Keresés

Részletes keresés

BX-60-72 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85908

17-64-et nem egészen értem. Idén februárban volt vonógúla cserés, ha jól emlékszem, plusz ki is lett lakatolva.

Előzmény: Törölt nick (85874)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85907
OK, változott, de a C továbbra is kell utasszállításhoz. Buszvezetéshez nem, de nem fogja C nélkül új, most vizsgázott járművezető a 7-es buszt vezetni egy sem. Garázssofőr lehet engedményesen.

(Csak átfutottam, remélem jól értelmeztem.)
Előzmény: Snake-Mojzi (85894)
430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85906

Nem biztos, hogy a GKI hiányából történik baleset.

 

A jogszabály-tengerre nem szakítottam elég időt, bocsánat!

Előzmény: Közlekedésguru (85905)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85905
A hanyagság nem a GKI-tól függ, ez biztos. Mellesleg hány nem utast szállító buszbaleset volt az utóbbi időben? Soha se hallottam egyről se, persze ettől még lehetett...

Korhatárhoz? Milyen korhatárhoz? 50 évhez? Most is van korhatár, topiktárs kivastagította, nem tudom mit akarsz igazából...
Előzmény: 430 322 (85900)
FKU-911 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85904

Cinkota egykori szeme-fénye (ó4) elég fájó, sokáig szépen vigyáztak rá.

Előzmény: Törölt nick (85874)
FKU-911 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85903

Na! Még a 07-59-re csak-csak rá lehet fogni, de a többit miért kellett volna? Így is elég sok kocsi félre lett téve, fel lett újítva az utóbbi pár évben.

Előzmény: ifjú megállótábla a réten (85885)
430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85902

Ebben az esetben korhatárhoz kötném, ha nem lenne meg a PÁV és/vagy a GKI.

Előzmény: torqmatic (85889)
430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85901

Sok hasonló van pl. van, de én a miénkből indulok ki: ha valaki tűzoltónak jelentkezik, akkor az összes létező folyamatra kioktatják, még akkor is, ha ő csak gépkocsi vezetőnek jelentkezik.

Előzmény: Közlekedésguru (85884)
430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85900

Nem fújom fel, de akkor meglepődni sem kell, ha értelmetlen haláleset történik abból, ha valaki hanyag.

Előzmény: Közlekedésguru (85883)
1244 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85899
Ja, és köszönjük a rendszámokat!
Előzmény: 1244 (85896)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85898

Ezen, már túllépett az idő és a jog.

 

 

Előzmény: sezo17 (85895)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85897

Ez a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 6. mellékletéből szármatik, melynek címe Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei 2013. január 18-ig. 2013. Január 19-től az általam beidézett 7. melléklet hatályos.

Előzmény: sezo17 (85895)
1244 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85896
Van olyan ami már nem lesz kint vizsgája vagy szép állapota miatt?
Előzmény: Törölt nick (85874)
sezo17 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85895

Ha már ennyire jogászkodunk!

 

II. Jártassági feltételek

1. Teljesítménykorlátozás nélküli „A” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni,

a) aki legalább két éve rendelkezik „A korlátozott” kategóriába vagy „A1” alkategóriába tartozó gépjárműre érvényesített bejegyzéssel, valamint annak,

b) aki a 21. életévét betöltötte, és külön vizsgát tett a kategóriára jellemző vezetői jártasságáról és magatartásáról.

2. A „C” kategóriába, a „C1”, „D1” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni, aki „B” kategóriába tartozó járművek vezetésére érvényesített bejegyzéssel már rendelkezik.

3. A „D” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni, aki „C” kategóriába érvényesített bejegyzéssel már rendelkezik.

4. Kombinált kategóriára jogosító bejegyzés csak annak a személynek érvényesíthető, aki már jogosult a vonó gépjármű vezetésére.

4.1. A „C1” alkategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához és a „D1” alkategóriához.

4.2. A „D1” alkategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához.

4.3. A „C” kategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes mindazon kategóriákhoz, alkategóriákhoz, amelyek a vezetői engedélyben érvényesítve vannak.

4.4. A „D” kategóriával megszerzett „E” kombinált kategória érvényes a „B” kategóriához és a „D1” alkategóriához.

4.5. A jártassági feltételek teljesítésének kell tekinteni azt az esetet is, ha a járművezető a feltételül szabott járműkategóriára érvényes vizsgával rendelkezik.

