A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Sofőröket értettem ja :D valahogy a 2013.május 1. előtti időszak jobban tetszett :) még is, csak BKV-ról volt szó ami fő anya cég. :) erre most már van itt minden, mert a szent királyok nyertek... és 2010 óta próbálták szétszedni, ami kb össze jött. Érdekes ami 2008 körül? nem tudom már pontosan mikor emlékszel ami a 86-os kocsikon volt GPS? ami mondta az átszállásokat is, és csak az U-901-től 916-ig volt bele szervizelve, aztán nem vált be, majd minden FKU-n volt egy telefon a 86-os buszokon. Meg az is érdekes, hogy régen a 86-os volt elit kiemelt járat, csak Volvo kiegyensúlyozott sofőrök, amíg Kelenföld nem volt, és a 435-ösök addig az is szépen össze volt hangolva. Amíg nem verték szét az utasok az viszont jó ötlet volt, hogy beleszerelték a 3 megállóhoz a GPS követőt.
Ha már eszközhiányról beszélünk, ezzel kapcsolatban nekem csak az jut eszembe, amikor be kellett vezetniük a GSM alapú cuccot (a részleteket nem ismerem), mert DIR-ből és AVM-ből hiány volt.
Emberek alatt ugye a vezéreket érted? Mert utasként (és valamennyire hozzáértőként) nem látom, hogy hogy lehet egyáltalán az AVM-et meg a DIR-t egy lapon emlegetni. :)
Nehéz kérdés, mert egyrészről tényleg kell egyszerre az újba és a régibe is, másrészről viszont nem olcsó dolog ez. Ahogy leszűrtem az új OBU-k beszerzésénél nem csak a vas költségét kell megfizetni, hanem a rendszer fejlesztésének költségét ugyanúgy ráterheli az egyes egységekre az eladó. Akkor is ha azt csak évente pár hónapot használják villamospótláskor, és a rendszert amúgy már kifizette korábban a vevő.
Egyébként, ha jól emlékszem, már vett új egységeket a BKK egyszer, ennyire megnőtt az egyszerre üzemben lévő járművek száma, vagy ilyen rosszul kalkuláltak régen, hogy még így sincs elég?
Mondjuk a probléma súlya csökkenthető lett volna, ha az eredeti tender kiírásakor (még a régi BKV) beleír egy opciós lehetőséget, ami lehetőséget nyújtana új OBU-k lehívására fix áron. Így ki vagyunk szolgáltatva a gyártónak, mert monopol helyzetben van. (Az illesztés és más munkák miatt mondjuk egyébként is megmaradna ez a helyzete, de azért egyszerűbb lenne a történet.)
Kár, hogy nincs AVM, meg DIR. Abba az időbe is voltak gondok? Sokkan jobban szerették az emberek ezeket, a FUTÁR csak annyival jobb, hogy kiírja a megállókat belehet mondani a hangokat, és nem kell mikrofonozni, de viszont volt olyan is aki becsületesen mondta a megállókat a 6-206-oson, és mindenhol bár merre járt!
Az érdemi gond az, hogy nincs elég tartalék eszköz ami a járműcserék során felhasználható: az újba már szerelni kellene, de a régiből még nem kellene kivenni, mert van pàr hónapja hátra. Emiatt lesz tavasszal jópár FM kocsi a pótlókon. Engem
személyesen ez kevéssé zavar. Azért persze igaz, hogy hatékony lokalizációval és kapcsolattal jobban rendet lehet tartani. Ettől függetlenül tavasszal remèlem mindenki helyt fog állni a körúton, az év legerősebb hónapjaiban a fél vonalat lepótolni
kemény lesz. Persze akarással és korrekt forgalomtechnikával megoldható!
2200-nál biztos több van, mert FUTÁR-os jármű van kb. annyi és a villamosokban ugye 2 van, vagyis legalább 2-300-zal több OBU van, mint FUTÁR-os jármű.
OBU-ból egyébként nagyságrendileg olyan 2200 van. A BKK kiírt nemrég egy tendert FUTÁR eszközök (kijelzők, OBU-k, rádiók stb.) pótlólagos beszerzésére keretszerződés formájában, de visszavonták.
Sajnos még mindig sok olyan kocsi van, amivel nem a legkönnyebb dolgozni, és szolgáltatni, vagy valami színvonalat adni. Van aki dicsérte a 13-71-et, de legutóbb egy trágya volt, tipikus rángatós buktatós érzéketlen e-gázos zf-es szemét, beázott a fülke is.
Na most ez a futár cucc úgy van, hogy hasamra ütök van 1247 db OBU, és ezek vándorolnak a selejtekből az újakba? Új OBU-k már nem lesznek gyártva soha?