A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Van olyan Citaro a BKV-nál, amire hátul lépcsőzni kell, és folyamatosan emelkedik a padlója. A MAN buszok szintén ilyenek, de a járóköz alacsonypadlós, és fel kell cihelődni az ülésekre.
Mert egy forrázásos baleset pont így működik, égett lábbal általában csak úgy ugrándoznak a sérültek.
Szerencsétlen csávó valószínűleg csak üvöltött a fájdalomtól, mert valami égette a lábát. Mozdulni nem bírt, nem hogy felpattanjon és elszaladjon. Szerintem mire egyáltalán felfogta mi történik (süvít, gőzölög, éget, stb. ingerek beérkeztek) már rég megvolt a 2. fokú égése.
Sok jármű még normális időben is nagyon llevegőtlen, de ilyenkor a folyamatos hőségriadók közepette már végképp elviselhetelen állapotok uralkodnak.
A bajok egyik forrása - az egész közösségi közlekedés paradoxona - hogy olyanok döntenek a járművek beszerzéséről, akik azt soha nem használják. Ezek luxusautókon száguldoznak, ott bezzeg van parádés légkondícionálás és akkor nyitnak ablakot, amikor akarnak.
Az bkv-nak kiszolgáltatott pesti paraszt ezt nem teheti meg, mert az ablakok nem nyithatók, vagy a vezető bezáratja azokat. Marad a légkondi, azaz a fertőzött levegő kavarása, a bacillusok, gombák tenyésztése.
Persze az utasok egy része is megakadályozza az ablaknyitást és a tökkelütött sznobok nagyon büszkék arra, hogy légkondis járműveken utazhatnak."Húúúúú, légkondi! Szuper! Nagyon menő!"
Néha nem csak az ócska berendezéssel van baj. Sok buszsofört nagyon idegesítenek az utasok, ezért bosszúbol - előbb bezár(at)ják az ablakokat - aztán légkondi ürügyén fűtésre kapcsolnak. Aztán a pesti paraszt inkább megfő a saját levében, de nem mer kekeckedni a vezetővel.
Drága Zsiga bácsim. A lekvár az, amit most te itten írtál :)
Az alap eset az alacsony padlós (nem színházpadlós, ilyenje tudtommal nincs a BKV-nak) és a 200-as széria volt. Ezen belül a vízrendszert vesézgettük. Nem volt szó sem a 400-asokról sem a színházpadlósokról.
Leírom még egyszer mi a gond. Az alacsony padlós buszoknak a padló (pontosabban a dobogó) alá a vízkörnek maximum a legalja fér be, ami azt jelenti, ha ott durran el a vízcső, akkor ott bizony kijön a teljes vízkör tartalma, álló motornál a legnagyobb víznyomással. A 200-asokon a vízkör 90%-a a padló alatt van, csak a vezető fülke radiátora van mintegy 15 centivel felette. Tehát ha a 200-asban a padlóhoz legközelebb eldurran egy vízcső, akkor csak spriccel egyet és szevasz, mert a vízkörnek az a legmagasabb pontja. Ha esetleg lesz lehetőséged nézd meg mondjuk a hűtő tetejénél 200-ason a víznyomást, húzz le egy csövet, az első dekni alatt van, ott szoktuk légteleníteni. Éppenhogy pössent ott a víz. Tehát maga a hűtő is teljes egészében a padló alatt van. Ezzel szemben elterjedt az alacsonypadlósoknál, hogy a hűtő nem hogy nem alul van, hanem az ablakok sávjában helyezkedik el.
Elolvastad a Citaro-s és a mai Ikarusos esetről a cikket? Az első egyértelműen hiszticikk, nyíg a srác is, de nem azért, mert megégett, hanem mert #használtmerci, nyíg az Index is, hogy használtmerci, miközben a cikkből nem az jön le, hogy a sérült azonnal megpróbált menekülni, hanem az, hogy késve reagált, azaz bőven többet volt a forró vízben, mint az várható lett volna. Azt írja az index, hogy: a sérült sípoló hangot hall-> feltör a gőz->mindenki sikítozik(->a sérült még mindig ül)-> a sérült lenéz, konstatálja, hogy forró víz ömlik rá->kimászik.
