A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az első, BKV-fehérvári együttműködésben elkészült Ikarus 412 felújítás.
Mielőtt kezdi bárki, igen szükséges volt, a pár éven át még vizionált 412-es kiadáshoz kell még felújított kocsi. Igyekeztük gazdaságosan (saját kivitezeés) és esztétikusan megoldani. Ha már csináltuk, akkor van benne műszaki + is. A kürtő lezárásra került a végén, és a helyére beépített szellőző motorok minden reményünk szerint segíteni fogják az amúgy konstrukciósan kevéssé szerencsés motor aktívabb hűtését, átszellőzését (gyakorlatilag az 5. és 6. henger ennél a beépítésnél nagyon nehezen hűthető, a komplett hajtáslánc csere irreálisan magas költségű lett volna). A nagy-egybe kék hátsó falat és ugyanúgy belül a fehéret igyekszünk majd megfelelő grafikával megtörni.
Az Ikarus 521 jobb oldala már kilakatolva. Nem mernék elkészülést becsülni, de rövidesen. Persze soha nem a lakatolás+fényezés a nagyon hosszú hanem a belsőzés, az apróságok. Szép lesz, és az utolsó pillanatban sikerült egyet ebből is megmentni az utódoknak! Köszönet a saját kollégáimnak és az összes partnerünknek aki segíti ezeket az ügyeket! Már többször írtam, hogy autentikus kocsi, de szánombánom én azt sem tudom, hogy .22 vagy .23, és melyik konkrétan, talán -06 rendszámvégű. Kiegészítést örömmel veszek.
Viszont akkor itt az ideje egy 2008-as tervezethez hasonló fünyiráshoz, mert nincs pénz a jelenlegi hálózat fenntartásához.
Nekem amúgy csak annyi a bajom ezzel, hogy ha nem akarnak pénzt adni, akkor úgyse lesz rá elég pénz, tökmindegy min spórolsz. Max még kevesebbet adnak, hisz lám, megy ez kevesebböl is, egyszer már bizonyítottad.
Arról nem beszélve, hogy a kényelmi extrák kihúzásával elbúcsúzhatsz azon utasoktól, akik nem más lehetöség híján használják a tömegközlekedést.
Mondjuk én elég morcos lennék, ha a saját autóm így nézne ki az üvegcsere után. Főleg úgy, hogy előtte hibát nem lehetett benne találni. Ilyen "minőségű" üveget akkor láttam utoljára, amikor Bursából hozattunk buszüveget. Mondanom sem kell, h vissza is lett küldve.
"A két Dél-Pesten álló Van Hool csuklóst alkatrésznek vették."
És esetleg nem lehetne őket is kipofozni, vagy túl sok bennük a km? Mert azt mondom, hogy vezetés szempontjából nagyon jó paripáknak tűnnek. Kifejezetten jól megy, és még az ajtóvezérléssel is meg lehet barátkozni (itt már csak azt kellene elérni, hogy az első ajtóra is működjön az engedélyező). Plusz extra az automata parkfék, ezt a megoldást lehetne alkalmazni a többi kocsin is!!! Fűtési gondok nem lesznek az biztos, a Klímát meg majd meglátjuk, h milyen hatásfokkal dolgozik. Mondjuk itt jegyezném meg, hogy azért az idén megbukott az a sztereotípia, hogy a sofőr nem akar fűteni :-)))
A fejekben abszolút nincs rend. A vita tárgya, amit senki nem képes felfogni, hogy mi magunk gazdaságilag mire vagyunk képesek. Igények vannak, de amikor az igényeknek meg akarunk felelni, akkor valahogy mindig kiderül, hogy tovább nyújtózkodunk, mint a takarónk ér. Egyelőre a két oldalnak csak az elvárás része teljesül, a másik oldalon a finanszírozás részénél mindenki mélyen kussol vagy megideológizálja a baromságot. Lesz következménye.
Az a baj, hogy itt a fejekben kellene legelőbb rendet tenni. Meg el kellene végre határozni, mit akarunk, mire van, vagy mire akarjuk, hogy legyen pénz, mert lehetne, ha a közösségi közlekedés nem volna állandóan politikai és egyéb csatározások színtere, áldozata.
A BKV az utóbbi években elég nagy lépésekben halad, mind szemlélet, mind alkalmazott technológia terén - gondolok itt arra, hogy a megszokott Ikarus-típusok mellett sokáig csak a Volvo 7700-as volt, ma meg számtalan típust kell ismerni, relatíve színvonalasan karbantartani.*
Attól, hogy ez nem mindig sikerül a legjobban, például a klímák terén, nem jelenti feltétlen azt, hogy akkor hagyjuk a búsba az egészet.