Előzmény: Snake-Mojzi (85894)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85894

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

 

I. Életkori feltételek

1. 14. életév az „M” kategóriába tartozó jármű vezetésére.

2. 14. életév az „AM” kategóriába tartozó jármű vezetésére.

3. 16. életév a „T” és a „K” kategóriába tartozó jármű vezetésére.

4. 16. életév az „A1” és „B1” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére.

5. 17. életév a „B” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére.

6. 18. életév az „A2”, az „A” korlátozott, a „C1” és „BE” alkategóriába tartozó gépjármű vezetésére.

7. 20. életév.

7.1. a „V” kategóriában és a „TR” kategóriában a jármű vezetésére,

7.2. az „A” kategóriába tartozó motorkerékpár vezetésére legalább kétéves „A2” kategóriás motorkerékpár vezetési gyakorlat esetében. A 21. életév betöltéséig az „A” kategóriás vezetői engedéllyel csak olyan motoros tricikli vezethető, melynek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg.

8. 21. életév a „C”, a „C+E”, a „D1” és a „D1+E” kategóriába (al-, kombinált kategóriába) tartozó gépjármű vezetésére.

9. 21. életév az „A” kategóriába tartozó, teljesítmény korlátozás nélküli motorkerékpár vezetésére.

10. 24. életév.

10.1. a „D” és a „D+E” kategóriába tartozó jármű vezetésére,

10.2. az „A” kategóriába tartozó motorkerékpár vezetésére, előzetes motorkerékpár vezetési gyakorlat hiányában.

11. A „C” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedély a 18. életév betöltésétől, a „D” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedély a 21. életév betöltésétől is kiadható kizárólag az alábbi járművek vonatkozásában:

a) a tűzoltóság által, illetve a közrend fenntartására használt járművek;

b) javítási vagy karbantartási célú közúti vizsgálatoknak alávetett járművek vezetésére.

A 8., valamint a 10. pont szerinti életkor betöltéséig a kizárólag az a) és b) pontban meghatározott járművek vezetésére jogosító „C” és/vagy „D” kategória csak Magyarország területén jogosít vezetésre.

 

II. Jártassági feltételek

1. Teljesítménykorlátozás nélküli „A” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni,

a) aki legalább két éve rendelkezik „A2” alkategóriába tartozó gépjárműre érvényesített bejegyzéssel, vagy annak

b) aki a 24. életévét betöltötte, és külön vizsgát tett a kategóriára jellemző vezetői jártasságáról és magatartásáról.

2. A „C1”, „D1” alkategóriába, a „C”, „D” kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító bejegyzést annak a személynek lehet érvényesíteni, aki „B” kategóriába tartozó járművek vezetésére érvényesített bejegyzéssel már rendelkezik.

3. Kombinált kategóriára jogosító bejegyzés csak annak a személynek érvényesíthető, aki már jogosult a vonó gépjármű vezetésére.

4. A „C1+E”, a „C+E”, a „D1+E” és a „D+E” kategóriájú vezetői engedélyek a „B+E” kategóriájú járműszerelvényekre is érvényesek.

5. A „C+E” kategóriájú vezetői engedélyek érvényesek „D+E” kategóriára is, amennyiben a vezetői engedély birtokosa jogosult „D” kategóriájú járművek vezetésére.

6. A „C+E” kategóriájú vezetői engedélyek a „C1+E” kategóriájú járműszerelvényekre, a „D+E” kategóriájú vezetői engedélyek a „D1+E” kategóriájú járműszerelvényekre is érvényesek.

7. Bármely nemzetközi kategóriára megszerzett vezetői engedély érvényes az AM kategóriájú járművekre.

8. Az „A2” alkategóriájú vezetői engedélyek az „A1” alkategóriára is érvényesek.

9. Az „A” kategóriájú vezetői engedély az „A1”, „A2” alkategóriákra, a „B” kategóriájú vezetői engedély a „B1” alkategóriára, a „C” kategóriájú vezetői engedély a „C1”, a „D” kategóriájú vezetői engedély a „D1” alkategóriára is érvényes.

10. A jártassági feltételek teljesítésének kell tekinteni azt az esetet is, ha a járművezető a feltételül szabott járműkategóriára érvényes vizsgával rendelkezik.

Előzmény: torqmatic (85891)
Csellengő Ritter Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85893

Ilyenkor éppen vicces vagy? Nem jön át.

Előzmény: trizs77 (85888)
zsig Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85892

Mi volt olyan különleges ebben a három kocsiban? A 07-59-ról kívülről is sütött, hogy elporladt az egész váz. 