Most mé'? A színházpadlós ap. buszokon (van ilyen Citaro, illetve a VT-s és VB-s MAN-ek is ilyenek) az utasok a motoron csücsülnek.
Amikor megy a fűtés egy mp. buszon, akkor mi folyik a fűtőradiátorban? Lekvár? Volt már részem nyáron, működő fűtéses 435-ösön a légtelenítő szelep mellé ülni, oszt' csorgott ki a forró víz.
Ha egy alacsony padlós busznak a padló alatt van a motorja, apám, ott nagy a baj...
Ha komolyan gondolod, hogy ez a 260-as bárkinek is képes lett volna szőrteleníteni a lábát, akkor vegyél fel szemüveget. Száraz a padló! A busz aljából jön fel a videon némi gőz, miután a sofőr felemelte a padlót, hogy megnézze mi gőzölög. Kizártnak tartom, hogy leégette volna a szőrt a sofőr kezéről miközben felemelte a padlót...
Grimbibá! A Citaron, ahol a cuccos kijött, ugyanúgy a padló alatt van a motor, a víz, s a többi. Ma éppen egy 260-as szőrtelenítette le az utasait a 120-ason.
Erre nem tudok igazán mit írni, de nem vígasztal, hogy a 2x éves 260-ashoz képest a 1x éves bármelyik típus nagyobb kockázattal jár. Mint írták alább: pusztán alacsonypadlósságuk miatt.
1. Lehet, hogy az én szememmel van baj, de én száraznak látom az utasteret.
2. Önmagában a vízcsőtörés márka és típusfüggetlen jelenség.
3. A 200-asokon kialakításuknál fogva vízcsőtörés esetén, felemelt padlóval is szinte alig juthatna víz az utastérbe. Ez viszont nem igaz az alacsonypadlós (márkafüggetlenül) konstrukciókra, ugyanis a vízkör kb 90-95%-a magasabban van a padlószintnél.
(Visszafelé talán úgy tudna a körútról a keleti felé elkanyarodni, hogy a körútról először jobbra kanyarodik, majd a 7E visszafordítón megfordul a keleti felé...)
Azért elég gusztustalan, hogy minden hozzászólásoddal - az fb-n is - a szerencsétlenül járt srácot hibáztatod, aki elmondása szerint az utolsó előtti sorban a belső ülésen ült, ahonnan nem egyszerű kikászálódni, főleg, ha ömlik rád a forró, olajos hűtővíz. Kicsit moderálhatnád magad.
A tranzitállomások között buszok fognak közlekedni, hogy segítsék a migránsok célbajutását. A kettő darab járaton kívül viszont sehol máshol nem utazhatnak majd a menekültek: ha nincsen náluk jegy, akkor bírságot kapnak majd.
"Azt észlelni, hogyha az utastérben ilyen probléma van, viszont a napi rutin része.
Hiszen, ha feltételezzük, hogy forgalomba állok egy utasszállítási céllal rám bízott busszal, akkor én végigjárnám biztosan az utasteret, szétnézzek benne, majd végigmérem kívülről is, letesztelem a főbb funkcióit (ajtóműködés, világítás, fékek, FUTÁR alapvető működőképessége /0-ás forgalmi alatti bejelentkezés, mikrofon működőképessége/ stb.) és csak azután megyek ki vele az utcára, ha minden ilyen funkció elfogadhatóan működött.
Ha nem akkor forgalmi munkalapra rávezettem, hogy alkalmatlan a jármű, és hogy miért, majd kérek egy másikat. Legalábbis én így tennék."
kinyitod az összes fedelet a padlón, megrángatod az összes dekoritot?
Mert a többit mind végignézik a járművezetők minden kezdéskor...
Ma délután (14.30 felé) a 102-es busz vonalán (->Szendrő utca) a Királyhágó téren a jelzőlámpa előtt valami durranó hangot adott ki. (Ikarus 260) A bal valamelyik kerékkel lehetett probléma, mert a busz kasztnija is bal hátrafelé dőlt hirtelen, a vezető is kiszállt, hogy megnézze mi történt, de aztán a zöld lámpa után elindult mégis a megállóba, és ott sem maradt, hanem az utasokkal továbbment...
Mi adhatta ki a zajt? Én először durrdefektre gondoltam, de akkor ezek szerint mégsem az volt, ha továbbment, vagy?