A hibrid kocsikkal meg nem baj, ha szerez a főváros tapasztalatot, nem az ontopik cégnek kell megfizetni a tanulópénzt, hála istennek, de a levont tanulságok hozzáférhetőek lesznek, remélhetőleg.
Nem az újabb dolgokkal van gond, mint a klíma, hanem sokszor a megfelelő alkalmazással. Ebben volna mit fejlődni.
*: Teszi ezt úgy, hogy valószínűleg nem akaródzik sem igazán támogatni, sem igazán megakadályozni megrendelői szinten.
Azért van egy pöttynyi különbség. Míg egy személyautón elmegy az a pár kilowatt ide-oda, addig a buszokra szerelt több tíz kilowattos egységeket már jó lenne ipari hűtéstechnikában jártas embereknek is látniuk. Egy személyautón az egyetlen ponton mért külső hőmérséklet általi vezérlést könnyű digitális szabályozásként eladni, egy buszra is eladják, de hazugság. Van egy ki/be kapcsoló egyébként kitudja milyen fordulatú kompresszorod és egy sor, jó esetben fokozatonként működő ventilátor a kondenzátoron. Ez minden, csak nem hatékony. Aztán ott az üzemeltető, aki csodálkozik, ha elromlik a kondenzátoron egy ventilátor, akkor miért nem hűt a cucc, pedig van benne gáz, meg zúg. Ez utóbbi téren szerencsére lesz haladás. De ott van még a szolgáltatást megrendelő, aki hőmérséklet alapján dönt, akinek nincs fogalma miben különbözik 24 fok 85% relatív páratartalommal a 28 fok, 30% relatív páratartalom-tól. A helyes válasz, hogy az első esetben klímázunk, a másodikban pedig ablakot nyitunk, nem pedig most, amikor fordítva van.
A klímákhoz pedig annyit, hogy tessék mélyen és áthatóan tanulmányozni a hibrid buszokra szerelt jószágokat, azok kezdenek hasonlítani egy korszerű és energiahatékony ipari hűtési rendszerhez. Aztán meg elmélkedni az olcsó beszerzési ár/tudjuk mibe kerül az üzemeltetés vs drága beszerzési ár/talán egyszer érdemes lenne kipróbálni mennyibe fáj hosszútávon viszonyokon. De addig is bűn elhagyni a nyitható ablakokat.
Nem baj az, ha "redundáns a rendszer" (sőt!), ráadásul tényleg van olyan idő, amikor egyszerűen energiapazarló őrültség klímázni; kb olyan, mintha otthon egy szép, napfényes délután behúznád a függönyt, de felkapcsolnád a villanyt...
Na látod ez a baj, hogy szerinted az a jo megoldás hogy inkább vágunk ablakot a kocsira ahelyett hogy a klimát karbantartanánk. Ezt a szemléletet kéne itthon megforditani...
A klíma működése akár hiszed akár nem elviszi a motor teljesítményét. Látom neked se volt még pöttöm szar autód amibe csak úgy tudtál normálisan előzni, ha kikapcsolod a klímát előtte 2 percig. Bármilyen hihetetlen, de igenis számít hogy egy 30-40 kWos cucc működik e a busz tetején avagy sem, és meg is látszik bőven a fogyasztásba... A szellőztető funkcióra támaszkodni átmeneti időben a bkvnál hülyeség, mert azt karbantartani is kell és rendszeresen tisztítani és utóbbival még mindig hadilábon áll a bkv. Na ne viccelj! Akkor miért teszünk minden használtan vásárolt kocsira klímát? Azt is cipelnie kell a busznak! Sőt! Tudod mit mondok, az új üvegeknek és azok kereteinek is van súlya, azt is cipelnie kell a busznak. Félre értettél nem azt mondtam hogy nem kell klíma a buszba. Hülyén fogalmaztam, nem klíma mentesség, hanem "kikapcsolt klímánál lesz kisebb a fogyasztás".
Mértünk hőmérsékletet ezeken a kocsikon, tudom miről beszélek. A fogyasztási adatok is biztos átfutottak a kezetek között, így te biztos tudod pontosan, hogy mennyivel többet fogyasztanak bekapcsolt klímával mint anélkül.
"A két Dél-Pesten álló Van Hool csuklóst alkatrésznek vették. "
Én is láttam őket a minap! Erre nem is gondoltam. Ha ez tényleg így van, azért riszpekt! :-) Reméljük lassan fognak fogyni azon kocsik alkatrészei és túlélik a forgalomban lévő 25-öt! :-)