket (igaz, ezt eddig még csak "swarzban", magánterületen csináltam, csak az íze kedvéért :))

Előzmény: Törölt nick (85841)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85843

Én full 0 kilométerrel csináltam meg a B-ét, majd C és E-t, ezután egyből a D-ét és mentem buszvezetőnek. Az adott kategóriáknak megfelelő járműveket kizárólag a forgalmi vizsga előtt vezettem. Kivéve a D-ét, mert utána buszvezető lettem. 0 kilométerrel. A mai napig problémát okoz, ha egy jármű kicsi (értsd átlagos szgk.)

Előzmény: Törölt nick (85841)
KápCity Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85842

A 806 fakósága nagyon duvra volt most vizsga előtt októberben :D

Előzmény: JéGyé ;-) (85837)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85841

Bizony van ilyen én vagyok az elő példa,megvolt a B,aztán szó szerint 0km vezetés után mentem C-re,majd 0 km személy és teherautó vezetés után már a buszban rémisztgettem a tanpálya gyanútlan kezdőit,de az oktató bácsi rábeszélt hogy ezt a buszt most még nem kéne csinálni.Aztán teljesen másfelé sodort az élet. De sose fogom elfelejteni  hogy amíg egy személy és teherautó között minimális volt a különbség,addig a teherből átülni egy buszba óriási ugrás volt,teljesen más világ volt egy busz,sokkal nehezebb volt.

Előzmény: torqmatic (85827)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85840

Sajna azt nem tudom meddig volt ott. Az a Te területed volt:) Én szerintem akkor láttam először és utoljára is azt a kocsit.

Előzmény: paca664 (85767)
18-09 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 85839

Dp-n a 99-es is első napos vonal. Szokják a törődést :D

Előzmény: nemeza (85824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!