Előzmény: ifjú megállótábla a réten (85885)
torqmatic Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85891

Ezt hol írja pontosan?

(Nem hallottam még olyan emberről, aki C nélkül csinálta volna meg a D-t...)

Előzmény: Snake-Mojzi (85886)
nemeza Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85890

Érdekes darab, de szerintem azon túl, hogy az első - olyan mint az utolsó 3 - egyedi. Én valami fok-gyemes kocsit tennék el, mint jellemzőt. Táblásból egy új homlokfalas 415-öst, abból meg az volt a jellemzőbb. Már ha befér még egy 415 a nosztalgiák közé. Gondolom el lesz téve egy voithos vagy ZF-es D10-es ezüstnyíl 260-as is - ha odajutunk.

Előzmény: Törölt nick (85881)
torqmatic Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85889

Gyártók, fejlesztők, importőrök munkatársainak is kellhet a D, bár utast vagy árut soha nem fognak szállítani, csak annyi, hogy néha mozgatni kell a járművet köúton is, így felesleges lenne a GKI és a PÁV.

Előzmény: 430 322 (85882)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85888

holnap elrendelem, hogy Lacus kukoricára térdepeljen öt órán át.

jó ?

elég ?

 

 

Hétfőre meg százszor leírja, hogy :

....Minden buszt megőriztetek amit a mániás kölkök kérnek.....

 

Ennyi elég ?

Ennyit tudok most tenni érted.

 

Ha kevés, megpróbálom elintézni (de nehéz lesz és drága), hogy Akácfa utcai székház belső udvarán Lacust deresre húzzák, és minden mániás kölök húzhat egyet a fenekére.

 

 

Előzmény: ifjú megállótábla a réten (85885)
KápCity Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85887
Miert nem vetted meg őket?
Előzmény: ifjú megállótábla a réten (85885)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85886

Most sem kell a C kat. a D-hez. Lásd 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 7. melléklet.

Előzmény: Közlekedésguru (85867)
ifjú megállótábla a réten Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85885

Ja, úgy, mint a 17-59-et, a 07-59-et vagy a JGD-731-et. Inkább ne szórakozzunk egymással...

Előzmény: Törölt nick (85881)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85884

Kicsit ellentmondásos, amit írsz. Ha munkát vállal bárki, akkor KELL a PÁV II és a GKI. Akinek meg nem kell, az úgyis elenyésző, s nem kerülhet sehová munkavállalóként. Akkor most mi a problémád?

Előzmény: 430 322 (85882)
Közlekedésguru Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85883

És? Ahhoz, hogy valaki munkát vállaljon vele, úgyis kell mindegyik. Ha saját tulajdonú, vagy saját céges buszt vezet valaki, ahhoz nem kell a GKI. Hű... Most ezen mi a meglepő? (Az egész GKI amúgy totál felesleges, ugyanazt ismétlik el harmadjára, ami a C és D tanfolyamon is tananyag. Az egyetlen értelme a vezetéstechnikai tanpálya, de ahol szimulátorral oldják meg ez is elmarad. Kicsit felfújod ezt...)

Előzmény: 430 322 (85868)
430 322 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85882

Annak kicsi a valószínűsége, hogy valaki vesz egy buszt, és fel és alá járkál vele a városban, pusztán csak a saját maga szórakoztatása céljából. Ha meg dolgozni akar vele, akkor igenis legyen meg hozzá minden, nehogy háborodottak kezébe adjanak nagy vasat!

Előzmény: trizs77 (85879)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85881

Félretesszük

Előzmény: nemeza (85876)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85880

Illetve egy kérdés még bárkihez, aki tudja: BPO-576 ugye jár, nincs leállítva? Arról az egyről kéne ezek közül elég sürgősen kép, nagyon del van csak róla. :(

Előzmény: Dr.V.ker. (85877)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 85879

Ami a meglepő számomra, hogy már PAV II és GKI kártya nélkül is kiadják a "D"-s jogosítványokat.

 

------------

 

Ez igaz.

 

Viszont azt is tedd hozzá, hogy ma már a "D" kategóriás jogosítvány - magában - semmire se jogosít.

Vehetsz egy buszt, és saját magad járhatsz vele.

 

Amennyiben utast is szállítasz - akár ingyen, akár pénzért - már mindjárt kell hozzá a PÁV is és a GKI kártya is.

 

 

Előzmény: 430 322 (85868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!